چگونه با کلاس و با شخصیت باشیم؟ اگر شما هم به دنبال این مورد هستید که چگونه از خود یک فرد متشخص بسازید باید این مقاله را دنبال کنید. در این مقاله به شما کاربران “هاو کن یو” نشان خواهیم داد که چگونه می توانید با یک سری تغییر در عادت های نادرست خود علاوه بر متشخص شدن زندگی و روابط بهتری را هم برای خود رقم بزنید.

پس شما تصمیم به متشخص شدن گرفته اید ولی هنوز دقیق نمی دانید از کجا شروع کنید. با شخصیت شدن تماما به شخصیت و کارکتر شخصیتی شما مربوط نمی شود و از طرف دیگر هم متشخص شدن تنها به چند تغییر عادت های روزانه محدود نمی شود، در ادامه با یکدیگر روش ها و راه هایی که به متشخص شدن یک فرد کمک می کند را با شما کاربران هاو کن یو بررسی می کنیم.

تقریبا معنی متشخص شدن در یک کلمه خلاصه می شود و آن کلمه “احترام” است. این احترام در درجه اول در رابطه با احترام به خود شماست، و در درجات بعدی مربوط به تمامی افرادی که با آن ها در ارتباط هستید و در نهایت اجتماعی که در آن زندگی می کنید.

تیپ شخصیتی خود را مشخص کنید

وقتی از متشخص بودن یا جنتلمن بودن صحبت به میان می آید اولین مواردی که به ذهن شما خطور می کند یک دست کت و شلوار اتو خورده، کفش های درخشان، و البته کروات است که خوشبختانه این تعریف و ذهنیت اخیرا بیشتر دچار تغییر شده است و از این چهار چوب بیرون رفته است. حال علاوه بر ظاهر شما به برخورد و رفتار شما هم به عنوان یک فرد متشخص نگاه می شود. بهتر است هر چه زودتر و در هر سنی هستید اگر هنوز تیپ شخصیتی خود را مشخص نکرده اید دست به کار شوید. اصلا این مورد به معنی تغییر شخصیت شما نیست بلکه شما در همان شخصیتی که هستید می توانید یک فرد متشخص بیرون بکشید. شما برای جنتلمن شدن اصلا نیازی نیست آدمی جدی و به دور از لبخند و شوخی باشید. شخصیتی را برای خود برگزینید که تمامی ویژگی های رفتاری شما در آن گنجانده شده باشد و خود را در آن راحت ببینید. بنابراین هرگز به دنبال تغییر کلی شخصیت خود نباشید و یا لزوما به دنبال یک مدل خاصی از ظاهر نباشید. در هر شخصیتی که هستید چه شوخ طبع و چه جدی می توانید کاملا متشخص و جنتلمن باشید.

مدام مراقب بهداشت و نظافت خود باشید

برای ظاهر خود اهمیت قائل باشید، مدام بهداشت و نظافت را در اولویت کار های خود قرار دهید. جدای از برند بودن و نبودن البسه و وسایل و یا مقدار هزینه ای که برای لباس های خود خرج می کنید، با ساده ترین لباس ها هم با رعایت نظم و نظافت می توانید مورد قبول بسیاری از افراد به خصوص خانوم ها باشید. اگر خیلی خودمانی تر بخواهیم در این رابطه صحبت یک مرد متشخص همیشه با بوی خوب و ظاهر آراسته و مرتب(حتی با لباس های معمولی) همیشه جلب توجه می کند و مورد قبول واقع می شود.

همچون انسان های بالغ رفتار کنید

حال در این زمانه که شبکه های اجتماعی جزئی از زندگی هر فرد شده است و ساعات متمادی هر شخصی در این شبکه ها به گشت و گذار می پردازد بهتر است که این شخصیتی که در دنیای واقعی به دنبال آن هستیم را در این شبکه ها هم برای خود رقم بزنیم. حتما دوستان، آشنایان و همکاران پروفایل شما  از عکس گرفته تا مطالبی که در این شبکه ها و گروه ها به اشتراک می گذارید را چک می کنند، پس چقدر خوب است که تمامی مطالب و مضمون آن ها و همچنین عکس های پروفایل شما از رفتار های نوجوانانه و گاها کودکانه فاصله داشته باشد. این مورد هیچ منافاتی با شوخی و طنز های سالم ندارد. منبعد قبل از به اشتراک گذاشتن هر مطلب یا عکس در این شبکه ها با دقت بیشتری آن ها را زیر نظر بگیرید.

مراقب صحبت کردن خود باشید

شب که قرار است به خواب روید تنها بخشی از صحبت های خود را که در مکانی انجام داده اید را به خاطر بیاورید و از زاویه ای دیگر به آن نگاه کنید؟ آیا این صحبت های می تواند موجبات نارضایتی شخصی را باعث شده باشند؟ آیا در این صحبت ها ردپای از کلمات کم ارزش یا خدانایی ناکرده بی ارزش دیده می شود؟ چه تعداد جملات و کلمات زیبا و ادبی در آن ها یافت می شود؟ قرار نیست خیلی ادبی صحبت کنیم و یا کلمات عجیب و غریب را در صحبت هایمان استفاده کنیم ولی هرچقدر نسبت کلمات و جملات با ارزش به دیگر کلمات بیشتر باشد به صورت نا خواسته حرف شما محکم تر و البته پذیرفتنی تر می شود. پس شاید زمان آن رسیده است با مطالعه انواع کتب و روزنامه و مجلات دایره لغات خود را گسترده تر و البته ارزشی تر کنیم.

برخی به هر دلیل برخی از عبارات نچندان مناسب را در صحبت های دوستانه به صورت نا آگاهانه به کار میبرند که حتی اگر در جمع صمیمی ترین دوستان خود هستید این عبارات تاثیر منفی خود را بر روی شنونده خواهند گذاشت. بهتر است هر چه زودتر فکری به حال این عادت بد بکنید. طرز صحبت کردن شما یکی از مهم ترین موارد در شکل گیری شخصیت شماست، برای آن کمی بیشتر وقت بگذارید.

با دیگران در ارتباط باشید

برخی به نادرست با شخصیت بودن را به منزوی و جدا بودن از دیگران تعبیر می کنند. اما خود شما چقدر از گفت و گوی صمیمی و کوتاه همسایه یا دیگر افراد به هنگام خارج شدن از خانه لذت میبرید. نگران نباشید سلام دهید و با دیگران ارتباط داشته باشید، هرچند این ارتباط باید در چارچوب خود و صحیح باشد. هرگز از ارتباطلات چشمی با دیگران هراس نداشته باشید،

گاهی جنتلمن یا با شخصیت بودن یک مرد در اجتماع تماما به نحوه برخورد های اجتماعی شما مربوط می شود، سوال بپرسید، شما کاربران هاو کن یو  حتما در گفت و گو ها شرکت کنید ولی هرگز از حد و اندازه خود خارج نشوید و مزاحمت ایجاد نکنید. نگران نباشید احترام همیشه متقابلانه است، اگر برای ارتباط درست با هر شخصی انرژیی و وقت و دقت خرج می کنید شک نکنید این مسیر دو طرفه خواهد بود هر چند زمانبر باشد.

هدفمند باشید

از زندگی چه می خواهید؟ هدف شما از مسیر یا مسیر هایی که در آن گام بر می دارید چیست و یا اصلا به کجا ختم می شوند؟ پس از اینکه برای خود مسیر را مشخص کردید و خود را برای این مسیر آماده کردید حال زمان آن رسیده است که با انرژی و مصمم در این مسیر گام بردارید. مشخص بودن اهداف مسیر شما را از سردرگمی خارج می کند و به صورت ناگهانی در تمامی روابط، کار ها و رفتار خود اثرش را نشان می دهد، این موارد به راحتی برای شما اعتماد به نفس، مصمم بودن و محکم بودن را به همراه بخواهد داشت.

مشخص و واضح بر خورد کنید

شاید لازم باشد در رابطه با کارها، پاسخ ها، رفتار ها و … کمی واضح تر و مشخص تر برخورد کنید. صحبت ها و یا کلمات و در نهایت منظور خود را در هاله ای از ابهام  عرضه نکنید هر چند این مورد هرگز به معنی توهین و یا بد دهنی نیست  حتما مراقب این موارد باشید. یک مرد متشخص همیشه صریح و روشن صحبت می کند. برای نه گفتن نگران نباشید. اگر یک “نه” را درست و واضح ارائه کنید ثمره اش از چندین پاسخ مثبت نتیجه بخش تر خواهد بود. بدانید چگونه به دور از توهین و یا حتی مهیا کردن شرایط برای ناراحتیدیگران، نه بگوید، در نهایت باید بگوییم دانستن چگونه “نه” گفتن یکی از با احترام ترین موراد برای خود شما و شخص مقابل است. با پاسخ های مثبت پوچ، شخصیت خود را زیر سوال نبرید.

به قول و حرف های خود متعهد باشید

اگر قرار ملاقات دارید و یا قرار است کسی را در زمان و ساعتی مشخص ببینید بهتر است در سر تایم دقیق خود در محل حضور پیدا کنید، اگر به کسی قول کمک یا همکاری می دهید لازم است حد اقل برای آن تایم بگذارید و تلاش خود را بکنید هرچند نتیجه لازم و مطلوب را به دست نیاورید. وقتی به خودتان می گوید که تا فلان زمان باید یک کار یا پروژه را به اتمام برسانم بهتر است برای خود و حرف خود ارزش قائل باشید و آن مورد را پیگیری کنید. این موارد نتنها عزت نفس شما را بهبود خواهد بخشید بلکه شما را فردی قابل اطمینان و اعتماد تر و البته محکم تر نشان خواهد داد.

هیچ رفتار مثبتی را بی پاسخ نگذارید

شاید توسط دیگران حقی از شما ضایع شده است، شاید دیگران آنچنان که باید و شاید لطف های شما را جبران نمی کنند، شاید شما کاربران هاو کن یو رفتار ناشایست و نا مناسبی از دیگران بر علیه خودتان مشاهده کرده باشید، اما، اما، اما به محض مشاهده و دریافت کوچکترین لطف، محبت یا حرکت مثبتی، به خاطر شخصیتی که تا به اینجا برای خود رقم زده اید رفتار های مثبتشان را بی پاسخ نگذارید. جذابیت و اهمیت این مورد در مورد کار های کوچک تر بیشتر است. حال شما به اندازه کافی بزرگ و باشخصیت شده اید که بتوانید از حرکت های منفی چشم پوشی کنید و در عوض پاسخ کوچک ترین لطف ها و محبت ها را بدهید. از همین حال بر روی این عادت های زیبا کار کنید و آن ها را به آینده موکول نکنید. این کار را از داخل خانه و خانواده خود شروع کنید.

خودتان باشید

شاید زمان آن رسیده است که از تقلید های نابجا برای شبیه بودن همچون بزرگان دست بکشید، مگر شما کاربران هاو کن یو تصمیم به خاص و یونیک بودن ندارید، مگر نمی خواهید متفاوت از دیگران باشید، مگر نمی خواهید خاص باشید پس چرا خودتان نیستید و مدام سعی در تقلید کردن شخصیت ها دارید، مگر نمی دانید شخصیت خود شما خاص ترین و یکتا ترین کارکتر ها در سراسر جهان است. شاید به جای تقلید از طرز لباس پوشیدن و یا رفتار فلان شخصیت زمان آن رسیده است بر روی شخصیت خودتان کار کنید و وقت بگذارید و آن را به تکامل برسانید، هرگز از پذیرفتن و قبول کردن و البته یاد گرفتن رفتار های و مسیر و روش های دیگران و بزرگان دست نکشید ولی همه این موارد در کنار شخصیت شما قرار می  گیرند.