عادت های اشتباه روزمره و به صورت مرتب سلامتی شما را به خطر می اندازند و به راحتی هر چه تمام تر آسیب های جبران ناپذیری به شما می زنند، این صدمات که در قالب عادت ها در زندگی روزمره شما نمود پیدا می کنند باید هرچه زودتر درمان و متوقف شوند. با شما کاربراها هاو کن یو برخی از این عادت های اشتباه روزمره را بررسی می کنیم.

گاهی مواقع ترک کردن این عادت های نادرست برای ما سخت است ولی با این حال شما با دانستن و تشخیص عادت های غلط می توانید از پس آن ها بربیایید. در این مقاله این عادت های نادرست را با یکدیگر مرورر و برسی می کنیم.

جلوگیری از عطسه کردن

129601-sneezeروش های بسیاری برای جلوگیری از عطسه کردن وجود دارد که شما مطمئنا با بسیاری از آن ها آشنا هستید. یکی از این روش ها بسته نگه داشتن دهان و یا بینی و عطسه کردن در داخل است و اینکار به راحتی فشار موجود در داخل جمجمه و سر شما به شدت افزایش میابد. در نتیجه این افزایش فشار جریان خون موجود در داخل سر با مشکل مواجه شده و در نتیجه رگ های خونی و دستگاه عصبی تحت فشار قرار می گیرند. نتیجه این اتفاقات برای شما سردرد است که در کنار آن احتمال آسیب به رگ های خونی و همچنین سیستم شنوایی هم وجود دارد. به هیچ وجه مانع از عطسه کردن خود نشوید.

استفاده از عطر

marie-line-patry-of-guerlain-mainبا وجود اینکه بسیاری از ادکلن ها از مواد مرغوب و با کیفیت ساخته می شوند ولی با این حال بر خلاف عطر های طبیعی در تمامی آنها از مواد شیمایی و الکل ها استفاده شده است. از این نظر بهتر است در رابطه با استفاده از آنها اعتدال را رعایت کنید. این مواد شیمیایی به راحتی باعث ایجاد سرگیجه و سر درد، حالت تهوع و همچنین باعث ایجاد التهاب در چشم و پوست و همچنین دستگاه تنفسی می شوند. چنانچه از ان ها استفاده می کنید سعی کنید در ابتدا در محیط باز از آن ها استفاده کنیدو از طرف دیگر آن ها را با عطر های طبیعی جایگزین کنید.

نگهداری از غذا ها در نایلون پلاستیکی

bag-hypoتقریبا تمامی نایلون ها و کیسه های پلاستیکی از مواد اولیه شیمیایی همچون phthalate و یا bisphenol ساخته شده اند. این مواد های به خاصیت انعطاف پذیر بودن آن ها کمک می کند. چنانچه حتی در دمای معمول یک ماده غذایی را در این پاکت های پلاستیکی نگه داری کنید این مواد ها، وارد مواد غذایی می شوند که اولین صدمات ناشی شده از ورود این مواد غذایی بر بدن ایجاد مشکل در دستگاه های ترشح کننده داخلی است. با افزایش دمای مواد غذایی سرعت و حجم مواد منتقل شذه به مواد غذایی نیسز افزایش میابد.

بنابر این ایده بهتر برای نگهداری مواد غذایی استفاده از پاکت های کاغذی و یا حتی ظروف چینی و کریستال و … است.

استفاده از مسواک بلافاصله بعد از وعده غذایی

cleaning-teethتقریبا تمامی دندان پزشکان در رابطه با مسواک زدن بعد از میل کردن غذا تاکید دارند ولی چه مدت بعد از غذا؟ پیشنهاد این متخصصان یک ساعت است و حتی برخی این زمان را به یک ساعت افزایش داده اند و زمان مناسب برای مسواک زدن را یک ساعت پس از میل کردن غذا توصیه کرده اند.

مواد غذایی، به خصوص مواردی که خاصیت اسیدیته بیشتری دارند به راحتی بر روی سطح دندان شما اثر می گذارند. با وارد شدن این اسید به داخل دهان و به جای ماندن اثر ان ها بر روی دندان ها و سپس مسواک زدن شما به راحتی این مواد اسیدی را به لایه های پایین تر دندان هدایت می کنید و این مورد خود باعث از بین رفتن مینای دندان و آسیب های دیگر می شود. پس از مسواک کردن بلافاصله بعد از میل کردن وعده های غذایی خود داری کنید.

استفاده از صابون های آنتی باکتریال

no-more-antibacterial-soap-for-you-fda-saysتعداد زیادی از باکتری ها بر روی پوست بدن شما زندگی می کنند که بسیاری از آنها باکتری های مفید هستند که نقش بسزایی در محافظت از پوست شما بازی می کنند. با از بین بردن این باکتری های مفید شما پوست خود را بسیار آسیب پذیر خواهید کرد. شما با استفاده از صابون های آنتی باکتریال و از بین بردن این باکتری ها شرایط را برای وارد شدن باکتری های مضر به داخل بدن نیز مهیا می کنید.

به عقیده کارشناسان در این حوضه، این صابون های آنتی باکتریال برای زخم ها و نواحی حساس بهتر است استفاده شوند و برای استفاده معمول مناسب نیستند.

استفاده از شلوار جین تنگ

pax-3-silver-lifestyle-1-700x400با وجود اینکه دیگر تمامی شلوار های جین مورد استفاده را شلوار های کوچک سایز تشکیل می دهند ولی باید بدانید شما با استفاده از این شلوار های جین که در پای شما آزاد نیستند به سلامتی خود آسیب می رسانید.

این شلوار ها با ایجاد فشار مکرر علاوه بر احساس نا خوشایندی که برای شما به همراه دارند، بر سیستم عصبی این نواحی از بدن هم تاثیر گذار هستند. با این شلوار ها شما همچنین در جریان خون در پا مشکل ایجاد کرده و با کاهش دریافت اکسیژن به پا، ضمینه برای ایجاد خارش ها و همچنین التهاب بر روی بدن خود را به راحتی فراهم می کنید. این شلوار های تنگ بیش از آنچه تصور کنید به بدن شما آسیب وارد می کنند.