طرز تهیه تاکو موضوع امروز مقاله ماست. در این آموزش این غذای اسپانیایی معروف را به شما معرفی خواهیم کرد. غذایی که در سراسر دنیا طرفداران خود را دارد و به روش های مختلفی هم تهیه و سرو می شود. اگر علاقه مند به غذا های سالم و کم کالری و مملو از سبزیجات هستید ما هم یک تاکوی مناسب و کم کالری را برای شما مهیا کرده ایم. با ماهمراه باشید.

همۀ ما می دانیم که ساندویچ تاکو طرفداران پر و پا قرص زیادی دارد. در واقع، این غذا بسیار دوست داشتنی است و همین بهانه ای موضوع بهانه ای شده است که هر هفته آن را در برنامۀ غذایی شان داشته باشند خوشبختانه، مجبور نیستید برای فهمیدن لذت واقعی این غذا حتماً از گوشت استفاده کنید.

می توانید با ترکیباتی مانند کینوآ و گل کلم نیز گوشت تاکو درست کنید که مزه و ظاهرش  شبیه گوشت تاکوی واقعی است. همچنین می توانید بدون استفاده از ادویه های زیاد، دوز زیادی از ویتامین ها، فیبر و پروتئین را دریافت کنید. در این قسمت، هاو کن یو روش درست کردن گوشت تاکوی گیاهخواری را به شما آموزش می دهد. پس با ما همراه باشید:

قبل از پرداختن به ادامه مقاله شاید سوال پیش آید کینوا چیست و یا چگونه می توانیم ان را تهیه کنیم؟ کینوا که به خاویار گیاهی هم معروف است هزینه زیادی نداشته و البته سرشار از مواد مغذی و ویتامین هاست. در برخی از استان های ایران همچون استان مرکزی این گیاه کشت می شود ولی تقریبا کم و بیش در تمامی استان ها برای خرید در دسترس است ضمنا شما می تانید از این لینک هم اقدام به خرید اینترنتی آن کنید.

جایگزین کینوا: اگر به هر دلیل امکان خرید و تهیه کینوا پیدا نکردید بهترین جایگزین آن همان برنج است که بدون مشکل به جای کینوا می توانید از آن استفاده کیند.

موارد مورد نیاز


  • 3 فنجان گل کلم  خرد شده
  • یک فنجان   قارچ خرد شده
  • یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون
  • یک فنجان سبزیجات پخته شده
  • ½ فنجان کینوآی خام (یا برنج)
  • ¼ فنجان ادویۀ تاکو ( طرز تهیه این ادویه فوق العاده مکزیکی در ادامه اشاره می شود)
  • 1 قاشق سوپ خوری مخمر خوراکی  (این ماده همان نوع مخمر است که برای پخت نان استفاده می شود و صرفا برای جبران مواد معدنی و ویتامین ها مورد استفاده قرار می گیرد)
  • کره یا روغن برای چرب کردن

طرز تهیه ادویه تاکو

برای درست کردن ادویۀ تاکوی خانگی، مواد زیر را ترکیب کنید: 2 قاشق چایخوری فلفل قرمز، 2 قاشق چایخوری زیره سبز، ½ قاشق چایخوری پودر سیر، ½ قاشق چایخوری پودرسیر، ¼ قاشق چایخوری نمک و ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه.

مرحلۀ اول: فر را به دمای 375 درجۀ فارنهایت برسانید. در یک قابلمۀ کوچک، سبزیجات اولیه را بجوشانید. کینوآ را اضافه کنید و طبق دستور پخت روی بسته بپزید.

مرحلۀ دوم: اکنون گل کلم و قارچ را با قدرت بالا در مولینکس یا مخلوط کن ترکیب کنید . بهتر است برخی از تکه های بزرگ را کنار بگذارید زیرا این بافت را به  گوشت تاکو اضافه می کند.

 

مرحلۀ سوم: هنگامی که کینوآ کاملاً پخته شد، آن را از فر بیرون بیاورید.

مرحلۀ چهارم: کینوآی پخته شده یا برنج پخته شده را در کاسه ای با روغن زیتون، ادویۀ تاکو و مخمر خوراکی ترکیب کنید.

مرحلۀ پنجم: تا زمانی که کاملاً یک دست شوند آن ها را هم بزنید.

مرحلۀ ششم: مخلوط را روی یک سینی فر که از قبل چرب شده، پهن کنید و یک لایه از گوشت روی آن ایجاد کنید.

مرحلۀ هفتم: 25 دقیقه آن را  بپزید و مراقب باشید  نسوزد . زمانی که مخلوط قهوه ای شد، گوشت تاکوی ما آماده است.

مانند همیشه تاکو را تزیین کنید. ترکیباتی مانند اسفناج، آووکادو و گوجه فرنگی نیز با این دستور جور در می آید . حتی برای عطر و طعم بیشتر می توانید مواد بالا را با گشنیز تازۀ خرد شده، پنیر چدار و یا سالسای مورد علاقۀ خود ترکیب کنید. به یاد داشته باشید اگر طبق دستور پیش بروید، درست کردن این “گوشت” تاکو واقعاً آسان است. در این دستور اگر شما قارچ دوست ندارید، می توانید به جای آن از فلفل یا هویج استفاده کنید. بدون نگرانی، مواد مورد علاقۀ خود را مخلوط کنید و با دستور پیش بروید. احتمالاً بی نهایت خوشمزه خواهد شد.