چگونه با زبان بدن جذاب تر باشیم؟ چگونه با زبان بدن دوست داشتنی تر باشیم. در این مقاله از هاو کن یو به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید در محیط های دوستانه، منزل، دانشگاه، و البته محیط های کار و حتی عمومی دوست داشتنی و قابل احترام تر شوید و بقیه بیشتر از شما خوششان بیاید.

مهم نیست شغل شما چیست، مهم نیست کجا و در چه محیطی کار می کنید، مهم نیست چگونه آدمی هستید، به هر حال به دلیل موجود اجتماعی بودن باید یاد بگیرید که مورد قبول دیگران و اطرافیان واقع شوید، مطمئنا موارد بسیاری در این مورد قبول واقع شدن دخیل هستند اما حتما شما کاربران هاو کن یو می دانید که یکی از مهم ترین این موارد زبان بدن است. زبان بدن در انواع رابطه ها کلید موفقیت شماست، کسانی که مورد قبول واقع شوند ناخواسته حمایت و کمک می شوند. قبل تر در رابطه با چگونگی خواندن و یادگیری موارد پایه ای زبان بدن صحبت کردیم که در قالب مقاله ای می توانید در لینک زیر مرور کنید. در این مقاله به ۷ ترفند زبان بدن می پردازیم که شما را در بین دوستان، همکاران و حتی مدیران دوست داشتنی تر می کند.

زبان بدن چیست و چگونه زبان بدن بخوانیم ؟

تقلید کردن حرکت

1373372-large_

علم عصب شناسی خیلی واضح در این مورد اظهار نظر می کند و برای شما اثبات می کند که بسیاری از افراد هنگامی که حرکاتشان توسط شما تقلید می شود و یا به عبارت دیگر شما حرکاتشان را تکرار می کنید بسیار راحت تر و صمیمی تر با شما برخورد خواهند کرد و شما جذاب تر خواهید بود. این مورد یک امر غیر ارادی است و البته اثبات شده.

قرار نیست شما دقیقا این حرکات را تقلید کنید ولی حدودا می توانید حرکاتی شبیه به حرکات فرد مقابل خود داشته باشید. به عنوان مثال اگر وی یک حالت ایستاده با دستان باز دارد شما هم همان کار را انجام دهید و یا شما همانند وی کیف را به هنگام نشستن در بغل بگیریدو ….

دست دادن محکم ولی انعطاف پذیر را تمرین کنید

aaeaaqaaaaaaaar5aaaajgexogflodu4lwu2ymutnde4ms1hmtk5lwnjzwy0ntk1ntdjzqهمیشه برخورد ها و تاثیر های اولیه بسیار مهم و تاثیر گذار و البته جذاب هستند، دستان شل و بدون احساس که اصطلاحا “dead fish” نامیده می شوند به سرعت تاثیر سرد را بر روی رابطه خواهند گذاشت. مخصوصا اگر شما برای خرید و یا ملاقات با فرد جدید قرار است دست دهید. شما با دوستان و آشنایان خود یک دست دادن محکم و با صلابت (مقصود پر فشار نیست) ولی انعطاف پذیر را تمرین کنید چرا که گاهی می تواند ضمانتی برای موفقیت شما در یک ملاقات دوستانه و یا کاری باشد.

ارتباط چشمی به همراه دست دادن

meeting

ارتباط چشمی یکی از اساسی ترین و مهم ترین نکات در زبان بدن است. دانشمندان در حال کار کردن بر روی قدرت های نگاه هر فرد هستند تا از آن استفاده های بسیاری بکنند و چیزی که مشخص است قدرت نگاه هر فرد، در برقراری ارتباط و جذاب تر دیده شدن است.

راهکار هایی که موفقیت شما را در مصاحبه کاری تضمین میکند

عدم برقراری ارتباط چشمی به هنگام ملاقات می تواند یک نقطه پایان زود هنگام برای موفقیت در رابطه کاری و یا دوستانه باشد. حتی در برخی مواقع عدم برقراری ارتباط چشمی می تواند به عنوان یک رفتار نامحترمانه برداشت شود، و یا شاید چیزی برای مخفی و پنهان کردن دارد که در مخصوصا رابطه های کاری یک نکته منفی است. یک ارتباط چشمی در اولین مرحله حس اعتماد و صمیمیت را منتقل می کند.

نفس عمیق بکشید

crossed-arms-800x400

انسان و بشر خودشان را با سیستم های عصبی افرادی که در اطراف شان است منطبق و هماهنگ می کنند. هر چقدر شما آرام و با آرامش تر باشید فردی که اطراف شما هست هم با آرامش تر و البته راحت تر خواهد بود و در نتیجه شرایط برای دوست داشته شدن هم مهیا تر است.

یکی از راحت ترین و سریع ترین راه ها برای داشتن آرامش، تنفس عمیق است. این به معنی تنفسی است که دم شما از بازدم طولانی تر شود.

درست و صاف بنشینید

meeting-your-needs-1

از لحاط علم زبان بدن، نشستن به صورت خمیده و بی انرژی یک نشانه از کمبود اعتماد به نفس است. مخصوصا در ملاقات ها و آن هم از نوع کاری. شما باید به صورت صاف و مستقیم و جذاب بنشینید ولی کاملا با یک انعطاف پذیری قابل قبول و نه خیلی خشک و بی روح.

سینه شما باید بالا باشد ولی شانه هایتان انعطاف لازم را داشته باشد. اگر عضلات خود مخصوصا در ناحیه شکم بیش از اندازه منقبض کنید حواس و البته سخنان شما در گیر این انقباض خواهند شد.

صحیح بایستید

depositphotos_21600193_l-20151-800x400

همانند نشستن نوع و طرز ایستادن شما هم باید صحیح باشد. حتی مهم تر. چرا که حالت ایستادن شما حرف های زیادی در رابطه با شما خواهد گفت.

سعی کنید پا های خود را خیلی نزدیک به یکدیگر نگه ندارید و البته خیلی هم باز نکنید. پا های بسته شما را مردد و پا های  نسبتا با فاصله شما را با عتماد به نفس نشان خواهد داد. اندازه درست به اندازه مابین عرض کمر و عرض شانه هاست.

هنگام وارد شدن به یک محیط دست تکان دهید و لبخند بزنید

3c802fb581d27daee37304f1a3fde9cd

از آنجای که انسان یک موجود اجتماعی است، پس داشتن یک رابطه گرم و صمیمی لازمه کار ماست. در واقع افراد اطراف شما به مراتب حس بهتر و راحت تری خواند داشت وقی ببینند شما با افراد حاظر در جمع رابطه دوستانه و صمیمانه دارید.

لازم نیست که حتما همه افراد را بشناسید، به عنوان مثال اگر از درب یک اتاق که همه افراد آن غریبه هستند وارد می شوید، می توانید با یک نگاه جای خودتان را پیدا کرده و با اشاره دست و یک لیخند زیر لب بگویید که من در آن مکان خواهم نشست. هیچ کس از نشان دادن مکان صندلی و یا اشاره انگشت شما متعجب نخواهد شد ولی از سوی دیگر یک حس راحتی برای نزدیک شدن افرا دیگر به خود را فراهم آورده اید.