داشتن موهای صاف و یا صاف کردن موها این روز ها از طریق روش های مختلفی امکان پذیر است. با استفاده از دستگاه های مختلف تا مواد گوناگون که البته هر یک به نحوی می توانند پر هزینه و حتی آسیب زننده باشیند. در این مقاله برای شما کاربران به سراغ روش های طبیعی کم‌هزینه و البته بی‌خطر رفته‌ایم که با استفاده از آن  بتوانید مو‌های خود را صاف کنید.

همین ابتدا کار بدانید که بنا‌بر توصیه متخصصین، استفاده از صاف کننده‌های حرارتی یا شیمیایی مو که در طول زمان به موهایتان آسیب می‌رسانندرا ممنوع کنید. در عوض راه‌های سالم‌تر دیگری وجود دارد تا بتوانید موهایتان را به سبک موردعلاقه‌تان درست کنید.

موی های صاف مزیت‌های فراوانی دارد  که به طور مثال امکان تطبیق پذیری با مدل های روز، زیبا و به‌خصوص برای اوقات زمستان، راحت تر است. بااین‌حال بسیاری از ابزارهایی که برای داشتن موی لخت به کار می‌روند، مانند صاف کننده‌های حرارتی و شیمیایی، برای سلامتی موهای شما مضر هستند. در طول زمان این مواد موهایتان را خشک و شکننده و دچار مشکلات فراوان می‌کنند و در نهایت علی‌رغم داشتن موهای به ظاهر صاف، ولی درخشندگی، نظم و البته زیبایی در آن دیده نمی‌شود و در کنار آن آسیبی است که به سلامت مو های خود برای وارد کرده اید.

خوشبختانه روش‌های طبیعی دیگری، بدون استفاده از مواد شیمیایی و حرارتی، برای تبدیل موهای مجعد و موجدار به موهای صاف وجود دارد. موهای شما به‌اندازه‌ی وقتی‌که از اتوی مو استفاده می‌کنید لخت نمی‌شود اما در عوض موهای سالم‌تری دارید که کم‌وبیش لخت و درعین‌حال پرپشت هستند.

در ادامه برای شمایی که به دنبال راه‌های سالم تری برای صاف کردن مو هستید 6 روش طبیعی و بدون خطر را توضیح می دهیم.

چگونه موهای خود را صاف کنیم 


موهای خیستان را برس بکشید تا خشک شود

پس از شستن موهایتان بگذارید در معرض هوا کاملاً خشک شود اما در همین حین 5 دقیقه یک‌بار آن را برس بکشید. این بدین معنی است که در حین کاهش رطوبت به مرور هر 5 دقیقه شانه به دست باشید  و مو های خود را شانه بکشید.  همه قسمت‌ها را شانه بکشید و برای چند ثانیه نگه‌دارید تا صاف شود. می‌توانید این کار را در به همراه سشوار با حرارت پایین انجام دهید تا سریع‌تر انجام شود. اما در این صورت برس کشیدن را باید مداوم انجام دهید نه 5 دقیقه یک‌بار.

موهای خیس را محکم بپیچید

وقتی موهایتان خیس است شانه‌اش کنید و در پایین مرکز سرتان به دودسته تقسیمش کنید. سپس قسمت چپ را به‌طرف راست شانه کنید و حول پشت سرتان بپیچید و با یک سنجاق‌سر محکمش کنید. در مورد قسمت راست هم همین کار را انجام دهید؛ به‌طرف چپ شانه کنید، بپیچید و با گیره محکم کنید. بگذارید در معرض هوا کاملاً خشک شود. می‌توانید موهایتان را در یک روسری ابریشمی بپیچید و روی آن بخوابید تا فر خوردن آن را کاهش دهید.

از موپیچ یا همان بیگودی استفاده کنید

از بیگودی‌هایی در سایز بزرگ استفاده کنید، موها را به بخش‌هایی تقسیم کنید، با بیگودی بپیچید و با گیره روی سرتان محکم کنید. بگذارید کامل خشک شود. مهم است که خشک شود زیرا کوچک‌ترین ذره رطوبت باعث می‌شود فر مویتان برگردد.

برای صاف شدن مو ها در طول شب از کش مو استفاده کنید

موهای مرطوبتان را به یک یا دو دم‌اسبی در قسمت پایین تقسیم کنید. با کش موی نرم ببندید، سپس در هر 2-3 سانتیمتر تا پایین دم‌اسبی‌تان یک کش دیگر بزنید تا آن‌ها را باهم نگه‌دارید. مطمئن شوید که کش‌ها را شل بسته‌اید تا ردی روی موهایتان باقی نگذارند. بروید بخوابید و صبح کش‌ها را باز کنید.

موهایتان را به شکل بان (bun) ببندید

اگر موهایتان نسبتاً صاف است و به‌راحتی حالت می‌گیرد ممکن است این روش برایتان کاربردی باشد، اما روی موهای موجدار سرسخت تأثیری ندارد. موهای نم‌دارتان را به‌صورت دم‌اسبی ببندید و آن را مانند یک طناب بپیچید. سپس آن را دور خودش بچرخانید تا یک بان داشته باشید و سپس با یک کش محکمش کنید. بگذارید خشک شود سپس شانه‌اش کنید.

استفاده از ماسک طبیعی برای صاف کردن مو

برخی از وبلاگ‌های زیبایی ماسک شیر و عسل را برای مو پیشنهاد می‌کنند. 1 فنجان شیر پرچرب یا شیر نارگیل را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و بگذارید به مدت یک ساعت روی موها و پوست سرتان بماند، سپس بشوییدش.

همچنین می‌توانید 2 فنجان شیر را با 1 تخم‌مرغ ترکیب کنید و این ترکیب را به مدت 10 دقیقه روی سرتان بگذارید سپس آن را بفشارید اما آبکش نکنید. برای 30 دقیقه‌ی دیگر آن را با کلاه پلاستیکی بپوشانید. سپس بشویید و برس بکشید تا خشک شود.

دستورالعمل دیگری توصیه می‌کند که ماسک صاف کننده‌ی DIY زیر را دو بار در هفته به مدت 2 ماه به موهایتان بزنید تا موهایتان را ریلکس و صاف کنید: یک فنجان شیر نارگیل، 5-6 قاشق غذاخوری آب‌لیمو، 2 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون، 3 قاشق غذاخوری نشاسته‌ی ذرت. این مواد را در دمای پایین گرم‌کنید و هم بزنید تا نرم شود، خنکش کنید و سپس به موهایتان بزنید.

برای تمامی این روش‌ها چند قطره روغن بادام شیرین یا روغن نارگیل اضافه کنید تا فر موها را کم و ظاهر نرمی به موها بدهد.