راهنمای خرید مبل خوب و با کیفیت موضوع این مقاله از هاو کن یو است که شما علاوه بر آشنایی با نکات و موارد مختلف برای خرید مبلمان با انواع مبلمان و اصلاحات و همچنین مواردی که برای خرید مبلمان با کیفیت، باید دقت کنید خواهید آموخت. برای بررسی این موارد با هاو کن یو همراه باشید.

در این مقاله ابتدا به سراغ انواع مبلمان و همچنین نکاتی که قبل از خرید مبلمان باید دقت داشته باشید خواهیم پرداخت و سپس با چوب ها و مواردی که به هنگام خرید مبل باید آن ها را مورد بررسی و توجه قرار دهید خواهیم پرداخت.

شما بخش بزرگ از عمر خود را با مبلمان و البته موارد مشابه همراه هستید که عمدتا برای نشستن از آن ها استفاده می کنید که از همین نظر باید از تمام توانایی خود برای خرید آن ها بهره مند شوید.

آشنایی با انواع مبلمان 

مبلمان چیست؟

img12

راهنمای خرید مبل – هاو کن یو

قبل از هر چیز شما کاربران عزیز باید بدانید که مبلمان صرفا به مبل محدود نمی شود و شامل تمامی میز ها، کمد ها، بوفه ها، کشو، دراور ها و سایر موارد است که همگی این موارد در معنی مبلمان می گنجند. اما این قطعات که در ابتدا عمدتا چوبی بودند در اوایل قرن ۱۵ میلادی به خوبی شناسایی شدند و کم کم کنده کاری روی چوب هایی که در منزل استفاده می شد به صورت ابتدایی نمودار شدند و تا به امروز در حال پیشرفت و تغییر بوده اند.

انواع مبلمان

به صورت بسیار کلی مبلمان ها به دو دسته راحتی و استیل طبقه بندی می شوند

مبلمان استیل: این دسته از مبلمان شامل مبل هایی می شود که قسمت عمده آن را چوب تشکیل داده است و معمولا با تراش ها و برش هایی تزئینی که بر روی آنها خلق می شود قیمت های بالایی را نیز به همراه خود دارند. معمولا کنده کاری ها بر روی تاج، دسته ها و همچنین پایه ها خود نمایی می کنند. چوب به کار رفته در مبلمان های استیل معمولاگردو و راش است و از کیفیت و استحکام بالایی بهره میبرند. قیمت این دسته به مراتب بالا تر است

slider13-700x400

راهنمای خرید مبل – هاو کن یو

مبلمان راحتی :این دسته از مبلمان قسمت اعظم تشکیل دهنده آن ها پارچه است، همانطور که از اسمشان مشخص است مصرف عمومی تری دارند و برعکس مبلمان های استیل مدت رمان بیشتری را به راحتی بر روی آن ها می توانید سپری کنید. معمولا چوب به کار رفته در این مبلمان به سبب اینکه اکثرا مشخص نیستند و در زیر کار هستند از چوب های الواری و یا همان چوب های سفید است. قیمت این دسته از مبل ها نسبتا ارزان تر از استیل هستند.

rockwell-unscripted-loung-furniture

راهنمای خرید مبل – هاو کن یو

نکات مهم قبل از خرید مبلمان

فضای مورد نیاز:

monte_carlo_living

راهنمای خرید مبل – هاو کن یو

شاید این موضوع کمی ساده به نظر بیایید ولی جالب است بدانید این مورد همیشه به هنگام جابه جا کردن مبلمان به داخل منزل به خوبی نمود پیدا می کنند و یکی از پر دردسر ترین موارد است که قبل از انتخاب باید مورد توجه قرار گیرد.

انتخاب سایز مبلمان مناسب: قبل از خرید به مکان یا فضای مورد نظر برای مبلمان خود یک نگاه بیندازید و برا ورد های لازم را برای سایز و نوع مبل انجام دهید. دقت کنید که مخصوصا مبلمان های استیل با تاج ها و دسته های بزرگ و همچنین عرض بیشتر بزرگ تر از آنچه که فکر می کنید در رفت و آمد شما در منزل مشکل ایجاد می کند. همچنین دقت کنید که مبلمان شما ۷ نفره است یا ۹ نفره. مطمئنا برای خانه های کوچکتر مبلمان های راحتی مورد مناسب تری هستند.

در نظر گرفتن ورودی ها خانه : اوج مشکل زمانی است که مبلمان را با دقت و در نظر گرفتن همه موارد به خوبی خریداری کرد هاید و حال زمانی که می خواهید آن ها را به داخل منزل ببرید متوجه عبور نکردن مبلمان ها و یا قطعات بزرگ به داخل ساختمان می شوید و راهی هم برای منتقل کردن تن ها وجود ندارد و یا بسیار سخت و پر هزی نه است. پس قبل از خرید از عبور کردن مبلمان به داخل منزل اطمینان حاصل کنید.

جا به جای و نوع مبلمان :

نکته مورد توجه بدی کاربردی است که این مبلمان ها برای شما دارند. در ابتدا بدانید که هدف شما از خرید این مبلکملان های چیست و برای چه منظور از آن ها استقاده می کنید؟ اگر قرار است روزانه ساعات متوالی را از این مبلمان ها استفاده کنید و یا اینکه مدام در دسترس کودکان و یا خود شما باشد پس مطمئنا گزینه مناسب تر مبلمان راحتی است. اما از سوی دیگر اگر قرار است در فضایی مجزا و صرفا برای مهمان های خود از مبلمان استفاده کنید می توانید از مبلمان استیل کمک بگیرید. یا اگر توانایی مالی و فضای کافی را در اختیار دارید هر دوی آن ها

نکته دیگر جابه جایی ها و یا اسباب کشی های شماست که چنانچه مستاجر هستید و م سالانه و یا چند سال یکبار خانه خود را تغییر می دهید پس بهتر است میلمانی را انتخاب کنید که هم حمل و نقل کردنشان آسان تر باشد و هم اینکه در جابه جایی ها کمترین آسیب را ببینند.

رنگ مبلمان:

home_furniture_title

راهنمای خرید مبل – هاو کن یو

مورد بعدی که قبل از خرید باید مورد توجه قرار گیرد، رنگ مبلمان است که بسته به سلیقه و یا سایر موارد چوبی منزل شما می تواند متفاوت واقع شود. برخی برای خرید مبلمان به رنگ های دیوار ها توجه می کنند و برخی به فرش مورد استفاده و برخی دیگر به سایر وسایل چوبی موجود در خانه به هر صورت این مورد یک امر سلیقه ای است که باید با سلیقه شما کاربران هاو کن یو به آن ها توجه داشته باشید.

نکته:برای خرید مبل های استیل شاید در نگاه اول برخی رنگ ها چشم گیر تر باشند ولی در نظر داشته باشید که با رنگ کردن چوب به رنگ های مختلف شرایط هم برای پنهان کردن تمامی نواقص چوب مهیا تر است. بنابر این ما به شما کاربران هاو کن یو برای خرید مطمئن تر مبلمان های استیل با چوب های خود رنگ را پیشنهاد می دهیم که خود چوب به راحتی مشخص است. هر چند خود رنگ بودن دلیل کافی برای با کیفیت بودن نیست.

چوبی یا پارچه ای بودن را در نظر بگیرید:

چنانچه افراد مبتلا به مشکلات تنفسی در منزل دارید حتما این نکته را در رابطه با پارچه های به کار رفته بر روی مبلمان در نظر بگیرید که آسیب ها را در منزل خود تشدید نکنید. شاید انتخاب مبل چرمی همه ی این موارد را برای شما برطرف کند ضمن اینکه تمیز کردن آن ها نیز راحت تر است.

نکات مهم هنگام خرید مبلمان 

شناخت چوب ها :

hardwood-glamour-flooring-los-angeles-92aec6835c6aee969f891f91c71efa17-700x400-100-crop

راهنمای خرید مبل – هاو کن یو

دقت داشته باشید که برای خرید مبلمان به خصوص مبلمان استیل اولین نکته که باید مورد توجه قرار گیرد نوع چوب است چرا که ساختمان اصلی مبل های استیل، چوب است. برای بسیاری از مبل ها، هم برای ساختمان و  هم قسمت کنده کاری شده هر یک از چوب متفاوتی استفاده می شود، که باید هر دو قسمت مبل را مورد توجه قرار دهید. در ادامه برای شما کاربران هاو کن یو از چند منبع کمک گرفته و انواع چوب مبلمان و وجه تمایز هر یک را برای خریدشان بیان می کنیم.

چوب گردو: این چوب با توجه به استحکامی که دارد یکی از مورد توجه ترین هاست که علاوه بر استحکام بالا برای حشرات و موریانه ها هم چندان خوشایند نیستند. این چوب بیشتر برای اسکلت مبل استفاده می شود. رنگ این چوب معمولا تیره و وزن آن تقریبا سنگین است.

چوب افرا:این چوب که معمولا داری رنگ روشن است گزینه دیگر مورد استفاده است. رنگ این چوب معمولا کرم رنگ و سطحی تقریبا سیقلی است.

چوب راش: این چوب یک مودر پر استفاده در صنعت مبل سازی است. رنگ این چوبی قرمز بسیار روشن است که قرمزی آن به سختی دیده می شود و مجموعا رنگ آن روشن است. این چوب ها علاوه بر استحکام بالا در برابر حشرات همچنین مقاوم هم هستند. این گروه از چوب ها معمولا یکی از ایده آل ترین چوب ها برای مبلمان ها هستند و شاید بهترین انتخاب برای شما.

سایر چوب ها: سایر چوب ها که مورد استفاده قرار می گیرند شامل چوب های روسی، چنار، چوب های وارداتی، توسکا و … است. با این حال سه مورد ذکر شده در بالا شاید بیشتر مورد توجه شما به عنوان خریدار قرار بگیرد که انتخاب درستی هم هستند هرچند سایر موارد هر یک مزیت هایی دیگری نیز دارند.

بررسی وضعیت ظاهری مبل:

هنگام خرید به تمامی کار های انجام شده مبل یک نگاه اجمالی بیندازید. به دوخت ها و ضعیت برش ها و همچنین تراز بودن آن دقت کنید. ببینید سازنده تا چه اندازه به این موارد دقت کرده است و آیا با یک جنس اصیل روبه رو هستیم یا خیر. تمامی نکات را با نگاهی اجمالی زیر نظر داشته باشید.

نشستن بر روی مبل:

ory_workplace_as0

راهنمای خرید مبل – هاو کن یو

حتما قبل از خرید بر روی مبل ها نشسته و راحتی و یا شرایط خود را بر روی آن وارسی کنید. آیا عرض آن ها مناسب است؟ دسته های آن ها در جایی که باید باشند قرار دارند؟ هنگام نشستم مشکل خاصی برای تکیه دادن  ندارید؟ ارتفاع آن ها چگونه است؟ همه ی این موارد را با یک نشستن بر روی مبل می توانید واررسی کنید. مبل های که ارگونومی خوبی ندارند در بلند مدت آسیب های جدی به ستون فقرات شما وارد خواهند کرد.

بررسی پایه ها:

این قسمت از مبل نقش حیاطی در عمر مبلمان دارند. دقت کنید که این بخش به خود مبلمان و ساختمان آن متصل شده باشد و همچنین جنس آن هم از جنس همان اسکلت باشد. بر روی مبل بنشینید و دقت کنید که پایه ها علاوه بر این که در یک سطح هستند به هنگام اعمال نیرو دچار انحنا یا تغییر شکل نمی شوند.

کیفیت پارچه مبلمان:

مورد دیگری که باید مورد توجه شما کاربران هاو کن یو واقع شود کیفیت پارچه و البته طرح و نقش آن است، از فروشنده اطمینان حاصل کنید که رنگ و طرح پارچه ها ثابت است و به هبچ عنوان دچار مشکل نیست.

میز وسط:

بر روی مبلمان بنشینید و وانمود کنید که میخواهید چیزی از روی مبلمان بردارید. آیا کاملا راحت می توانید این کار را انجام دهید؟ سایز میز وسط با سایز فضای در نظر گرفته شده چقدر تطابق دارد و کیفیت ساخت آن چگونه است.

وزن مبلمان:

با اینکه مبلمان نباید خیلی سنگین باشد ولی با این حال اگر مبل شما سبک باشد این مورد یک نکته منفی محسوب می شود چرا که از چوب و موارد به کار رفته کم کیفیت در آن ها استفاده شده است.

بررسی فنر ها

معمولا در مبلمان ها از فنر ها و یا موارد مشایه کمک گرفته می شود. بر روی مبلمان با دست نیرو وارد کنید. آیا با فشار دادن ساختمان مبل را لمس می کنید؟ این مورد نگران کننده است. شما کاربران هاو کن یو چنانچه با فشار دادن مبل متوجه می شوید که فرو رفتگی به سختی به حالت قبل خود باز می گردد باز هم شما باید نگران این مسئله باشید.