چه چیزهایی برای زن ها و مردها جذاب است؟ جذب جنس مخالف چگونه امکان پذیر است؟ حتما تا به حال از دختر یا پسری خوشتان آمده و خواسته اید او را به سمت خود جذب کنید و در این مسیر ناکام بوده اید. جذب جنس مخالف آنقدرها هم که می گویند کار سختی نیست. اگر بیولوژی و روانشناسی تکاملی را نظریه ی درستی تلقی کنیم، به صورت پیش فرض هدف از جذب جنس مخالف انتقال ژن و و بقای نوع است. انسان می خواهد به نوعی ژن خود را حفظ کند و نسل خود را ادامه دهد. برخی از ویژگی های ظاهری و شخصیتی ممکن است در روابط کوتاه مدت خیلی جذاب برسند اما به درد روابط بلند مدت و ازدواج نخورند. در ای نمقاله در نظر داریم به ویژگی هایی اشاره کنیم که مثل آهنربا باعث جذب جنس مخالف میشوند. با ما همراه بمانید.

حالات چهره

دانشمندان طی مطالعه ای که بر روی 1000 نفر زن و مرد انجام دادند متوجه شدند حالات چهره برای زن ها و مردها جذاب است. عکس های زن و مرد به این 1000 نفر نشان داده شد و از آنها خواسته شد جذابیت هر کدام را رتبه بندی کنند. مشخص شد که زن ها به مردهایی که چهره ی مغرور داشتند و مردها به زن هایی که لبخند می زدند و چشم های شاد داشتند جذب شدند.

زبان بدن فعال

زن ها و مردها به زبان بدن فعال جذب می شوند. همچنین جالب است بدانید زن و مردها عکس جنس مخالف را هنگامی که در حرکت انداخته شده جذاب تر از هنگامی که در حالت سکون انداخته می داند.

عطر و رایحه

حتما می دانید که بوی سیر در بین عامه بوی ناخوشایندی تلقی می شود و اکیدا توصیه می شود که قبل از قرار ملاقات با جنس مخالف هر با جنس موافق سیر خورده نشود. اما دانشمندان طی تحقیقی متوجه شدند که زنان جذب مردانی می شوند که بویی تند دارند. اما عکس این قضیه صادق نیست. طبق گفته ی دانشمندان مردان بوی غذاهای خوشمزه نظیر دونات یا پاپ کورن را دوست دارند. بنابراین اگر زنی می خواهد مردی را جذب کند بهتر است عطرهای شیرین را انتخاب کند. همچنین برای جذب زنان بایستی از عطر های تند و کمی تلخ استفاده کرد.

شباهت با والدین

چند بار برایتان پیش آمده زن و شوهری را دیده باشید که شبیه پدر و مادرهای هم هستند؟ آیا خودتان در حال حاضر به دختر یا پسری هستید و به او قول ازدواج داده اید که شبیه پدر یا مادرتان باشد؟ مطمئنا این کار را خودآگاه انجام نداده اید چون هرگز نمی خواهید با پدر با مادرتان ازدواج کنید! اما دانشمندان دریافته اند زنان جذب مردانی می شوند که رنگ چشمانشان شبیه رنگ چشمان پدرشان است. این قضیه در مورد مردان هم صدق می کند: آنها اغلب زنی را انتخاب می کنند کمه شبیه مادرشان است. البته این یک ثاعده کلی نیست.

موها

اکثر مردان زنانی با موهای بلند را ترجیح می دهند. این هم به خاطر تکامل است. چون وقتی موی زن بلند باشد نشانه ی این است که زود رشد می کند و در نتیجه آن زن برای فرزند آوری از سلامت کافی برخوردار است. اما قضیه ی موی مردان از دید زنان یک مساله سلیقه ای است. برخی موهای بلند و برخی موهای کوتاه و برخی حتی سر تراشیده را دوست دارند.

حیوان خانگی

در مطالعه ای که دانشمندان انجام دادند به نتیجه جالبی دست یافتند. به چند تا زن عکس هایی داده شد که در برخی از آنها مردان با حیوان خانگی بودند و در برخی بدون حیوان خانگی. و در هر عکس که مرد با حیوان خانگی بود از دید زنان جذاب تر به نظر رسیده بود. دانشمندان گفته اند شاید علت این امر این باشد که مردانی که حیوان خانگی دارند می توانند پدران خوبی هم باشند و آماده ی رابط بلند مدت باشند.

موسیقی

در مطالعه ای که بر روی 1500 زن انجام شد از آنها خواسته شد تا به چند قطعه موسیقی گوش کنند. برخی از آنها آکوردهای ساده داشتند و برخی آکوردهای پیچیده. قطعه موسیقی هایی که آکوردهای پیچیده داشتند برای اکثر زنها جذاب بودند بدین معنی که آهنگساز آنها برای زنها جذاب تر بود. چنین آزمایش هایی بر روی مردان انجام نشده و از این رو نمی توان گفت که بین سلیقه موسیقیایی یک زن و جذاب بودن آن رابطه برقرار است.

جذابیت تقریبا برابر

آیا در خیابان و کافه و گوشه کنار زوج هایی را دیده اید که یکی از آنها نسبت به دیگری جذاب تر باشد؟ چه باور کنید چه نکنید این زوج ها خیلی نادر هستند. دانشمندان دریافته اند که اکثر زنان و مردان جذب زنان و مردانی می شوند که از نظر جذابیت شبیه خودشان است. اما افرادی که جذاب تر هستند مشکل پسندتر هستند و به هر کسی راضی نمی شوند و زمان زیادی را برای رد کردن خواستگارها و انتخاب فرد مورد نظرشان صرف می کنند. البته اینها این کار را ناخودآگاه انجام می دهند. و البته استثنا هستند نه قاعده.

کار خیر

فکر نکنید جنس مخالف فقط به ظاهر و چشم فلان و بینی کذایی جذب می شود. بلکه نیکوکاری و کارهای خیر هم برای جنس مخالف جذاب است. و چرا نباشد؟ وقتی فردی اهل کار خیر است حتما مردی خانواده دوست است و بلد است از فرزندان خود چگونه مراقبت کند و ژن خیرخواهی خود را به نسل بعد منتقل می کند.

سایز کفش

مردها جذب ویژگی های ظریف می شوند: بنابراین سایز کوچک کفش برای مردها جذاب است. اما زنان در این زمینه نظر قطعی ندارند. آنها مردان را با سایز کفش کوچک و بزرگ دوست دارند. از نظر تکاملی اگر نگاه کنیم، افراد کسی را انتخاب می کنند که بهترین ژن را داشته باشد. بنابراین البته که مردان قدبلند و خوش چهره دست برتر را هنگام جذب زنان دارند. اما همانطور که گفتیم، برخی ویژگی ها به درد رابطه بلند مدت نمی خورد. زن ها دنبال کسی می گردند که به راحتی با آنها به هم نزند و اهل خانواده باشد. بنابراین مردانی با قد متوسط و سایز کفش کوچک تر این نقش را بهتر از هر کسی ایفا می کنند.

 

مقالات مرتبط


چگونه بفهمیم مردی دوستمان ندارد؟

چگونه جذاب باشیم؟ (۱۱ نکته برای جذاب به نظر رسیدن)