چگونه در خاک نا مرغوب کشاورزی کنیم؟ چگونه در خاک ضعیف گیاه بکاریم؟ امروز در هاو کن یو به سراغ روش های کاشت گیاه در خاک بی کیفیت میرویم تا روش های بر طرف کردن این مشکل را با دقت بررسی و رفع کنیم. با ما همراه باشید.

 

زمانی که خاکی که برای کشت گیاه انتخاب کرده اید نامرغوب است، بهترین راه برای بهتر کردن  شرایط و کشت در آن، ایجاد یک حفره کمی بزرگتر از ریشه و خاکی که دور آن را پوشانده است، می باشد. مطمئنا خاکی که قرار است در ان گیاه بکارید یا کشاورزی کنید همه فاکتور ها را یکجا ندارد. ممکن است شور باشد یا خاک آن سفت باشد و یا اصلا مقدار زیادی علف هرز در آن خاک مشاده میشود و سایر عوامل،. اما چاره چیست؟

اگر زمین شما حاوی مواد مضر و علف های هرز است بهترین راه برای تبدیل آن به یک خاک مرغوب ایجاد یک حفره و  اصلاح خاک است. شخم زدن خاک، ساختار خاک را بهم می ریزد، مواد مضر را مخلوط می کند و انرژی زیادی مصرف می شود. استفاده از سم نیز برای محیط مضر است و گیاهان مفید را از بین می برد. اجازه دهید اینجا در وبسایت هاو کن یو به روش های کاشت در این شرایط بپردازیم.

قدم اول: انتخاب گیاه

01گیاه خود را با دقت انتخاب کنید: گیاه مناسب با شرایط و سازگار با محیط انتخاب کنید. گیاهان با ماندگاری چندین سال  به پروسه اصلاح محیط  خاک نیز کمک می کنند. چمن های بومی بهتر از هر روش دیگر برای اصلاح خاک های نامرغوب مناسب هستند. گیاهان بومی قابلیت سازگاری با شرایط سخت آب و هوایی و ایجاد محیطی مناسب برای خاک را دارا هستند.

قدم دوم: مکان گیاه را گود کنید

02حفره ای کمی بزرگتر از گلدانی که گیاه از آن درآمده است ایجاد کنید. اگر ظرف گیاه شما ده سانتی متر است، حفره ای به اندازه ی یک بیل ایجاد کنید. معمولا مقداری باید حفره از سایز گلدان شما بزرگ تر باشد. نگران نباشید و از کار لذت ببرید.

قدم سوم: خاک را تغذیه کنید

03خاک را توسط مواد اصلاح کننده سازگار با محیط زیست، تغذیه کنید. یک سوم حفره را با مواد اصلاح کننده خاک پر کنید. و با خاک حفره مجدد مخلوط کنید. مواد داخل حفره باید به خوبی باهم ترکیب شده باشد. برای تغذیه خاک از انواع کود های حیوانی و می توانید بهره ببرید.

قدم چهارم: ریشه را در خاک قرار دهید

05حال نوبت قرار دادن گیاه از گلدان به داخل خاک رسیده است. به آرامی گیاه را از گلدان خارج و قبل از آن مقداری از خاک مخلوط شده را بردارید. گیاه را در سطح خاک قرار دهید و تمام ریشه را با خاک  بپوشانید. این کار را با دقت و سریع انجام دهید، اگر ریشه خشک شود، گیاه از بین می رود. ریشه قلب گیاه و خاک پوست آن است.

قدم پنجم: آبیاری کنید

06پس از پوشاندن ریشه گیاه و قسمتی از آن به وسیله خاک میبایست ریشه را آبیاری کنید. یک یا دو ظرف آب کافی است. بهتر است به جای شلنگ از بطری استفاده کنید که مقدار آب را اندازه گیری کنید. (ریشه هاهم غرق می شوند و نیاز دارند که نفس بکشند)

قدم ششم: کود دهی

05حال میبایست به سراغ یک کود بروید. برای این کار و در این مرحله بهترین روش استفاده از ود برگ و یا حتی کود حیوانی است ویا مخلوطی از این دو. این نوع کود هم ارزان و هم سازگار با محیط زیست است. این مقدار کود را میبایست در سطح بالایی و یک لایه بر روی لن قرار دهید و مقداری مجدد با خاک ترکیب کنید

قدم هفتم: سفتکردن خاک

%d9%87%d8%a7%d9%88-%da%a9%d9%86-%db%8c%d9%88_-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%da%a9-%d8%b6%d8%b9%db%8c%d9%81-%da%a9%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%b2%db%8c-%da%a9%d9%86%db%8c ممکن است مقداری هوا در اطراف ریشه وجود داشته باشد که باعث خشک شدن ریشه می شود. با پای خود و با کمی فشار بر روی خاک ضربه بزنید تا سفت شود. این کار را در دور تا دور گیاه تکرار کنید و مراغب باشید به گیاه با فشار بیش از حد صدمه نزنید.

قدم هشتم: بررسی

%d9%87%d8%a7%d9%88-%da%a9%d9%86-%db%8c%d9%88_-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%da%a9-%d8%b6%d8%b9%db%8c%d9%81-%da%a9%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%b2%db%8c-%da%a9%d9%86%db%8cچند روز یک بار مراحل رشد گیاه را چک کنید. خاک را تا زمانی که خیس است آب ندهید. برای تشخیص آن انگشت خود را در خاک فرو کنید. و با یک بطری خاک را آبیاری کنید