امروز در مقاله ای در سایت هاو کن یو به شما چندین ترفند و روش برای مهیا کردن غذا معرفی خواهیم کرد که شما بیشتر مواقع آن ها را نادرست انجام می دادید. برای بررسی تک تک این روش ها با ما همراه باشید تا آن ها را یک به یک بررسی کنیم.

شما هرگز در غذا های روزانه وجود میوه و سبزیجات را نمی توانید انکار کنید، و در هنگام استفاده از این میوه ها و سبزیجات برای تهیه انواع سالاد و غذا مدام در حال هدر دادن و قت و زمان خود با انجام کارهای نادرست و غلط هستید، در این میان حتی عدم انجام تکنیک ها و روش های صحبح تهیه غذا به راحتی برای شما کاهش کیفیت و زیبایی غذا و یا سالاد را برای شما به همراه دارد.

امروز در هاو کن یو برای شما چندین ترفند مهیا کرده ایم که به وسیله آن ها می توانید برای خود روش هاییی را پی بگیرید که در در انها تهیه غذا با این میوه و سبزیجات بسیار سریع تر و راحت تر از قبل خواهد بود

برش فلفل دلمه ای

ترفند های میوه و سبزیجات

منبع عکس DaveHax

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در این روش شما ایتدا سر ان را برش میزنید و سپس یک برش طولی خواهید داشت و سپس فلفل دلمه ای برای شما کاربران هاو کن یو همچون یک برگه باز خواهد شدو اضافات آن را با بش چاقو به راحتی جدا و سپس اقدام به خورد کردن آن می کنید.

برش هندوانه

ترفند های میوه و سبزیجات

منبع عکس Jennifer Jenner channel

کمتر کسی هست که از  ظاهر زیبای هندوانه و مزه ان خوشش نیاید. اما آیا در خورد و قطعه قطعه کردن آن مهارت دارید؟ در این روش شما ابتدا هندوانه را از عرض به دو نیم برش میزنید و سپس همچون تصویر اقدام به جدا کردن پوست ان می کنید و در نهایت اقدام به برش زدن ان که حال تنها کاری که باید انجام دهید قرار دادن یک ظرف شیشه ای مناسب بر روی آن و سپس برگرداندن ان است. به همین سادگی و زیبایی

پوست کندن سیب زمینی آبپز

ترفند های میوه و سبزیجات

منبع عکس: Chowhound

این روش را قبلا در کانال تلگرامی هاو کن یو هم برای شما کاربران ارائه کرده ایم و در کانال گفتیم که بهترین و سریع ترین روش جدا کردن پوست سیبزمینی آبپز بدین صورت است که در ابتدا سیبزمینی را  از عرض و دورتا دور ان با چاقو یک خط میندازیم و بعد آبپز می کنیم.  سپس آن ها را در آب سرد میندازید و با دو دست و بسیار راحت اقدام به کشیدن پوست و جدا کردن ان با سرعت بالا و به صورت یکجا می کنید. بات دو حرکت ساده می توانید آن را پوست بگیرید.

خورد کردن پیاز بدون اشک

ترفند های میوه و سبزیجات

منبع تصویر: Faith Durand

باز هم برای این روش در کانال تلگرامی هاو کن یو روش هایی را ارئه کرده بودیمف به عنوان مثال شما می توانید قبل از خورد کردن آن ها را برای مدتی در فریزر قرار داده و سپس اقدام به خورد کردن کنید و یا هنگام خورد کردن ادامس بجوید و روش دیگر و راحت تر ان است که قبل از پوست کندن و خورد کردن آن ها شما میبایست مدتی آن ها را در آب سرد قرار دهید و سپس تنها با برش سر و ته ان و سپس جدا کردن دو لایه از پوست اقدام به خورد کردن ان کنید.

خورد کردن یکجای گوجه، انگور، آلو و …

ترفند های میوه و سبزیجات

منبع تصویر: theyummlylife

اگر میخواهید تعداد زیادی میوه های مختلف و یکشل را به دو نیم تقسیم کنید انجام دانه دانه ان وقت گیر و طاقت فرسایت برای خورد کردن تعداد زیاد و تنها با یک حرکت شما به دو عدد بشقاب ساده نیاز دارید، ابتدا یک بشقاب را بر عکس بر روی زمین قرار دهید و سپس میوه یا سبزیجات را روی آن بگذارید و حال بشقاب دیگر را بر روی ان قرار داده و حال با یک حرکت چاقو اقدام به برش آن ها بکنید.

پوست کندن سریع مرکبات

ترفند های میوه وسبزیجات

منبع تصویر Faith Durand

باز هم روش های گونا گونی برای پوست کندن مرکبات وجود دارد که اکثر شما کاربران سایت هاو کن یو از ان ها اطلاع داریدف ولی اگر در غذا های خود می خواهید از مرکبات استفاده و تعداد بالایی را از پوست جدا کنید دیگر روش های معمول روش هایی نیست که شما به دنبال آن ها باشید، یکی از سریع ترین روش ها که آشپز های حرفه ای هم از ان استفاده میکنند. دو نیم کردن ان ها و سپس با ظرافت با یک چاقو برش پوست ان از خود مرکبات است. در این روش دیگر نیازی به جدا کردن قسمت های سفید از روی مرکبات هم نیست.

پوست کندن سریع تخم مرغ آبپز

shake-up-peel-eggs-with-glass-water-1280x600روش دیگر روشی سریع و جذاب برای پوست کندن تخم مرغ آبپز است که در آن شما به راحتی پس از آبپز شدن تخم مرغ آبپز می توانید یک یا دو عدد از ان ها را داخل یک لیوان بیندازید و سپس کمتر از نیمه لیوان را با آب سرد پر کنید. حال دست خود را در دهانه لیوان قرار داده و خوب لیوان و تخم مرغ داخل آن را تکان دهید، زمانی که تخم مرغ را خارج کنید خواهید دید که پوست آن به صورت یکجا از روی آن با یک حرکت به راحتی هرچه تمام تر جدا خواهد شد. این کار را در ظرف بزرگ تر و با تعداد بیشتر تخم مرغ هم می توانید انجام دهید.