قدرتمند بودن به عوامل مختلفی می تواند بستگی داشته باشد؟ اینکه شما فارغ از موقعیت و جایگاه مالی خود قدرتمند باشید و شخصیت قوی داشته باشید مهارت ها و شاخصه هایی می طلبد که در این مقاله قصد داریم با کمک شما تمامی این موارد را با یکدیگر برسی کنیم. با هاو کن یو همراه باشید.

بسیاری از افراد فکر می کنند ویژگی های شخصیتی آنها چیزی است که در هنگام تولد بدست می آورند، در حالی که برخی افراد از بدو تولد خوش مشرب هستند، برخی دیگر ممکن است این ویژگی را نداشته باشند و بدست آوردن آن را برای خود غیرممکن بدانند. ما همیشه روش های پرورش ویژگی های مثبت شخصیتی که به ما عطا شده است را در نظر نمی گیریم و شخصیتمان را بهتر نمی کنیم.

با این وجود این کار شدنی است. در حالی که برخی ویژگی ها می توانند به سادگی ایجاد شوند،  ویژگی های دیگر قبل از اینکه جزئی از شخصیت شما شوند نیاز به تلاش مستمر دارند و سخت است.

با این وجود تقریبا هر ویژگی مثبت شخصیتی می تواند بدست آید و پرورش یابد تا به شخص جذاب تر و موفق تری تبدیل شوید. در این مقاله، نکاتی جمع آوری شده است که می تواند به شما کمک کند تا بهتر از زندگی تان بهره ببرید.

 قبل از ایانکه به سراغ مقاله برویم و این ویژگی ها را مرور کنیم مقاله زیر که در رابطه با داشتن شخصیت قوی و محکم است را نیز می توانید مرور کنید و ویژگی های دیگر برای داشتن شخصیت قوی و محکم را مرور و مطالعه کنید.

چگونه شخصیت قوی و محکمی داشته باشیم؟ ( ۱۱ ویژگی افراد قدرتمند)

قدرتمند بودن و اعتماد به نفس

افرادی که اعتماد به نفس دارند همیشه بر کسانی که نسبت به خودشان تردید دارند، مزیت دارند، چرا که افرادی که اراده قوی دارند به دیگران الهام می کنند و بر موقعیت سوار هستند. طبق تحقیقات اخیر افراد با اعتماد به نفس در زندگی شان سریع تر و راحت تر پیش می روند.

یک شیوه عالی برای رسیدن به اعتماد به نفس بیشتر تمرین است. حس تمرکز و کنترل بر بدن ثبات جسمی و عاطفی فراهم می آورد، به درک واکنش های افراد دیگر به عنوان قواعدی که لازم است شما پیروی کنید اهمیت ندهید و احساس نکنید که نیاز به تایید آنها دارید.

افرادی که اعتماد به نفس دارند زندگی شان را خودشان کنترل می کنند و مسئولیت کارهایشان را می پذیرند. اگر که احساس ضعف در اعتماد به نفس خود دارید و یا فکر می کنید باید وضعیت را از این هم بهتر کنید مقاله زیر می تواند به کمک شما بیاید.

چگونه اعتماد بنفس داشته باشیم؟

توانایی “نه” گفتن

عدم توانایی در گفتن “نه” یعنی داشتن عزت نفس پایین. علاوه بر این افرادی که همیشه آماده کمک هستند، به دنبال تشکر دیگران نیستند چون این ویژگی به ندرت تحسین می شود و هر کمکی اغلب به عنوان یک امر عادی تلقی می شود، همچنین هر موقعیتی که فردی بیشتر از چیزی که دریافت می کند یا چیزی که کمبود دارند را به اشتراک می گذارد  استرس زا است.

گفتن “نه” در هر لحظه ای ممکن است. از این نترسید که شخص را با رد کردن (جواب نه دادن) ناراحت کنید چون ممکن است شما تنها کسی نباشید که می تواند کمک کند. همچنین این کار به شما کمک می کند از افراد اندکی که از مهربانی شما سواستفاده می کنند خلاص شوید. واقعا افراد قوی درک می کنند که همیشه ممکن نیست که به آنها کمک کنیم و این که درخواست ما رد شود جای ترس و نگرانی وجود ندارد. با این حال برای داشتن این توانایی مقاله زیر بیشتر به کمک شما خواهد آمد.

چگونه نه بگوییم و نه گفتن را بیاموزیم؟

خوش مشرب بودن

مردم کسانی را دوست دارند که شخصیت شاد و خوش مشربی داشته باشند و بتوانند به خودشان و اشتباهاتشان بخندند. خنده کمک می کند با استرس مقابله کنیم، مثبت ببین باشیم و با دیگران ارتباط برقرار کنیم. افراد بذله گو بیشتر مورد تحسین هستند و دیگران دوست دارند در کنار آنها باشند چون این کار ساده و سرگرم کننده است.

برای پروراندن این ویژگی سعی کنید کارها را خیلی جدی نگیرید، ببینید چطور بقیه به نظراتی با شوخی بیان می شود و با شوخی های بیشتری همراه می شود تکیه می کنند. با چیزهای کوچک آزرده نشوید و یاد بگیرید به خودتان بخندید. شما می توانید مهارت های تفکر ارتباطی تان را تقویت کنید. همانطور که بسیاری از شوخی ها بر مبنای بازی جهان هستند.

چه کنیم تا کسی که از ما تنفر دارد از ما خوشش بیاید

سختکوشی و تلاش برای قدرتمند شدن

علیرغم تصورات غلط رایج، کارمندانی با بالاترین عملکرد بیش از اندازه کار نمی کنند، بلکه بهینه کار می کنند، همانطور که مطالعات نشان می دهد. برای رسیدن به عملکرد بهتر و انجام یک کار به نحو احسنت، تمام پیام رسان ها را خاموش کنید، گوشی مبایل خود را در حالت ویبره قرار دهید و اگر موسیقی حواستان را پرت می کند آن را قطع کنید و گوش ندهید. خودتان را غرق کاری که باید انجامش دهید بکنید.

مانند پیش غذا که اشتها را بر می انگیزد، الهام گرفتن با کار می آید. وقتی شما از یک کار به کار دیگر می روید برای مغز سخت است تا به کار اول برگردد، همانطور که می دانید هر چیزی که پردازشش برای مغز دشوار باشد ناخوشایند می شود (به همین دلیل است که انگیزه از بین می رود).

علاوه بر این، داشتن یک رژیم غذایی روزانه سالم مهم است تا شما با احساس کمبود خواب یا گرسنگی حواستان پرت نشود.

 

توانایی خواندن ذهن دیگران

اکثر افراد مطمئن هستند که خواندن ذهن دیگران قدرتی مافوق است که تنها افراد ماورای عادی آن قدرت را دارند. مهارت های بسیاری وجود دارد که شما می توانید توانایی پیش بینی و تشخیص خود را به راحتی بهبود ببخشید و واقعا رفتار و ذهنیت دیگر افراد را متوجه شوید. چنانچه به این مهارت نزدیک شوید متوجه خواهید شد که چگونه می توانید تاثیر گذار و قدرتمند باشید. 

با این حال، این واقعیت محض نیست، فقط کافی است به دیگران گوش دهید، بطور مثال موقعیت زیر را در نظر بگیرید:

شما با کسی برای مدتی ارتباط برقرار کرده اید زمانی که ناگهان محو می شود و شما را با این سوال ترک می کنند که “چطور این اتفاق افتاد؟! من فکر می کردم همه چیز خوب پیش می رود!” بعد از اینکه با دقت این رابطه را تجزیه تحلیل کردید متوجه می شوید که واقعا همه چیز خوب نبوده است چون او متعهد بود تا برای شما وقت بگذارد، اما واقعا این کار را انجام نداد.

اهمیت ندارد که دلایل اجتناب از دیدن شما چه بود. شما متقاعد شدید که او همیشه برای شما وقت پیدا می کرد و اینکه می خواست با شما وقت بگذراند. شما نتوانستید متوجه شوید این موضوع شوید که وی فقط تلاش می کرد تا شما را آرام نگه دارد و در عذرش در ندیدن شما مودب باشد.

موقعیت ها می توانند متفاوت باشند، تصور کنید چقدر متعجب می شدید اگر یکی از آشنایانتان بگوید که به شما علاقمند است در حالی که شما فکر می کردید اصلا به شما توجه نمی کرد. این می تواند به سادگی اتفاق بیفتد چون شما به این واقعیت توجه نکردید که این شخص مکررا توجهش متوجه شما بدون بدون اینکه شما متوجه این مورد شوید. 

برای اینکه انگیزه های دیگران را درک کنید و بفهمید دلایل رفتار آنها چیست لازم است به چیزی که می گویند و کاری که انجام می دهند و جایی که نگاه می کنند و اینکه چه کسی آنها را می خنداند توجه کنید. اگر شما تمام این نکات را ترکیب کنید دیدن واقعیت آسان خواهد شد.

البته این چیزی نیست که شما تمام وقت آزادتان را برایش بگذارید. برای دست یابی به این مهارت ها برای خواندن ذهن دیگران لینک زیر از هاو کن یو به کمک شما خواهد آمد.

چگونه ذهن دیگران را بخوانیم؟ (۷تکنیک خواندن ذهن)

توانایی جذب دیگران

برخی افراد خیلی جذاب هستند و به نظر می رسد همه آنها را دوست دارند و می خواهند با آنها باشند این افراد جذبه و گیرایی دارند (ویژگی ای که هر فردی می تواند واقعا آن را رشد دهد).

وقتی با کسی صحبت می کنید سعی کنید ارتباط چشمی برقرار کنید (به او با آرامش نگاه کنید). لبخند یادتان نرود. افراد جذاب می توانند به دیگران گوش دهند و مانند آنها با هم تفاهم داشته باشید. برای صحبت کردن درباره خودتان عجله نکنید و به خاطر بسپارید که سوال پرسیدن بهتر است.

هیجاناتتان را سرکوب نکنید اگر کسی چیز آزاردهنده ای گفت نشان دهید که آن را تصدیق نمی کنید. شما می توانید این کار را با متوقف کردن مکالمه یا عوض کردن ناگهانی موضوع صحبت انجام دهید به جای آنکه صحبت کنید که چقدر این مسئله شما را آزاد می دهد.

بالعکس اگر شخصی سر صحبت را با شما باز کرد شما هم می توانید سر صحبت را با او باز کنید. با صمیمیت باید پاسخ داده شود.

چگونه جذاب باشیم؟ (۱۱ نکته برای جذاب به نظر رسیدن)

توانایی کنترل واکنش های بدنتان

کنترل خود در واقع توانایی کنترل هیجانات و رفتار خود است. این کنترل به افراد کمک می کند به اهدافشان برسند. این کار کاملا برای ایجاد روابط فردی و زندگی موفق ضروری است. با کمک آن شما می توانید آرامش بیرونی و درونی متعادل و مهار شده و آرامش درونی و بیرونی خود را حفظ کنید. برای تقویت این توانایی لازم است یاد بگیرید که هیجاناتتان را بشناسید و درک کنید.

ضربان تند قلب، عضلات سفت و کمبود انرژی یا انرژی بیش از حد یا کمبود اشتها یا اشتهای بیش از حد علایم اضطراب هستند. با کمک تمرینات تنفسی یا مدیتیشن می توانید خودتان را آرام کنید.

زبان بدن چیست و چگونه زبان بدن بخوانیم ؟

حملات ناگهانی نیز با تمرینات ورزشی خاص می تواند متوقف شود، در حالی که واکنش های ساده تری مانند بی حوصلگی، بی ادبی یا جیغ و فریاد زدن می تواند با قرار دادن خودتان به موقع جلوگیری شود.

کدام یک از ویژگی های شخصیتی را دوست دارید در خود تقویت کنید؟ فکر می کنید چطور به شما کمک خواهد کرد؟ افکار و نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.