برای همۀ ما اتفاق می افتد که لباسی که قبلا پوشیده ایم را در دست نگه می داریم و نمیدانیم آیا می توانیم یک بار دیگر آن را بپوشیم یا باید آن را در ماشین لباسشویی بگذاریم. همۀ افراد همۀ قوانین مربوط به شستن لباس را نمی دانند. به عنوان مثال بعضی از لباس ها را باید پشت و رو بشویید زیرا عرقی که در قسمت داخلی لباس هست را به خود جذب می کنند. و گاهی لباس های ما کثیف تر از چیزی که به نظر می رسند هستند.

ما تصمیم گرفتیم درهاو کن یو فهرستی از تعداد دفعاتی که شما می توانید لباس های مختلف را قبل از شستشوی مجدد بپوشید، گردآوری کنیم.

لباس های زیر را دوبار نپوشید

لباس های زیر یکی از حساس ترین لباس هایی هستند که هر فرد باید دقت فراوانی در استفاده از آن ها به کار بگیرید. فکر می کنیم همه با ما موافق باشند که لباس های زیر پس از هر بار پوشیده شدن باید شسته شوند. این فقط قانون سادۀ بهداشت است، شما باید مد نظر داشته باشید که این دست لباس ها بیش از سایر لباس ها در معرض انواع باکتریقرار می گیرند و با توجه به اینکه در زیر لباس و محیط بسته هستند  نیاز دارند مدام شسته و تعویض شوند.

 

شلوار جین یا لی: بعد از 5 یا 6 بار پوشیدن

قبل تر در هاو کن یو به تفصیل در رابطه با شلوار های جین صحبت کردیم. معمولا موضوع برخی از مکالمات این است که شلوار های لی تان را قبل ار شستن مجدد چند بار می توانید بپوشید. ممکن است نظر پدر و مادرتان این باشد که هر دفعه ای که آن را می پوشید باید این کار را انجام دهید. اما دوستانتان نظر متفاوتی دارند. آنها می گویند اگر زیاد شلوار لی را بشویید خراب می شود و اصطلاحاً رنگش می رود.


چگونه شلوار جین را بشوییم؟


حقیقت امر از این قرار است که شلوار های جین مقاومت بالایی دارند و با توجه به نوع استفاده کمتر هم نیاز به شست و شو دارند. پس مد نظر داشته باشید در ابتدا دقت کنید که از ان ها به خوبی استفاده کنید تا کمتر در معرض آلودگی قرار بگیرند و تا زمانی که نیاز نشده ان ها را نشویید. شست و شوی منظم با عمیر شلوار شما رابطه معکوسی دارد.

تیشرت ها و تاپ ها: پس از یک بار پوشیدن

با تیشرت هایتان هم باید مثل لباس زیر ها برخورد کنید زیرا در تماس نزدیک با پوستتان هستند و عرق شما را به خود جذب می کنند. پس از هر بار که آنها را می پوشید، بشوییدشان. تنها استثناء می تواند این باشد که برای یک ساعت یا کمتر پوشیده باشیدشان.

این لباس ها بسته به جنسشان در مقابل شست و شو مقاوم هستند و از این نظر به مشکل بر نخواهید خورد. مد نظر داشته باشید از آب خیلی داغ برای شست و شوی این لباس ها استفاده نکنید.

پیراهن زنانه و مانتو: بیش از یکی دوبار پوشیدن

نیازی نیست هر بار که پیراهن یا مانتویی را می پوشید بشویدش، به خصوص مانتو و یا اگر پیراهنی زیر آن پوشیده باشید، زیرا این کار باعث می شود بافت و رنگ پارچه از بین برود. اما اگر پیراهنتان را در طول یک روز داغ تابستانی به تن داشته اید بهتر است بعد از یک بار استفاده آن را بشویید، زیرا پر از عرق است. در رابطه با مانتو ها هم با توجه به عرق گیر بودن زیر بغل ان ها شاید نیازباشد پس از دو یا سه بار استفاده بشویید.

 

لباس های زیر زنانه پس از 3 الی 4 بار

در مقایسه با لباس زیر، لازم نیست  این دسته از لباس ها را پس از هر بار پوشیدن بشویید. البته بسته به این مورد که تعریق بدن چقدر بوده است. تا مادامی که بین هر بار پوشیدن اجازه می دهید خشک بماند، می توانید آن را بیش از 4 بار بپوشید. البته لباس های زیر مخصوص ورزش از این قاعده مستثنا هستند.

جوراب ها، ساپورت ها و ساق شلواری ها: پس از هر بار استفاده

از بچگی همه در مورد قوانین پوشیدن جوراب یاد گرفته اند. مادر هایمان به اندازۀ کافی اصرار کرده اند که باید پس از هر بار پوشیدن آنها را بشوییم. و این درست است. فقط تصور کنید چقدر باکتری و کثیفی را با پاهایتان جمع می کنید. معمولا جوراب ها هم در مقابل ششست و شو مقاوم هستند و از طرف دیگر شست و شوی جوراب ها با توجه به حجمشان کار ساده و راحتی است. نظافت ان ها را فراموش نکنید.

 

لباس های ورزشی: پس از هر بار استفاده

لباس های ورزشی چون به صورت پیوسته با پوست بدن در ارتباط هستند و از طرف دیگر مدام در معرض تعریق بدن هستند باید جدی گرفته شوند. بدون شک پس از هر بار استفاده. تنبل نباشید! پس از هر بار پوشیدن لباس های ورزشی تان آنها را بشویید. فرقی نمی کند چه مدت در حال تمرین بوده اید، به هر حال عرق کرده اید و دستگاه های مختلف ورزشی را هم لمس کرده اید.

لباس های خواب: پس از 3 الی 4 بار پوشیدن

بوی بد لباس خواب های شسته نشده می تواند خواب آرامتان را به هم بزند و باعث شود احساس خستگی کنید. مراقب خوابتان باشید و لباس خواب هایتان را تمیز نگه دارید. بهتر است همیشه قبل از خواب دوش بگیرید، در این صورت می توانید بیش از 4 بار قبل از شستن آنها را بپوشید.

کفش ها: وقتی کثیف شدند

کفش ها که به توجه به جبسشان باید مرتب تمیز و براق باشند که زل ها و البته .اکس های نخصوص این کار متناسب با جنسشان در باز موجود است. اما در رابطه با کتانی آن ها را هر بار که کثیف شدند و طبق شرایطشان تمیز کنید. اما مراقب باشید که با آب زیاد آنها را خراب نکنید. تمیز نگه داشتن کتانی به شرطی که در شست و شوی ان ها زیاده روی نکنید در عمر بیشتر آن ها دخیل است.


چگونه می توانید کفش های چرمی و جیر را تمیز کنید؟


دامن ها، شلوار ها و شلوارک ها: پس از 3 بار پوشیدن

در مقایسه با شلوار لی، لازم است دامن ها، شلوار های پارچه ای و شلوارک ها را به تعداد دفعات بیشتری بشویید. معمولا این کار را پس از 3 الی 4 بار پوشیدن انجام می دهند.

شستن لباس ها را دوست دارید؟ اگر این مقاله برایتان مفید بوده نظرتان را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.