چگونه لباس بپوشیم برای مردان ؟ چگونه لباس بپوشیم تا جذاب باشیم ؟ چگونه لباس بپوشیم تا خوش تیپ به نظربرسیم؟ یا مردان چگونه لباس بپوشند؟ این ها سوالاتی است که شما احتمالا با آن ها بار ها و بارها مواجه شده اید و ما در این مقاله کامل برای شما کاربران هاو کن یو 16 نکته برای بهتر لباس پوشیدن آقایان مهیا کرده ایم که قصد داریم قدم به قدم تا خوش تیپ و بهتر ظاهر شدن شما آن ها را مرور کنیم. با ما همراه باشید.

قبل از شروع مقاله شما کاربران هاو کن یو می توانید مجموعه مقالات مرتبط با چگونه لباس پوشیدن و اموزش مرتبط با استایل و سبک لباس پوشیدن در شرایط مختلف را در لینک زیر مطالعه کنید.

مجموعه مقالات اموزشی لباس پوشیدن و انتخاب استایل و ست کردن لباس

 

“من ذاتاً خوش سلیقه نیستم.” این جمله به نظرتان آشنا نمی رسد؟

حقیقت این است که خوب لباس پوشیدن یا بهتر لباس پوشیدن یک مهارت است. و مانند هر مهارت دیگری می توانید آن را یاد بگیرید و تقویت کنید. باور نمی کنید؟

شاید کمی وحشتناک به نظر برسد. بله این تصویر یک طراح لباس است. شخصی به نام پیتر در دوران دبیرستانش. زمانی که موی دم اسبی اش را تکان می داده و در عین حال عینکی به چشم داشته که نسبت به سرش خیلی کوچک به نظر می رسیده.

و به منظور واضح سازی تصویر، لباس روزانۀ او در دبیرستان از این قرار بوده است:

  • پیراهن های چهارخانۀ یقه بسته
  • شلوار های جین بگ با لبه های پاره پاره، چون آنقدر دراز بودم که مدام روی آن لبه ها راه می رفتم
  • کفش های کلانکی راکابیلی البته اگر در بازار پیدا می شد.

پیتر تا قبل از ورود به دانشگاه به طور جدی به سبک لباس پوشیدنش توجهی نمی کرد. \s اگر آن کودک پرهیجان می توانست این را یاد بگیرد شما هم می توانستید.

در واقع شانس شما به عنوان یک بزرگسال واقعی که در حال خواندن این مطلب است، بیشتر می باشد. او منبع خوبی برای کسب اطلاعات نداشت و قبل از اینکه واقعا بفهمد سبک عالی لباس پوشیدن چیست، باید سالها آزمون و خطا را پشت سر می گذاشت.

امروزه ما در هاو کن یو توصیه های او  و افرادی از این دست را که حاصل سالها تجربه است و بار ها و بار ها ثابت شده هستند، را در اختیار افرادی می گذاریم که می خواهند بهتر لباس بپوشند.

چه یک مبتدی واقعی در لباس پوشیدن باشید و چه حرفه ای باشید و چه مدتی روی سبک لباس پوشیدنتان کار کرده باشید و نیازمند تجدید قوا باشید، این مفاهیم و توصیه های 11 ساله را برای شما بازیابی می کنیم تا بدون صرف وقت اضافه برای بهتر به نظر رسیدن شما کمکی کرده باشیم.

بدانید که خوب لباس پوشیدن یک مهارت است

درست مانند آشپزی و پرتاب آزاد، لباس پوشیدن هم مهارتی است که به یادگیری واقعی شما نیاز دارد.

شغل یک طراح لباس یا متخصص مد این نیست که برای شما لباس بخرد و شما را راهی مقصدتان کند. بلکه به شما آموزش می دهد که چگونه لباسی را انتخاب کنید که شما را ارتقاء دهد، بنابراین می توانید این کار را خودتان به تنهایی نیز انجام دهید. اگر خوب لباس پوشیدن یک مهارت نبود وجود چنین متخصصی بی فایده بود.

در مورد همۀ مهارت ها، هر چه بیشتر تمرین می کنید بهتر می شوید. مگر اینکه در مستعمرۀ برده گرایان عجیب و غریب زندگی کنید که در آنجا هم نیازی به انتخاب شما نیست و خودشان به شما لباس می پوشانند. منظورمان این است که شما موقعیت تمرین و پروش مهارت خوب لباس پوشیدن را در تک تک روزهای زندگی تان دارید.

کاری که امروز می توانید بکنید: هیچ کسی در کت و شلوار یا کت دامن سه تکه ای که ماهرانه دوخته شده، یا با بصیرت جادویی در مورد چگونه خوب لباس پوشیدن زاده نشده است. (اگر شک دارید مرورگر را به بالای صفحه هدایت کنید تا عکس دوران دبیرستان آن طراح لباس را مجدداً ببینید). بفهمید که خوب لباس پوشیدن مهارتی است که می تواند از طریق تمرین کردن پیشرفت کند.

“چشمتان” را به شناسایی سبک های لباس پوشیدن که مورد علاقه تان است، عادت دهید

درست پس از مراجعۀ یک شخص به یک متخصص مد و گفتن این جمله که من “ذاتاً خوش سلیقه” نیستم، آن شخص اینگونه ادامه می دهد که:

” من چشمی ندارم که بتواند لباس ها را به خوبی کنار هم قرار دهد و بداند چه چیزی خوب به نظر می رسد”

و متخصص مد به او می گوید:

“بسیار خب، کسی هست که سبک لباس پوشیدنش از نظر تو بهتر باشد؟ چیزی که فکر کنید «آهان من می خواهم اینجوری لباس بپوشم»، حتی اگر فکر نمی کنید بتوانید از عهده اش بر بیایید. شاید او یک فرد مشهور باشد، یک موسیقی دان، یا یک ورزشکار باشد. حتی یک شخصیت تخیلی. بعضی ها حتی به جیمز باند و تونی استارک هم اشاره می کنند.”

سپس این شخص فهرستی از صدها نفر که فکر می کند لباس پوشیدنشان متفاوت ولی و جذاب است را ارائه می دهد، و این شخص همان کسی که تا دقایقی پیش فکر می کرد چشمی برای دیدن ندارد. با همین کار نشان می دهد که می تواند ببیند و یک سبک عالی را تشخیص دهد.

هنوز هم ممکن است شخص دلیل اینکه به متخصص مد می گوید من چشم ندارم را درک نکند. یادگیری دلیل آن قابل یادگیری است.

اما هر وقت روی هدفی کار می کنید، تشخیص و به چالش کشیدن داستان هایی که خودتان می گویید بسیار مهم است. اینکه آیا واقعا چشمی برای دیدن ندارید، یا آنقدر سرتان شلوغ است که نمی توانید روی آن کار کنید یا دلیلش فقط این است که فرد خجالتی هستید. داستان هایی که ما به خودمان می گوییم مرزهای نامرئی هستند که فقط ما را در منطقۀ امنمان نگه می دارند.

کاری که امروز می توانید بکنید:  5دقیقه وقت بگذارید. فهرستی از نام 3 یا تعداد بیشتری از افرادی را تهیه کنید که فکر می کنید سبک لباس پوشیدنشان را دوست دارید و فکر می کنید این همان مسیری است که دوست دارید بروید. حتی اگر فکر نمی کنید بتوانید از عهدۀ آن بر بیایید باز هم آنها را لیست کنید. این افراد می توانند کسانی باشند که شما می شناسیدشان، مثل یک فرد معروف، یا حتی یک شخصیت تخیلی از یک فیلم ئ یا حتی دوست و آشنا.

با تناسب، 90 درصد مشکلات سبک لباس پوشیدنتان را حل کنید

یکی از مراجعان پیتر بلافاصله بعد از دیدن این عکس رایان گاسلینگ گفت: «اون که فقط یه تی شرت و شلوار جین پوشیده، پس چطوری اینقدر جذاب به نظر می رسه؟»

جواب اینجاست دوست من: تناسب.

وقتی حرف بر سر سبک لباس پوشیدن می شود مهم ترین چیز تناسب است. در حقیقت این موضوع آنقدر مهم است که متخصصی مثل پیتر به مراجعانش می گوید “پوشیدن لباسی که مناسب شما باشد 90 درصد مشکلات استایلتان را حل می کند.”

وقتی که لباس به خوبی متناسب نباشد تناسب بدنتان را بر هم می زنند. لباس های خیلی بزرگ به خاطر پارچۀ اضافۀ شان نه تنها شما را شلخته نشان می دهند، بلکه با پوشیدنشان چاق تر و کوتاه تر از چیزی که هستید به نظر می رسید.

مردم اکثراً تمایل دارند لباس های خیلی بزرگ بپوشند، چون هم به آنها حس راحتی می دهد و هم اینکه آنها نمی دانند منظور از متناسب بودن لباس در مرتبۀ اول چیست.

تناسب صحیح این است که چگونه فردی مثل رایان گاسلین (یا شما یا هر کس دیگری) چگونه با یک تی شرت سفید ساده و شلوار جین آنقدر خوش سلیقه و جذاب به نظر می رسد، چگونه شخصی در یک کت و شلوار عالی که ممکن است مبلغ بالایی هم داشته باشد، وحشتناک به نظر برسد.

همچنین منظور از این حرف این است که اگر فکر می کنید برای مد روز و خوش تیپ به نظر رسیدن به یک دست کت و شلوار یا کت و دامن نیاز دارید، اشتباه می کنید.

اگر بیشتر تمایل دارید کت چرم و شلوار جین بپوشید می توانید با پوشیدن آنها عالی به نظر برسید، البته اگر لباس متناسب با خودتان را انتخاب کنید.

اطرافتان را با افراد خوش استیل، خوش سلیقه و مد روز احاطه کنید (حتی اگر به صورت آنلاین باشد)

 

زمانیکه در حال ایجاد هرگونه تغییری در زندگیتان هستید، به خصوص تغییرات ظاهری مانند تغییر استایل، بزرگترین چیزی که سد راهتان می شود، غافلگیر کننده ترین خواهد بود.

وقتی به آدمهای اطرافتان مانند دوستان، اعضای خانواده، و همکارتان می رسید، به احتمال خیلی زیاد عکس العمل مثبتی به تغییر شما نخواهند داشت.

اگر می خواهید با کمک یک متخصص مد چنین تغییری در ظاهرتان ایجاد کنید باید در این رابطه به تنهایی کار کنید. منظور این است که همسر یا دوستتان نباید در هیچ یک از جلسات یا توصیه های خریدتان حضور داشته باشند.

تجربۀ کار با مراجعی که همسرش در تمامی جلسات حضور داشته و نسبت به جزء جزء صحبت ها واکنش نشان می داده، این تصمیم را قطعی کرده است. واکنش هایی از قبیل این نظرات که ” اوه نه اون دوست نداره اینو بپوشه” می تواند بر روی هر گونه توصیه ای تأثیر منفی بگذارد.

چنین همراهی باعث فعال کردن یک استایل بد در این مرد می شود.

بعد از یکی دو هفته پول این مراجع پس داده شد و به دنبال آن این قانون وضع شد.

تغییر برای افراد ناخوشایند و سخت است. این باعث می شود با این واقعیت مواجه شوند که شخصی در حال سخت کوشی و پیشرفت است، و این موضوع کاری که آنها در حال انجامش هستند را به چالش می کشد.

یکی از معروف ترین نقل قول های می گوید “ظاهر شما ترکیبی از 5 نفری است که اطراف شما هستند. “کسانی که به عنوان اطرافیانمان انتخاب می کنیم مهمترین تأثیر را روی عملکرد ما، رفتار ما و ذهنیت ما دارند.

به همین دلیل است که تاجران موفق و ثروتمند تمایل دارند با یکدیگر دوست باشند. افراد جذاب هم تمایل دارند اطرافشان را افراد جذاب احاطه کند.

وقتی موضوع به استایل خودتان می رسد، این دقیقاً همان چیزی است که شما برای پیشرفت به آن نیاز دارید. باید اطرافتان را افرادی احاطه کنند که اهداف یکسانی با شما دارند.

کاری که امروز شما کاربران هاو کن یو می توانید انجام دهید: ساده ترین تغییری که می توانید برای بهتر لباس پوشیدن انجام دهید این است که شروع به دنبال کردن افراد مد روز و خوش سلیقه در جاهایی مثل اینستاگرام کنید. این یک بدشانسی دو گانه به شما می دهد: این کار شما را در معرض عالی ترین استایل ها قرار می دهد و برایتان الهام بخش می شود، اما محیطی را هم ایجاد می کند که در آن خوب لباس پوشیدن یک چیز کاملا عادی است.

قبل از امتحان کردن سبک شخصی تان، روی یک استایل کلاسیک تمرکز کنید

وقتی افراد سعی در ایجاد و توسعۀ سبک خودشان هستند اشتباهی که می کنند این است که فکر می کنند باید یک سبک شخصی 100% منحصر به فرد و اصیل ایجاد کنند

این نمونۀ کلاسیکی از چیزی است که “تفکر افراطی” نامیده می شود.

چگونه استایل شخصی خود را انتخاب کنیم؟ ( ظاهر و تیپ منحصر به فرد)

آیا می خواهید 10 کیلو وزن کم کنید؟

“وای من باید خوردن نان، برنج، شکلات، نوشابه و گوشت را متوقف کنم و باید ورزش های شدید را شروع کنم و هر روز 2 ساعت در باشگاه باشم. فراموشش کن”

می خواهی برای تعطیلات پول پس انداز کنی؟

” این یعنی باید در مصرف شارژ اینترنت صرفه جویی کنم، دیگر آخر هفته ها بیرون نروم، وام دانشجویی ام را به تعویق بیندازم. شاید مجبور باشم قید بعضی از هزینه ها را هم بزنم. این باعث می شود حساب کارت اعتباری ام هم خراب شود. اصلا انگار قرار نیست هیچ وقت روی آرامش را در تعطیلات ببینم.

وقتی قرار است شروع به تقویت استایلتان کنید، به این فکر کنید که سرآشپزها چگونه آشپزی را یاد می گیرند. آنها با یه این فکر به آشپزخانه نمی روند که یک غذای فوق العاده و اصیل درست کنند که هرگز قبلا دیده نشده باشد. آنها ابتدا تکنیک ها و دستورالعمل های غذاهای کلاسیک را یاد می گیرند. سپس شروع می کنند به اضافه کردن ذره ها و تکه هایی از شخصیت و علائق خودشان به غذا هایشان.

قرار است شما هم دقیقاً همین کار را با استایلتان کنید. ابتدا روی استایل های کلاسیک تمرکز کنید، سپس به آرامی سلائق شخصی خودتان را اعمال کنید.

این راهکار هم یعنی اینکه ابتدا لباس های سبک کلاسیک را بخرید و سپس به طور تفریحی و آرام آرام به سمت مد روز بروید

ببینید آیا این سناریو به نظرتان آشنا نیست. کمدتان را باز می کنید. پر از لباس است. همۀ رگال های لباس هایی که به هم فشرده شده است را کنار می زنید و با خودتان فکر می کنید “هیچی ندارم بپوشم”. پس به بازار می روید و حتی لباس های بیشتری هم می خرید. سپس ماه بعد هم همین اتفاق می افتد. هیچ چیز برای پوشیدن ندارید. قرار نیست دیوانه شوید.

این چیزی است که “ترس خرید مد” نامیده می شود. در کمدتان را باز می کنید و وحشت می کنید چون لباس هایتان دمده شده اند، ترکیب کردنشان سخت شده است، و حق انتخاب زیادی ندارید. پس بیرون می روید، لباس های بیشتری می خرید و به مشکلتان می افزایید.

این یک چرخۀ تباه است. و یکی از بزرگترین دلایل این مشکل لباس های مد روز است. مد روز یعنی چیزی که حالا با حال و جذاب است. چیزی است که همه وبلاگ ها و مجلات درموردش صحبت می کنند. و چون جدی و تازه است کمی هیجان انگیز است. اما بزرگترین مشکل مد این است که سرانجام افول می کند.

یادتان می آید چند سال پیش شلوار های ورزشی چرمی تا چه حد پرطرفدار شده بودند؟ و کفش های مانک که قبل از آن مد شده بودند چی؟ اگر سنتان قد بدهد شاید شلوار بگ را هم به یاد بیاورید.

بازیگران همیشه در برنامه های تلویزیونی هستند. تبلیغات تلویزیونی بی وقفه پخش می شوند. پوسترها همه جا هستند. اما ما ادامه داده ایم.

سبک های کلاسیک هم مانند فیلم های کلاسیک هستند. پدرخوانده(گاد فادر)… به آینده باز می گردند… راننده تاکسی (تکسی درایور). هیچ کجا نمی روند…

این مزیت سبک های لباسی کلاسیک است. این سبک ها با گذشت زمان امتحان خودشان را پس داده اند. یک کت چرم، شلوار جین سورمه ای، بوت؟ در دهۀ 1330 عالی به نظر می رسیدند و امروزه هم عالی به نظر می رسند.

(فعلا) در مورد گرافیک، لوگوها و چاپ های زمخت شفاف عمل کنید

بسیاری از خوانندگان آقا که سنشان بالاتر از 30 سال است اغلب می پرسند “چگونه ممکن است مسن تر و بالغ تر به نظر برسیم و جدی تر گرفته شویم؟”

یکی از راه ها این است که گرافیک ها، لوگوها، و چاپ ها روی هر نوع لباس شفاف و واضح باشند، خواه تی شرت باشد، سوئی شرت باشد یا خدایی نکرده شلوار پارچه ای.

هرگاه روی لباستان لوگو یا یک شکل گرافیکی بود، مثل این به نظر می رسد که در کالج هستید یا در مسیر رفتن به جنگ UFC هستید.

این حرف به معنی مخالفت با وجود لباس های لوگو دار و چاپ دار در یک کمد لباسی نیست، اما وقتی شروع می کنید از لباس تک رنگ استفاده کنید تا 10 برابر بالغ تر و جدی تر به نظر برسید.

چیزی که امروز می توانید انجام دهید: برای بهتر لباس پوشیدن لباس هایی با طرح و لوگوی کمتر و تک رنگ باعث می شوند بالغ به نظر برسید. بهترین چیز این است که این تغییر بسیار ساده است. لباس ها و تی شرت های لوگو دارتان را مانند مثال بالا با نمونۀ تک رنگ عوض کنید.

به رنگ های خنثی و تک رنگ رو بیاورید

نمونۀ عالی از لباس هایی با رنگ های خنثی. کمد لباسی همۀ مردان باید حول محور رنگ های خنثی بچرخد. رنگ های خنثی چه رنگ هایی هستند؟

آنها رنگ هایی هستند که غلبه پذیر هستند. از آنجایی که غلبه پذیر هستند به راحتی با یکدیگر ترکیب می شوند. کار کردن با رنگ های قدرتمند مانند سبز نئون و نارنجی بسیار سخت است.

اگر کمدتان پر از رنگ های خنثی باشد هیچ وقت نیاز ندارید بدانید چگونه رنگ ها را با یکدیگر ترکیب کنید. یک کمد پر از رنگ های خنثی به خودی خود کار می کند.

چیز های دیگری در اینجا وجود دارد: احتمالاً قبلا هم اکثر رنگ های خنثی را حتی بدون اینکه اطلاعی از آن داشته باشید، پوشیده اید.

رنگ های خنثی عبارتند از سفید، سیاه، آبی دریا، زیتونی، توسی، خاکی، قهوه ای.

مورد دوست داشتنی درمورد رنگ های خنثی، جدا از اینکه به تنهایی کار می کنند، این است که پالت رنگی مردانه ای است. باعث می شود جدی و بالغ به نظر برسید. همچنین زمانی که می خواهید رنگ های دیگری را وارد کمد لباسی تان کنید این رنگ های به عنوان یک پردۀ زمینه عالی استفاده می شوند.

کاری که شما می توانید انجام دهید: برای استفاده از رنگ های خنثی و غیر خنثی نسبت 3:1 توصیه می شود. 10 دقیقه وقت بگذارید و کمد لباسی تان را بررسی کنید. آیا رنگ های غیر خنثی، لباس های طرح دار نسبت به لباس هایی با رنگ غیر خنثی بیشتر هستند؟ برای برقراری تعادل با استفاده از نسبت 3:1 می توانید در آغاز کار نت برداری کنید.

برای فهمیدن کیفیت، از دستتان استفاده کنید

چرا یک سوئی شرت کشمیری 100  دلار است و دیگری 1500 دلار؟ آیا سوئی شرت 1500 دلاری واقعا 15 برابر بهتر است؟ آیا لباس های با کیفیت بالا ارزش این را دارد؟ مطمئناً چنین سوالاتی به ذهن همۀ شما رسیده است. و پاسخ چیست؟

سخت است که بخواهید با قیمت کم همه چیز را با کیفیت خوب بخرید. چه یک شلوار لی باشد، چه یک لپ تاپ باشد، یا یک شام استیک در خانه. وقتی بودجۀ محدودی در اختیار دارید باید مصالحه ای وجود داشته باشد.

یک فرضیه وجود دارد که چون لباس هایی با کیفیت و طراحی مرغوب گران هستند، شما به عنوان مصرف کننده باید غارت شوید. گاهی در وبلاگ ها می خوانید که شما فقط دارید هزینۀ بازاریابی را پراخت می کنید نه کیفیت را. اما این واقعا درست نیست.

مواد بهتر، ساخت بهتر، و طراحی بهتر هزینه برده است و در نتیجه خرید آن هم برای شما هزینۀ بیشتری به دنبال دارد.

یک نمونۀ عالی: زیپ کاپشن ارزان قیمت می تواند به اندازۀ 0.50 ارزان تر از زیپ های معمولی است. این زیپ ها سبک تر هستند و استفاده از آنها خیلی ناامید کننده است و البته به راحتی می شکند.

در یک کت چرم که توسط یک طراح حرفه ای طراحی شده است از یک زیپ با کیفیت عالی استفاده می شود. این زیپ ها غیر قابل شکستن بوده و به نرمی باز و بسته می شوند.

نقص؟ گاهی این زیپ ها برای یک طراح ممکن است به اندازۀ 20 دلار به ازای هر زیپ آب بخورند. این یعنی به خاطر افزایش سه برابری نرخ اجناس، زمانی که این کت چرم به مغازه برسد، این زیپ تنها 60 دلار به قیمت کت می افزاید.

این بازاریابی نیست، ریاضیات است.

اما بدون امتحان کردن این زیپ یا آن سوئی شرت کشمیری نمی توانید بگویید که آیا کیفیت آنها ارزش این قیمت را دارد یا نه. مثل این است که من بگویم بهترین وعدۀ غذایی که من خورده ام 220 دلار برای هر نفر بوده است، حالا هر چه هم من آن را با دقت توصیف کنم باز هم شما نمی توانید کیفیت آن را واقعاً درک کنید، مگر اینکه آن را امتحان کنید.

کاری که امروز می توانید انجام دهید: به مغازه ای بروید که بودجۀ تان نتواند از پسش بر بیاید. مکانی که به شکل ناراحت کننده ای برای شما گران است. مجبور نیستید چیزی بخرید. فقط قدم بزنید و اجناس و قیمت ها را ببینید، و لباس ها را لمس کنید. سپس به یک فروشگاه مد مانند Zara یا H&M بروید و همین کار را امتحان کنید. توجه کنید که شباهت ها و تفاوت ها چه هستند. چیز غافلگیر کننده ای می بینید؟

بهترین کیفیتی که می توانید را برای خودتان بخرید

در اینجا سوالی پیش می آید، که چقدر پول باید صرف خرید لباس کنید؟

ساده است: توصیه به تمام مراجعان این است که بهترین کیفیتی که بودجه تان می تواند از پسش بر بیاید را بخرید. اما اگر در آمدتان 200 دلار در روز است، گزینه های بسیار زیادی با قیمت هایی که برایتان کم است وجود دارد.

اگر درآمد سالیانه تان یک عدد 6 رقمی است، پس خریدن یک شلوار جین 200 دلاری چیز مهمی نیست. اما اگر 200 دلار چیزی است که به سختی به دست می آورید گزینه هایی با قیمت پایین تر هم وجود دارد.

کاری که امروز می توانید انجام دهید: می توانید از برندهایی که در تمامی شهرها نمایندگی دارند استفاده کنید، مثلاً برندهای کلاسیک با کمی چاشنی مد، برای یافتن مغازه ها و فورشگاه های بیشتر می توانید به وب سایت ها مراجعه کنید.

برای صرف زمان کمتر در اتاق پرو از قانون “کشش 3 ” استفاده کنید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که موقع خرید افرادی را دیده باشید که بین اتاق پرو و قسمت لباس ها مدام در رفت و آمد هستند.

این دیوانه کننده است. نوعی هدر دادن وقت است. فرض کنید در حین آشپزی دائما خانه را برای خرید مواد مورد نیازتان ترک کنید.

در اینجا به شما کاربران howcanu یاد می دهیم که با استفاده از این ترفند زمان خریدتان را به نصف کاهش دهید.

وقتی می خواهید لباسی را امتحان کنید 3 تا از آن لباس را بردارید:

  • یکی سایزی که فکر می کنید مناسبتان است.
  • یک سایز بزرگتر
  • یک سایز کوچکتر.

پس اگر در حال خرید شلوار لی هستید و سایزتان33 است، یک سایز32 و یک سایز34 هم همراهش بردارید و به اتاق پرو بروید. این باعث می شود نقل و انتقالاتتان کم شود و در صورت تغییر سایزبندی یک برند خاص، این کار کمی اطمینان بخش است.

از ترفند جایگزین کردن استفاده کنید تا به آرامی از منطقۀ امنتان خارج شوید

شلوار های سفید رنگ واقعا وحشتناک هستند، اما زمانی که به جا استفاده می شوند فوق العاده به نظر می رسند. از چپ به راست: تصاویر از طریق TOMMY TON، GQ، SARTORIALIST.

بدون خارج شدن از منطقۀ امنتان، تغییری رخ نمی دهد.

اما این الزاماً رعب آور نیست.

ترفندی که “جایگزین کردن” نام دارد می تواند در این زمینه مفید باشد. این یک روش معرفی کردن تدریجی چیز جدیدی به کمد لباسی تان است. چیزی مثل یک تکه لباس مد روز و جدید، یک رنگ جدیدی که هرگز نپوشیده اید، یا مورد لباسی که قبلا در نظر نگرفته اید.

در اینجا روش کار آورده شده است.

مثل امتحان کردن سس تند به آن نگاه کنید. شما از یک سس تند ملایم مستقیما به سراغ یک سوپر سس تند فوق العاده تند نمی روید. احتمالا چیزی که کمی تند تر از سس قبلی است را امتحان می کنید و سپس به تدریج به سراغ مورد آخر می روید.

این همان چیزی است که موقع خرید لباسی با سبک جدید انجام می دهید. ممکن است نخواهید از یک کت چرم مشکی مستقیما به سمت یک کت سبز نئون بروید. گام بعدی می تواند یک کت چرم قهوه ای باشد.

نمونۀ دیگری در اینجا ارائه می شود:

برای فصل تابستان می خواهید پوشیدن لباس های رنگی تر و طرح دار تری را شروع کنید.

می توانید با یک لباس راحت شروع کنید: پیراهن کتانی آکسفورد، شلوار آبی، عینک آفتابی و کتانی سفید. پالت رنگ در عین حال که کاملاً خوب است کمی امن و کسل کننده به نظر می رسد. پس بگذارید تی شرت را با یک چیز رنگی تر جایگزین کنیم. دو راه وجود دارد: می توانیم به سمت رنگ ها روشن تر برویم یا از لباس هایی با طرح چاپ شده و الگو استفاده کنیم.

اگر چه انتخاب رنگ آبی روشن دیوانه کننده نیست اما برای شروع می تواند گزینۀ خوبی برای انتخاب لباس رنگی باشد. اگر طرحی داشته باشد خیلی بهتر است و با روحیۀ تابستانی همخوانی بیشتری دارد.

اما توجه داشته باشید که یک جایگزینی ساده چگونه می تواند حالت کلی لباس را تغییر دهد. این واقعا راه حل پوشیدن لباس های رنگی تر است. مجبور نیستید چیز زیادی برای روشن کردن ظاهرتان بپوشید.

به عنوان یک توصیۀ آغازین پیشنهاد ما این است که در هر مرحله فقط یک جایگزینی انجام دهید. وقتی با پوشیدن بعضی از رنگ ها و الگوها احساس راحتی کردید می توانید یک گام فراتر بر دارید.

 

هر بار یک مورد دیگر را با چیزی که روشن تر و رنگی تر است جایگزین کنید. خوبی این کار این است که هرجایی که احساس کردید مرزهایتان را رد کرده اید می توانید یکی دو مرحله به عقب باز گردید و باز هم پوشش عالی خودتان را داشته باشید.

کاری که امروز می توانید انجام دهید: به چیزی فکر کنید که واقعا با تمام وجود می خواهید به سبک لباس پوشیدنتان اضافه کنید. چگونه می توانید با استفاده از “ترفند جایگزین کردن” آن را به بخش های کوچکتری تقسیم کنید و به تدریج وارد کمد لباسی تان کنید.

شما با اعتماد به نفس شروع نمی کنید بلکه آن را می سازید

به موقعی فکر کنید که برای اولین بار رانندگی را یاد گرفتید. احتمالا ترسیده بودید. مطمئن بودید در همان ده ثانیۀ اول ورودتان به جاده تصادف خواهید کرد.

اعتماد به نفس نداشتید، با این حال وقتی به رانندگی کردن ادامه دادید اعتماد به نفستان رشد کرد و تقویت شد. رانندگی آسان تر شد. حالا به طور غیر قانونی در حین رانندگی قهوه می خورید و لایو هایی را برای اینستاگرام ضبط می کنید یا در حین هدایت فرمان اتومبیل با زانویتان رادیو را تنظیم می کنید.

در مورد استایل و سبک لباس پوشیدنتان هم همین است.

لازم نیست با اعتماد به نفس شروع کنید و سبکتان را تغییر دهید. در حین کار روی تقویت سبک لباس پوشیدنتان، اعتماد به نفستان هم رشد می کند.

درست مانند رانندگی هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، آسان تر می شود.

کاری که امروز می توانید انجام دهید: با یک لباس شروع کنید، فقط با یکی. از توصیه های قبلی استفاده کنید- به رنگ های خنثی و سبک های کلاسیک مناسب بچسبید. به این ترتیب خوب به نظر می رسید و احساس عالی دارید. این برد سریع بسیار مهم است. حالا از این احساس برای ادامه دادن استفاده کنید. سپس توصیه های بعدی را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه از ترفندهایی که ارائه می شوند برای تقویت سریعتر اعتماد به نفستان استفاده کنید.

از این تکنیک استفاده کنید تا در لباس جدیدتان احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید

این یک تکنیک عالی است که می توانید در ارتباط با ترفند جایگزینی از آن استفاده کنید، همچنین یک ضربۀ کشنده برای اولین فرار ملاقاتتان است. در حقیقت چیزی اس که تجربۀ خودش را پس داده است.

هر گاه قرار ملاقات (یا کنفرانس، مصاحبه، یا سخنرانی) دارید: کل روز قبل از آن قرار ملاقات، لباسی که قرار است در آن روز بپوشید را به تن داشته باشید.

حتی اگر لباستان رسمی و پر زرق و برق باشد. جوری به سراغ روزتان بروید که گویی روزی مثل روزهای دیگر است. قهوه بخورید، خرید بروید، سر کار بروید.

کاری که دارید انجام می دهید این است که دارید به لباستان عادت می کنید. خودتان را به آن عادت می دهید.

دلیل این کار این است که وقتی برای یک قرار ملاقات لباس خاصی را می پوشید، حتی اگر این لباس را سال ها داشته باشید، باز هم در طول قرار ملاقات احساس ناراحتی می کنید. احساس خودآگاهی می کنید، بی قرار هستید.

حالا فرض کنید یک روز به خاطر کمبود وقت مستقیما از محل کارتان سر قرار می روید و به همین خاطر از همان ابتدای روز لباسی که قرار بوده برای قرار ملاقات بپوشید را به تن می کنید. تا وقتی زمان قرار فرا برسد نزدیک به کل روز را در آن لباس گذرانده اید و حالا دیگر احساس راحتی می کنید.

کاری که امروز می توانید انجام دهید: خواه کتی باشد که به تازگی خریده اید یا لباس کاملی باشد که قرار است برای قرار ملاقات بپوشید، با پوشیدن آن در کل روز و انجام کارهایتان در حینی که آن را به تن دارید می توانید به آن عادت کنید. آیا قرار ملاقات صوری بوده و نمی توانید لباس را یک روز کامل به تن کنید، پس حتی ساعات پایانی را هم غنیمت بشمارید.

به دنبال کمک از سوی کارشناسان و متخصصان این حوزه باشید

همان طراح حرفه ای مان، پیتر، سال گذشته 7.360 دلار را صرف کتاب ها، دوره ها و مشاوره هایی برای پیشرفت در کارش، مهارت های نوشتاری اش، و دانش عمومی اش در مورد موضوعات مورد علاقه اش کرده است.

این مبلغ زیاد به نظر می رسد اما این سوال را از خودتان بپرسید که ” بهای یک توصیۀ اشتباه چقدر است؟”

فرض کنید مدیر عامل یک شرکت هستید و بودجۀ 25000 دلاری در اختیار دارید. توصیه هایی را در مورد بازاریابی می خوانید که توسط نویسندۀ گمنامی در یک وبلاگ نوشته شده است. سعی می کنید آنها را به کار بگیرید و نتیجه بد از آب در می آید. حالا 25000 دلار متضرر شده اید. به نظر می رسد 7000 دلاری که در جایی سرمایه گذاری کرده بودید، ناگهان دزدیده شده است.

وقتی این توصیه های نادرست به زندگی روزمره تان، امور مالیتان و سبک لباس پوشیدنتان می رسد چند ماه و چند سال را به دنبال آن هدر می دهید؟

وقتی حرف بر سر یادگیری چگونه لباس پوشیدن است، هزاران گزینه پیش روی شماست. از وبلاگ های مد گرفته تا اینستاگرام و کانال های یوتیوب. بعضی از آنها توصیه های عالی در اختیارتان می گذارند در صورتی که برخی دیگر پر از افرادی هستند که فقط عاشق خرید کردن هستند و دوست دارند به صورت آنلاین در مورد آن صحبت کنند.

وقتی حرف بر سر توصیه های مد است، جدا کردن منابع خوب از بد واقعا نیازمند مهارت است.

یک متخصص حرفه ای که سالها کار طراحی لباس را انجام می داده می داند که توصیه هایی که برای سبک لباس پوشیدن به شما می شود تا چه حد چالش برانگیز است. اینکه به افراد بگوئید چه بخرند آموزش دادن برای بهترین سبک لباس نیست. این کار به همان اندازه بی فایده است که یک سر آشپز فقط به شما بگوید مواد لازم را بخرید.

کاری که امروز می توانید انجام دهید: هرگاه توصیه های آنلاین را می خوانید، همیشه منبع را هم در نظر بگیرید. آیا آنها خوب لباس می پوشند؟ مهم تر از همه اینکه آیا سبک لباس پوشیدن آنها همان سبکی است که شما دوست دارید؟ اگر طراح لباس هستند یا محصولاتی دارند، مراجعانشان چگونه به نظر می رسند؟ خوب یا بد؟ آیا سابقه ای در زمینۀ مد و استایل دارند یا یک شخص عادی مثل خودتان هستند؟

وقتی متخصصی که به دنبالش بودید را پیدا کردید، دو گزینه پیش رو دارید:

  1. برای توصیه هایش پول پرداخت کنید

این سریع ترین راه یادگیری است. چه کتابی باشد که نوشته اند و چه دوره ای باشد که برگزار می کنند، یا استخدام کردن آنها برای دقیقه به دقیقه باشد. اگر چه این سریع ترین راه است اما متأسفانه پر هزینه ترین راه نیز می باشد. بسیاری از افراد ممکن است به خاطر زمان محددی که دارند این گزینه را ترجیح دهند. همیشه می توان پول را برگرداند اما زمان را نه.

  1. از طریق ارسال ایمیل به آنها برای دریافت توصیه هایی اقدام کنید

 از یک نظر این روش رایگان است، اما نهایتاً زمان بیشتری از شما می گیرد. قبل از این برای دریافت توصیه به سراغ یک متخصص بروید مطمئن شوید که تکالیفتان را انجام داده اید. کارشناسان و افراد متخصص معمولا افراد پرمشغله ای هستند. مطمئن شوید که اگر در مورد اینکه آیا قبلا به سوالی که میخواهید مطرح کنید پاسخ داده اند یا نه. به وبلاگ هایشان نگاهی بیندازید، توئیتر را بررسی کنید و ببینید مصاحبه ای از آنها به صورت پادکست یا چاپ شده در مجله وجود دارد یا نه. اگر نتوانستید پاسخی که به دنبالش هستید را پیدا کنید، آنگاه با آنها ارتباط برقرار کنید.

یاد بگیرید که کار را خیلی هم جدی نگیرید (سعی کنید تفریح کنید، موضوع فقط لباس است)

موضوع اینجاست که حتی بعضی از طراحان لباس هم وبلاگ های مربوط به فشن و مد را نمی خوانند و فقط به بعضی از وبسایت های معتبر را برای آگاهی از تازه های این حوزه نگاهی می اندازند. دلیل این کار چیست؟

یک دلیل این است که وقتی این کار زیاد انجام شود خسته کننده می شود و دیگر جذابیتی ندارد و دلیل دیگر این است که این وبلاگ ها کمکی به شغل آنها نمی کند.

تحقیقات زیادی دربارۀ رنجی که افراد در هنگام تغییر استایل خودشان متحمل می شوند انجام شده است. اگر به محل پرسش و پاسخ های عمومی سر بزنید می بینید که جوان ها به شکل پایان ناپذیری درمورد پاچۀ برگشتۀ شلوار و پاچۀ غیر برگشته بحث می کنند و مباحثۀ های طولانی دربارۀ “مرگ سبک های اصیل” دارند. همچنین نظریه هایشان دربارۀ یک مد خاص را به اشتراک می گذارند.

چیزی که طراح لباس مقالۀ ما، پیتر، در انتقال از طراحی لباس مردانه به متخصص سبک های شخصی و خصوصی درک کرده است: “یاد گرفتم آنرا فقط به اندازۀ کافی جدی بگیرم، خیلی جدی نگیرم.”

بله، یک استایل عالی واقعا می تواند روی زندگی شما تأثیر بگذارد. این در مرتبۀ اول مشهود است.

استایل بهتر می تواند باعث شود در کارتان جدی تر گرفته شوید. همینطور می تواند یک برند فراموش نشدنی از شما بسازد. و بله، درست است، این موضوع به جذابیت شما هم می افزاید! (آیا زن ها یک مرد موفق و خوش لباس نمی خواهند؟)

خوش بگذرانید.

چون اگر از لباس خوب پیش بردن لذت نبرید، خیلی ادامه نخواهد داشت.

داشتن استایل فوق العاده آسان تر از چیزی است که فکر می کنید.

برای جمع بندی، مطمئن شوید:

  • لباس هایی بخرید که متناسب با خودتان باشند– این کار 90 مشکلات استایل شما را حل می کند
  • ابتدا روی سبک های کلاسیک متمرکز شوید– سبک های کلاسیک به خاطر یک دلیل کلاسیک هستند. در گذر زمان زیبا بودنشان روی تن همه آزموده شده اند.
  • رنگ های خنثی را انتخاب کنید– رنگ های خنثی به طور خودکار با یکدیگر ترکیب می شوند، بنابراین لازم نیست نگرانهماهنگ کردن این رنگ ها با هم باشید. این رنگ ها باعث می شوند حرفه ای و مردانه به نظر برسید و وقتی می خواهید رنگ های بیشتری را وارد کمد لباسی تان کنید، لباس هایی با رنگ خنثی می توانند به عنوان یک پس زمینۀ عالی به نظر برسند.
  • خوش بگذرانید.