چگونه بر شکست غلبه کنیم. چگونه شکست را فراموش کنیم و به سمت پیروزی قدم برداریم. چگونه گذشته را فراموش و به فکر آینده خود باشیم. در این مقاله شما کاربران عزیز هاو کن یو فرا خواهید گرفت که چگونه شکست را فراموش و خود را برای پیروزی بعدی آماده کنیم.

شکست از هر نوعی که باشد همیشه در ابتدا دردناک است. مطمئنا هر کدام از شما کاربران با انواع شکست به نحوی برخورد داشته اید که گاها سطحی بوده و زود به فراموشی سپرده شده و گاهی هم این شکست ها و خاطراتشان تصمیم به فراموش شدن نداشته اند و قبل از هر حرکت و یا هر تصمیم جلوی چشم شما ظاهر می شوند که البته در صورت برخورد حرفه ای و صحیح می توانند یک سکوی پرش و تجربه ناب برای ادامه راه موفقیت و پیروزی باشند.

به گفته کارشناسان و همچنین انسان های موفق و بزرگ، شکست یک قسمت مهم و حیاطی برای هر پیروزی و رسیدن به اهداف بزرگ است و نقش بسیار مهمی در هر موفقیت دارند اما این در صورتی است که بتوانید صحیح از کنار این شکست ها رد شوید. در این مقاله  هدف ما برخورد درست با شکست و رد شدن از آن به نحوی است که بتوانید از آن ها به عنوان یک نقطه عطف برای پیروزی استفاده کنیم.

از سوی دیگر روش های مختلفی برای غلبه بر شکست و حرکت به سمت پیرروزی وجود دارد که البته همگی آن ها احتیاج به یک حرکت فکری و ذهنی قوی و خوب دارند. در ادامه پینج راه را برای غلبه بر شکست با شما کاربران هاو کن یو بررسی می کنیم.

جدا کردن شکست از شخصیت خود

getty_492228050_200013332000928052_229106شکست برای همه و در هر مرحله از زندگی ممکن است اتفاق بیافتد. یکی از بزرگ ترین اشتباه ها به هنگام برخورد با هر شکست نسبت دادن ذات شکست به شخصیت خود است. هرگز همچین برداشتی نداشته باشید. داشتن این فکر که شکست همیشه برای من اتفاق می افتد و یا این جمله که چرا شکست فقط برای من است یک خطای بزرگ به حساب می آید. همیشه در مواجهه با شکست اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و با اطمینان به فکر دلایل این شکست و آماده شدن برای ادامه راه باشید. شکست همیشه یک قسمت مهم از راه پیروزی و موفقیت است و داشتن شکست های متعدد در صورتی که تکرار اشتباه های قبل نباشد نشان از ماجرا جو و البته ثابت قدم بودن شماست.

شکست خود را آنالیز و از آن تجربه کسب کنید

getty_504608826_128302به عقب برگشته و شکست و یا عدم موفقیت خود را برسی و آنالیز کنید. دلایل شکست خود را با دقت پیدا و یادداشت کنید. فارغ از تمامی سرمایه، منابع و انرژی هایی که از دست رفته است بر روی دلایل شکست تمرکز کنید. چرا شکست خوردید؟ چه کسانی در شکست شما دخیل بودند؟ چه مقدار از شکست در کنترل شما بوده است. آیا شما می توانستید زودتر جلوی شکست را بگیرید؟ پس از پاسخ دادن به این سوالات و جمع آوری اطلاعات از بررسی و آنالیز های انجام شده، حال از خود بپرسید که چه چیز هایی از این شکست فرا گرفتید. این برنامه را برای خود داشته باشید که چگونه می توانید از این اطلاعات و تجربه ها برای پیش برد اهداف خود استفاده کنید. هیچ وقت یک شکست را بدون آنالیز و برسی رها نکنید.

شکست را فراموش کنید

getty_478456046_212101

پس از بررسی و آنالیز شکست که در مرحله قبلی اتفاق افتاد، شما کاربران هاو کن یو می بایست شکست را به دست فراموشی بسپارید. تنهای چیزی که از آن به خاطر شما می ماند همان نتیجه آنالیز اطلاعات و دلایل آن است، به یاد آوری شکست و ترس از مجدد اتفاق افتادن آن تنها شما را مظطرب و نگران می کند که این مورد باعث عدم تمرکز برای ادامه دادن راه می شود. فراموش نکنید که شکست ها باید اتفاق بیافتند و شما باید از آن ها درس بگیرید و سپس از آن ها رد شوید.

مدیریت اطرافیان، همکاران و زیر دستان

getty_143176222_2000133320009280390_238636شاید یکی از جدی ترین ترس ها پس از هر شکست، ترس از قضاوت شدن توسط دیگران و اطرافیان است. این که سایر افراد پس از هر شکست در رابطه با ما چه خواهند گفت. شکی نیست آنچه بقیه در رابطه با ما می گویند و یا قضاوت می کنند بر روی ما تاثیرجدی می گذارد. گاهی ما در محیط کاری به عنوان یک کارمند با شکست مواجه می شویم و گاهی در این محیط به عنوان مدیر باید شکست و تاثیر آن بر زیر دستان را مدیریت کنیم و گاهی هم به عنوان یک فرد عادی باید شکست را در برابر خانواده، دوستان و آشنایان مدیریت کنیم. حال با در نظر گرفتن هر یک از این شرایط، باید بدانید که تا چه اندازه باید به حرف ها و قضاوت های دیگران توجه کنید. مطمنا نظرات دیگران می تواند مفید و مثمر ثمر واقع شود ولی این در صورتی است که این قضاون اساسی و صحیح ارایه شود. شما هرگز نباید صحبت های دیگران را نادیده بگیرید ولی دقت کنید که قدرت خود را به دیگران واگذار نکنید. به هر کس بر اساس دانش و اطلاعاتش در رابطه با شکست بها دهید و خیلی روی حرف ها و نصیحت های غیر کارشناسانه تمرکز نکنید.

دید جدیدی داشته باشید

getty_492673003_200013332000928035_120109حتی با به کار بردن تمامی این نکات اگر شما عادت ها و رفتار های غلط خود را در مقابل شکست کنار نگذارید باز هم به صورت مکرر با شکست مواجه خواهید شد. شما کاربران هاو کن یو باید شخصیت محکم و مصمم و البته با اعتمادی در مقابل شکست داشته باشید. شکست هرگز به معنی کم دانش، ضعیف، بی استعداد و یا ناتوان بودن نیست. شکست به معنی پشت کار داشتن، خلاق بودن، در جست و جوی ایده های نو بودن  و البته ماجراجو بودن در آن کار است. بدانید که هر شکست در صورتی که صحیح از آن بهره برداری شود یک تجربه کاربردی و بسیار مفید است که هرگز راه دیگری برای به دست آوردنش را پیدا نخواهید کرد.