حالت دادن مو بدون استفاده از حرارت و گرما موضوع این بخش از مقالات هاو کن یو است.  با توجه به این موضوع که استفاده مکرر از سشوار و اتو باعث آسیب رساندن به مو می شود با هم روش های حالت دادن و البته مراقبت از مو بدون حرارت و گرما را مرور می کنیم. باما همراه باشید.

مهمترین عامل یافتن شیوه مراقبت از موی‌تان بدون گرما، حفظ بافت طبیعی موهای‌تان است. موهایی که بطور طبیعی صاف هستند اغلب می‌توانند بدون شیوه‌های گرمایی به‌خوبی فر شوند، اگر موهای شما بطور طبیعی مجعد است رسیدن به مویی لخت و صاف امکان‌پذیر نیست. با نکاتی که اشاره می‌شود شما قادر خواهید بود مجعدی طبیعی موی خود را حالت بهتری بدهید، موج‌های بیچی به موهای‌تان بدهید، فر کنید، لخت کنید و حجم دهید: همه این‌ها را بدون ابزار گرمایی آسیب‌زننده انجام می‌شود. با ما همراه باشید تا این روش ها را با شما مرور کنیم. 

استفاده از شامپوهای فوم و نرم‌کننده‌های قوی را قطع کنید

حالت دادن مو www.howcanu.comما شامپو ی خوب را با میزان کفش میسنجیم. تمام آن حباب‌ها، موها را تمییز می‌کنند، درست است؟ خیر! متأسفانه، اگر شامپوی شما کف می‌کند اینطور نیست که موی سرتان را خوب و سالم می‌کند. حتی شامپوهای طبیعی و ارگانیک مواد فومی مصنوعی دارند که تولید کف می‌کنند. نتیجه این است که مواد فومی روغن‌های طبیعی پوست سر را از بین می‌برند و این چرخه کامل تولید روغن پوست سر را برهم‌ می‌زند. نرم‌کننده‌های معمولی نیز مشکل‌زا هستند چون مواد نشکیل‌ دهنده مصنوعی آنها می‌توانند به مو آسیب بزند.

وقتی صحبت از مراقبت از مو بدون گرما می‌شود هدف معمولا مویی درخشان‌تر، نرم‌تر و سالم‌تر است. به این علت است که توصیه می‌شود از ریشه شروع کنید، زمانیکه قرار است گرما داده نشود. زمانیکه درباره شامپوهای بدون فوم صحبت می‌شود، سوال رایجی که پیش می‌آید شامپو نو پو متد (جوش شیرین و آب) که با یک سرکه سیب آبکشی می‌شود، درحالیکه نو پو برای برخی مردم خوب جواب می‌دهد، اخیرا توضیح داده شده که چرا این کار طرفدار ندارد. علت آن به میزان PH آن و کمبود عوامل وابسته به آن است. 

مو های مرطوب خود را بفشارید، آن را با حوله مالش ندهید

حالت دادن مو www.howcanu.comاگر می‌خواهید مراقبت از مو بدون گرما را تمرین کنید احتمالا با شستن موهای‌تان در عصر شروع می‌کنید (مگر اینکه با رفتن به سر کار با موهای خیس مشکل نداشته باشید). هیچ کس نمی‌خواهد با موی خیس بخوابد، با این حال در اینجا نکته جالبی است که چند سال قبل یک آرایشگر یاد داد: شما با حوله موهای‌تان را خشک می‌کنید، رطوبت را بدون مالش حوله از موی‌تان بچلانید. زمانیکه برای خشک کردن موی‌تان آن را مالش می‌دهید موی‌تان با این کار آسیب می‌بیند و وز می‌شود. چلاندن آرام  رطوبت را از می‌گیرد و مو را صاف نگه می‌دارد.

برس موی زبر بدون گرما، وز مو را کم می‌کندحالت دادن مو www.howcanu.com

برس موی زبر صمغ را از پوست سر تا انتهای مو پخش می‌کند. این کار نه تنها روغن پوست سر را کاهش می‌دهد و از ریشه‌های چرب جلوگیری می‌کند، به کل مو رطوبت می‌رساند، چون صمغ بهترین نرم‌کننده و سرم ضد “وز” است که تاکنون اختراع شده است. 

یک مورد که احتمالا توجه خواهید کرد این است که موی شما فورا بعد از برس با دندانه‌های خشن پف خواهد کرد. اما طبیعتا این نتیجه دندانه‌های خشن است که با هر تار مو تماس دارد، اگر موی شما صاف یا مواج است موی‌تان را تاب ملایمی دهید تا آن را راحت کنید و با این کار موی شما صاف و لخت می‌شود.

برای حجم‌دهی بدون گرما از روغن هسته انگور کمک بگیرید

حالت دادن مو www.howcanu.comاگر بطورعادی از استفاده از هر نوع محصولات حالت دهنده بعد از شستن موهایتان اجتناب می‌کنید چون معمولا این کار موهای‌تان را کم‌پشت یا چرب می‌کند، بنابراین می توانید روی نتایج بعد از استفاده از عصاره هسته انگور و روغن‌های ضروری حساب کنید. چرا که موهای شاداب، پر، با حجم طبیعی بدون هیچ وزن اضافه خواهید داشت.

بدون گرما، با نمک اپسوم موهای‌تان را موج دهید

شما قسمت مرورها را مشاهده کنید و از نکات اسپری نمک اپسوم در اینجا میکاپ الی استفاده ‌کنید. یک فنجان آب گرم و دو قاشق چایخوری نمک اپسوم را با یکدیگر مخلوط کنید تا حل شوند، بعد آن را در یک بطری اسپری بریزید و روی موهای‌تان بپاشید. حجم‌دهنده فوری و موج‌های بیچی! برای رطوبت‌دهندگی بیشتر ترکیب اسپری موج‌های بیچی با روغن نارگیل را امتحان کنید.

موهای‌تان را شانه کنید و  برای آرایش بدون استفاده از گرما آماده کنید

اگر شما می‌خواهید بافت طبیعی موی صاف یا مواج را آرایش کنید این شیوه برس کشیدن که آنتونی موروکو نشان داده است را امتحان کنید. فقط ۵ تا ۱۰ دقیقه برای تمرین عملی زمان می برد. سپس بگذارید موی‌تان تا زمانیکه میکاپ می‌کنید، به ایمیل‌ها پاسخ می‌دهید، صبحانه می‌خورید، و هر کار دیگری که در صبح انجام می‌دهید روی سرتان بماند.

صاف کردن موهای صاف بدون گرما

حالت دادن مو www.howcanu.comمراقبت از مو بدون گرما به معنای حفظ بافت طبیعی موی‌تان است. به شما توصیه نمی‌شود تلاش کنید بدون گرما موی صافی داشته باشید، اگر شما از موی مجعد خوشتان می‌آید. با این حال، اگر موی شما متمایل به صاف‌تر شدن است، و فکر می‌کنید وقتی راحت در هوا خشک می‌شود کاملا صاف نمی‌شود، این تکنیک خلاق را برای صاف کردن موی‌تان بدون حمام مفید می‌باشد.

مجعد شدن بدون گرما

حالت دادن مو www.howcanu.comروش‌های زیادی وجود دارد که بدون گرما، مو مجعد شود. ساده‌ترین شیوه این است که خیلی ساده موهای تازه شسته‌شده را تاب دهید، اما مو را به شکلی زیبا خشک کنید و اجازه دهید دو ساعت به همان حالت بماند. (موی تازه شسته‌شده، خیس یا با رطوبت کم بهتر موها را بدون گرما مجعد نگه می‌دارد تا مویی که تازه شسته نباشد)

علاوه بر این، دو روش زیر برای مجعد کردن بدون گرما امتحان شده‌اند و موفق بوده‌اند. دو روشی که به اندازه کافی راحت هستند تا حدی که، در حالیکه موهای‌تان مجعد است می‌توانید کل شب را بخوابید. اگر موهای‌تان به طور طبیعی موجدار/مجعد است، استفاده از یکی از این تکنیک‌های مجعد کردن بدون گرما، نتیجه بهتر و زیباتری بوجود می‌آورد.

ژل حالت‌دهنده و روغن مو

اگر شما می‌خواهید موی‌تان را حالت منظم‌تر و دقیق‌تری بدهید و همانطور باقی بماند، توصیه می‌شود از ژل حالت‌دهنده و روغن موی حالت‌دهنده استفاده کنید. محصولات اصل موجود در بازار ۱۰۰ درصد طبیعی و بی‌نهایت برای شما مغذی هستند. روغن مو مخصوص بافت و حالت مو است. در حالی که ژل برای صافی و براقی مو استفاده می شود.

ژل حالت‌دهنده می‌تواند بر موی خیس یا خشک استفاده شود تا حالت آن را نگه دارد. زمانیکه بر موهای خیس استفاده کنید متوجه می‌شوید که مجعدی طبیعی مو را حفظ می‌کند. بیش از حد استفاده نکنید فقط یه مقدار کم کافی است. اگر آن را بر موهای خشک استفاده کنید موهای‌تان به حدی صاف می‌شود که در هوا پرواز می‌کند. این ژل حالت‌دهنده چسبناک نیست و مو را ترد نمی‌کند در عوض، مو همچنان نرم و لطیف می‌ماند.

روغن مو برای حفظ مجعدی مو به‌خوبی اثر می‌کند. برای استفاده، دست‌های‌تان را خیس کنید و مقدار کمی، به اندازه یک سکه (اگر موهای ضخیمی دارید بیشتر استفاده کنید) روی دست‌تان بریزید و بمالید. سپس، با استفاده از دست‌های‌تان موی‌تان را شکل و حالت دهید. بدون هیچ گرمایی، می‌توانید موهای‌تان را به شکلی طبیعی که کل روز حفظ شود تاب دهید و مرتب کنید. اگر لازم باشد موهای‌تان را به سرعت از این مواد پاک کنید کافی است دست‌تان را خیس کنید و بر موهای‌تان بکشید. از روغن مو در روزهای مرطوب استفاده کنید زیرا برای جلوگیری از وزی مو، عالی است، اما برای حفظ حالت دادن به مو و مجعدی مو به اندازه کافی بمالید.

حنا برای بدن، بافت و برق موحالت دادن مو www.howcanu.com

حقایق مهمی وجود دارد که قبل از استفاده از حنا باید بدانید. اول، اگر می‌خواهید از یک حنای رنگی استفاده کنید نتایج رنگ تغییر می‌کند و ممکن است برای اینکه به رنگ دلخواه خود برسید دوباره انجام دهید. حنای موروکو متد لزوما موهای‌تان را قرمز یا نارنجی نمی‌کند. موروکو متد تنوع رنگ در اینجا دارد که شامل بی‌رنگ، بلوند، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره، قرمز و مشکی است. تنوع رنگی از ترکیب برگ‌ها، ساقه‌ها و ریشه‌های گیاه لاوسون (گیاه حنا) بدست می‌آید.

برخلاف رنگ مو، حنا بجای نفوذ در مو، آن را می‌پوشاند. این به این معناست که حتی بطور مساوی بدون اینکه ریشه‌ها رنگ متفاوتی داشته باشند، مو را یکدست می‌کند. همچنین، حنا مو را تغذیه می‌کند، حجم می‌دهد و نرم می‌کند. شما نمی‌توانید موی‌تان را با رنگ موی همیشگی رنگ کنید تا حنا بطور کامل از موهای‌تان برود که این حدود ۸ الی ۱۲ هفته طول می‌کشد. علاوه بر این آنطور که امتحان شده است، شما نمی‌توانید از حنا بر روی موهای رنگ‌شده استفاده کنید (شما باید صبر کنید تا آن رنگ برود و موی جدید رشد کند).

اگر شما می‌خواهید از موهای‌تان بدون محصول رنگی مراقبت کنید و می‌خواهید حجم و برق داشته باشد، شدیدا استفاده از حنای بی‌رنگ را توصیه می‌شود. اگر شما بی‌پرواتر هستید، حنای بلوند یا قهوه‌ای روشن را امتحان کنید (تنوع رنگ را  اینجا ببینید) تا حتی هایلایت بیشتری هم داشته باشید. حناهای موروکو متد به عنوان یک نرم‌کننده عمیق بسیار مقرون به صرفه هستند که در سالن‌ها از ۶۰ دلار به فروش می‌رسند. یک بطری حنای بی‌رنگ ۱۰ دلار قیمت دارد و ۲ تا ۳ بار استفاده می‌شود.