این روز ها بیش از هر زمان دیگری خانه ها و آپارتمان ها به سمت کم کردن و کوچک کردن فضا قدم بر می دارند و تنها این خلاقیت و دانش شماست که می تواند بیش ترین استفاده را از این فضا های کوچک ببرد و به شما در داشتن فضای دلنشین و جذاب کمک کند. امروز برای شما کاربران هاو کن یو که در فضا های محدود تر و کوچک تر زندگی می کنید 10 ایده معرفی می کنیم که حداکثر استفاده و خلاقیت را برای خانه خود به خرج دهید. با ما همراه باشید.

اغلب تصمیم می گیریم دکوراسیون خانه مان را تغییر دهیم، زمان زیادی را صرف می کنیم تا تصمیم بگیریم چگونه از فضای موجود به بهترین نحو استفاده کنیم و چه مبلمانی بخریم. اگر آپارتمان کوچکی داشته باشید که می خواهید آن را به یک جای دنج و زیبا تبدیل کنید کارتان سخت تر هم می شود.

امروز هاو کن یو می خواهد ترفندهای جالبی را در مورد چیدمان یک آپارتمان کوچک با شما در میان بگذارد.

خانه کوچک و انتخاب مبلمان رنگ روشن

وقتی برای یک آپارتمان کوچک مبلمان انتخاب می کنید، مطمئن شوید که رنگ روشن را انتخاب کرده اید. این مبلمان باید شفاف باشد و پایه های باریکی داشته باشد. دقت کنید که شما با در نظر گرفتن دو فاکتور بدنه و چهارچوب باریک تر و البته انتخاب رنگ روشنبه باز تر نشان داده شدن خانه و بزرگ تر نشان دادن خانه خود می کنید و دیگر احساس کوچکی خانه نخواهید کرد.

 

استفاده از رنگ های روشن در منزل

تنها مبلمان ها نیستند که باید رنگ روشن داشته باشند بلکه این موضوع به سایر متعلقات و هر جایی که از رنگ استفاده شده است همچون دیوار و سقف هم صدق می کند.


چگونه خانه‌ خود را رنگ کنیم؟ (انتخاب بهترین رنگ برای خانه)


صرف نظر از میزان علاقه تان به رنگ های روشن، اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید، رنگ های روشن تر را انتخاب کنید. مناسب ترین رنگ ها در این میان کرم و سفید، آبی، سبز روشن، صورتی روشن، کرمی و طوسی روشن هستند.

مبلمان کوچک نخرید

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد موقع چیدمان یک فضای کوچک مرتکب می شوند انتخاب مبلمان کوچک است. این کار در واقع اثر معکوسی دارد- باعث می شود احساس کنید که انگار در یک خانۀ عروسکی زندگی می کنید. چندین تکۀ حجیم انتخاب کنید تا تعادل دکوراسیون خانه تان حفظ شود.


راهنمای خرید انواع مبلمان


از نور مناسب استفاده کنید

نور کافی به منزله بزرگ تر نشان دادن خانه است. به منظور تنظیم نور مناسب اتاق، لوستر های بزرگ نخرید. لامپ های کوچک برای فضای اطراف انتخاب کنید به این ترتیب اگر سقف بلندی نداشته باشید، احساس نمی کنید که سقف دارد شما را به پایین فشار می دهد.

مبلمان چند منظوره

در اینجا توصیۀ دیگری در مورد مبلمان وجود دارد: وقتی یک قطعه از مبلمان چند منظوره باشد بهترین حالت ممکن برای دکوراسیون منزلتان به وجود آمده است. به عنوان مثال تخت خوابی که کتابخانه و یک مبل راحتی هم در خود داشته باشد.

مرزی وجود نداشته باشد

سعی کنید آپارتمان را به اتاق های مختلف تفکیک نکنید و یا به استفاده از مبلمان و وسایل شبکه ها و قسمت های مختلف تشکیل ندهید، سعی کنید یک واحد یک تکه داشته باشید، این باعث می شود فضا بزرگتر به نظر برسد.


چگونه مبلمان را بچینیم ؟ راهنمای کامل چیدمان مبلمان در هر فضایی


از گوشه ها و کرنر ها استفاده کنید

افراد کمی از گوشه ها استفاده می کنند در حالیکه این کار می تواند بسیار راحت و مناسب باشد. بنابراین اگر یک سیستم انبار مانند در گوشه ها داشته باشید می توانید چیزهای زیادی در آنجا پنهان کنید.

به طور صحیح از فضا استفاده کنید

برای این که کاری کنید سقف بلندتر به نظر برسد از کابینت و قفسه های بلند استفاده کنید. برای اینکه این قفسه ها و کابینت ها خیلی بزرگ به نظر بیایند آنها را در رنگ های روشن انتخاب کنید.

از تزئینات خیلی کم و کوچک استفاده کنید

تعداد بسیار زیاد متعلقاتی که بلا استفاده هستند باعث می شوند یک فضای کوچک حتی کوچک تر از چیزی که هست به نظر برسد. شما باید عکس ها، مجسمه ها، گلدان ها و سوغاتی هایتان را دور بگذارید. از وسایل تزئینی کم در محفظه های زیبا استفاده کنید.

شما به فرش های زیاد یا بزرگ نیازی ندارید

اگر عاشق فرش هستید فرشی را انتخاب کنید که رنگ های زیادی در آن نباشد- در غیر این صورت فرش هایتان در یک آپارتمان کوچک مسخره به نظر می رسد.


چگونه فضای خانه را بزرگتر نشان دهیم؟


 

فکر می کنید از کدامیک از ایده های بالا استفاده خواهید کرد؟ در قسمت کامنت نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.