کلوچه های نعنایی جزء خوراکی های کلاسیک هستند. و اگر از رژیم گیاهخواری پیروی می کنید خوشحال می شوید بدانید که در این کلوچه ها از هیچ محصول حیوانی استفاده نشده است. با این حال کلوچه های جعبه ای علی رغم مزۀ عالی شان، با استفاده از شکر تصفیه شده، رنگ های مصنوعی و مواد نگه دارنده درست شده اند. همچنین در تمام طول سال موجود نیستند. خوشبختانه وقتی اشتیاق خوردن باشد، خودتان می توانید مقداری کلوچه های خانگی سالم تر را درست کنید. در این مقاله دستور آماده کردن آن را فقط با استفاده از 7 مادۀ مورد نیاز برایتان آورده ایم.

مواد مورد نیاز برای کلوچه نعنایی

  • یک فنجان گندم کامل یا آرد سفید چند منظوره
  • ¾ فنجان شکر اورگانیک
  • ¾ فنجان پودر کاکائو
  • 2 تا 3 قاشق غذا خوری شیر غیر لبنی
  • ½ فنجان روغن زیتون
  • ½ قاشق چای خوری عصارۀ نعنا
  • ¼ قاشق چای خوری جوش شیرین

مرحلۀ اول

فر را از قبل تا دمای 350 درجۀ فارنهایت گرم کنید.

آرد، شکر، پودر کاکائو و جوش شیرین را در یک مولینکس مخلوط کنید. هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند. لازم نیست خیلی زمان صرف ترکیب کنید و در حدی که به خوبی ترکیب شوند کافیست.

روش صحیح سرخ کردن مواد غذایی ( تمامی تکنیک ها و نکات مهم سرخ کردن )

چگونه قهوه‌ اصل و با کیفیت را تشخیص دهیم؟ (راهنمای خرید قهوه)

چگونه معجون درست کنیم

طرز تهیه سموسه هندی و چاشنی نعنا

 

مرحلۀ دوم

در یک کاسۀ کوچک روغن زیتون و عصارۀ نعنا را مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به مولینکس اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند.

در همان حال که مولینکس در حال کار کردن است به آرامی دو قاشق غذاخوری شیر غیر لبنی را اضافه کنید تا خمیر به شکل یک دست و مرطوب درآید. در صورت نیاز شیر بیشتری اضافه کنید.

توصیه: آرد کامل گندم نسبت به آرد چند منظوره، مایع بیشتری را جذب می کند. اگر از آرد کامل استفاده می کنید احتمالاً به 3 یا 4 قاشق غذا خوری شیر نیاز خواهید داشت. مطمئن شوید که شیر را کم کم به مخلوط اضافه می کنید.

مرحلۀ سوم

سپس خمیر را آنقدر با دست ورز دهید تا مواد به طور کامل و یک دست ترکیب شوند.

مرحلۀ چهارم

یک ورق کلوچه را روی کاغذ روغنی بچینید.

خمیر را به صورت توپ هایی با قطر 2 الی 2.5 سانت (تقریبا به اندازۀ دانه های کوفته قلقلی) رول کنید. سپس به ورقه های کلوچه منتقل کنید.

مرحلۀ پنجم

یک کاغذ روغنی یا کاغذ مومی روی آن قرار دهید. با یک شیشه مربا یا فنجان توپ های خمیری را محکم فشار دهید تا به شکل صفحاتی با ضخامت 0.5 الی 1 سانتی متری در بیایند.

مرحلۀ ششم

این کار را با بقیۀ توپ های خمیری هم تکرار کنید.

توصیه: اگر لبه ها کامل نبودند نگران نباشید. چون در نهایت با روکش شکلاتی پوشیده می شوند.

مرحلۀ هفتم

به مدت 10 تا 12 آنها را در فر بپذید تا لبه ها ترد شوند. سپس آنها را کنار بگذارید تا کاملاً خنک شوند.

روکش شکلاتی نعنایی

مواد مورد نیاز

  • یک فنجان چیپس شکلاتی غیر لبنی و نیمه شیرین
  • یک قاشق چای خوری روغن زیتون یا نارگیل
  • ¼ یا ½ قاشق چای خوری عصارۀ نعنا

توصیه: برای آب کردن شکلات یک شیر جوش دولایه را انتخاب کنید. 1/3 ظرف کوچکی را با آب پر کنید و یک کاسۀ استیل ضد زنگ که کمی بزرگتر باشد را روی آن بگذارید. ته کاسه نباید به آب برسد. گزینۀ دیگر این است که فنجان مدرّج مقاوم در برابر حرارت را درست در ظرف بگذارید.

مرحلۀ اول

چیپس های شکلاتی و روغن را در کاسۀ استیل ضد زنگ یا فنجان مدرّج ترکیب کنید.

ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید. آب را گرم کنید تا شروع به بخار کردن کند اما نجوشد. دائماً شکلات را هم بزنید تا کاملاً ذوب، یک دست و نرم شود.

مرحلۀ دوم

یک صفحه از کلوچه ها را با کاغذ روغنی یا کاغذ مومی مرتب کنید.

یکی از کلوچه های خنک شده را داخل شکلات ذوب شده بیاندازید. با یک چنگال کلوچه را بچرخانید تا طرف دیگرش هم روکش دار شود. آن را بلند کنید و اجازه دهید شکلات های اضافه از آن بریزند. سپس آن را روی ورق کلوچه ها بگذارید.

مرحلۀ سوم

این کار را با کلوچه های باقیمانده هم انجام دهید.

حداقل به مدت 4 ساعت یا یک شب تا صبح کلوچه ها را در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. وقتی روکش شکلاتی روی کلوچه ها کاملاً سفت شد، کلوچه ها آمادۀ خوردن هستند.

می توانید کلوچه های خانگی تان را در یخچال یا فریزر نگه دارید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، آنها را خنک میل کنید.