چگونه در عکس خوب بیفتیم؟ چگونه خوش عکس باشیم؟ چگونه در مقابل دوربین های گوشی و حرفه ای قرار بگیریم که عکس مناسبی از ما گرفته شود. تمامی نکاتی که باید برای عکس گرفتن رعایت کنید را در این مقاله از هاو کن یو برای شما آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

در اوایل سال (۲۰۱۵)، اینگونه گزارش شده که به طور متوسط بیشتر از ۳۵۰ میلیون عکس روزانه در فیس بوک بارگذاری شده است. حال که با شبکه های اجتماعی عکس محوری همچون اینستاگرام رو به رو شده ایم اهمیت داشتن عکس های خوب بیش از بیش پر اهمیت شده است البته داستان اینگونه شروع شد که عکس های خوب تقریبا با رواج سلفی از سال ۲۰۱۳ شروع شد ه بودند و کم کم با پیدایش شبکه های اجتماعی و داشتن عکس پروفایل این موضوع از اهمیت چند برابری بر خوردار شد. حال با هم چندین مورد را برای داشتن یک عکس خوب مرور می کنیم.

لبخند منحصر به فرد داشته باشید

برای داشتن لبخند متفاوت و البته منحصر به فرد نیازمند تمرین هستید. البته می توانید از بزرگان سینما و سلبریتی و حتی سیاستمداران در دنیا هم الگو برداری کنید. ولی به هر حال زمانی که به لبخند مورد نظر رسیدید در مقابل آینه و یا دوربین گوشی خود می توانید این لبخند را تمرین و تکرار کنید. برای داشتن لبخند مناسب و قبل از آن  باید نفس عمیقی بکشید و با تمرین هایی که داشته اید آن را از حالت مصنوعی بودن خارج کنید. سعی کنید صورت خود را در حالتی نگه دارید که کاملا ریلکس و عادی به نظر برسد.

خوش عکس بودن و مو ها

به گفته عکاس معروف سینما و هالیوود Patrick McMullan به صورت معمول در عکس ها مو ها کمی کم پشت و تخت تر خودشان را نشان می دهند و این موضوع برای مو های بلند بیشتر حائز اهمیت است. بنابر این نکته کلیدی اینجاست که شما کاربران هاو کن یو برای داشتن عکس های خوب،  بهتر است قبل از گرفته شدن عکس دستی در مو های خود ببرید و این حال تخت بودن سر را از بین ببرید و یااینکه از قبل مو ها را برای گرفتن عکس آماده کنید.

چگونه خوب سلفی بگیریم ؟

سرتان را بالا نگه دارید

این حرکت به شما کمک خواهد کرد تا از تاثیر بد غبغب در عکس دور باشید و از این اتفاق بد جلوگیری کنید. مطمئن باشید که لنز دوربین روی چشمان شما یا بالاتر است، اگر یه نفر از پائین از شما عکس بگیرد، چهره شما پف آلوده و کمی بزرگ تر به نظر خواهد رسید.

از حالت خشک خود خارج شوید

حتما شما هم با عکس هایی که سوژه عکاسی به دوربین زل زده است و کاملا بدن خود را برای گرفتن عکس در حالت غیر عادی نگه داشته است رو به رو شده اید و البته از سوی دیگر با عکس هایی که به صورت اتفاقی و یا بدون اطلاع قبلی از فردی گرفته شده است. کدام یک زیبا تر است؟ اگر بتوانید تعادلی در این میان رعایت کنید که از حالت خشکی بدن و  آماده عکس بودن خارج شوید می توانید در داشتن عکس بهتر به خود کمک کنید.

برای اینکه از قید این فرم خارج شوید چند لحظه به خود فرصت دهید و سپس به سراغ دوربین بروید. به یک مسئله جالب (سرگرم کننده) فکر کنید سپس برگردید و قبل از اینکه عکستان را بگیرند لبخند بزنید.

از روزهای ابری استقبال کنید

نوری که از یک روز بارانی باقی مانده برای عکاسی بسیار ایده آل است. اگر در محیط باز هستید و در شرایطی که یکنواختی آسمان و نور شدید کمی آزار دهنده است با استفاده از تنظیمات دوربین و یا گوشی خود سعی کنید نور را کم کرده و این مورد را از بین ببرید.

چگونه عکس پروفایل اینستاگرام دیگران را در سایز بزرگ ببینیم؟

 کمی زاویه دار بایستید

گفتیم که نباید خشک و مصنوعی در مقابل دوربین ایستاد و باید به اعضای بدن و حالاتشان جانم بخشید. دست، آرنج، پا، زانو و … را از حالت صاف و خشک خارج کنید. دستان را خم و سعی کنید آرنج را از بدن فاصله دهید. پای جلوی خود را خم کنید و  وزن خود را روی پای عقب بیاندازید. صاف ایستادن در مقابل دوربین به ندرت دلپذیر است، افراد مشهور اغلب به صورت سه وجهی ( سه زاویه ای) در مقابل دوربین قرار می گیرند، یک پایشان رادر جلوی دیگری قرار می دهند و دست  بر روی پاها و یا دست به سینه هستند. شما می توانید حالات دیگر را نیز تست کنید. ،در این حالت اگر پای چپ بیرون است( جلو ست) دست چپ روی ران ، اگر پای راست بیرون است دست راست روی ران قرار می گیرد) نتیجه خطی طولانی و مورب است.

لبخند مصنوعی نزنید

برای اینکه لبخندتان از حالت مصنوعی خارج شوید این نکات رادر مورد لبخندتان رعایت کنید.

  • برای این که لبخندتان طبیعی تر جلوه کند سعی کنید ذهنتان را با موردی شاد در گیر کنید. سعی کنید به موضوعی فکر کنید که بتواند در داشتن لبخند به شما کمک کند.
  • جزئ جدایی تا پذیر یک لبخند خوب حالت چشمان هستند. جمع کردن اطراف چشم و پلک ها می تواند در زبیعی تر بئدن لبخند به شماکمک کند.
  • برای داشتن لبخند طبیعی شاید بهتر باشد که نوک زباتان را  به پشت دندان های بالایی بچسبانید.

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس برای اندروید

استفاده از آرایش مناسب

شما خانم ها به مژه هاتون ریمل ضد آب بزنید

ریمل های معمولی اغلب باعث سیاه شدن زیر چشمها می شود.با سیاه شدن زیر چشمانتان زمانی که عرق می کنید یا زمانی که هوا بارونی است خداحافظی کنید.با استفاده از فرمول ضد آب.

از رژ گونه گلبهی استفاده کنید

میکاپ آرتیست ها قسم می خورند که هاله ای از رنگ صورتی بر روی گونه چهره هر خانمی را جذاب تر می کند.

از کانسیلر استفاده کنید

چشمهاتون کانسیلر بزنید و همچنین در گوشه های خارجی بینی تان و لبهاتون برای با طراوت به نظر رسیدن، رنگ چهره تون را روشن کنید.

لبخندتون را درخشان کنید

با پاشیدن ته رنگ ملایم به روی لبهاتون ،  لبهاتون را جذابتر کنید این محصولات خوشبو لبهایی پر و دندانهایی سفیدتر را به شما هدیه می دهد

عکس های متعدد بگیرید

اگر واقعا قصد دارید از عکس استفاده کنید دقت داشته باشید که باید برای آن وقت بگذارید و پس از آماده شدن حتما تعداد زیادی عکس بگیرید. عکس شما باید از دل این عکس ها خارج شود. با دقت و با حالت های مختلف و مشابه عکس بگیرید و سپس مناسب ترین را انتخاب کنید.