چگونه چربی پوست را کم کنیم؟ چگونه چربی پوست را از بین ببریم؟ آیا مشکل چربی زیر پوست را می توان درمان کرد. اگر با چربی بیش از اندازه پوست خود مخصوصا در ناحیه صورت و بینی مشکل دارید و یا برای شما دردسر ساز شده است، در این مقاله برای شما روش های مقابله با این مشکل و راه های درمان را مطالعه و منتشر کرده ایم که با هم مطالعه خواهیم کرد.

اگر چه چربی روی پوست باعث  حفاظت از آن شده و با  علائم پیری مبارزه می‌کند، اما بسیاری از افراد به دلی چربی بیش از حد پوستشان رنج می برند. اما این معضل می تواند تا بر روی  افراد مختلف و در سنین مختلف تاثیر گذاشته و باعث ایجاد لکه، جوش و   سایر مشکلات دیگر شود. برای مقابله با چربی  اضافی روی پوست صورت، انواع مختلفی از درمان هایی که می توانید در خانه و تحت نظارت پزشک انجام دهید، برای کمک به شما وجود دارند

درمان پوست چرب به وسیله محصولات موضعی

روزانه دو باv از یک پاک کننده ملایم برای  صورتتان استفاده کنید

اکثر متخصصین پوست بری این باورند که  پاک کردن پوست بهترین راه برای کاهش میزان چربی آن است. اطمینان حاصل کنید که به جای استفاده از یک صابون معمولی از یک پاک کننده ملایم با میزان پ-هاش (PH) مناسب  استفاده کنید. اکثر صابون ها بسیار قلیایی هستند و باعث از بین رفتن پوشش اسیدی طبیعی پوست  صورت شما شده و در نتیجه  آن را  نسبت به باکتری ها آسیب پذیرتر می‌سازند.

محصولاتی که  حاوی بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک ویا بتا هیدروکسی اسید  هستند غالبا بهتر می‌باشند. این محصولات کمی حالت اسیدی دارند. بنابراین برای شروع، با مقادیر کمی از آن‌ها شروع کنید تا ابتدا مطمئن شوید که پوست شما واکنش نامطلوبی نسبت به آن‌ها  نداشته باشد.

هنگام شست‌وشوی صورت خود  حتما از آب گرم استفاده کنید، نه از آب داغ! زیرا آب داغ باعث تحریک بیشتر پوست شما  می‌شود.

از یک تونر(نوعی پاک کننده) بدون الکل یا استون استفاده کنید.

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یو

چند قطره از تونرتان را بر  روی یک پد تمیز و ساخته شده از مواد طبیعی  بچکانید و آن را به آرامی بر روی ناحیه آسیب دیده از پوست خود بمالید. تونرها بر روی پوست کمی حالت ناملایم دارند، بنابراین اغلب متخصصین پوست توصیه می کنند که  فقط در قسمت های چرب صورت خود  از تونر استفاده کنید و آن را بر روی کل صورتتان نمالید.

پوستتان را مرطوب کنید

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یو

در حالی که ممکن است  در نظر شما این حرف کمی با موضوع این نوشته مغایرت داشته باشد،  اما لازم است تا بدانید که روغن و رطوبت دو چیز متفاوت هستند. حتی پوست چرب نیز  می تواند خشک شود و برای سالم ماندن نیاز به مرطوب کننده داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که حتما از  یک مرطوب کننده  ملایم و بدون روغن استفاده کنید.


۷ روش برای درمان خارش و خشکی پوست


اطمینان حاصل کنید که پوستتان را با دستمال‌های پاک کننده ساییده نکنید

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یو

این کار  کثیفی را  روی سطح پوستتان پخش کرده و باعث تحریک آن می‌شود. در عوض، به آرامی دستمال پاک‌کننده را کمی بر روی پوست خود فشار داده و آن را  بین ۱۵ تا ۲۰ ثانیه بر روی پوست خود نگه دارید.

از ماسک خاک رس استفاده کنید

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یوماسک‌ها باعث خارج شدن کثیفی و چربی از پوست صورت شده و منافذ پوست را تمیز می‌کنند. همچنین توجه داشته باشید که  این محصولات نیز باعث خشکی پوست می‌شوند، بنابراین حواستان باشد که بیش از حد از آن‌ها استفاده نکنید.


چگونه لایه برداری کنیم؟ (لایه برداری پوست با شکر)


برای آرایش روز، از پنکیک‌های  بدون روغن که بر پایه مواد معدنی ساخته شده‌اند استفاده نمایید.

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یوبه جای استفاده از کرم‌پودر از پنکیک استفاده کنید و به جای سایه چشم کرمی از سایه چشم پودری استفاده نمایید.  شما می‌توانید تا بعد  از هر دفعه پاک کردن پوست صورتتان  به وسیله یک دستمال  مناسب و از بین بردن چربی اضافه آن، روزانه دو تا سه بار از یک پنکیک مات استفاده نمایید.

از مواد تحریک کننده دوری کنید

از صابون‌ها و کرم‌های ناملایم استفاده نکنید

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یو هر محصول حاوی الکل یا سایر مواد شیمیایی ناملایم می‌تواند تا باعث تحریک پوست صورت شما شود. و این اتفاق می تواند منجر به  افزایش تولید بیشتر چربی پوستتان شده و مشکل را بدتر کند.

بیش از حد صورتتان را نشویید

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یواگرچه ممکن است  تا فکر کنید که هر چهره بیشتر صورتتان را بشویید بهتر است، اما در حقیقت این طور نیست. شستشوی بیش از اندازه نیز مانند استفاده از  مواد شیمیایی ناملایم ، می تواند منجر به تحریک پوست شما شود  و علائم شما را بدتر کند. شما نباید روزانه بیش از دو بار صورتتان را بشویید.

 

استفاده از لوازم آرایش‌های سنگین را کنار بگذارید

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یو

این محصولات  باعث مسدود شدن منافذ پوستتان شده که در نتیجه این اتفاق  باعث می شود تا چربی و کثیفی در پوستتان ایجاد شده و در نهایت اثرات آکنه در پوستتان را  بدتر می‌کند.

روزانه حوله و یا دستمالی را که استفاده می‌کنید عوض کنید

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یوچربی، کثیفی و باکتری ها بر روی این محصولات به دام می‌افتند و شما با استفاده از  آن‌ها تمامی این آلودگی‌ها را بر روی پوست صورت خود پخش می‌کنید.

با روش‌های پزشکی، پوست چربتان را درمان کنید

به متخصص پوست مراجعه کنید

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یودرمان OTC (اصطلاحا به داروهای بدون نسخه گفته می‌شود.) ممکن است برای همه کارساز نباش، و یا شاید شما به درمانی قوی‌تر احتیاج داشته باشید. با متخصص پوست خود تماس گرفته و وضعیت پوستتان و کارهایی  را که قبلا برای آن انجام داده‌اید را  برای او کاملا توضیح دهید. در نیتجه او با داشتن این اطلاعات قادر خواهد بود تا درمان های دیگری را به شما توصیه نماید.

از نسخه‌های درمانی قوی و موضعی استفاده کنید

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یو

اگر داروهای موضعی OTC  نیز  نمی‌توانند به پوست چرب شما کمک کنند، درمان های قوی تری که داروهایشان از طریق نسخه تجویز می‌شوند نیز برایتان در دسترس خواهند بود. کرم های تجویز شده در این نسخه‌ها معمولا حاوی موادی چون ترتینوئین، آگاتالن یا تازاروتن هستند و با کوچک کردن منافذ پوست باعث کاهش تولید چربی می‌شوند.


داشتن پوستی زیبا با استفاده از این در مان های خانگی


هنگام استفاده از داروهای تجویز شده مطمئن شوید تا  تمام دستورالعمل‌های مربوطه را به درستی انجام بدهید. زیرا استفاده نادرست از این داروها می تواند منجر به تحریک بیشتر پوست شما شود.

درمان لیزر را امتحان کنید

استفاده از لیز می تواند به کوچک شدن منافذ پوست و کاهش تولید چربی پوست شما کمک نماید.

از داروی ایزوترتینوین( Accutane)استفاده کنید

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یواین  تجویز در واقع نوعی داروی  خوراکی است که باعث کوچک شدن غدد چربی شده   و تولید چربی را کمتر می‌کند. غالبا این دارو در مواردی که درمان های دیگر پاسخگو نبوده‌اند برای درمان آکنه جدی استفاده می‌شود.

از یک لایه‌بردار شیمیایی استفاده کنید

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یو

با این درمان، در واقع یک  ماده شیمیایی بر روی  پوست صورتتان قرار می‌گیرد که  لایه اولیه  و بالایی پوستتان را از بین می‌برد. این روش برای درمان چین و چروک، آسیب‌های ناشی از آفتاب و  برخی از انواع آکنه استفاده می شود.

درمان پوست چرب با استفاده از  روش‌های خانگی

بر روی پوست صورتتان ژل  آلوئه‌ورا بگذارید

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یو

گیاه آلوئه‌ورا  خواص درمانی زیادی از جمله درمان سوختگی ها، بریدگی‌ها و عفونت ها دارد. همچنین برای  استفاده بر روی پوست‌های چرب و آکنه ‌دار نیز موثر است.

یک برگ آلوئه‌ورا را از وسط نصف کنید و ژل  داخل آن را دربیاورید.

ژل را روی صورت خود بمالید.

اجازه دهید  تا ژل خشک شود و  پس از خشک شدن، آن را با آب سرد شستشو بشویید.

می‌توانید این کار را روزانه دو تا سه بار تکرار کنید.


روش های داشتن پوستی روشن شفاف و سفید


بر روی پوست صورتتان ماست قرار دهید

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یواستفاده از ماست کمک می کند تا منافذ پوستتان باز شده  و کمی پوستتان را ورقه ورقه می‌کند  و چربی اضافی  پوست را جذب خود  می کند.

یک قاشق غذاخوری ماست معمولی  را پر کرده و آن را به صورت یکنواخت بر روی پوست  صورتتان پخش کنید.

ماست را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورتتان گذاشته و  سپس با  آب سرد صورت خود را بشویید.

روزانه یک بار این کار را تکرار کنید.

بر روی پوست خود از خیار استفاده کنید

چگونه چربی پوست را از بین ببریم _ هاو کن یواغلب در درمان‌های صورت و اسپا  (درمان‌های به وسیله آب گرم) ، به دلیل خواص آرامش‌ بخش خیار از این میوه استفاده می‌شود.

خیار حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی می‌باشد  که می تواند به درمان تورم، قرمزی و چربی اضافه پوست کمک کنند.

یک خیار تازه را برش داده و بر روی صورت خود بمالید.

آن را روی  در طول شب بر روی پوست صورت خود گذاشته و سپس صبح با آب گرم صورتتان را بشویید.

این کار را روزانه تکرار کنید.