چگونه رشد مو ها را افزایش دهیم؟ چگونه رشد مو ها را سریع کنیم؟ برای تسریع و سرعت بخشیدن به رشد مو ها و همچنین پر پشت شدن مو ها روش های کاربردی در این مقاله برای شما ارائه می دهیم. با ما همراه باشید تا این روشه ها را دنبال کنیم.

برای بعضی از افراد خوش شانس موهای بلند رشک بر انگیز به خودی خود اتفاق می افتد. اما برای بقیۀ این کار نیازمند تلاش و صبر  و تغییرات بسیار سنجیده در مدل موی روزانۀ مان است. اگر به نظرتان می رسد که موهایتان به اندازه ای که می خواهید و با سرعتی که مد نظرتان است رشد نمی کند، این توصیه های حرفه ای شما را در مسیر درست قرار می دهد.

تمامی مقالات مرتبط با مو را اینجا بخوانید

مرتباً موهایتان را کوتاه کنید- درست است، اشتباه نمی کنید

این کار بر خلاف روال معمول به نظر می رسد، اما اگر موهای بلندی که واقعا سالم هستند را می خواهید لازم است که موهایتان را مرتباً کوتاه کنید. مایکل دیوناس که آرایشگر افراد معروف است می گوید: “کوتاه کردن موها باعث رشد سریعتر موها نمی شود اما باعث می شود از شر مو خوره ها و دو شاخه شدن دم موها که موهایتان را شکننده می کنند راحت شوید.

حذف این ششکستگی ها باعث می شود که رشد موهایتان سریعتر به نظر برسد. با این حال مویی که دو شاخه شده می تواند به از دست رفتن قد موی شما، درخشندگی، حجم و نرمی آن منجر شود. اگر می خواهید بدانید چند وقت یک بار موهایتان را کوتاه کنید می توانید با یک سرچ ساده جواب سوالتان را پیدا کنید.

در برابر تمایلتان برای بلوند کردن موهایتان مقاومت کنید

اگرچه موهای بلوند پلاتینی بسیار شیک و مد روز به نظر می رسند، اما تغییر از سایۀ تیره تر به یک بلوند روشن می تواند بین شما و داشتن بلندترین موهای ممکن فاصله ایجاد کند. این کار به راحتی می تواند باعث آسیببه مو های شما و سایر مشکلات شود.

الیزابت هریسات، رنگ کار برجسته در سالن کاتلر نیویورک توضیح می دهد: “زمانی که کوتیکول مویتان با دکلوره شدن آسیب می بیند، ممکن است ششکستگی و دو شاخه شدن موهایتان بیشتر شود. هر چه استعمال مواد شیمیایی برای موهایتان کمتر باشد، موهایتان بهتر رشد می کند.”

چربی طبیعی مویتان را پخش کنید

وقتی خسته هستید خوابیدن با موهای شانه نشده می تواند اغوا کننده باشد، اما نوازش های سریع روی موهایتان می تواند برای سلامتی مو عالی باشد. مری کیت اومونور، مربی و رنگ کار برجستۀ سالن اوا اسکریوو توصیه می کند: “برس کشیدن مو را از پوست سر با استفاده از یک برس با دانه های ریز شروع کنید تا چربی طبیعی پوست سرتان را به صورت هموار روی موها پخش کنید و آنها را به طور طبیعی مرطوب نگه دارید.”

با انجام این گام ساده در هر شب می توانید گردش خون را تقویت کنید که خود این موضوع به سلامت بیشتر پوست سرتان منجر می شود و باعث می شود….

سلامت پوست سرتان را حفظ کنید

موهایتان را مانند یک درخت در نظر بگیرید: اگر از خاک و ریشه ها مراقبت لازم انجام نشود، درخت نمی تواند محکم و بلند شود. چاز دین مؤسس WEN و آرایشگر سلبریتی ها توضیح می دهد که: “رشد مو از پوست سر سالم آغاز می شود. وقتی پوست سرتان را با مواد سالم تمیز و درمان می کنید، موهای قوی و زیبا ایجاد می کنید.” اگر مطمئن نیستید که موهایتان چقدر سالم هستند، چاز به شما توصیه می کند که ” تست بلند کردن ریشه” را انجام دهید: روی تاج سرتان قسمتی از موها را نگه دارید. در مورد موهای سالم ضخامت موها در قسمت ریشه و نوک مو باید یکی باشد، اما اگر نوک موهایتان نازک تر است وقت آن است که رژیم مراقبت از مویتان را مجدداً بررسی کنید.

غذای مناسب بخورید

داشتن موهای قوی و بلند فقط به محصولاتی که روی موهایتان می گذارید بستگی ندارد، بلکه به چیزی که درون بدنتان هم می گذارید بستگی دارد. دکتر فرانسسکو فوسکو، متخصص امراض پوستی و متخصص پوست و مو در شرکت CLEAR در این خصوص می گوید: “برای تقویت رشد مو باید موها را از درون تغذیه کنید. سعی کنید مصرف پروتئین را با غذاهایی مانند ماهی، لوبیا، آجیل ها و غلات کامل افزایش دهید.” اگر گوشت قرمز دوست ندارید، مصرف پروتئین در رژیم غذاییتان را بالا ببرید. دکتر فوسکو به زنانی که پروتئین کافی مصرف نمی کنند در مورد “ریزش بیشتر مو” هشدار می دهد.

از ابزار متداول گرم کنندۀ مو استفاده نکنید

 کن پاوس، آرایشگر سلبریتی ها هشدار می دهد که: “از مد گرایی بیش از حد برای موهایتان اجتناب کنید.” پاوس می گوید اگر مجبورید از حرارت استفاده کنید، دما را کاهش دهید و همیشه از محافظ حرارتی استفاده کنید، در غیر این صورت در مورد آسیب رساندن به موهایتان ریسک کرده اید که به شکستگی و زبر شدن موهایتان منجر می شود.

استفاده از شامپوهای روزانه را فراموش کنید

حتما تا به حال شنیده اید همۀ توصیفات موبوط به موهای عالی با عبارت “شستشو بدون مواد شیمیایی” همراه است، اما آیا می دانید چرا این روش به موهای شما کمک می کند؟ پاروس می گوید: «شامپو کردن موها دو یا سه بار در هفته باعث می شود چربی طبیعی موهایتان به موها نفوذ کند، و اجازه دهد که موها مرطوب شده و خود را ترمیم کنند. اما اجازه ندهید که روی هم انباشته شوند.»- دکتر فوسکو هشدار می دهد که این می تواند به روغن اضافی، خارش و شورۀ سر منجر می شود.

به رژیم روزانه تان ویتامین اضافه کنید

اگر رژیمتان مواد مغذی لازم برای شما را تأمین نمی کند، استفاده از مکمل می تواند دنیایی تفاوت ایجاد کند. دکتر فوسکو توصیه می کند: «این مکمل ها حاوی ویتامین های مهمی مانند بیوتین، ویتامین CوB هستند که سلامت مو را تضمین می کنند.» در این فرایند ممکن است وضعیت پوستتان هم بهتر شود.

دوش گرفتنتان را با آب خنک تمام کنید

یک دوش بخارمانند فوق العاده، نه تنها فقط برای پوستتان بد نیست، بلکه برای موهایتان هم خشن است. پاوس می گوید: “هنگام شستن موها دمای آب را پایین بیاورید و با آب خنک شتستشو دهید تا به استحکام کوتیکولتان کمک کرده و مو را قبل از مدل دادن به آن تقویت کنید.”

چگونه موهای خود را خشک کنیم

موقع شانه زدن موی خیس دقت کنید

زمانی که مو خیس است بیشتر در معرض شکستگی قرار دارد، اما اگر لازم است که بعضی از گره ها را بلافاصله پس از دوش گرفتن باز کنید، مطمئن شوید از برسی استفاده می کنید که به راحتی روی رشته های موهایتان قرار می گیرد. دیوی پارتین، متخصص مو در سالن کنالند در بروکلین می گوید: “استفاده از برس مخصوص موی خیس موضوع مهمی است” همچنین به این اشاره می کند که تکنیک انجام این کار به اندازۀ ابزاری که مورد استفاده قرار می گیرد هم مهم است: “شانه کردن یا برس کشیدن را از نوک مو و به آرامی شروع کنید و به تدریج بالاتر بروید. و فقط به شانه کردن لایه های رویی اکتفا نکنید، لایه های زیری را هم شانه کنید.”

استفاده از “تمیزکننده های” مد روز را متوقف کنید

شرکت های رژیمی سعی دارند شما را متقاعد کنند که یک “تمیز کننده” خاص می تواند کل زندگی تان را زیر و رو کند، اما دوئناس به شدت بر خلاف این قضیه را توصیه می کند. او هشدار می دهد که ” استفاده از یک ماده شستشو می تواند برای موهایتان وحشتناک باشد، چون بدنتان را از مواد مغذی محروم می کند. حتی پس از یک هفته شستشو با این تمیز کننده ها خواهید دید که رشد موهایتان آهسته می شود و درخشندگی آنها از بین می رود.

روی بالشت ابریشمی بخوابید

داشتن موی بهتر موقع خواب هم ممکن است- تمام چیزی که نیاز دارید تعویض بالشتتان است. جسلین آلووالیا، پزشکی در نیویورک می گوید: “جنس ابریشم برای مو راحت تر است- از در هم ریختگی و شکستگی مویتان جلوگیری می کند.” هر چه موهایتان کمتر بشکنند، بلندتر خواهند بود. روکش های بالشت ابریشمی هستند که در رنگ های متنوعی موجودند.

به پوستتان توجه کنید

ممکن است موی درخشانی را ببینید و فکر کنید که یک محصول می تواند چنین تأثیری برای شما داشته باشد، اما دین توصیه می کند که نگاه دقیق تری داشته باشید. او می گوید: “کاری که این فرمول با پوست شما می کند همان کاری است که با موی شما می کند. آیا باعث می شود احساس کنید پوستتان خشک، چاکدار، سنگین، خشن، چسبناک یا چرب است؟ یا احساس می کنید پوستتان نرم، مرطوب، ابریشمی و انعطاف پذیر شده است؟” با موهایتان همانطوری رفتار کنید که با پوستتان رفتار می کنید. موهایتان هم بخش دیگری از شما هستند. اگر فولیکول موهای شما مسدود شود راه دیگری برای رشد مؤثر موها وجود نخواهد داشت.