در این مقاله از وبسایت هاو کن یو طرز تهیه چند اسموتی با طعم های مختلف و مناسب فصول و سنین مختلف را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. اما اسموتی چیست؟ اسموتی که واژه آن smoothie می باشد از ترکیب چند میوه یا سبزی به دست می آید. به طور کلی هر میوه و سبزیجاتی که با آب یا شیر و یا مایعات دیگر میکس و مخلوط شود را اسموتی Smoothie مینامند. ترکیب اقلام اسموتی کاملا بستگی به طبع و سلیقه شما عزیزان دارد اما در زیر تعدادی از موارد پر کاربرد و محبوب که عموما طعم و مزه ای نو به همراه دارند خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

مواد و و وسایل مورد نیاز به طور کامل و ترجمه شده در کلیپ تصویری موجود است. پس نیازی به توضیح آنها نیست. اما آنچه که برای تهیه یک اسموتی مهم و حیاتی است نکات مخلوط کردن میباشد. در زیر چند نکته برای حل مشکلات احتمالی آمده است.

اگر اسموتی بیش از حد غلیظ شده است

مقدار کنترل شده ای آب، شیر و یا آب میوه اضافه کنید. دستگاه مخلوط کن مورد استفاده شما احتمالا ۲-۳ سرعت متفاوت دارد. برای حل شدن غلیظی اسموتی از مایعات گفته شده در بالا به همراه بیشترین سرعت دستگاه به مدا ۱۰-۲۰ ثانیه استفاده کنید.

نکته: مرتبه بعد، ابتدا آب و سپس به ترتیب میوه، سبزیجات و در نهایت یخ را اضافه کنید. این ترتیب کیفیت و سرعت تولید اسموتی را بالا میبرد.

اگر اسموتی بیش از حد رقیق شده است

میتوانید یخ یا میوه های فریز شده استفاده کنید. در صورت علاقه ماست یخ زده نیز یکی از انتخاب های موثر خواهد بود. این موارد را اضافه کرده و سپس دستگاه همزن را به مدت ۳۰ ثانیه با سرعت بالا روشن نگه دارید.

اگر نوشیدنی بیش از حد تلخ شده است

معمولا سبزیجات پس از برش طعمی تلخ از خود ساطع میکنند که ممکن است به مذاق همه افراد خوش نیاید. (البته سلیقه ها به مرور زمان تغییر میکنند). برای از بین بردن طعم تلخی سبزیجات میتوانید عسل، میوه های شیرین (مخصوصا موز و پرتقال) و یا خرما به آن اضافه کنید. پس از اضافه کردن دستگاه مخلوط کن را روشن کرده و با سرعت زیاد به مدت ۲۰ ثانیه هم بزنید.

اگر نوشیدنی بیش از حد شیرین شده است

چند قطره آب لیمو یا نیم پیمانه شربت آبلیمو اضافه نمایید. سپس دستگاه را روشن کرده و ۱۰-۲۰ ثانیه مخلوط کنید.

نکته: معمولا تمام موادی که در اسموتی ها استفاده میشوند، شیرینی خود را دارند، پس هنگام افزون شیرینی هایی مانند شکر به این نکته توجه داشته باشید.

در صورت بروز مشکل یا سوال میتوانید در قسمت نظرات آن را بیان کرده تا در اسرع وقت پاسخگوی شما همراهان باشیم.