چگونه لب های بزرگ داشته باشیم؟ چگونه لب های حجیم داشته باشیم؟ چگونه می توانید لب های خود را زیباتر و جذاب تر نشان دهیم؟ به صورت کلی میتوانیم بگوییم که یکی از وزنه های زیبایی در صورت هر فردی لب های وی هستند. جدا از شکل، اندازه و فرمشان می توانیم با رعایت نکاتی آن ها را زیبا و جذاب تر کنیم.

لب هایی که خوش فرم نیستند کلا دردسر ساز هستند چرا که زمانی بیشتر از آنچه که صرف زدن رژلب می کنید باید صرف کشیدن خط لب کنید، درست است؟ از طرف دیگر عمل های زیبایی هم بسیار پرهزینه بوده و از آن گذشته عوارض جانبی وحشتناکی را هم به همراه دارند.

مواردی همچون استفاده از دوز بیش از حد مواد یا عدم توانایی صورت در سازگاری با این عمل جراحی می توانند برای همیشه لب های شما را بد شکل کنند و شما با مشکلات جدی در صورت خود رو به رو شوید.

اگر از لحاظ تغییر شکل صحبت کنیم، تزریق مواد به لب ها به منظور خوش فرم کردن آنها ممکن است ترکیب آنها را بدتر از قبل کند هیچ تضمینی در رابطه با زیبایی پس از حجیم و برجسته کردن لب ها وجود ندارد. لب ها زمانی زیبا دیده می شوند که از نظم و همانگی ( در مقایسه با سایر بخش ها صورت) برخوردار باشند.

تمامی این توضیحات و نقایص تنها یک راه حل و گزینه برای ما باقی می گذارند: اینکه چگونه به صورت طبیعی لب هایمان را خوش فرم کنیم. اینجا، در هاو کن یو قصد داریم به مطرح کردن همین راه حل ها بپردازیم.

امروز قرار است شما را با تعدادی از درمان های خانگی که می توانند شکل زیبایی به لب های شما بدهند آشنا کنیم. در بخش دوم مقاله درباره‌ی شکل دادن طبیعی به لب ها، ورزش های صورت را پیگیری می کنیم که ترفندهایی برای انجام این کار و راه حل دائمی تری برای این کار هستند. این تمرینات روی خطوط ظریف چهره، ماهیچه های اطراف دهان کار می کنند و به قلوه ای کردن لب ها، سفت تر به نظر رسیدن آنها، خوش ترکیب تر شدنشان و شاداب شدنشان کمک می کنند.

فرق بین لبی که به صورت طبیعی خوش فرم به نظر می رسد و لبی که با تزریق مواد و یا از طریق بوتاکس خوش فرم شده است بر کسی پوشیده نیست.

همین حالا با چیز هایی که می توانید در کابینت های آشپزخانه تان پیدا کنید لب هایتان را خوش فرم کنید.

فلفل قرمز

این یکی از ترفند های قدیمی زیبایی است که به صورت طبیعی لب هایتان را خوش فرم می کند. فلفل قرمز تند است و زمانی که آن را به لب هایتان می زنید، یک خط لب طبیعی برای لب هایتان ایجاد می کند و باعث می شود لب هایتان قلوه ای به نظر برسند. فلفل را مستقیما به لب هایتان نزنید. در مورد لب های نازک این کار باعث سوختن لب ها می شود. کمی از فلفل را با آب سرد ترکیب کنید تا خمیری ایجاد شود. این ترکیب را روی لب هایتان بگذارید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

وقتی خمیر را روی لب هایتان می گذارید کمی سوزش و خارش دارد. اما  در مقابل آن مقاومت کنید چون این سوزش و خارش ملایم همان چیزی است که لب هایتان را خوش فرم کرده و ظاهر قلوه ای به آن ها می دهد.

روغن های عصاره ای

روغن های عصاره ای مانند نعنا و دارچین می توانند در مقادیر کم برای خوش فرم کردن طبیعی لب ها استفاده شوند. این روغن ها باعث می شوند لب ها ورم کنند و همچنین ظاهر گوشتی و قلوه ای به آنها می دهند. مالیدن مقدار زیاد روغن دارچین به لب ها می تواند ایده‌ی بسیار بدی باشد. چون به خاطر تندی اش می تواند باعث سوزش شدید لب ها شود. سعی کنید آن را همراه با یک چرب کننده لب یا کرم لب استفاده کنید.

شما می توانید خط لب هایی که به طور طبیعی از ویتامین E، روغن دارچین و روغن زیتون ساخته شده اند را استفاده کند. سعی کنید برای راه حل موقت برای سوزش لب ها دست هایتان را روی خط لب بگذارید.

روغن (عصاره‌ی) فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای همان چیزی است که تندی لازم را به فلفل قرمز می دهد. به شکل روغن نیز موجود است، که این روغن می تواند جریان خون را در لب ها افزایش دهد و یک قرمز طبیعی کمرنگی را در لب ها تقویت می کند. روغن فلفل دلمه ای می تواند به عنوان یک سرم طبیعی برای خوش فرم کردن لب ها مورد استفاده قرار بگیرد. کمی روغن روی لب هایتان بمالید و جذابیت اضافه را به آنها بدهید.

شکر قهوه ای و روغن نارگیل

لایه برداری کردن از لب ها جریان خون را در آن افزایش می دهد و همچنین درخشندگی آنها را تقویت می کند. ترکیبی از شکر قهوه ای و روغن نارگیل را آماده کنید و به آرامی و به صورت چرخشی روی لب هایتان بمالید. این کار باعث می شود لب هایتان به صورت طبیعی قلوه ای به نظر برسد.

ورزش هایی برای خوش فرم کردن لب ها به صورت طبیعی


ورزش های صورت، که توسط متخصصان به وجود آمده اند، می توانند در کنار کمک به شکل دادن سایر اجزای صورت، لب ها را نیز خوش فرم کنند. اما زمانی که این ورزش ها را اجرا می کنید مطمئن شوید که آسوده هستید و احساس راحتی می کنید. در طول این تمرینات می توانید بنشینید یا بایستید. اجرای آنها در مقابل آینه به شما کمک می کند بفهمید آنها را درست انجام می دهید یا نه. این امر بسیار ضروری است چرا که اگر ناحیه‌ی مورد نظرتان را هدف قرار ندهید، نتیجه مورد نظرتان هم هرگز به دست نخواهد آمد.

برای فرم دادن طبیعی به لب ها تمرینات زیر را در خانه انجام دهید.

تمرین “اوووو”

این تمرین ماهیچه های اطراف لب را هدف قرار می دهد. همچنین به تقویت برآمدگی لب ها هم کمک می کند. ممکن است انجام این تمرین در ابتدا کمی احمقانه به نظر برسد، پس با آن تفریح کنید و از انجامش لذت ببرید. این کار نه تنها شکل لب ها را بهبود می بخشد و به قلوه ای شدن آن ها هم کمک می کند، بلکه به رفع چین و چروک ها هم کمک می کند.

کار را با جمع کردن لب ها آغاز کنید. حالا مثل زمانی که می خواهید کسی را ببوسید آنها را غنچه کنید. برای حدود 8 ثانیه صدای “اوووو” را تولید کنید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

تمرین “ای‌ی‌ی‌‌ی”

برای انجام این ورزش صورت، تصور کنید شخصی در حال کشیدن گوشه های لب های شماست و سعی کنید لبخند بازی بزنید. در حین لبخند زدن دهانتان را باز کنید. در حالی که وانمود به لبخند زدن می کنید به مدت 8 ثانیه صدای “ای‌ی‌ی‌‌ی” تولید کنید. این تمرین را هم 10 بار تکرار کنید.

تمرین لب و انگشت شست

این کار به شما کمک می کند تا خط لب ظریف بالایی تان را محو کرده و کاری کنید تا لبتان پُرتر به نظر برسد. برای انجام این تمرین انگشت شستتان را در زیر مرکز لب بالا قرار دهید، به این ترتیب ناخن شستتان به آرامی روی لثه هایتان قرار می گیرد. حالا به آهستگی و به آرامی لب بالایی را پایین بکشید به طوری که انگشت های شستتان را بپوشاند. این وضعیت را برای 6 ثانیه حفظ کنید و پس از آن لب را به آرامی رها کنید. این کار را برای تمام طول لب بالایی به مدت 10 دقیقه تکرار کنید.

سوت زدن

این تمرین واقعا جالب است، و همچنین یک راه عالی برای خوش فرم کردن لب ها به طور طبیعی است. این ورزش ماهیچه های اطراف دهان را درگیر می کند و با چند تکرار می توانید در حین فرم دادن به لب ها آنها را حجیم کنید. میزان تأثیر این تمرین روی فرم لب ها قابل بحث است اما چیزی که وجود دارد این است که با انجامش چیزی را از دست نمی دهید، درست است؟

میزان های مختلف سوت زدن را امتحان کنید و دائما نوسان بالا و پایین را امتحان کنید. تا زمانی که احساس کنید ماهچه هایتان در سوت زدن درگیر شده اند به سوت زدن ادامه دهید. این یک راه آسان، بدون درد، بدون هزینه و آهنگین برای خوش فرم کردن لب ها است. بهتر از این هم می شود؟!

اخم کردن و لبخند زدن را به طور متوالی تمرین کنید

متناوباً لبخند بزنید و اخم کنید و در حین انجام این کار سعی کنید ماهیچه های لب هایتان را به کار بگیرید، لب ها را به هم فشار دهید و محکم بخندید. خطوط لبخند و چین و چروک ها با انجام این ورزش طی 4 هفته از بین می روند. وقتی لبخند قدرتمندی به پهنای صورت می زنید، سعی کنید این حالت را به مدت 15 ثانیه نگه دارید و سپس به حالت عادی باز گردید. حالا تا جایی که می توانید اخم کنید و این حالت چهره را برای 15 ثانیه ی دیگر نگه دارید. حالا به آرامی به حالت عادی بازگردید. برای داشتن نتیجه باید این کار را 15 بار تکرار کنید.

لبخند بزنید و ببوسید

لبخندتان را تا جایی که می توانید بکشید. در حین انجام این کار دهانتان را ببندید و لب هایتان را محکم به هم فشار دهید. این وضعیت را برای 5 ثانیه حفظ کنید، سپس لب ها را مانند زمانی که برای سلفی گرفتن غنچه می کنید جمع کنید. تا جایی که می توانید در لبخند زدن و بوسیدنتان اغراق کنید. هر وضعیت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. این روند را 10 بار تکرار کنید.

لبخند با دهان بسته

این ورزش به بالا بردن لبه های دهانتان و پیش گیری از آویزان شدن لب ها کمک می کند. لب ها را روی دندان هایتان خم کنید. حالا با یک لبخند به پهنای صورت گوشه های لب ها را به طرفین بالا ببرید. این لبخند را برای 15 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. این ورزش لب را 10 بار تکرار کنید و با هر تکرار لبخندتان را پهن تر کنید.

فشار دادن لب ها

لب ها را به هم فشار دهید. سعی کنید خط لبی را ایجاد کنید که تا حد امکان صاف است. حالا تصور کنید شخصی سعی دارد دهان شما را باز کند و شما سعی دارید در برابر این مقاومت فرضی کاری کنید، لب ها را محکم به هم فشار دهید تا دهانتان بسته بماند. سپس دو انگشت اشاره تان را در دو گوشه ی لب قرار دهید و سعی کنید آن را بکشید که این کار مقاومت بیشتری را نسبت به فشرده نگه داشتن لب ها به هم ایجاد می کند.

این تمرین نه تنها لب هایتان را قلوه ای می کند بلکه از ایجاد چین و چروک پیشگیری می کند. این وضعیت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و آن را 10 بار تکرار کنید.

چرخش دَوَرانی لب ها

لب هایتان را محکم به هم فشار دهید و این حالت را حفظ کنید. حالا سعی کنید آنها را غنچه کنید. حالا به صورت دورانی آن ها را به راست و سپس به چپ حرکت دهید. تاباندن لب ها از جهتی به جهت دیگر را در حین محکم بستن آنها ادامه دهید. هر حرکت را حداقل 10 بار تکرار کنید.

ورزش های سبک لب

تمرینات ورزشی لب ها را دوست داشتید؟ بگذارید چند تمرین دوست داشتنی دیگر برای لب ها به شما پیشنهاد کنیم. در اولین تمرین لب ها را روی هم بگذارید. حالا آنها را از راست به چپ بچرخانید و سپس همین کار را از چپ به راست تکرار کنید. این کار را 5 بار انجام دهید تا لب های قلوه ای و خوش فرمی داشته باشید.

در تمرین دوم لب ها را روی هم بگذارید. حالا آن ها را در جهت عقربه های ساعت و سپس برخلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. چرخش در هر دو جهت را 5 بار تکرار کنید. این تمام چیزی است که درمورد فرم دهی طبیعی لب ها برای اشتراک گذاشتن با شما داشتیم. احتمالا شما هم نکاتی را در این رابطه برای اشتراک گذاری با ما و مخاطبان وبسایت هاو کن یو دارید. در این صورت در بخش کامنت ها منتظر نظراتتان هستیم.

مقالات مرتبط


10 ماده غذایی مفید برای درمان جوش صورت (جوش، آکنه و…)