درست مانند گیاهان بزرگ و پر برگ، گل ها نیز فواید زیادی در ضمینه سلامت دارند. گل ها نه تنها  می توانند به ترویج عملکرد شناختی و خلاقیت  انسان کمک کنند، بلکه باعث احساس  خوشحالی نیز می شوند. در حقیقت طبق مطالعه ای از انجمن آمریکایی علوم باغبانی در سال 2008، اثبات شد که قرار دادن گل در  اتاق بیمارستان، برای بیماران فواید درمانی به ارمغان می آورد که این نشان دهنده این است گل ها  می توانند برای افرادی که عمل جراحی انجام داده اند مانند یک “داروی تکمیلی” باشند.

 اما وجود بیش از 400،000 گونه گیاهی در سراسر جهان، انتخاب گل مناسب برای منزلتان می تواند کاری سخت و دشوار باشد. خوشبختانه Christina Stembel، مؤسس و مدیرعامل  شرکت Farmgirl Flowers در سان فرانسیسکو که گل های  تازه و منحصر به فردی را در سراسر کشور توزیع می کند،  مشاوره تخصصی خود در این ضمنیه را ما با  در میان گذاشته است. در این جا  می توانید با برخی از بهترین گل برای هر  یک از اتاق ها منزلتان و حتی دفتر کارتان آشنا شوید.

گل لالهگل مناسب اتاق نشیمن

به گفته Stembel: هر کدام از رنگ های این گل زیبا، معنای خاص خود را دارند. به عنوان مثال لاله قرمز نشان دهنده  شور و عشق کامل است؛ لاله بنفش نشان دهنده شکوه است و لاله صورتی نشان محبت است. به نظر شما محل مناسب برای قرار دادن تمام این ویژگی ها کجاست؟

بله، اتاق نشیمن.  رنگ بندی زیبای این گل به اندازه کافی برای جلا دادن به قفسه کتاب هایتان مناسب هستند. در عین حال این گل، گلی غیر رسمی است و طوری نشان می دهد که زیاد به قفسه تان زرق و برق نداده اید و آن را ساده نگه داشته اید. این گل نه تنها به راحتی پیدا می شود و چیدمان آن آسان است، بلکه جزو معدود گل هاییست که بعد از چیده شدن نیز اندکی رشد می کند و اگر دسته گلتان را داخل گلدان بگذارید متوجه خواهید شد که تا حدود 2/5 سانتی متر رشد بلند تر شده اند و حس و حال وحشی بودن گل را نیز به شما منقل می کند.

گل رز باغی مناسب اتاق خواب

در حالی که به طور کلی گل  نمادی از احساسات رمانتیک است، اما هیچ گلی بیشتر از رز نشان دهنده عشق نیست.  از نمایشنامه های شکسپیر تا کمپین ها بازاریابی مخصوص روز ولنتاین، عدم وجود گل رز اتفاقی غیر ممکن است.

قطعا  جایی بهتر از اتاق خواب برای شکوفه های زرق و برق دار و خوش بوی رز وجود ندارد. جایی  که معمولا در آن جا جادو اتفاق می افتد. به دلیل محدود بودن رنگ گل رز، لزومی ندارد که حتما خودتان را به انتخاب رنگ سرخ آن محدود کنید. بیش از 150 گونه و هزاران مدل از رزهای پیوندی وجود دارند که می توانید از مابین آن ها انتخابتان کنید.

این گل های شاداب مملو از گلبرگ هستند، علی الخصوص به رنگ های  گرمی همچون مرجانی، نارنجی و زرد. قطعا هیچ چیز لذت بخش تر از بلند شدن در اتاق خوابی که پنجره ای غرق نور دارد و در کنار آن پنجره یک گلدان پر و شاداب از رزهای زیبا وجود دارد نیست.

استفاده از اسطوخودوس در سرویس های بهداشتی و حمام

با افزایش محبوبیت روغن های ضروری، میزان محبوبیت گیاه اسطوخودوس نیز افزایش یافته است و این گیاه اغلب در شیشه های کهربا یا داخل بطری  و یا در بالش های ابریشمی مخصوص چشم به کار می رود و خواص درمانی آن طوریست که فراموش خواهید کرد که این گیاه یک گل بوده است.

عطر گل های اسطوخودوس آرامش بخش است و باعث ریلکس شدن و احساس خواب در شما می شود. به گفته Stembel: اسطوخودوس به دلیل بنیه قوی ای که دارد محبوب است.  بعد از چیده شد، حدودا دو تا سه روز در گلدان می ماند و می توانید از زیبایی آن لذت ببرید.

علاوه بر این رایحه خود را نیز حفظ میکند و این همان علتی است که این گل را برای قرار گرفتن در حمام مناسب می کند و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم انگار از پرفیوم در حمامتان استفاده کرده اید. علاوه بر این زمانی که دوش آب گرم یا یک دوش صبحگاهی سریع میگیرید، رایحه تسکین دهنده این گل نیز باعث ریلکس شدنتان می شود.

میخک، گل مناسب برای آشپزخانه

این که گل میخک اغلب همراه با گل عروس و در جیب کت و شلوارهای داماد و ساقدوش استفاده می شود را فراموش کنید. به گفته Stembel: این گل بادوام و رنگارنگ بهترین گزینه از نظر پایداری است. معمولا در آشپزخانه نسبت به سایر اتاق های منزل، تغییر دما و رطوبت شایع تر است و این چیزیست که اکثر گل ها نسبت بدان حساس هستند و همین باعث می شود که یک دسته گل میخک، بهترین انتخاب برای آشپزخانه منزلتان باشد.

اگر تا چندین روز آب گلدان گل میخک عوض نشود و ریشه آن نیز مرتب هرس نشود، باز هم این گل پژمرده و خم نشده و گلبرگ هایش نمی ریزند. برای به حداکثر رساندن قابلیت های زیبایی شناختی  و اضافه کردن هم  بافت و  هم رنگ به آشپزخانه خود، میتوانید از میخک هایی با ابعاد و رنگ های متفاوت استفاده کنید.

ناهارخوری- دسته گل ترکیبی

درست مانند هر  مهمانی شام دیگری که ممکن است تعدادی از دوستان، همکاران، خانواده و دوستان دوستانتان در آن حضور داشته باشند، گل های اتاق ناهار خوری منزلتان نیز باید تنوعی از گل های متفاوت باشند. علاوه بر این زمانی که موضوع جالبی برای مکالمه پیدا نمی کنید و سکوت است، هیچ موضوعی بیطرفانه تر و در حین زیباتر از اشاره به گل ها و صحبت درباره آن ها نیست.

به پیشنهاد Stembel بهتر از از تازه ترین و بهترین گل های فصل برای دسته گلتان استفاده نمایید. می توانید چهار یا پنج سبک مختلف گل را با هم ترکیب کنید، مثلا یک یا دو مدل  گل  بزرگ  مثل گل رز، آلاله یا پونه را با  یک یا دو مدل گل بلندتر مثل  نیلوفرهای شیپوری و گل میمون و همچنین با تعدادی دیگری از گیاهان مثل آمارانث، خلنگ و غلاف اسکیوبسا.

اما گل های رایحه دار را انتخاب نکنید و به دنبال گل ها بدون بو و یا کم بو بگردید. عطرهای سنگین چه در قالب گل چه در قالب شمع ها و  چه اسپری های خوش بو کننده اتاق می توانند با طعم  غذا تداخل داشته باشند.

دفتر کار-آنتوریوم

از آن جایی که شاید هر هفته آوردن گل های تازه به محل کارتان کاری باشد که اندکی فراتر از حد معقول به نظر برسد، اما مطالعه ای  از یک مجله از روانشناسی تجربی در سال 2014 نشان داد که افزودن رنگ به فضای کاریتان باعث می شود تا روحیه تان بهتر شده  و افسردگی در طول کار و وسطه هفته تان کمتر شود و حتی میزان بهره وری شما بالاتر رود.

Stembel پیشنهاد می کند که گیاه آنتوریم برای قرار گیری روی میز کارتان گیاه مناسبی است زیرا نیاز به نگه داری زیادی ندارد و لازم نیست هر روز آب آن را عوض کرده و به ریشه هایش برسید و علاوه بر این آنتوریوم نیز مانند سایر گیاهان، میتوانند سموم موجود در هوا را از بین ببرد و همچنین دارای برخی فواید مرتبط با سلامتی است. زمانی که تایم کاری زیادی در محل کارتان هستید، این گیاه با  شاخ و برگ های زرق و برق دار و استوایی خود و گل های زیبایش به شما حس و حال یک تعطیلات کوچک را می دهد.

زندگی دقیقا یک ساحل نیست، اما میتوانید با استفاده از این گل کمی حال و هوای دفترتان را عوض کنید و آن را بیشتر به یک ساحل شبیه کنید.

اتاق میهمان- آلاله

مسلما وجود ملافه های تمیز و نرم  و شمع های لوکس تاثیر به سزایی در گرم کردن فضای اتاق میهمان دارند. اما اگر دوست دارید که حسابی میهمانتان پذیرایی شود، میتوانید از گل در اتاق میهمان استفاده نمایید.

گل های مانند رز نه تنها  تقریبا در انواع رنگ ها در دسترس هستند، بلکه لایه های فراوان  و  ظریف  گل برگ های آن ها طوری هستند که انگار یک استاد اریگامی (هنر ژاپنی ساختن گل و حیوانات کاغذی) آن ها را دانه به دانه ساخته است.

از آن جایی که تنوع بالایی برای انتخاب وجود دارد، می توانید خودتان چند گل را انتخاب کرده و کنار تخت قرار دهید. پیشنهاد Stembel استفاده از تعداد اندکی از رنگ ها و مدل ها در یک گلدان باریک و بلند است.

شماکاربران هاو کن یو چه فکر می کنید؟

نظر شما در مورد توصیه های خانم Christina Stembel درباره گل ها چیست؟  آیا شما هم به طور مرتب برای تهیه گل های تازه و زیبا برای منزلتان هزینه می کنید؟ گل های مورد علاقه شما چیستند و آیا آن ها در هر اتاقی از منزلتان می گذارید؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.