ملاقات با افراد جدید همیشه هیجان انگیز و البته چالش بر انگیز است. افرادی که ممکن است در محل کار، مجالس و مذاکرات کاری، سرکلاس، مهمانی و .. با آنها برخورد کنید و هیچ ایده ای در رابطه با آن ها نداشته باشید. برخوردی  که هیچ آشناییتی نسبت به آنها، شخصیت و حتی نوع رفتارشان ندارید. در این مقاله به بهترین روش برخورد با این افراد جدید در محل های مختلف خواهیم پرداخت تا دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهید و در این برداشت اول خود را واقعا انچیزی که هستید نشان دهید.

تا به حال بار ها و بارها در رابطه با اولین ملاقات ها یا first impressions  که همان تاثیر اولیه در برخورد با افراد است، صحبت به میان آوریدم. گفتیم که تا چه اندازه با اهمیت هستند. مهم ترین نکته در ملاقات های اولیه همین first impressions است که چگونه افرادی که شما را نمی شناسند را تحت تاثیر قرار دهید و از سوی دیگر بهترین رفتار را با این افراد داشته باشید.

قبل از اینکه وارد بحث تکنیک های درست برای ملاقات با دوستان جدید شویم، بیایید به این درک برسیم که چرا این کار تا به حال برایمان اینقدر دشوار بوده است. یا چرا همیشه به همراه افراد جدید، استرس هاییی هم کم و بیش وجود دارد.

چرا برخی افراد خیلی خوب از پس این شرایط بر می آیند ولی برخی دیگر یا دچار افراط و زیاده روی در صمیمت می شوند و یا برخورد سرد دارند؟

در بین دلایل زیادی که وجود دارد می توان به این موارد اشاره کرد:

۱. والدین شما برقراری رابطهٔ دوستی در بزرگسالی را به شما یاد نداده اندیا شاید بهتر است بگوییم آنگونه که باید و شاید به شما نیاموخته اند. این مهارت با تکنیک هایی که در کودکی برای برقراری رابطهٔ دوستی به کار گرفته می شود کاملا متفاوت است.

۲. برقراری رابطهٔ دوستی گام نهادن بیرون از منطقهٔ امن است. ممکن است زمانی که فرد جدیدی را ملاقات می کنید از نظر عاطفی تهدید شوید و این تغییر آسانی برای شما نباشد.

۳. یک توصیهٔ ساده در مورد برقراری رابطهٔ دوستی، بیش از حد کلی است و نمی تواند به کار گرفته شود. شما به گام های خاص و استراتژی های شفافی برای ملاقات با افراد و برقراری رابطهٔ دوستی با آنها نیاز دارید.

برقراری رابطهٔ دوستی صحیح، زندگی تان را ده برابر لذت بخش تر می کند. با دوستان عالی، شما می توانید داستان و تجارب زندگی تان را به اشتراک بگذارید، چیزهای جدید یاد بگیرید، آخر هفته های مفرّحی داشته باشید، و سفر ها و ماجراجویی ها را در زندگی تان تجربه کنید. این خیلی بهتر از این است که بخواهید وقتتان را به تنهایی و در یک وضعیت خسته کننده سپری کنید، در حالیکه می دانید لایق بهتر از اینها هستید.

اکنون مهم ترین چیزی که باید یاد بگیرید این است که چگونه با افراد جدیدی که می خواهید زمانتان را با آنها سپری کنید، ملاقات کنید.

چگونه  با افراد جدید ملاقات کنیم

روش ها مختلفی برای این برخورد اولیه با این دست افراد وجود دارد ولی در این بخش به یک تکنیک کاربردی می پردازیم که شامل 6 بخش می شود

برای سهولت کار اجازه دهید این تکنیک را به ۶ گام مهم تفکیک کنیم:

۱. موضوع، علاقمندی، سرگرمی یا ورزشی که به آن علاقه دارید را مشخص کنید.

۲. گروه های تبادل نظر یا گردهمایی هایی در آن زمینه را پیدا کنید.

۳. گروه های علاقمندی که ملاقات های منظمی برای بحث در مورد آن موضوع دارند را انتخاب کنید.

۴. در جلساتشان شرکت کنید.

۵. در مورد مسائلی از این قبیل صحبت کنید: چه موقع به این موضوع یا سرگرمی علاقمند شده اید، چند وقت یک بار آن را انجام می دهید، افرادی که می شناسید و به همین موضوعات و موضوعات مشابه علاقمند هستند.

۶. موضوعات گفت و گو که ارتباطی با علاقمندی اصلی ندارند را حذف کنید.

اگر گام اول را به خاطر نمی آورید می توانید به دنبال گروه های علاقمندی در حوزۀ خودتان بگردید و یکی دو گروه که به نظر جالب تر می آیند را انتخاب کنید. لپ کلام پیدا کردن نقاط و موضوعات مشترک برای شما و دوستتان است.  این واقعا تمام چیزی است که باید در مورد ملاقات با افراد جدید انجام دهید و شما می توانید تا آنجا که فکر می کنید و احساس می کنید کافی است در این رویدادها با افراد صحبت کنید.

چگونه موتور دوستی را روشن کنید (یک بخش ضروری)

بعضی از افراد مراحل ذکر شده را طی می کنند و باز هم نمی توانند رابطۀ دوستی جدیدی بر قرار کنند که به خاطر این است که یک توصیۀ ساده اما ضروری که در صدد یافتن آن هستند را نمی دانند: داشتن نقطۀ مشترک با افراد کافی نیست. شما به داشتن دو نقطۀ مشترک برای ایجاد دوستی نیاز دارید.

وقتی به یک گردهمایی اجتماعی می روید و شروع به ملاقات با افراد جدید می کنید، به جای موضوع اصلی جلسه به دنبال چیزهایی باشید که با دیگری به صورت مشترک دارید.

فرمول این کار به این شکل است:

اولین نقطۀ مشترک + دومین نقطۀ مشترک = دوستی بالقوه

اکثر افراد فکر می کنند برای ایجاد دوستی به یک نقطۀ مشترک با دیگری نیاز دارند و وقتی فرد جالبی را ملاقات می کنند و نمی توانند با این ارتباط برقرار کنند می تواند نا امید کننده باشد. حالاکه این نکتۀ ضروری را می دانید حتی می توانید تکه های بیشتری را برای موفقیت در یافتن دوستانی که می خواهید در زندگی پیدا کنید.

 

مقالات مکمل: