راهنمای خرید حلقه نامزدی و یا نکاتی که برای خرید حلقه نامزدی باید مد نظر داشته باشید را در این مقاله از هاو کن یو قرار است با یک دیگر همراهی و برسی کنیم تا ببینیم بهترین حلقه نامزی برای شما چه حلقه ای است. با  howcanU همراه باشید.

پیدا کردن دختری که یک عمر دنبالش می گشته اید…کسب اجازه از پدرش…ترتیب دادن بهترین خواستگاری…خرید حلقۀ نامزدی….اوه ه. خرید حلقۀ ازدواج می تواند کار طاقت فرسایی باشد. فشار زیادی برای این خرید وجود دارد. این حلقه نماد عشق شما به معشوقتان و نماد پیوندتان است.

همچنین نشانه ای از تمایل شما برای بردن رابطه به مرحلۀ بعد است. به علاوه، به نامزدتان کمک می کند تا با حلقه اش در بین دوستان و خانواده اش خودنمایی کند.

برای بسیاری از مردا خرید حلقۀ نامزدی بانویشان اولین تجربۀ گام نهادن به دنیای پر زرق و برق جواهرات است. وقتی پا به مغازۀ طلا فروشی می گذارند سیلی از عبارت ها و مفاهیمی که تاکنون نشنیده اند به آنها هجوم می آورد. ست تیفانی؟ زنجیره اترنیتی؟ اینکلوژن؟

اصلا نترسید. ما در اینجا راهنمایی های نهایی را گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم مناسب ترین حلقۀ نامزدی بخرید تا نامزدتان را هیجان زده کنید. بیایید شروع کنیم.

بودجه تان را تعیین کنید

اولین کاری که قبل از ورود به مغازۀ طلافروشی باید انجام دهید تعیین بودجه است. این به طلافروش کمک می کند تا گزینه هایی را پیش روی شما بگذارد که در محدودۀ قیمت شماست. در ذهن داشته باشید که  مثل خرید اتومبیل، قمیت حلقۀ نامزدی هم قابل مذاکرده است.

ممکن است شنیده باشید که یک مرد باید 2 ماه حقوقش را برای خرید حلقۀ نامزدی کنار بگذارد. خب درست نیست. امید به نقد کردن با بازگرداندن … می تواند شما را به دردسر بیاندازد، این قانون به صورت یک اصل کلی توسط کمپین تبلیغاتی DeBeers طی دهۀ 1940 ابداع شد.

اما هیچ چیز عاشقانه و رومانتیکی در زیر بار یک قرض سنگین رفتن وجود ندارد. آن حلقۀ دلپسندی را بخرید که از عهدۀ پرداخت هزینه اش بر می آیید. در نهایت پولی که برای خرید حلقه خرج می کنید مهم نیست، بلکه فکری که پشت خرید آن است حائز اهمیت است. بسیاری از زنان ترجیح می دهند زندگی شان با شما را بدون وجود قرض و بدهی شروع کنند یاترجیح می دهند به جای اینکه تمام پس اندازتان صرف خرید یک حلقۀ نامزدی پر زرق و برق شود، آن را در یک ماه عسل شیرین خرج کنند.

اگر قصد دارید پیشنهاد ازدواج دهید، آن را به خاطر اینکه نمی توانید از پس خرید یک حلقۀ بهتر بر بیایید به تعویق نیاندازید. این حلقه قرار است نماد عشقتان باشد، و اگر به خاطر خرید یک حلقۀ بهتر ازدواجتان را به تأخیر بیاندازید، عشقتان در موردتان چه فکری می کند؟ یک حلقۀ سطح پایین می تواند یادآور خاطرات زمان سختی دوران جوانی تان باشد. همیشه می توانید به عنوان هدیۀ سالگرد ازدواج در طول زندگی مشترکتان یک حلقۀ بهتر برای عشقتان بخرید.

آن را به یک سورپرایز تبدیل کنید

بسیاری از طلا فروشان می گویند هر روزه مردان بیشتری همراه با نامزدانشان برای انتخاب حلقۀ می آیند. اگر چه انتخاب حلقه همراه با نامزدتان این امکان را به شما می دهد که حلقۀ مورد علاقه همسرتان که متناسب با دست اوست را انتخاب کنید، اما این فرصت را که نشان دهید چقدر مدبّر و رومانتیک هستید را از دست می دهید، فرصتی که فقط یک بار در طول عمر برایتان فراهم می شود. چهرۀ غافلگیر شدۀ دوست دخترتان را در این شرایط تصور کنید که 1) از او خواستگاری می کنید 2) حلقۀ مناسب دستش است و 3) حلقه ای که انتخاب کرده اید همانی است که می پسندد.

اگر بتوانید این سه مورد غافلگیر کننده را به سرانجام برسانید لو را به شدن خوشحال خواهید کرد.  مادر زن آینده تان خواهد گفت که شما یک همسر عالی هستید، و مردان اطراف شما در سکوت به موفقیت شما اعتراف می کنند. تبدیل کردن حلقۀ نامزدی به یک سورپرایز نیازمند وقت و تلاش است اما ارزش این سرمایه گذاری را دارد.

نمیخواهیم بگوییم غافلگیر کردن تنها راهی است که می توانید بروید. برخی از زنان اصرار دارند تا برای انتخاب حلقۀ نامردی با شما باشند. حتی بعضی از زنان حلقۀ نامزدی که می خواهند را در اختیار دارند. فقط کاری که خودتان و نامزدتان فکر می کنید بهترین کار است را انجام دهید.

اندازۀ حلقۀ نامزدتان را پیدا کنید

همین جاست که بسیاری از مردان در فرایند پیچیدۀ خرید درگیر می شوند. آنها حلقۀ بسیار عالی و خوبی را انتخاب می کنند اما اندازۀ آن مناسب انگشت نامزدشان نیست. وقتی روی یک زانو خم می شوند تا حلقه را در دست بانویشان کنند، حلقه اندازه نیست و آن اتفاق ناخوشایند می افتد.

اگر حلقه ای با اندازۀ نامتناسب بخرید، همه چیز از بین نمی رود. فقط مجبورید به طلا فروشی بروید و هزینهۀ اضافه ای پرداخت کنید تا اندازۀ آن را درست کند. اما بهترین کار این است که با اطمینان حاصل کردن از اندازۀ درست حلقه از هزینۀ مجدد و خجالت کشیدن احتمالی در زمان خواستگاری جلوگیری کنیم.

بهترین کار برای اطلاع از اندازۀ انگشت نامزدتان این است که انگشتری که دست نمی کند را بگیرید و با خود به طلا فروشی ببرید تا اندازه اش را بگیرید. اگر می خواهید فاکتور غافلگیر کردن را حفظ کنید، باید این کار را یواشکی انجام دهید. وقتی در اتاقش حضور ندارد انگشتری را از جعبۀ جواهراتش بردارید یا یکی از دوستانش را برای انجام این کار بگمارید تا وقتی شبی را در خانۀ آنها می ماند این کار را انجام دهد. سعی کنید انگشتری را بردارید که زیاد دست نمی کند؛ کمتر احتمال دارد تا به نبودش توجه کند.

به دنبال سبک مورد علاقه اش بگردید

می خواهید حلقه ای را انتخاب کنید که متناسب با اولویت و سبک منحصر به فرد خانمتان است. حلقه ای را انتخاب کنید که نامزدتان با دیدنش از خوشحالی روی ابرها سیر کند چرا که این انتخاب امتیاز عاشقانه ای به شما می دهد که تا پایان عمر برایتان می ماند.

باز هم به خاطر ماهیت مخفی پیشنهاد نامزدی، باید جیمز باند درونتان را برای شناسایی این سبک به کار بگیرید. وقتی با نامزدتان هستید در مورد نوع جواهراتی که تن می کند نت برداری کنید. آیا طلای زیادی استفاده می کند؟ شاید او از آن دست زنانی باشد که طرفدار نقره و پلاتینیوم باشد.

شاید سنگ خاصی باشد که زیاد در جواهراتش دیده باشید، مثل سنگ ماه تولدش، که حتی بیشتر از الماس دوستش دارد. آیا چیزهای ساده و کم قیمتی را دوست دارد؟ یا طرفدارچیزهای بزرگ و جذاب و پر زرق و برق است؟ به شخصیتش فکر کنید؛ آیا دختر اجتماعی است که دوست دارد حلقه اش در برابر هر کسی که آن را می بیند خودنمایی کند؟ در این صورت به سراغ حلقه های بزرگ و جلوه دار بروید.

آیا دختر خاکی است که اصلا دوست ندارد جواهرات زیادی به تن کند؟ پس به دنبال حلقه های ساده و در عین حال زیبا باشید. همه چیز بستگی به شخصیت وی دارد. با این حال هیچ چیز از یک حلقه ساده وزیبا بیشتر جلوه پیدا نمی کند.

یک راه دیگر برای اینکه از احساسش برای اولویت حلقۀ نامزدی باخبر شوید این است که خود نامزدتان را مستقیماً به مغازۀ طلا فروشی ببرید. کلید انجام این کار این است که بهانۀ دیگری جور کنید. به او بگویید باید برای خرید کفش به بازار بروید و دوست دارید او هم با شما بیاید.

وقتی وارد پاساژ شدید از جلوی یک مغازۀ طلا فروشی عبور کنید و بگویید “بیا نگاهی به ساعتا بیندازیم” در حالیکه وانمود می کنید در حال برانداز کردن ساعت های اومگا هستید ببینید به چه چیز خیره شده است. این را در ذهنتان یادداشت نید. یک چیز معمولی مثل این بگویید که “این یکی خیلی خوبه” و واکنش او را بسنجید. و بعد برگردید و به ساعت ها نگاه کنید. سپس محل را ترک کنید، مأموریت انجام شد.

ترکیب حلقۀ نامزدی را انتخاب کنید

شما در بین فلزات متعدد و متنوعی برای ترکیب حلقۀ نامزدی تان حق انتخاب دارید. رایج ترین آنها عبارتند از طلای زرد، طلای رز، طلای سفید، پلاتینیوم، و نقره. حتی می توانید ترکیبی از این فلزات را داشته باشید.

هر فلز مزیت ها و معایب خودش دارد. به عنوان مثال، پلاتینیوم فلز با دوامی است و مدت زمان زیادی دوام دارد. با این حال، خیلی سریع تر از طلا کدر می شود، و بازگرداندن درخشندگی اولیۀ آن بسیار سخت تر است.

از طرف دیگر طلا درخشندگی بیشتری نسبت به پلاتینیوم دارد و چون فلز نرمی است، براق کردن و صیقل دادن آن برای بازگرداندن درخشندگی اصلی اش آسان تر است. از مزیت های دیگر طلا نسبت به پلاتینیوم سست بودن آن است. چون طلا یک فلز نرم است دیر تر فرسوده می شود. طی 10 تا 15 سال، حلقۀ نامزدی ممکن است به خاطر اینکه خیلی نازک شده است بشکند.

اگرچه ممکن است شما به پایداری حلقۀ ازدواج فکر کنید اما احتمالا همسر آینده تان به ظاهر آن علاقۀ بیشتری داشته باشد. در حال حاضر حلقه های نامزدی با ظاهر نقره رایج ترین نوع آن ها است. اگر بانوی شما زنی است که پیگیر آخرین گرایش های مد است، حلقه های پلاتینیوم یا طلای سفید بهترین گزینه برای شما است.

اما اگر بیشتر دختر کلاسیکی است، سراغ حلقه های طلای زرد سنتی بروید.

انتخاب یک الماس با کیفیت: 4 اصل

حالا که ترکیب را انتخاب کردید، به نقطۀ کانونی اکثر حلقه های نامزدی بروید: الماس. برای بسیاری از مردان، خرید الماس می تواند به منزلۀ یک کار طاقت فرسا باشد، اما با کمی دانش و آگاهی، می توانید با همان سنگی از مغازۀ طلا فروشی بیرون بروید که نامزدتان لحظه شماری می کند تا با آن به دوستانشنشان بدهید.

موقع انتخاب الماس 4 اصل را مد نظر قرار دهید. برش، رنگ، شفافیت، و وزن قیرات. تمامی این عوامل کیفیت و هزینۀ الماس را تعیین می کند.

برش برش ربطی به شکل الماس ندارد، بلکه به زوایا و تناسب سنگ مربوط می شود. اگرچه سه مورد دیگر را ماهیت خود سنگ مشخص می کند اما برش سنگ را برش دهندۀ آن تعیین می کند. یک برش عالی روی الماس نور را از یک برش تا برش دیگر منعکس می شود و نور را از روی سنگ منتشر می کند. این همان چیزی است که درخشندگی را به الماس می بخشد. الماس هایی که خیلی عمیق یا خیلی کم عمق تراشیده می شوند از ته آن یا طرفینش نفوذ می کند، که باعث یک ظاهر بی نور در الماس می شوند.

از بین 4 اصل برش مهم ترین مورد است. حتی اگر الماس شما بهترین رنگ، بهترین وضوح و قیرات را داشته باشد، اگر برش آن مناسب نباشد، آنقدری فوق العاده نمی شود تا نامزدتان بخواهد با آن خودنمایی کند.

رنگ چیزی که برای بسیاری از آقایان غافلگیر کننده است تنوع رنگ الماس می باشد. تنوع رنگ الماس در مقیاس های D (بی رنگ) تا Z (زرد روشن) در جه بندی می شود. در واقع الماس بی رنگ نایاب ترین و گران قیمت ترین آنهاست. الماس سقید رنگ رایج ترین نوع است. اما در نهایت این سلیقۀ شخص است که تعیین کننده است و همه چیز به آن بستگی دارد. به یادداشت هایی که برای شناسایی حلقه تهیه کرده اید رجوع کنید و ببینید بانوی شما کدام را ترجیح می دهد.

شفافیت هر چه ناخالصی الماس کمتر باشد، شفاف تر است و در نتیجه گران تر هم خواهد بود. وقتی فروشده شروع به صحبت کردن در مورد شفافیت الماس می کند، احتمالاً به “ذرات” آن هم اشاره می کند. ذرات عبارتند از وجود مواد معدنی دیگر یا شکستگی های ریز در الماس که هر چه مقدار آن کمتر باشد بهتر است.

شفافیت هم مانند رنگ درجه بندی دارد. SI1 و SI2 کمتر شامل این موارد می شوند اما با چشم غیر مسلّح قادر به دیدن این ناخالصی ها نیستید. سعی کنید الماسی در همین محدوده را پیدا کنید. وقتی به الماس نگاه می کنید، از انتخاب الماس هایی که ذرات روی سطح یا در میانشان هستند اجتناب کنبد، زیرا می توانند روی انتشار نور تأثیر بگذارند و از درخشندگی آن بکاهند.

وزن و قیرات الماس قیرات به وزن الماس اشاره دارد. هر چه سنگ سنگین تر باشد باید پول بیشتری برای آن پرداخت کنید. با این حال نیازی نیست تا خودتان را درگیر پیدا کردن قیرات الماس کنید. یک طلاساز ماهر از طریق سوار کردن و شکل دادن به الماس می تواند آن را بزرگتر از چیزی که قیرات آن بیان می کند نشان دهد.

انتخاب شکل الماس

علاوه بر آن چهار اصلی که ذکر شد لازم است تا شکل الماس را هم در نظر بگیرید. شکل الماس تمام چیزی است که نظر نامزدتان را جلب می کند و برایش اولویت دارد. در زیر تعدادی از شکل های احتمالی الماس را که ممکن است با آن مواج شوید فهرست می کنیم:

گرد

الماس گرد نمونۀ کلاسیکی است که محدودۀ زمانی و تاریخ انقضا ندارد.

شاهزاده

شاهزاده (پرنسس) الملس مربعی شکلی است که امروزه رایج ترین شکل الماس برای حلقۀ نامزدی است.

گلابی

 

بیضی

قلب

جای نگین را انتخاب کنید

انتخاب جای نگین حلقه به وضعیت قرار گرفتن الماس روی حلقه اشاره دارد. مانند هر چیز دیگری در مورد حلقۀ نامزدی تان، انتخاب جای قرار کرفتن الماس هم تا حد بسیار زیادی به اولویت نامزدتان بستگی دارد.در واقع می توانید از ترکیبی از مدل های مختلف استفاده کنید. در اینجا مقدمه ای دربارۀ انواع مختلف مدل ها قرار گرفتن نگین روی انگشتر را مطرح می کنیم تا وقتی به مغازۀ طلا فروشی می روید کاملا هم ناآگاه نباشید.

مدل تیفانی

توسط شرکتی با همان نام مدل طراحی و ابداع شد. این یک ظاهر کلاسیک و بدون تاریخ انقضا دارد.

نوار جاودانگی

این حلقه به جای داشتن یک الماس تک، الماس هایی دارد که دور تا دور حلقه می روند.

مدل بِزِل (نگین دان یا قاب)

یک قاب فلزی که اطراف سنگ و محدوده ای کمی بالاتر از آن را احاطه کرده است. قاب می تواند به طور کلی اطراف الماس را احاطه کند یا فقط اطراف بخشی از آن باشد. این مدل الماس را به طور ایمن حفظ می کند. این ویژگی محافظتی این مدل را برای زنانی با سبک زندگی فعال، تبدیل به یک گزینۀ بسیار خوب کرده است.

مدل کانال


در این مدل الماس یا الماس ها درون یک کانال فلزی قرار می گیرند. این مدل می تواند به همراه با الماس اصلی که روی پایه قرار می گیرد هم استفاده شود.

مدل Pave

 

این مدل شامل نگین های بسیار زیادی است که نزدیک به هم روی حلقه قرار می گیرند.

گزینه های دیگر برای خرید حلقۀ الماس دار

اکثر خانم ها حلقه های الماس دار سنتی را دوست دارند. با این همه، این ایده که حلقه های نامزدی باید الماس داشته باشند یک اختراع مدرن است، که یک اقدام بازایابی توسط کمپانی DeBeers است. در حقیقت الماس ها نایاب یا خاص نیستند.

مالکان این کمپانی که نمی خواستند الماس ها دست به دست به فروش برسد و نیاز داشتند انبوه الماس هایی که روی آنها چمبره زده بودند را به فروش برسانند، به دنبال راهی برای نفوذ کردن جواهرات به وضعیت دنیای اجتماعی و رومانتیک بودند. با راه اندازی یک کمپین کاملا تبلیغاتی در سال 1938 کمپانی به دنبال این بودند تا آمریکایی ها را متقاعد کنند که “الماس برای همیشه است” و تنها راه قابل قبول برای بیان عشقمان است. در مرور استراتژی تبلیغاتی شان در سال 1951، آژانش تبلیغاتی DeBeers اشاره کرد:

“میلیون ها نفر از عروس ها و عروس های آینده در معرض حداقل دو فشار اصلی هستند که بر خلاف حلقۀ نامزدی الماس دار کار می کند. در بین موفق ترین آنها، اصرار پیچیده برای متفاوت بودن به عنوان راهی برای باهوش بودن است… افراد کم درآمد دوست دارند پولی بیشتر از آنچه که می توانند با آن الماسی که می خواهند بخرند را نشان دهند…لازم است که این فشار ها با عمومیت پیدا کردن دائم برای نشان دادن اینکه تنها الماس همه جا پذیرفته است و به عنوان نماد نامزدی پذیرفته می شود.”

بنابراین DeBeers فراتر از رویای دیوانه وارشان در متقاعد کردن مردان و زنان مبنی بر اینکه اندازۀ الماس با شدت عشق رابطۀ مستقیم دارد، گام نهادند. وقتی به عقب بر میگردیم می بینیم که این چقدر احمقانه است، اینطور نیست؟ و همۀ اینها به خاطر یک کمپین تیلیغاتی بود.

پس چرا سنت شکنی نکنیم و چیز دیگری را نخریم؟ سنگ تولد نامزدتان یا یک جواهر رنگی که شما را یاد او می اندازد چطور است؟ البته اگر قصد دارید در زمان خواستگاری به چیزی به جز حلقۀ الماس دار فکر کنید، بهتر است مطمئن شوید نامزدتان با آن مشکلی نداشته باشد. بسیاری از زنان رؤیای یک حلقۀ الماس دار را می بینند، و وقتی جعبِ جواهراترا برای نشان دادن یک یاقوت باز می کنید، قلبشان به تپش می افتد. پس اول با او هماهنگ شوید.

اگر به طور کلی نمی خواهید پول زیادی را صرف خرید حلقه کنید از خانواده های هر دو طرف بپرسید که آیا ما ترکی هست که بتوانید روی آن حساب کنید. همبن طور که در بالا ذکر شد در بعضی از خانواده ها حلقه هایی وجود دارد که به صورت ارثی در چرخش است و چه خوب که بتوانید آن را به صورت رایگان آن را دریافت کنید.

بیمه کردن حلقۀ نامزدی

حلقۀ نامزدی هم از نطر اقتصادی و هم از نظر احساساتی یک سرمایه است. به خاطر این حجم از سرمایه گذاری مادی و احساسی، خوب است که برای بیمه کردن حلقۀ نامزدی نامزدتان در مواردی که ممکن است حلقه گم شود، دزدیده شود یا آسیب ببیند، ایده ای داشته باشید.

حتی اگر شما یا همسرتان نخواهید آن را جایگزین کنید، حداقل می توانید پول آن را بگیرید و به یک سفر رومانتیک بروید. چندین گزینه برای بیمه و ضمانت حلقۀ نامزدی وجود دارد:

بیمۀ صاحب خانه/مستأجر. بسیاری از بیمه نامه های بیمۀ صاحب خانه/مستأجر این امکان را به شما می دهد تا ارزش موارد گران بها، مانند جواهرات، را به پوشش بیمه تان اضافه کنید. با این وجود مطمئن شوید که بیمه نامه را بررسی کنید تا ببینید دقیقا چه چیز را پوشش می دهد. اکثر بیمه های صاحب خانه/مستأجر، دزدیده شدن و آسیب دیدن حلقۀ نامزدی در طوفان یا آتش سوزی را پوشش می دهد. اگر همسرتان حین تمیز کردن سرویس بهداشتی حلقه اش را گم کند، در این مورد دچار بد جنسی شده اید.

بیمه نامه های ارزش واقعی. بیمه نامۀ ارزش واقعی، بهای حلقه را منهای استهلاک استفادۀ آن به شما پرداخت می کند. بنابراین اگر فرض کنیم قیمت حلقه ای که خریده اید 2000 دلار باشد و همسرتان پس از 5 سال استفاده کردن آن را گم کرده باشد، شرکت بیمه با احتساب 5 سالی که همسرتان از آن استفاده کرده است، تنها 1500 دلار به شما پرداخت می کند. زیرا بیمۀ قیمت واقعی تمامی بهای حلقه را پرداخت نمی کند، ارزان ترین گزینه هستند.

بیمه نامۀ جایگزینی. این بیمه نامه بهایی که در بازار برای حلقه پرداخت می کنید را به شما بر می گرداند. بنابراین اگر حلقه ای از جنس طلا با نگین الماسی که به خوبی تراش خورده و شفافیت بی عیب و نقصی دارد، خریده باشیدقیمت فعلی بازار برای حلقه ای این چنینی به شما پرداخت می شود.این یعنی ممکن است که به خاطر ترقی قیمت طلا و الماس پولی بیشتر از آنچه که پرداخت کرده اید به شما برگردانده شود.

طلافروشی که به آن مراجعه می کنید می تواند شما را به شرکت های بیمۀ قابل اعتمادی معرفی کنند.

نامزدی به هم خورده. می توانم حلقه را پس بگیرم؟

متأسفانه همۀ نامزدی ها به سرانجام نمی رسند. شاید بر سر استرس انتخاب ظرف های خانۀ جدیدتان، یا ادعای همسرتان بر سر اینکه “من همه کاره ام نه تو”، قرار ها به هم بخورد. اگرچه همه چیز تمام شده است، ولی یک موضوع که قبل از جدا شدن مسیر شما و عشق حقیقی سابقتان باید تکلیفش روشن شود مالکیت حلقه است.

قوانین مالکیت ایالات متحده می گوید حلقۀ ازدواج یک هدیۀ مشروط است، یعنی تا مادامی این حلقه جز دارایی های بلاعزل نامزدتان است که واقعا بخواهد با شما ازدواج کند. نامزدی ملغی شده است و شما ازدواج نمی کنید. در نتیجه حق تقاضای پس گرفتن حلقه را دارید. در اکثر ایالت ها فرقی نمی کند که چه کسی نامزدی را به هم زده باشد. می تواند از جانب او و یا حتی شما باشد. به محض اینکه نامزدی به هم بخورد نسبت به حلقه حق قانونی دارید. اما در بعضی از ایالات به این نگاه می کنند که چه کسی نامزدی را به هم زده تا بر این اساس مشخص کنند حلقه به جه کسی تعلق دارد. اگر کار شما بوده پس در یک ایالت اشتباه زندگی می کنید چون این کار 2000 دلاری پاتان آب می خورد.

مراقب خواستگاری کردن حوالی مناسبت های خاص یا تولد نامزدتان باشید. شاید نامزدتان ادعا کند که این یک هدیۀ مشروط نبوده، بلکه هدیۀ تولدش بوده و به محض اینکه آن را به او داده اید جزء ما یملک بلاعزلش می شود. شاید این ترفند به نتیجه نرسد و کمی احتیاط شرط عقل است، ضرر نمی کنید.