ترفند های روزانه کاری می کنند کارستان. ترفند هایی که می توانند مشکلات کوچک و بزرگ را با یک حرکت حل کنند و وقت و انرژی شما را ذخیره کنند. در این مقاله به سراغ 15 مورد از این ترفند های و حل کنندگان مشکل می رویم. احتمالا شما هم حداقل با برخی از این مشکلات به صورت روزمره رو به رو هستید که می توانید از این ترفند های استفاده کنید.

فقط دو درصد از مردم جهان آنقدر هوش بالایی دارند که عضو انجمن بین المللی تیزهوشان باشند. اما آن ها هم حتی احتمالا تمام روش هایی که در این لیست برای شما جمع آوری کرده ایم را بلد نیستند. ما به دنبال شکار مداوم روش‌های راحت، دوست داشتنی و هوشمندانه برای آسان‌تر کردن زندگی مخاطبان خود در هاو کن یو هستیم. پس حتماً آخرین روش‌های را امتحان کنید!

ترفند ماژیک های خشک شده و بدون رنگ

ماژیک‌ها درست زمانی که به آن ها بیشتر نیاز دارید، تمایل دارند از کار بیفتند! بله همین مازیک های خشک شده و یا اصطلاحا از کار فاتاده. اما نگران نباشید، اگر دئودورانت ( اسپری های خوش بو کننده)  دارید که گاز یا الکل دارد، قسمت پشتی ماژیک را باز و مقداری داخل ماژیک اسپری کنید. کمی منتظر بمانید و ….

گوشی خود را برای حفظ باطری، روی حالت هواپیما بگذارید

همه‌ی ما یک‌ یا دو بار در این وضعیت قرار داشته‌ایم که باتری تلفن مان آخرین نفس‌های خود را می‌کشد و همان موقع باید یک تماس حیاتی درباره‌ی کارمان بگیریم؛ و یا حتماً باید به یکی از دوستانمان خبری بدهیم. به هر حال شرایط به گونه ایست که گوشی خود ا به زودی احتیاج خواهید داشت ولی به نظر می رسد باتری گوشی خیلی دوام نیاورد. چاره چیست؟

این‌طور مواقع برای نگه داشتن انرژی باقی ‌مانده‌ی باطری گوشی تا آن زمان، به سادگی گوشی را بر روی حالت هواپیما  یا  airplane mode قرار دهید. این کار همه ارتباطات گوشی را با اینترنت یا جی پی اس قطع می کند. حتی همه‌ی فرایندهایی که به طور خودکار اجرا می‌شوند و معمولا مقدار زیادی از انرژی دستگاه شما را مصرف می‌کنند، قطع خواهد کرد. این روش به شما کمک می‌کند تا برای مدتی خیالتان از کم نشدن باتری گوشی راحت باشد.

خوراکی بوفه ای تهیه کنید

در روزگاری که تغذیه‌ی سالم اهمیت دارد، تهیه خوراکی سالم، حرف جدیدی نیست. با این حال اگر بچه‌های کوچک داشته باشید و یا فقط عاشق تنوع در غذایتان هستید و دوست ندارید در طول هفته فقط یک نوع غذا بخورید، از این روش برای تهیه‌ی خوراکی استفاده کنید.

یک مجموعه از غذاهای جداگانه درست کنید که بتوانید به روش‌های مختلف با هم ترکیب کنید. برای مثال برای شروع، می‌توانید مقداری برنج یا پاستا درست کنید، سپس چند سس‌ تهیه کنید که واقعا متفاوت از هم باشند و سپس ترکیبات جداگانه مثل گوشت، سبزیجات و غذاهای دریایی تهیه کنید. هیچ کدام از آن‌ها را با هم مخلوط نکنید. بعد شما می‌توانید هر روز از هفته، یک ترکیب از آن غذاها بپزید.

به زیپ صابون بزنید تا بهتر کار کند

این مورد یکی از بهترین ترفند های روزانه است. اگر با یک زیپ کوچولوی بدقلق ور رفته‌اید که نمی‌خواهد درست کار کند و بعد مجبور شده‌اید به کسی که آن را برایتان تعویض یا تعمیر کند، مراجعه کنید، روش زیر را امتحان کنید. برای روان کردن زیپ کافی است از یک صابون ساده استفاده کنید. کره هم خوب کار خواهد کرد، اما ممکن است لکه‌ بیندازد و اینکه به راحتی از زیپ بیرون می‌ریزد. همچنین می‌توانید کمی ژل موی سر را برای همین منظور امتحان کنید. تنها مقداری صابون یا .. را به زیپ بکشید و خواهید دید زیپ کار خواهد رد.

مدیریت کارت های بانکی و …

آیا با تعداد زیاد کارت‌های هدیه، کارت‌های پاداش و کارت‌های دیگر خود گیج می‌شوید؟ این مساله به راحتی حل می‌شود. یک پانچ بردارید و تمام کارت‌هایی که به طور منظم از آن‌ها استفاده می کنید را سوراخ کنید. (مطمئن شوید که نوار مغناطیسی یا تراشه‌ی کارت را در این فرآیند خراب نکنید.) یک روبان از داخل سوراخ‌ها رد کنید. حالا یک مجموعه کارت قابل مدیریت دارید که می‌توانید در هر جایی  از آن استفاده کنید.

لیموناد یک ثانیه ای آماده کنید

برای یک روز گرم تابستان و یا برای داشتن یک نوشیدنی سریع، بهترین انتخاب یک نوشیدنی با تکه‌های لیموناد است. می‌پرسید که این نوشیدنی‌ها چطور درست می‌شود؟ آن‌ها جادویی هستند و این روشی است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید:

  • آب لیمو تازه بگیرید.
  • شکر مطابق سلیقه خودتان اضافه کنید.
  • مخلوط را غلیظ کنید، چون اگر خواستید با آب رقیق می شود.
  • لیمو را در قطعات کوچک برش دهید.
  • مخلوط را در یک یخساز مکعبی شکل، داخل فریزر بگذارید.
  • حالا هر وقت که بخواهید یک نوشیدنی تازه دارید. یک مکعب را از فریزر بردارید، آن را در آب غوطه‌ور کنید و لیموناد خانگی خوشمزه داشته باشید.

از بست قلاب دار برای نگهداری سوزن و چیزهای کوچک استفاده کنید

به همان اندازه که از بست قلاب دار استفاده می‌شود معمولا به عنوان دستیار کوچک صاحب‌خانه نادیده گرفته می‌شود. با بست قلاب دار دو طرفه می‌توانید هر سطحی را به انباری از انواع وسایل مختلف تبدیل کنید. اگر مشغول دوختن لباس خود هستید، می‌توانید آن را به یک کوسن تبدیل کنید. فقط یک تکه از بست قلاب دار را بردارید و سوزن خود را در حلقه‌های کوچک آن قرار دهید. این کار نه تنها کمک می‌کند که آن‌ها را در یک مکان و یکجا نگهداری کنید، بلکه به طور بالقوه از پا گذاشتن کسی بر روی سوزن و بروز خطر جلوگیری می‌کند.

برای پاک کردن چسب و برچسباز سشوار استفاده کنید

این ابزار مفید که ما تقریبا هر روز از آن استفاده می‌کنیم می‌تواند با این مشکل به ما کمک کند. همه ما برای برداشتن برچسب از چیزهایی که نو خریداری کرده‌ایم، به زحمت افتاده‌ایم. سشوار یک گرمای ملایم برای ذوب کردن چسب که مشکل اصلی است، فراهم می‌کند. بنابراین می‌توانید برچسب را حرارت دهید، آن را به آرامی بردارید و سپس باقیمانده را با یک دستمال مرطوب و یا یک دستمال خشک پاک کنید.

به جای درب، روی بدنه‌ی بطری‌ها برچسب بزنید

دوستداران آشپزخانه عاشق چاپ علامت های زیبا و کوچک بر روی در قوطی‌های خود هستند. ما پیشنهاد می‌کنیم که روی بدنه‌ی ظرف، انتخاب بهتری برای چسباندن برچسب است. می‌دانید که درب قوطی را می توان به راحتی عوض کرد و حتماً هم نمی‌خواهید توی قهوه‌ی خود نمک بریزید، درست است؟ بنابراین، با عجله، این روش را امتحان کنید تا خودتان و بقیه را از خطرات این جور اشتباهات حفظ کنید.

ذرت را در 5 دقیقه کباب کنید

این ترفند ساده، ذرت خوشمزه را در چند دقیقه برای شما آماده می‌کند:

  • یک ذرت را در یک حوله کاغذی مرطوب قرار دهید.
  • آن را به مدت 5 دقیقه در مایکروویو قرار دهید.
  • ذرت را به دقت خارج کنید و لذت ببرید.
  • اگر می خواهید لذت بیشتری ببرید، قبل از این که روی ذرت را بپوشانید، روی آن کره بمالید.

از یک نوار لاستیکی برای باز کردن پیچ استفاده کنید

اگر  پیچ کهنه است و باید آن را بیرون بیاورید، از یک نوار لاستیکی بین پیچ و پیچ‌گوشتی برای داشتن کنترل بهتر روی پیچ، استفاده کنید. به این روش پیچ به راحتی باز می‌شود.

پاک کردن لاک ناخن

اگر مانیکور خود را در خانه انجام می‌دهید، می دانید که پاک کردن ناخن سخت است و به راحتی آثار لاک تمیز  نمی شود. اما این کار غیر ممکن هم نیست.

  • اجازه ندهید که روی کف خانه و یا میزتان بریزد و اگر چکه کرد، سریع و درست آن را پاک کنید؛
  • لکه را با لایه بردار ناخن بپوشانید و آن را یک دقیقه نگه دارید.
  • با حوله کاغذی آن را پاک کنید.

اگر مقداری از آن باقی مانده است، از اسپری مو استفاده کنید و با حوله کاغذی یک بار دیگر آن را پاک کنید. سپس سطح را با آب صابون به طور کامل شستشو دهید.

برای روز تفریحتان در ساحل از پودر بچه استفاده کنید

یک چیز آزار دهنده در مورد سواحل این است که شن و ماسه در همه جا وجود دارد. برای جلوگیری از این مورد یک قوطی پودر بچه به اندازه سفر با خود داشته باشید. پودر بچه را روی پوست خود را بزنید. شن و ماسه به راحتی از پوست می ریزد و به آن نمی‌چسبد.

شکر را نرم نگه دارید

شکر قهوه ای برای کیک ها، کوکی ها و حتی سس‌ها شگفت انگیز است. اما اگر تا به حال در کابینت خود مقداری از آن داشته باشید، می دانید که خیلی سریع خشک و سفت می شود. برای اجتناب از سفت شدن شکر قهوه‌ای می توانید به سادگی یک تکه نان یا یک تکه سیب در ظرفی که آن را نگه می‌دارید، قرار دهید.

 انگشتان رنگی خود را در عرض چند ثانیه پاک کنید

خانواده‌هایی که بچه های کوچک دارند، هیچ راه حلی برای دست های جوهری کودکان خود ندارند. اما این مسئله به راحتی حل می شود. فقط از مقداری مارگارین استفاده کنید و دست‌ها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

کدام یک از این راهنمایی ها مفید بود؟ شاید شما هم بخواهید نظر خود را برای به اشتراک گذاشتن با ما مطرح کنید.