کیف های کوله پشتی جزئی از زندگی ماست. بسیاری از افراد و به خصوص جوانان به صورت روزانه و دائمی از کوله پشتی برای حمل وسایل مورد نیاز خود استفاده میکنند. اما با اینکه این شی بیشتر وقت ها با ماست، اما معمولا فردی به مواردی همچون سلامت کمر و گردن و جنس پارچه های بکار رفته در کوله پشتی توجه نمیکند. حتی به این نکته مهم که شاید کوله پشتی مناسب تیپ و استایل روزانه او نباشد اهمیتی نمیدهد. اما این مسائل بسیار مهم اند. در ادامه با هاو کن یو همراه باشید تا به موارد مهمی قبل از خرید یک کوله پشتی اشاره کنیم.

اندازهoutdoor-survival

اندازه ی کوله پشتی بسیار از نظر سلامت بدن حائز اهمیت است. اگر کوله پشتی بیش از حد بزرگ باشد باعث افزایش فشار بر روی مهره های کمر و گردن خواهد شد. کوچک بودن بیش از حد کیف باعث میشود تا وزن آن بیش از حد تحملش شود و فشار های نقطه ای و طیان بار بر روی بدن به وجود آید. اگر قصد خرید یک کیف کوله پشتی را دارید حتما اولویت اول خود را اندازه درست آن در نظر بگیرید.

اندازه کوله پشتی همانطور که در تصویر مشخص است باید از مهره c7 شروع شده و تا مهره آخر (hip Shelf) ادامه پیدا کند. این اندازه ممکن است برای هر نفر متفاوت باشد لذا قبل از خرید کوله پشتی حتما با دوبند آن را امتحان کرده و میزان فشار آن بر روی بدن خود را اندازه بگیرید.

۷ فعالیت روزانه که به ستون فقرات شما آسیب وارد می کند

جنس و کیفیت ساختstaad-backpack-side-pocket-closeup-press

جنس کوله یکی دیگر از معیار های انتخاب آن است. به یاد داشته باشید که هر جنس مختص شرایط آب و هوایی، نوع استفاده و همچنین میزان جرمی است که میخواهید در آن قرار دهید. به عنوان مثال اگر قصد دارید از کوله پشتی برای سفر در طبیعت استفاده کنید طبعا یک کوله پشتی نازک و کتانی مناسب این کار نخواهد بود. برای طبیعت گردی باید کوله پشتی با جنس پارچه پلاستیکی و یا برزنت انتخاب کنید.

کیفیت دوخت و اتصالات کوله هم باید قبل از خرید به دقت بررسی شوند. به یاد داشته باشید که مهمترین نقاط برای بررسی عبارت اند از: محل اتصال زیپ به پارچه، کف کوله پشتی، بست های پلاستیکی (که وظیفه بزرگ و کوچک کردن بند ها را به عهده دارند) و محل حفاظ لپتاپ.

همچنین قبل از خرید حتما همه زیپ های کوله را امتحان کنید تا بعدا دچار مشکل نشود. کف کوله پشتی بایستی حتما دارای لایه ضخیم تری باشد، چرا که ممکن است زیاد با سطوح مختلف برخورد داشته باشد. اگر از می خواهید از کوله پشتی برای حمل لپ تاپ خود استفاده کنید باید به محافظ کوله نیز توجه کنید. با فشردن دست آن را امتحان کنید و ببینید که چقدر در مقابل فشار ضربات با دوام است.

رنگuntitled-001

وقتی که از کوله پشتی استفاده می‌کنید، حدودا ۲۰ الی ۳۰ درصد از بدن خود را پشت آن می‌پوشانید. پس بسیار مهم است که رنگ درست را انتخاب کنید. با اینکه کیف های کوله پشتی بیشتر در رنگ مشکی تولید میشوند، در بازار رنگ های متنوع زیبا و زشتی از آنها موجود است. یکی از معیار های شما باید انتخاب بهترین رنگ در میان آنها باشد. به این نکته توجه کنید که لزوما رنگ مشکی بهترین انتخاب نیست و باید به المان های دیگر مثل رنگ شلوار و البسه بالا تنه توجه کنید. برای داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه ست کردن رنگ ها در پوشش میتوانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

آموزش ست کردن لباس

جادوی رنگ توسی

frfwyiskrgtpbjzdigo2

رنگ توسی در ست کردن بسیار خاص است چرا که با هر نوع و هر رنگی قابل استفاده است. از ست شدن با قرمز سیر گرفته تا مشکی. اگر زمان یا حوصله انتخاب رنگ مناسب برای کوله را ندارید، میتوانید کوله توسی را انتخاب کنید. مطمئنا این کوله هم مناسب برای کار، هم درس و هم مناسب طبیعت گردی است.

فضا، نوع استفادهvueab7xwkdbrwbb9z7is

پیشتر اشاره ای به نوع استفاده کوله پشتی کردیم. اما در این جا مفصل تر به این موضوع میپردازیم. قبل از خرید کوله، کاربری خود از آن را مشخص کنید. کوله های درسی و دانشگاهی معمولا دارای فضاهای اختصاص یافته به کتاب، لپتاپ، خودکار و دفتر چه هستند. اما کوله های ورزشی اصولا از جاهای کمی برخوردارند. به عنوان مثال یک کوله ورزشی دارای یم محفظه بزرگ برای لباس ها و یک محفظه برای قمقمه ورزشی است.

چگونه ارزان طبیعت گردی کنیم ؟

کوله هایی هم وجود دارند که به صورت میانگین در طراحی آنها سعی شده است که به نیاز های همه اقشار توجه کند. اما معمولا این کوله ها دارای کیفیت خیلی زیاد نبوده و نمیتوان سرمایه گذاری عمرانه بر روی آنها انجام داد.

با این ترفند ها کوله پشتی خود را مدرن تر کنید

چه کوله پشتی جدید و چه کوله استفاده شده دارید، میتوانید با انجام کارهایی این کیف را مدرن تر و قابل استفاده تر کنید. به عنوان مثال برخی از کوله پشتی های جدید تر از پاور بانک استفاده میکنند تا اگر دسترسی به برق ندارید گوشی یا تبلت خود را شارژ کنید. همه میدانیم که این یک آپشن خوب و مفید است. اما همه کوله پشتی ها این قابلیت را ندارند.

با کمی سلیقه میتوان یک عدد پاور بانک در کوله پشتی تعبیه کرد و سیم شارژر را به زیبایی به گوشی خود رسانید. اگر جزو افرادی هستید که زیاد به موسیقی گوش می دهند میتوانید همین خلاقیت را با کابل های AUX انجام دهید تا در همه جه و همه حال بدون اینکه نگران دگیر شدن با سیم هندزفری خود باشید از موسیقی لذت ببرید.