بالا نگه داشتن مو یا حالت دادن مو به سبک و مدلی که خود به دنبال آن هستیم گاهی اوقات با وجود همه تجهیزات امروزی، سخت می شود. گاهی به دلیل جنس مو، گاهی به دلیل مدل مو، گاهی به خاطر اشتباهات ما در مدل دادن و حتی اشتباهات در استفاده از تجهیزات. امروز روش هایی که برای بالا نگه داشتن مو تا رسیدن به مدل مورد نظر باید طی کنیم را با یکدیگر مرور می کنیم.

شاید شما به دنبال یک مدل موی جدید باشید، یا شاید به دنبال اضافه کردن حجم و شکل دادن به موهایتان هستید. امروزه اکثر مدل های موی مردانه و پسرانه و بسیاری از مدل های موی دخترانه با حجم دادن و البته بالا نگه داشتن مو همراه است. صرف نظر از ظاهری که شما به دنبال آن هستید، راه های زیادی برای حفظ حالت موها وجود دارد. با استفاده از برخی محصولات و روش های جدید آرایش که برای نوع موی شما مناسب هستند، مو شما می تواند در عرض چند دقیقه با نیروی جاذبه مقابله کند. احتمالا شما با بسیاری از این روشها آشنا هستید و برخی را نیز قبلا استفاده کرده اید اما نکته استفاده صحیح و درست از این مواد و تجهیزات است که شما را به بهترین نتیجه می رساند. ما روش صحیح را به شما آموزش می دهیم.با ما در هاو کن یو همراه باشید

روش صحیح شانه و برس کشیدن مو برای حالت دادن

موهای خود را بشویید

اگر موها تمیز و شسته شده باشند، مدل دادن به آنها راحت تر خواهد بود. وقتی کارتان تمام شد، آنها به آرامی با یک حوله خشک کنید.

استفاده از تکنیک شانه کردن پوش

از تکنیک های پوش دادن برای مدل دادن به موی بلند استفاده کنید. پوش دادن عبارت است از برعکس شانه کردن موها (از نوک مو به سمت ریشه) به منظور ایجاد حجم بیشتر. اغلب ظاهر “کندوی عسل” (یک مدل مو) به مو می دهد، پوش دادن یک گزینه عالی برای بالا نگه داشتن موهای شما بدون/حداقل استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی است.

استفاده از انگشتان برای حالت دادن

از تکنیک های نوک انگشتی برای استفاده از محصولات مو، روی موی کوتاه استفاده می شود. در مورد موهای کوتاه، شما می توانید با استفاده از نوک انگشتان خود، در موهای خود حجم ایجاد کرده و آنها را به سمت بالا شکل دهید. بسته به طول موهایتان یک مقدار محصول حالت دهنده با اندازه یک سکه کوچک یا بزرگتر به دستتان بزنید. سپس به آرامی انگشتان خود را از میان موها برده و از ریشه تا نوک مو شانه کنید. انگشتانتان را به سمت بالا ببرید تا موهایتان به حالت ایستاده درآید. کمی نیاز به تکرار و البته صبر دارید.

برای این که ظاهر مو مرطوب باشد، از ژل استفاده کنید. برای خشک بودن، از یک محصول مات کننده استفاده کنید.

این روش بر روی موهای کمی کثیف بسیار خوب است، چون روغن طبیعی خود مو، به موی شما کمک می کند تا شکل خود را حفظ کند. سعی کنید موهای خود را یکی دو روز بعد از شسته شدن، به روش نوک انگشتی مرتب کنید.

برای مو های فر و مجعد از شانه بلند تر کمک بگیرید

خیلی از کسانی که مو های فر دارند از شانه کردن سخت مو ها شکایت دارند اما نمی دانند که مشل ان ها مو نیست بلکه شانه استباه است. برای انواع موی مجعد از شانه دندانه بلند استفاده کنید. اگر موهای شما بسیار مجعد است، می توانید به موهایتان حجم دهید و آن ها را به حالت ایستاده درآورید. شانه را روی سر، در خلاف جهت رشد موها قرار داهید و حدود دوسانت به سمت نوک مو شانه کنید. با اینکار موی شما داری حجم می شود.

حال که تقریبا مو های خود را با شانه حالت دادید به سراغ ثابت نگه داشتن ان با محصئلات می رویم

استفاده از محصولات و تجهیزات

استفاده از مواد حالت دهنده

پس از شانه کردن در مراحل قبل، قبل از هر چیز با سشوار مو ها را به حالتی که تمایل دارید، کمی حالت دهید تا شکل اولیه را به خود بگیرند. حال به مقدار مورد نیاز (۱۵ میلیلیتر) تافت ( یا ژل و مواد حالت دهنده) را در موهای مرطوب خود ماساژ دهید. برای برخی محصولات لازم است کمی مو های شما مرطوب باشد. این مورد را می تواند از روی توضیحات خود محصول مرور کنید.

به اندازه کف دستتان ژل مو را در دستان خود بمالید و سپس انگشتان خود را از جلو به پشت سر خود بکشید. این محصول را به روی بخش های مختلف مو ماساژ دهید. سعی کنید خوبمحصول را به قسمت ها مورد نظر ماساژ دهید و تنها به روی مو اکتفا نکنید. استفاده از این محصول به اضافه کردن حجم و شکل دادن به موی شما کمک خواهد کرد.

برای اثر بخشی بیشتر، ژلی را انتخاب کنید که در مقابل گرما مقاوم باشد.

مجدد با سشوار بکشید

برای ۵ تا ۶ دقیقه موهای خود را با سشوار روی حرارت متوسط مجدد خشک کنید. موهای خود را از پشت سر تا جلو خشک کنید، به طوری که موهای پشت خشک تان میتواند به عنوان یک سطح برای پوشاندن موهای بلند جلوی شما عمل کند.

استفاده از برس گرد

بهترین نوع وسیله برای حالت دادن به مو برس های گرد است. از برس گرد برای شانه کردن موهایتان به سمت بالا و عقب استفاده کنید. با چرخاندن برس سعی کنید علاوه بر شکل مورد نظر در هر قسمت کمی هم مو را حجم دهید تا قسمت های دیگر از مو به کمک شما بیاییند. این کار مخصوصا در لبه ها به منظم و ایستادن مو بسیار کمک می کند.

همان طور که موی خود را خشک می کنید، به صورت مواج موهایتان را برس بکشید. این کار باعث می شود موهای شما به حالت سر بالا بماند، و حجم موهای شما را زیاد می کند.

برای موهای کوتاه، این کارها تمام چیزی ست که شما برای صاف نگه داشتن موهایتان نیاز خواهید داشت. موهای بلندتر ممکن است به کمک محصول اضافی نیاز داشته باشند.

استفاده از باد سرد سشوار

۲ تا ۲ دقیقه موهای خود را با سشوار خنک خشک کنید. در پایان ۵ – ۶ دقیقه خشک کردن موها در دمای متوسط / گرم، تنظیمات سشوار روی را به حالت سرد تغییر دهید. تا زمانی که موهایتان کاملا خشک شود، از سشوار خنک استفاده کنید. استفاده از تنظیمات سرد برای آخرین دقیقه خشک کردن به ثابت کردن شکل موی شما کمک خواهد کرد.

استفاده از واکس مو

از یک قاشق چای خوری (۴.۹ میلی لیتر)واکس مو و یا حالت دهنده استفاده کنید. مقدار کمی از آن را بین کف دست خود بمالید و دستتان را بین موهای حجیم شده و حالت گرفته خود بمالید. استفاده از این محصول به موی شما کمک خواهد کرد تا شکل خود را حفظ کند و در هین حال ظاهر طبیعی خود را حفظ می کند.

  • متناسب با ضخامت و جنس مو های خود از حالت دهنده یا واکس مناسب استفاده کنید
  • استفاده بیش از حد از محصول می تواند حجم موهای شما را کاهش دهد، که در نهایت جلوی ایستادن آن را می گیرد. زمانی که شک دارید، از واکس کمتر استفاده کنید. اگر کافی نبود، دوباره استفاده کنید.

استفاده از ژل مو

اگر در مرحله قبل فکر میک نید حالت و درخشندگی لازم ره به دسن آورده اید کار شما به اتمام رسیده است اما در غیر این صورت از یک ژل مو برای نرمی بیشتر و کمی درخشندگی می توتانید کمک بگیرید. 1 قاشق سوپ خوری (۱۵ میلی لیتر) ژل مو و یا موم برای نمناک کردن مو استفاده کنید.

مقدار کمی از محصول را بین انگشتان خود بمالید و از محصول برای تبدیل موی خود به حالت سیخی استفاده کنید. زمانی که از ژل  استفاده می کنید، از ریشه های مو شروع کنید و انگشتان خود را به سمت بالا بکشید. ژل و واکس باعث می شود موهای شما یک شکل محکم و میخ مانند که تمام روز خیس به نظر می رسند، به خود بگیرد.

اتمام کار با اسپری تثبیت کننده

حال که به مدل موی مورد نظر خود رسیده اید با کمی اسپری تافت مو را ثابت و کار را تمام کنید. این مرحله اختیاری است، اما استفاده از اسپری تافت کمک خواهد کرد تا مدل موی شما شکل خود را برای ساعت ها حفظ کندپ. به موهایتان سریع اسپری بزنید تا حجم موی حفظ شود. این کار را با فاصله مناسب انجام دهید و اسپری را خیلی به مو نزدیک نکنید. سعی کنید از مقدار کمی اسپری کمک بگیرید. این کار به خصوص برای موی بلند بسیار مهم است چون در مقابل بالا ایستادن مقاوم تر هستند.

استفاده از محصول مناسب

محصولات مختلف را آزمایش کنید. اگر در ساخت موی خود دچار مشکل می شوید، ممکن است به این دلیل باشد که از نوع اشتباهی از محصولات مو استفاده می کنید. به عنوان مثال، اگر موی شما بلندتر از ۵ اینچ (۱۳ سانتی متر) باشد – بهترین محصول برای شما یک کرم یا محصول رسمی است. اگر موی شما کوتاه تر است، ژل و یا یک موم افزایش برای شما بهتر است.

استفاده از الکتریسیته برای حالت دادن مو

این روش شاید کمی خنده دار به نظر برسد ولی جالب است بدانید با تجهیزات مناسب در بسیاری از آرایشگاه ها از این روش برای حالت دادن مو استفاده می شود هر چند بهتر است از قبل حالت های قبلی را تست کنید واگر به نتیجه نرسیدید به سراغ این روش بیایید.

استفاده از بادکنک

یک بادکنک لاستیکی بردارید و آن را از هوا پر کنید، با پمپ یا با استفاده از تنفس خود آن را پر کنید. بادکنک را به قدر کافی پر کنید تا سفت و محکم شود و سپس سر آن را ببندید.

کشیدن بادکنک بر روی مو

بالن را روی موهای بالای سر خود بمالید. به آرامی بادکنک را چند بار روی سر خود به عقب و جلو حرکت دهید. با این کار انرژی ایستایی بادکنک به موهای شما منتقل می شود، که به موها  کمک می کند بایستند.

در آینه نگاه کنید

در این نقطه، موهای شما باید ایستاده باشند. اثرات الکتریسیته ساکن بیشتر از یک دقیقه یا بیشتر دوام نخواهند داشت، اما شما می توانید مدل موی خود را با ادامه دادن به مالیدن بادکنک به موهایتان حفظ کنید.

اصلاح صحیح موی سر

حالت دادن مو به هنگام اصلاح بسیار راحت تر است. با این کار شما از پایه مو و اندازه ان ها را برای حالت مورد نظر خود اماده می کنید. اما برای مدل موی مورد نظر به آرایشگر چه بگوییم؟

از quiff استفاده کنید

quiff در اینجا به معنی مدل مویی ست که قسمت جلوی آن بلندتر است. به آرایشگر خود بگویید که مو های دو طرف و پشت سرتان را کوتاه کند ولی موهای جلوی سرتان بلندتر باشد.

اگر نگران هستید که نتوانید آنچه را می خواهید توصیف کنید، چند عکس از سبک طره روی گوشی خود ذخیره کنید و به آرایشگر نشان دهید. برای این کار quiff hairstyle را در گوگل سرچ و عکس های مورد نظر را به آرایشگر خود نشان دهید.

اندازه ارتفاع را متناسب با مو انتخاب کنید

بسته به سایز و اندازه مو های خود اندازه حجم مو را ۵ الی ۱۳ سانتی متر انتخاب کنید. زمانی که جلوی موهای خود را بلند می کنید، موهایتان بیشتر پرپشت به نظر می رسد تا ژولیده. هر چه موهای شما در قسمت جلو بلندتر باشد، می توانید حجم بیشتری  با توجه به مدل مورد نظرتان ایجاد کنید.

دور سر را خالی کنید

از آرایشگر بخواهید موهای اطراف و پشت سرتان را کوتاه کند، اندازه موها باید کوتاه تر از 1 اینچ باشد. زمانی که کوتاهی موهای تان انجام شد، باید تفاوت مشخصی بین قد جلو و عقب موهایتان وجود داشته باشد.

منظم آرایشگاه بروید

مدل مویتان را یک بار در ماه تمدید کنید. اگر طول موهایتان بلندتر از ۵ اینچ (۱۳ سانتی متر) باشد، آرایش موی شما دشوار خواهد بود. اگر این مدل مو را دوست دارید، وقتی متوجه شده اید موهایتان بین ۱ اینچ (۲.۵ سانتی متر) تا ۲ اینچ (۵.۱ سانتیمتر) رشد کرده است، دوباره به آرایشگاه بروید.

 

مقالات مرتبط:


چگونه مدل موی مناسب انتخاب کنیم؟ ( انتخاب مدل مو )

چگونه مو پرپشت داشته باشیم ؟ (خانم ها و آقایان)