چگونه اتوی مو بکشیم؟ روش استفاده از اتوی مو چگونه است؟ چگونه اتوی مو بکشیم که به مو ها آسیب نرسد. این ها سوالاتی است که امروز در این مقاله از هاو کن یو به آن ها پاسخ خواهیم داد. با آن ها همراه باشید.

داشتن موی لخت با استفاده از اتو موهایی که استفاده کردن از آنها در منزل راحت است، کار فوق العاده آسان و سریعی است. به طور کلی اتو موهای سرامیکی بهترین مواد در نظر گرفته می شوند که کمترین آسیب را به موهایتان می رسانند. اتوموهای سرامیکی حرفه ایT یون های منفی حرارت مادون قرمز تولید می کنند که در حین صاف کردن مو رطوبت را حفظ می کنند. با استفاده از تکنیک های صحیح لخت کردن مو و به کار بردن درمان های مناسب برای مو قبل و بعد از اتو کشیدن، می توانید لختی مویتان را در تمام طول روز حفظ کنید و همچنین از آسیب رسیدن به موهایتان در اثر حرارت جلوگیری کنید. گام های زیر را دنبال کنید تا اتو کشیدن مو را از اول تا آخر به طور صحیح یاد بگیرید.

آماده کردن مو برای حرارت

از شامپوها و نرم کننده هایی که برای لخت و براق کردن مو ساخته شده اند استفاده کنید

 لازم نیست محصولات گران قیمت خریداری کنید. هر چیزی که در داروخانه یا فروشگاه آرایشی بهداشتی نزدیک محل زندگی تان هم پیدا کنید می تواند خوب باشد. فقط کافی است به دنبال محصولی باشید که روی آن نوشته نرم کننده یا مرطوب کننده.

چگونه می توانید مو های خود را صحیح بشویید؟

بعد از دوش گرفتن موهایتان را به آرامی خشک کنید

چگونه از اتو مو استفاده کنیم؟ _ هاو کن یو به جای چنگ زدن و ژولیده کردن خشن موها، با استفاده از حوله و با فشار دادن آرام موهایتان در چند بخش، آب موها را بگیرید. خشک کردن آرام موها از فر شدن اضافۀ مو در اثر دوش گرفتن جلوگیری می کند.

وقتی موهایتان خیس است از یک سرم محافظ در برابر حرارت یا یک درمان حرارتی استفاده کنید

چگونه از اتو مو استفاده کنیم؟ _ هاو کن یوباید وقتی موهایتان خیس است از این سرم ها استفاده کنید زیرا بدون جمع شدن مواد در یک قسمت همۀ مواد در سرتاسر موها پخش می شود. سپس موهایتان را با یک شانۀ دارای دندانه های درشت شانه کنید. محصولاتی که حاوی روغن آرگون و روغن نارگیل هستند به حفظ لختی مو در طول روز کمک می کنند. محصولات داراری سیلیکون هم چنین تأثیری دارند.

موهایتان را با سشوار خشک کنید

چگونه از اتو مو استفاده کنیم؟ _ هاو کن یو لازم است که موقع اتو کشیدن موها کاملا خشک باشند. این کار نه تنها این امکان را فراهم می آورد که اتوی مو بهتر کار کند بلکه از شوک شدن مو به وسیلۀ اتوی مو و آسیب دیدن آن جلو گیری می کند.

 

  • در حین سشوار کشیدن سر سشوار را به سمت پایین و در جهت جریان موهایتان بگیرید. این حرکت رو به پایین از سمت ریشۀ موهایتان باعث می شود موهایتان صاف خشک شود.
  • به خصوص اگر موهای مجعد دارید سشوار را روی پایین ترین دمایش بگذارید. خشک کردن موهایتان با درجه حرارت پایین تر و به مدت طولانی تر از پف کردن موهایتان در حین خشک شدن جلوگیری می کند.

شما کاربران هاو کن یو در لینک زیر هم می توانید آموزش کامل خشک کردن صحیح مو را در لینک و مقاله زیر مشاهده و مطالعه کنید


آموزش خشک کردن صحیح مو


یادگیری تکنیک ها

اتو مو را روشن کنید و سوئیچش را روی ON بگذارید

 ممکن است در کنار دکمۀ ON تنظیمات مدرّج گرما وجود داشته باشد که به این وسیله شما می توانید حرارت مطلوبتان را انتخاب کنید. هرچه موهایتان پر پشت تر و مجعدتر باشد عدد انتخاب شده باید بالاتر باشد. اگر موهایتان نازک و شکننده است مطمئن شوید دستگاه روی پایین ترین درجه حرارت تنظیم شده است تا آسیبی به موهایتان نرسد.

موهایتان را به چند بخش تقسیم کنید

چگونه از اتو مو استفاده کنیم؟ _ هاو کن یو

تعداد این بخش ها به پر پشتی موهایتان بستگی دارد. متداول این است که بخش ها را ۲ تا ۵ سانتی متر در نظر بگیرید تا به راحتی بین دو قسمت اتو مو قرار بگیرند.

  • قسمت هایی که استفاده نمی کنید را ببیندید یا کلیپس بزنید تا مانع اتو کشیدن بقیۀ قسمت ها نشود.
  • یک روش آسان این است که کل موهایی که اتو نمی کنید را روی سرتان یا پشت سرتان ببندید. سپس بخش ها را یکی یکی جدا کنید، جلوی شانه تان بیاورید و اتو بکشید.

بدون اینکه خودتان را بسوزانید اتوی مو را تا جایی که می شود در نزدیکی ریشه قرار دهید

این فاصله به طور استاندارد می تواند ۲.۵ سانتی متر یا همان ۱ اینچ تا فرق سر باشد.

 

اتو را به شکل انبری بگیرید به نحوی که دو طرف داغ به هم برسند و موهایتان بین آنها قرار بگیرند

چگونه از اتو مو استفاده کنیم؟ _ هاو کن یو

دو طرف را زیاد محکم به هم فشار ندهید زیرا با عث می شود برجستگی روی قسمت بالایی سر، همانجا نزدیک ریشۀ مو، که اتو کشیدن را از آنجا آغاز می کنید، ایجاد شود. به علاوه اتوی مو را به مدت طولانی در یک نقطه نگه ندارید زیرا این کار هم باعث می شود همان برآمدگی در آن نقطه ایجاد شود.


چگونه شامپوی مناسب انتخاب کنیم؟


اتوی مو را در طول قسمتی که انتخاب کرده اید پایین بکشید

چگونه از اتو مو استفاده کنیم؟ _ هاو کن یو

حرکت شما باید روان و یکنواخت باشد در جهت ریشه به نوک مو باشد. مهم ترین بخش این تکنیک این است که نباید اتوی مو را به مدت طولانی در یک قسمت نگه دارید. انجام این کار به موهایتان آسیب می رساند و یک خط تای ناخوشایند ایجاد کند.

 

اتوی مو را چندین بار روی یک قسمت بکشید تا اینکه کاملاً صاف شود

چگونه از اتو مو استفاده کنیم؟ _ هاو کن یو با توجه به پرپشتی مو ممکن است لازم باشد فقط یکبار یک قسمت را اتو کنید، یا شاید لازم باشید اتو را چندین بار روی یک قسمت بکشید.

 

  • عامل تعیین کنندۀ دیگر برای تعداد دفعات کشیدن اتو روی یک قسمت قدرت اتو مو است.
  • هر چه تنظیمات دمایی اتو روی درجۀ کمتری باشد تعداد دفعات اتو کشیدن روی یک قسمت بیشتر می شود.
  • اگر از اتو بخار بلند شد نترسید، این بخار در اثر تماس سرامیک داغ با باقیماندۀ رطوبت موی شما است. اما اگر بوی موی سوخته به مشامتان رسید فوراً دستگاه را خاموش کنید.

با تمام شدن اتوی یک قسمت اتو را کنار بگذارید و بخش دیگری را آزاد کنید

چگونه از اتو مو استفاده کنیم؟ _ هاو کن یو بهتر است بجای اینکه به صورت پراکنده بخش ها را انتخاب کنید از یک طرف سرتان شروع کنید و تا طرف دیگر پیش بروید، به این ترتیب می توانید به راحتی قسمت های اتو شده را از قسمت های اتو نشده جدا کنید. ممکن است با بستن موهایتان در بالا، قسمتی از مو که میخواهید اتو کنید گره بخورد و لازم باشد قبل از اتو کشیدن مجددا آنرا برس بکشید.

  • اگر موهایتان مستعد فر خوردن است بلافاصله پس از اتو کشیدن یک قسمت، از اسپری مو یا سروم برای حفظ آن قسمت استفاده کنید.
  • از استفاده از این محصولات برای قسمت های اتو نشده خودداری کنید. ممکن است این محصولات مانع فرایند صاف شدن مو شوند و به موهایتان یا دستگاه آسیب برسانند.

حفظ صافی مو

دمای سشوارتان را روی پایین ترین درجه تنظیم کنید

چگونه از اتو مو استفاده کنیم؟ _ هاو کن یو موهایتان را با هوای سردِ سشوار بار دیگر خشک کنید. می توانید از یک برس با دندانه های زیاد استفاده کنید و موها را در جهت دلخواهتان شانه کنید.

از اسپری مو و دیگر محصولات مخصوص پس از اتو کشیدن استفاده کنید تا لختی موهایتان در طول روز حفظ شود

چگونه از اتو مو استفاده کنیم؟ _ هاو کن یو سروم های ضد فرخوردن مو که حاوی سیلیکون هستند در حفظ صافی مو پس از اتو کشیدن مؤثر هستند.

 

مراقبت های بیرونی

چگونه از اتو مو استفاده کنیم؟ _ هاو کن یویک چتر همراهتان داشته باشید. اگر در شهری با آب و هوای بارانی و مرطوب زندگی می کنید برای اطمینان از خیس نشدن زیر باران های ناگهانی و رطوبت یک چتر با خود بردارید رطوبت بیرونی باعث می شود موهایتان دوباره مجعد شوند.