چگونه از کارد آشپزخانه حرفه ای استفاده کنیم؟  آیا شما هم به آشپزی و مهارت های آشپزی علاقه دارد؟ چند بار تا به حال زمانی که قصد داشته اید از کارد در هنگام خرد کردن سریع استفاده کنید دست خود را بریده اید؟ حتما می دانید که یکی زاز مهم ترین مهارت های هر آشپزی نحوه استفاده از کارد است. در این مقاله به شما کاربران روش های استفاده حرفه ای تر و صحیح از کار های آشپزخانه را آموزش می دهیم تا آشپز حرفه ای تری تبدیل شوید.

قبل از شروع مقاله شما کاربران هاو کن یو برای تیز کردن حرفه ای چاقو های خود می توانید مقاله آموزشی زیر را مطالعه کنید.

چگونه چاقو را تیز کنیم ؟

از کارد آشپرخانه ماهرانه استفاده کنید

چه یک آشپز تاره کار باشید، چه کسی که کارش در آشپزخانه را به خوبی بلد است، مهارت استفاده از کارد آشپزخانه، نه تنها به خاطر حفظ ایمنی تان بلکه به خاطر تبدیل کردن دستور غذایتان به یک دستور غذای بهتر، بسیار مهم است.

مهارت های پایه ای آشپزی که باید بدانید (۱۳ مهارت تصویری)

۱۰ ترفند کاربردی برای چیدمان و طراحی آشپزخانه

موادی که به یک اندازه خورد می شوند به طور یکدست پخته می شوند و باعث می شوند غذا به طور کاملا یکدست و خوب پخته شود. از آنجاییکه که هر قطعه ای از غذا به شکل یکسانی برش می خورد، غذای نهایی یک ارائۀ فوق العاده خواهد بود.

این برنامۀ آموزشی روش صحیح نگه داشتن کارد آشپزخانه و همچنین گرفتن مواد غذایی با دست دیگر را، به طوری که دستتان را نبرید، به شما آموزش می دهد.

در دست گرفتن مناسب کارد آشپزخانه- نمای بیرونی

این تصویر روش مناسب گرفتن تیغه را نشان می دهد. دقت کنید که چگونه انگشت اشاره کاملا اطراف تیغه را گرفته است. انگشت شست و انگشت اشاره باید در مقابل یکدیگر روی یک طرف تیغه قرار داشته باشند، در حالیکه سه انگشت دیگر تقریباً آزادانه دور دسته حلقه می شوند.

اساساً باید چاقو را با انگشت شست و انگشت سبابه نگه دارید. اگر دیدید کل دستۀ چاقو را کاملاً محکم گرفته اید، فقط آرام باشید و آن را آزادانه تر نگه دارید. با تمرین کردن، به این روش گرفتن چاقو عادت می کنید، و به زودی روش های دیگر در نظرتان غیر طبیعی می آیند.

خوراکی را با دست محافظ به صورت ایمن نگه دارید

حالا که دستی که چاقو را نگه داشته می داند چه کند، باید مطمئن شوید که دست دیگر هم تکلیفش را می داند. دستی که چاقو در آن نیست، «دست محافظ» نام دارد و کارش نگه داشتن خوراکی و جلوگیری از لیز خوردن آن روی تختۀ آشپزخانه است. این کار این دست را در یک موقعیت خطرناک منحصر به فرد قرار می دهد. با حرکت سریع تیغۀ کارد به بالا و پایین، باید نوک انگشتانتان را داخل ببرید تا امن بمانند و در عین حال خوراک را محکم نگه دارید.

مدل گرفتنی که در اینجا نشان داده شده است “گرفتن با پنجه” نام دارد- که عبارت است از حلقه کردن انگشت ها به سمت داخل و گرفتن غذا با ناخن ها. به این ترتیب انگشت ها از آسیب به دور می مانند. طرفین تیغۀ کارد باید در مقابل اولین بند انگشتان دست محافظ قرار بگیرد و کمک کند که تیغه عمود بر تختۀ آشپزخانه باشد.

مدل دیگر گرفتن با پنجه

در این نمونه تغییر یافتۀ مدل گرفتن با پنجه، اولین بند انگشتان دست محافظ به صورت صاف روی مدل غذایی قرار می گیرد، و انگشتان به طور ایمن به داخل حلقه می شوند. این بار کارد به جای بند اول، در مقابل دومین بند قرار می گیرد.

هر دو نمونه این روش قابل قبول است، پس از مدلی که با آن احساس راحتی می کنید استفاده کنید. ممکن است بخواهید با خرد کردن یک پیاز، استفادۀ راحت از کارد آشپزخانه را امتحان کنید.