چگونه لوله فاضلاب را باز کنیم؟ چگونه مانع از گرفتگی لوله شویم؟ چگونه گرفتگی و جرم لوله را از بین ببریم؟ چنانچه شما در منزل، محیط کار و … با انواع گرفتگی لوله های فاضلاب دستشویی، سینک شرفشویی، حمام و … م.اجه هستید در این مقاله روش های برطرف کردن ان ها را به شما آموزش خواهیم داد.

روش های مختلفی برای از بین بردن گرفتگی لوله فاضلاب و یا باز کردن لوله وجود دارد که البته مهم ترین کار پیش گیری و نظافت صحیح است. با این حال چنانچه سینک ظرف شویی شما مدت بیشتری را برای تخلیه آب احتیاج دارد و یا اصلا انواه لوله های فاضلاب شما با گرفتگی و یا حتی بسته شدن کامل مواجه هستند که از روش های زیر برای باز کردن و یا از بین بردن گرفتگی لوله می توانید استفاده کنید و کمک بگیرید.

قبل از ارائه مطالب برای روش های باز کردن و از بین گرفتگی روش های جلوگیری از این مشکل و انباشه شدن جرم ها را در لدله های فاضلاب با شما کاربران هاو کن یو مرور خواهیم کرد.

  • از رها کردن پسماند های غدا و …. در لوله های خود داری کنید و همیشه آن ها را با صافی های مناسب از آب جدا کنید.
  • چنانچه در حال شست و شوی ظروف غذا های چری و یا موارد دیگر چربی هستید سعی کنید از آب داغ بلافاصله استفاده کنید
  • در پایان هر مرتبه شست و شوی ظروف یا استفاده از حمام در پایان از آب گرم یا داغ استفاده کنید.
  • هر چند وقت یکبار از روش های از بین بردن جرم و یا مواد شیمیایی مناسب جرم گیر استفاده کنید.

استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین

02

 قبل تر در کانال هاو کن آی برای شما کاربران هاو کن یو این روش را ارائه کردیم. این روش با وجود ساده بودن بسیار مفید و کاربردی است و در بسیاری از مواقع چنانچه گرفتگی شدید نباشد به کمک شما می آید. برای این کار تنها کافیست یک سوم پیمانه سرکه را با یک سوم پیمانه جوش شیرین ترکیب کنید. به محض این که محلول شروع بع جوشش کرد این محلول را در لوله تخلیه کرده و حد اقل یکساعت زمان دهید و در نهایت آب داغ را داخل لوله باز کنید. این روش هم برای از بین بردن گرفتگی و هم جرم مناسب است البته اگر گرفتگی خیلی شدید نباشد.

استفاده از محلول نمک و جوش شیرین

03

این روش هم بسیار شبیه به روش بالا است که شما کابران هاو کن یو تنها کافیست نصف پیمانه نمک معمولی را با نصف پیمانه جوش شیرین ترکیب کنید و سپس این ترکیب را در لوله بریزید و بعد از ۱۵ دقیقه آب داغ را داخل لوله بریزید. شاهد از بین رفتن گرفتگی و البته از بین رفتن جرم ها خواهید بود. این روش و روش بالا هر چند وقت یکبار باید برای از بین بردن جرم های انواع لوله فاضلاب و سرویس های بهداشتی می تواند استفاده شود.

استفاده از لوله باز کن های شیمیایی

04موارد بسیاری از مواد شیمیایی برای باز کردن لوله در بازار موجود است ولی قبل از تهیه باید این نکته را توجه داشته باشید که همیشه از یک مورد مناسب  کار خود کمک بگیرید. دلیل گرفتگی لوله را پیدا کنید، و از مورد مناسب بر اساس دستور العمل ارائه شده بر روی محصول کمک بگیرید. توجه داشته باشید که در استفاده از ترکیب و استفاده بلافاصله مواد شیمیایی نکات مهم ایمنی را رعایت کنید.

برای اینکه بدانید ترکیب کردن چه مواد بهداشتی در منزل خطرناک است مقاله زیر از هاو کن یو را می توانید مطالعه کنید.

۷ تمیز کننده خانگی که نباید با هم ترکیب کنید

استفاده از سیم یا فنر لوله باز کن

05چنانچه گرفتگی لوله خیلی شدید باشد و یا حجم جرم شدید باشد و با ترکیبات اشاره شده به نتیجه نمی رسید شاید زمان کمک گرفتن از فنر و یا سیم لوله باز کن فرا رسیده باشد. معمولا این وسیله از جمله تجهیزات افرادی است که کارشان باز کردن گرفتگی لوله هاست ولی با این حال ممکن است این وسیله یا موارد مشابه در برخی خانه ها قابل یافت باشد. ضمن این که با قیمت نچندان بالا قابل خریداری هم هستند.

کار با این فنر ها چندان پیچیده نیست و شما تنها کافیست آن ها را داخل لوله کرده و سپس با پیچ و تاب دادن ها ان ها را از پیچ ها و زانو ها عبور داده تا به محل گرفتگی برسید. حال زمان آن رسیده است که با گیر انداختن جرم یا مراد گرفتگی لوله ان ها را به بالا کشیده و یا راهش را باز کنید. گاها در صورت نیاز این فنر ها را به دریل هم متصل می کنند و برای باز کردن جرم های سخت کمک می گیرند.

استفاده از لوله باز کن های دستی

01

گاها گرفتگی های لوله خیلی جدی نیست و شما می توانید از همان ابزار های ساده و سنتی هم کمک بگیرید. بر خلاف تصور شما در بسیاری از موارد هم کار گشا هستند. شاید این مورد از جمله اولین وسیله هایی هستند که می تواند به کار گرفته شوند. نحوه استفاده از این موارد هم مخص است فقط سعی کنید که مدت زمان فشار و بالا کشیدن کمی بیشتر باشدو پس از هر ۴ یا ۵ بار بالا کشیدن و فشردن آن را از دهانه لوله جدا کرده و سپس کار را در صورت نیاز مجدد ادامه دهید. کم کم شاهد بالا آمدن جرم ها و موارد گرفتگی خواهید بود.