چگونه صحیح راه برویم؟ روزانه ساعت های متمادی را حتی اگر نخواهید مجبور به راه رفتن هستید. پیاده روی اگر به شکل صحیح و کمی پر سرعت انجام شود می تواند به عنوان یک ورزش بسیار خوب به کمک شما بیاید. با توجه به راه رفتن هر فرد به صورت مداوم و روزانه با یادگیری راه رفتن صحیح از صدمات جلوگیری خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

قبل از شروع مقاله نکات مهمی برای راه رفتن را شما کاربران باید فرا بگیرید که شرایط را تبدیل یک پیاده روی نا درست که منجرب آسیب می شود را به یک ورزش مناسب برای سلامت بدن شما تبدیل می کند.

نکات راه رفتن درست:

  • از طریق بینی نفس بکشید
  • از پاشنه تا پنجره راه بروید
  • دست ها را تاب دهید
  • پشتتان را قوز نکنید
  • گام های خیلی بلند برندارید

برای اینکه ۱۲۰ تا ۱۷۰ کالری با قدم زدن به مدت ۳۰ دقیقه در ۳۵ مایل در ساعت بسوزانید باید صحیح راه بروید، با بینی نفس بکشید، ستون فقرات خود را راست نگه دارید، دست های تان را در سمت راست بدن خود تکان دهید، به جلو نگاه کنید، و پنجه های‌تان را فشار دهید و روی پاشنه تان فرود آورید. ران و کمر خود را حرکت دهید و طوری گام بردارید که راحت باشید.

پیاده روی در کل ۱۲۰ تا ۱۷۸ کالری در هر نیم ساعت می سوزاند. چنانچه شما حدود ۳.۵ مایل پیاده روی کنید. این برای فعالیتی که نیاز به سرمایه گذاری عمده ندارد و می‌توانند با کمک شرکت جالب باشد می‌تواند یک عادت پیاده روی خوب یا یک لیست پخش موسیقی بسیار خسته کننده باشد، بسیار خوب است.

اما آنچه باید به خاطر بسپارید این است که اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از پیاده‌روی ببرید پیاده روی زیاد مانند هر ورزش دیگری باید درست انجام شود. حتی اگر شما برای کالری سوزاندن پیاده روی نمی‌کنید باید آن را درست انجام دهید، زیرا از جراحات مربوط به استرس و حالت بدن جلوگیری می کند. در اینجا برخی از بایدها و نبایدها برای پیگیری کردن آمده است تا شما به طور صحیح گام بردارید.

درست تنفس کنید

اگر درست تنفس می‌کنید نیمی از راه را درست رفته اید، بخصوص اگر مسافت‌های طولانی پیاده رفته‌اید یا برای نرمش و ورزش پیاده روی کرده‌اید. از تنفس از راه دهان خودداری کنید، تلاش کنید از راه بینی نفس بکشید، همانطور که از بینی نفس می‌کشید شکم خود را نیز شل کنید. شما باید اجازه دهید هوا شش‌های شما را کاملاً پر کند.

برای تنفس درست همانطور که عمل دم را انجام می‌دهید شکم خود را صاف کنید (داخل ببرید)  و هوا را از ریه های تان بیرون بفرستید تا زمانی که از دهانتان صدای صفیر خارج شود.

از پاشنه تا پنجه راه بروید

قدم زدن شامل توالی حرکاتی است که کارشناسان چرخه راه رفتن می نامند. با خارج کردن حرکتی قوی از زمین آغاز کنید. همانطور که پاشنه پای‌تان از زمین بلند می‌شود و با قسمت‌های دیگر کف پا تا انگشتان ادامه دهید. پاشنه در ابتدا در موقعیت جدید بعد از پنجه قرار می‌گیرد. با پنجه فشار دهید و پاشنه‌تان را روی زمین بگذارید. به جای یکباره پا را بر زمین گذاشتن، از این شیوه پاشنه تا پنجه استفاده کنید و مشاهده خواهید کرد که چگونه با این شیوه به سرعت چربی می‌سوزانید.

به جلو نگاه کنید

ورزش و لاغری exerciseright

نگاه به پایین در حال راه رفتن و نگاه به پاها  وسوسه کننده است. اما  به اندازه‌ای که حالت بدن پیش می‌رود این حالت بهترین وضعیت نیست.

اگر سرتان را بالا بگیرید و به جلو نگاه کنید (در موازای زمین) بدن شما در حالت درست خود قرار خواهد گرفت. اما چنانچه روی سطحی ناهموار گام بردارید، این کار دشوار و حتی خطرناک می تواند باشد. بنابراین، مسیری را انتخاب کنید که سطوح همواری دارد، مانند پارک یا جاده‌ای خوب جاده‌ای خوب، اگر برای قدم زدن به طبیعت می‌روید.

دست‌های‌تان را تاب دهید

درست راه رفتن به این معنا نیست که شما باید دست های‌تان را در اطراف بدن آویزان کنید. دست های‌تان را رها کنید تا همزمان با گام برداشتن شما تاب بخورند، که این حرکت طبیعی بدن شما در زمان راه رفتن است. اجازه دهید دست‌های از آرنج کمی خم شوند و به بدن‌تان زاویه نود درجه بدهید. دست های‌تان باید راحت و آرام باشد.
بیش از حد دست‌هایتان را تاب ندهید (باید به طور طبیعی تکان بخورند) یعنی نگذارید دست‌هایتان از بدن‌تان نه کم و زیاد تکان بخورند. همچنین متوجه خواهید شد که افزایش سرعت و همینطور افزایش تکان دست‌هایتان باعث می‌شود پاهایتان هماهنگ شوند و در کل سرعت شما را افزایش می دهند.

باسن تان را حرکت دهید

هنگام راه رفتن باسن‌تان حرکت می‌کند. اجازه دهید همانطور که گام برمی‌دارید آنها به سمت عقب و جلو به چرخند. مقاومت در برابر این حرکات می‌تواند واقعا حرکت شما را کند کنند. علاوه بر این شما باید همانطور که گام بر می دارید پیچ خوردن کمرتان را حس کنید.

عضلات شکم‌تان را سفت کنید

اگر احساس کردید عضلات شکم‌تان زمانی در زمان تمرین در باشگاه هستید حرکت می‌کنند این حرکات مفید و مؤثر هستند. در هنگام راه رفتن حرکات عضلات شکم‌تان، خوب است.

عضلات شکم خود را سفت نگه دارید، همانطور که راه می روید و این کمک خواهد کرد منظم تر راه بروید. متوجه خواهید شد که صاف‌تر ایستاده‌اید و باسن شما بیهوده این طرف آن طرف نمی رود.

پشت تان را قوز نکنید

پشت شما باید درست و صاف باشد و در زمان راه رفتن به عقب یا جلو خم نشود شود. با این حال شما می‌توانید اگر لازم است مقداری باسن‌تان حرکت دهید.
فقط مطمئن باشید ستون فقرات شما در زمان این کار هم‌تراز و صاف است و به‌ آرامی قسمت بالای بدن‌تان را کج کنید به نحوی که شانه‌های‌تان درست بالای باسن قرار گیرد. گردن و شانه‌های‌تان باید در وضعیت درست و آرام خود باشند.

گام‌های خیلی بلند (یا کوتاه) برندارید

معیار گام بلند از پاشنه تا پاشنه است که به شما خواهد گفت تا چه اندازه‌ای در گام برداشتن پیش می‌روید. اینطور به نظر می‌رسد که گام‌های بزرگ موثرتر است، اما در واقع می‌توانند برعکس عمل کند. گام‌های بلند، همانطور که از اسمش پیداست در واقع حرکت شما را کند خواهد کرد.

برای گام برداشتن موثرتر، گامی بردارید که بطور طبیعی می‌آید و سعی نکنید آن را تغییر دهید و بزرگتر یا کوچکتر کنید. سعی نکنید گام‌های‌تان را با شخص دیگری هماهنگ کنید. وزن و قد و قامت هر شخص طول گام او را تعیین می‌کند.

هزینه و زمان کافی صرف لوازم نکنید

شما احتمالا تجهیزات ورزشی زیاد استفاده می‌کنید، از کفش ورزشی گرفته تا کیف برای لوازم خودتان. اگر در یک باشگاه تناسب اندام محلی ثبت نام کرده‌اید می‌توانید راه رفتن را تمرین کنید. اما این کار عاقلانه خواهد بود که هزینه کنید و کفش خوب و مناسبی خریداری کنید تا تاثیر راه رفتن را بیشتر کند و از پاهای شما در برابر آسیب محافظت کند. کفشی را انتخاب کنید که از موادی تولید شده باشد که بتوانند نفس بکشد مانند بافت سوراخ دار تا هوا بتواند در آن جریان داشته باشد. همچنین کفشی را انتخاب کنید که در قسمت انگشتان انعطاف‌پذیر و قابل خم شدن باشد این ویژگی از تاول زدن جلوگیری میکند.