آیا تا به حال نیاز به ضد عفونی کردن مسواک داشته اید؟ شاید اکثرا به این موضوع فکر میکنند که اگر کثیف شد یکی دیگر می خریم. اما برای مثال اگر پسر کوچک داشته باشید، احتمالا از روی کنجکاوی و برای بازی به سراغ ظرف مسواک برود، یا گاهی اوقات بر حسب اتفاق مسواک بیافتد و اتفاقات دیگر. پس مسواک می تواند باکتری ها و میکروب ها را از سراسر خانه به خود جمع کند. آیا می خواهید هر دفعه پس از این اتفاقات مسواک جدید بخرید؟ پس با هاو کن یو همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه مسواکتان را ضد عفونی کنید.

ضد عفونی کردن مسواک با آب اکسیژنه

چگونه مسواک را ضد عفونی کنیم ؟ www.howcanu.com

یکی از راه های عالی برای ضد عفونی کردن مسواک استفاده از آب اکسیژنه (هیدروژن پروکسید) است. فقط کافیست چند دقیقه مسواک را درون آب اکسیژنه قرار دهید سپس به خوبی آن را با آب بشویید. همچنین می توانید یک فنجان را پر از آب اکسیژنه کنید و مسواکتان را درون آن قرار دهید و هر بار که خواستید مسواک بزنید آن را خارج کنید و به خوبی با آب بشویید.

چگونه می توانید بدون هزینه دندان های سفید و براق داشته باشید؟

ضد عفونی کردن مسواک با دهان شویه

چگونه مسواک را ضد عفونی کنیم ؟ www.howcanu.com

روش دیگر استفاده از دهان شویه است. دهان شویه ماده ای است که میکروب ها را در دهان شما از بین می برد. پس منطقی است که میکروب ها را از روی مسواک شما نیز پاک کند. برای این کار نیز کافی است تا مسواک را به میزان کافی درون دهان شویه قرار دهید سپس آن را با آب بشویید.

ضد عفونی کردن مسواک با ماشین ظرف شویی

چگونه مسواک را ضد عفونی کنیم ؟ www.howcanu.com

ماشین ظرف شویی یکی از وسایل تمیز و ضد عفونی کننده ظروف ما می باشد. پس چرا از آن برای ضد عفونی کردن مسواک استفاده نکنیم؟ شما براحتی می توانید مسواک را در سینی نقره ای ماشین قرار دهید و به طور معمول آن را روشن کنید تا ماننند ظروف مسواک شما را تمیز و ضد عفونی کند.

ضد عفونی کردن مسواک با ماکروویو

چگونه مسواک را ضد عفونی کنیم ؟ www.howcanu.com

این روش بسیار سخت تر از بقیه روش ها است. و مانند روش های قبل توصیه نمی شود. در این روش شما باید فرچه مسواک خود را مرطووب کنید و برای ۱۰ یا چند ثانیه درون ماکروویو قرار دهید. بسیار دقت داشته باشید زیرا ماکروویو می تواند بعضی از مواد مسواک را ذوب کند. پس در تمامی لحظات باید چشم از آن برندارید و به موقع آن را خاموش کنید.

ضد عفونی کردن مسواک با آب

چگونه مسواک را ضد عفونی کنیم ؟ www.howcanu.com

در صورتی که نتوانستید هیچکدام از روش های قبل را اجرا کنید، مسواک را به خوبی و دقیق در آب گرم بشویید. آن را به خوبی خشک کنید و درون یک ظرف که با جایی تماس نداشته باشد درون کابینت یا کشو قرار دهید. محیط های مرطوب و تاریک می تواند تولید باکتری کند.