خشک کردن صحیح مو و اینکه چگونه صحیح مو های خود را خشک کنیم که علاوه بر خشک کردن به آن ها آسیب نرسانیم موضوع امروز وبسایت هاو کن یو است. با طی کردن مراحل زیر شما فرا خواهید گرفت چگونه موهای خود را خشک کنید بدون اینکه به آن یا ریشه موی خود آسیب برسانید.

پس از استحمام و یا شست و شوی مو های خود حال زمان آن رسیده است که اقدام به خشک کردن آن کنید. در مقاله زیر که قبلا در هاو کن یو منتشر کردیم روش صحیح شستن مو ها را به شما آموزش دادیم که در مقاله زیر می توانید آن را مطالعه کنید.

استفاده صحیح از حوله

01در اولین اقدام برای خشک کردن مو و پس از استحمام شما می توانید از حوله ها برای گرفتن آب مو ها کمک بگیرید. اما با حوله به صورت چرخش و خشن مو های خود را خشک نکنید. این کار باعث شکستگی و البته جدا شدن بسیاری از مو ها از سر شما می شود. بهترین روش به این صورت است که ابتدا به نرمی مو های خود را در حوله قرار داده و سپس با آرامی حوله را هدایت کنید تا آب مو ها گرفته شود. اگر مو های شما کوتاه است و تمی توانید مو های خود را در حوله قرار دهید، می توانید حوله را به دور سر و مو های خود بپیچید و سپس با حرکات بسیار آرام دست خود، اقدام به کشیدن حوله روی سر و خشک کردن مو ها کنید. به خاطر داشته باشید با حوله قرار نیست مو های خود را خشک کنید و هدف تنها گرفتن آب اضافی از مو های شماست.

بخش بندی کردن مو ها

02هر چقدر حجم مو ها در هر قسمت بیشتر باشد مطمئنا خشک کردن آن ها هم سخت تر است. بهتر است مو های خود را اگر بلند است به ۴ الی ۶ قسمت تقسیم کنید و سپس خشک کنید. مطمئن شوید که در هیچ بخشی مو های شما گره نخورده است. اگر مو های شما خیلی بلند است می توانید از گیره های مو هم کمک بگیرید. اما اگر مو های شما کوتاه است می توانید این مرحله را کنار زده و به مرحله بعد بروید.

خشک کردن مو ها از ابتدای مو

03برای استفاده از سشوار باید بدانید که، کار خشک کردن را از ابتدای مو یعنی بخش نزدیک به ریشه مو و به سمت پایین انجام دهید. این کار البته نباید از فاصله نزدیک به پوست سر انجام شود و در واقع از ۱۰ الی ۱۵ سانتی متری ریشه مو به سمت انتهای مو انجام بگیرد. با ایجاد این فاصله از سوختگی ریشه مو و پوست سر جلوگیری می شود.

ادامه کار با سشوار

04دقت داشته باشید که حرارت و درجه سشوار خیلی زیاد نباشد و با دمای کمتر و صرفا زمان بیشتر این کار را پیش ببرید. سشوار را برای مدت طولانی در یک نقطه نگه ندارید و مدام آن را در نواحی مختلف بچرخانید، بهتر است عملیات استفاده از سشوار با یک برس یا شانه مناسب همراه باشد تا ضمن خشک کردن مو ان را حالت نیز بدهیم و از گره خوردن آن نیز جلوگیری کنیم.

جلوگیری از خشک شدن تمام مو

05این نکته را باید به خاطر داشته باشید که شما قرار نیست تمام موی خود را تماما خشک کنید و توصیه کارشناسان بدین صورت است که کمی مو های خود را در پایان مخصوصا از ناحیه ریشه مرطوب نگه دارید. با خشک کردن تمام مو ، مو های شما حالت وز خواهد داشت و حالت استاتیک و الکتریسیته ساکن به وجود می آید. اجازه دهید باقی مانده رطوبت با هوای محیط خودش خشک شود و این کار یکباره انجام نشود.

تمام کردن کار با باد خنک سشوار

06برای براقی و البته طراوت بیشتر مو های شما می بایست در نهایت گرم کننده سشوار خود را خاموش و تنها از باد معمول کمک بگیرید. در همین حال با دست و یا با شانه به آرامی به میان مو های خود بکشید و اگر کره ای وجود دارد آن را از بین ببرید. اگر احتیاج است کمی مو های خود را با سرم کریستال مو ان را کمی مرطوب کنید و سپس شانه بکشید. اگر لازم بود برای حالت دهی در این مرحله از انواع حالت دهنده ها و یا روشغن زیتون هم می توانید کمک بگیرید. با این کار مو های شما ضمن براق بودن نرم هم خواهند شد.