تنفر و دوست نداشتن حس خوبی نیست؟ این که همیشه اشخاصی از شما متنفر باشند، بخشی از زندگی است. تنفر می‌تواند در مدل‌های مختلف و حتی از جانب افراد مختلف مثل  دوستان، اعضای خانواده، همکاران، همکلاسی‌ها، شرکا و حتی برخی از افرادی که به صورت اینترنتی با آن‌ها در تماسید باشد.

افرادی که از شما متنفرند همیشه بخش ناخوشایند رسیدن شما به موفقیت هستند. اگر نکته مثبتی دارید، قطعا مورد تنفر واقع شدن هم تجربه کرده‌اید. چه باهوش باشید یا  خیر و و چه لاغر باشید و چه کمی چاق باشید، چه در رابطه‌ای باشد و چه مجرد باشید، چه فرزند داشته باشد و چه صاحب یک شغل باشید، همیشه افرادی از شما متنفر هستند و قطعا نظرات کنایه‌دار آن‌ها را همیشه می‌شنوید و با افرادی مواجه می‌شوید که همیشه از گوشه چشم مشغول نظاره شما هستند، و یا حتی در اینترنت و زیر عکسهایتان  در شبکه‌های اجتماعی کامنت‌های پر از نفرت آن‌ها را می‌خوانید.

هنگامی که سعی می کنید تا با  یک دوست از پیروزی اخیرتان صحبت کنید، احساس تنش می‌کنید و بعدا به این پی می‌برید که همیشه افرادی هستند که همیشه پشت‌سرتان مشغول به تقلید از شما هستند. قبل تر در هاو کن یو در رابطه با افرادی که با شما رفتار ناخوشایندی دارند فارغ از اینکه مقصر کیست صحبت کرده بودیم و حال با شما کاربران میخواهیم خودمان دست به کار شویم و به سراغ چاره ای بیاندیشیم تا افرادی که از ما خوششان نمی آید و یا از ما تنفر دارند این بار نظر و رفتارشان در رابطه با ما عوض شود.


چگونه با افراد منفی و بدقلق رفتارکنیم؟


 

قطعا بیشتر  مردم در چنین مواقعی به  شما می گویند که افرادی که نسبت به شما تنفر داردند را نادیده بگیرید. آن‌ها می‌گویند که  این شرایط نیز  بخشی از زندگی است  و باید یاد بگیرید که با آن کنار بیاید، خصوصا اگر قصد دارید  تا کارهای بزرگی انجام دهید.

با وجود این که این مشاوره دقیق و صحیح است، اما لازم است تا بدانید که  برای تبدیل  کردن برخی از متنفرانتان  به دوستانتان نیز راهی وجود دارد. با هاو کن یو همراه باشید.

 جادوی تقاضا از دیگران

کسانی که تنفر دارند _ هاو کن یوسریعترین و ساده ترین راه برای تبدیل  کردن شخصی که از شما تنفر دارد به دوستتان این است که  از او بخواهید که لطفی در حقتان بکند. این روش یک  روش روانشناختی به نام “اثر بن فرانکلین” است، که حسابی بر روی آن تحقیق شده و از آن نتیجه گرفته شده است. هنگامی که شما از فردی که شما را  دوست ندارد کمکی بخواهید به طور ناخودآگاه، احساس او نسبت به رابطه‌اش با شما تغییر کرده  و به جای حریف دیدن شما، شما را به چشم یک  دوست نگاه می کند.

لطف کردن در میان دوستان اتفاق می‌افتد. قطعا شما برای کسی که دشمن شماست و یا عمیقا از او متنفرید و یا تنفر دارید، لطفی نخواهید کرد.  این موضوع در اصل نوعی ناهماهنگی شناختی محسوب می‌شود.  با توجه به نظریه ناهمانگی شناختی ۲ در علم روان‌شناسی، همیشه در مردم این تمایل وجود دارد که اعتقادات، ارزش ها و عقاید خود را پایدار سازند. هنگامی که نگرش‌ها و رفتارها ناسازگار هستند ، ناهماهنگی رخ می دهد.

مغز باید ناهنجاری را از بین ببرد. در حقیقت مغز به عنوان یک ناظر خارجی رفتار می کند. مغز شما به طور مداوم اقدامات شما را  تماشا و ارزیابی میکند و توجیهی برای این که شما چرا آن اقدام را کرده‌اید و  یا آن   کار را انجام داده‌اید، می‌سازد. ناهماهنگی  غالبا  در شرایطی اتفاق می افتد که فرد باید بین دو گزینه  اعتقادات نادرست خود و عملش یکی را انتخاب کند.  بنابراین در این مورد، باور درست  این است که لطف کردن بین دوست‌ها اتفاق می‌افتد.


چگونه با افراد خودشیفته رفتار کنیم ؟ ۸ روش


 

هنگامی که از یک نفر برای یک لطف درخواست می کنید، در درون او ناهماهنگی ایجاد میکنید و ناخودآگاه  برای این که آن کار را برایتان انجام دهد و آن تناقض ذهنی را از بین ببرد، احساس او نسبت به شما تغییر می‌کند.

تقاضا برای لطف کردن نیز نوع ظریفی از چاپلوسی است. در کتاب “ چگونه  دوستانی داشته باشم و بر رویشان تاثیر گذار باشیم”  از Dale Carnegie نیز اشاره شده است که، این که از دیگران بخواهید تا لطفی در حقتان بکنند،  بدین معناست که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا این طور فکر کنند که چیزی دارند که شما ندارید.  و این اتفاق عرصه بازی را در ذهن آن‌ها  عوض می کند و باعث می شود که احساس تنفرشان تبدیل به احساس تحسین شدگی  و مورد احترام قرار گرفتن می‌کند. آنها نه تنها می خواهند به شما کمک کنند، بلکه شما را نیز متفاوت می بینند و  بدین روش نفرتشان نیز  از بین می رود.

متنفرانتان و کسانی که از شما تنفر دارند را تبدیل به دوستانتان کنید

کسانی که تنفر دارند _ هاو کن یوبرای این که از شخصی که نسبت به شما احساس تنفر دارد، لطف و درخواستی بخواهید، لازم است تا کمی فروتنی و کمی اندیشه به خرج دهید. خواسته‌تان  باید به اندازه کافی کوچک باشد که به راحتی انجام شود، اما نه آن قدر کوچک و بی‌اهمیت که بیشتر به جای لطف، نوعی توهین تلقی شود و این حرف بدین معناست که شما باید نقاط قوت، ضعف، عقل و توانایی شخص مورد نظرتان را در نظر بگیرید.

اگر این درخواست قرار است از کسی پرسیده شود که نسبت به او آشنایی ندارید، سعی کنید تا درخواستتان ساده باشد. مثلا اگر می‌خواهید از دستگاه‌های اتوماتیک فروش خوراکی استفاده کنید، از طرفتان بخواهید که پولتان را برایتان خرد کند و یا  اگر اپلیکیشن جدید بر روی گوشیتان ریخته‌‌اید از او بخواهید  کار با آن را به شما یاد دهد و یا  یک رستوران یا موسسه  خوب به شما پیشنهاد دهد.همه این موارد، می‌توانند خواسته‌های خوب و مناسبی باشند.

هنگامی که از طرف مقابلتان درخواست کردید، حواستان باشد که حتما طوری رفتار کنید که  انگار واقعا به آن لطف احتیاج داشته و ارزش کمک طرف مقابلتان را درک کرده‌اید. سعی کنید که لحنتان فروتنانه باشد و زبان بدنتان نیز بی شیله پیله به نظر برسد  و مطمئن شوید که  قدردانی و حق‌شناسیتان  را نسبت به کمک آن‌ها، ابراز کرده‌ باشید.

این تکنیک فقط برای اشخاصی که از شما متفرند کاربرد ندارد، بلکه می‌توانید  بر روی افرادی که آن‌ها را به خوبی نمی‌شناسید مانند یک هم‌کار، آشنایی که با او تا حالا رابطه زیادی نداشته‌اید و یا کسی که مخفیانه عاشق او شده‌اید نیز کارساز باشد. یک کار  ساده  مانند درخواست یک خواسته  کوچک و منطقی می تواند مانند کاتالیزوری  باشد که شخصی که از ما تنفر دارد را به یک دوست تبدیل کند.

زمانی که مشغول به کار هستید تا بهترین نسخه از خودتان را بسازید، تجربه کردن تنفر از جانب دیگران امری اجتناب ناپذیر است. تبدیل کردن همه متنفرانتان  به یک دوست هدفی غیر عملی است، اما می‌توانید تا در بعضی موارد دوستانه رفتار کنید. این که به سادگی خاشعانه رفتار کنید، و در غالب این که لطفی از بقیه می‌خواهید، از آن‌ها  تقاضای کمک کنید، اولین مرحله از تبدین کردن آن‌ها از یک دشن به یک دوست می‌باشد.