ست کردن کمربند با کفش، شلوار، پیراهن و سایر لباس ها یکی از دغدغه های هر مردی است که خوش لباس است. لباس های مردانه و تیپ مردانه قوانین خاص خود را دارند و برای ظاهری شکیل و زیبا باید حداقل با برخی از این قوانین آشنا باشید. در این مقاله به سراغ قوانین و روش های ست کردن کمربند با سایر لباس ها می رویم. همراه ما باشید.

چه برای مهمانی، چه برای محیط کاری و چه برای مذاکرات، ملاقات ها و … همیشه برای مردان یکی از شاخصه ها ظاهر و استایلشان، نحوه ست کردن کمربند با کفش و در وحله بعد با سایر لباس هاست. آیا باید کمربند با کفش همرنگ باشند؟ باید رنگ های مکمل باشند یا اینکه رنگ کمربند و کفش در تضاد باشد. در رابطه با رنگ پیراهن و شلوار چطور؟ ست کردن کمربند قوانین خاصی دارید و اگر می خواهید خوش استایل و مرتب باشید نباید به راحتی از کنار قوانین ست کردن کمربند بگذرید.

البته عموما چیزی که بیش تر به گوش می رسد، حاکی از این است که : ” کفش های قهوه ای، کمربند قهوه ای … کفش های مشکی ، کمربند مشکی “.  اما آیا این قانون همیشه به کار می آید؟

  • اگر کفش های مشکی یا قهوه ای نپوشیدید چه کار می کنید؟
  • اگر کفش های کتانی سفید پوشیده باشید ، آیا کمربند سفید می پوشید؟
  • یا با لباس های غیر رسمی و خودمانی، آیا باید باز هم کفش و کمربند خود را دقیقا ست کنید ؟

در این قسمت از هاو کن یو، ما به تمامی این سوالات پاسخ می دهیم و دستورالعمل هایی به شما ارائه می دهیم تا در مورد ست کردن کمربند با لباس هایتان دچار سردرگمی نشوید.

” آیا باید کمربند خود را با شلوارتان ست کنید یا با کفش هایتان؟ “

ست کردن کمربند با کت و شلوار ( لباس های رسمی)

  • کمربند چرم خود را با کفش های چرمتان ست کنید.
  • با کفش های چرم مشکی، کمربند چرم مشکی ببندید.
  • با کفش های چرم قهوه ای، کمربند چرم قهوه ای ببندید.
  • گاهی اوقات طیف های رنگ قهوه ای متفاوت است، اما تا جایی که ممکن است سعی کنید رنگ ها به هم نزدیک باشند.

اینها اصول اولیه مطابقت کمربند و کفش هایتان هستند. باز هم تاکید می کنیم که این نکات برای زمانی است که لباس های رسمی مثل کت شلوار می پوشیم.

پس در لباس های رسمی اولین قانونی که نباید فراموش کنید همرنگ بودن کربند و کفش است. عموما جنس این دو از چرم است و اگر از طرح و یا الگویی ( تیرگش، راه راه و …) در هر یک استفاده شده است سعی کنید کفش یا کمربندتان هم از این الگو پیروی کند.

اگر تمایل داشتید می توانید حتی رنگ دستبند چرم و یا بند ساعت چرم را هم با این دو ست کنید ولی زیاده روی نکنید.

ست کردن سگک کمربند

اگر در کفش شما از هر قطعه فلزی استفاده شده است سعی کنید جنس و رنگ سگک کمربند و این قطعه فلزی یک رنگ باشد. سگک کمربند طلایی با سگک کفش نقره ای و یا استیل تمام هارمونی ظاهری شما را بر هم خواهد زد. اگر هم کفش شما از قطعه فلزی بهره نمیبرد عموما سگک های استیل و براق بهترین گزینه هستند.

ست کردن کمربند با لباس های غیر رسمی و خودمانی

تا اینجا یاد گرفتید که کمربندتان را با لباس های رسمی چگونه ست کنید . برای لباس های غیر رسمی و خودمانی باید چکار کنید؟ اگر از شلوار های جین یا کتان استفاده می کنید قوانین به چه صورت است. باز هم همرنگ؟  یا زمانی که کفش مشکی و قهوه ای نمی پوشید؟ چه نوع کمربندی باید استفاده کنید؟  و کدام جنس کمربندها برای لباس های غیر رسمی مناسب است؟

3 راهبرد برای این کار داریم

این 3 راهبرد را در ذهن خود نگه دارید برای مواقعی که لباس های غیررسمی می پوشید و نمی دانید چه کمربندی مناسب با تیپ خود انتخاب کنید از ان ها استفاده کنید.

  • هنگامی که لباس های غیر رسمی و خودمانی می پوشید، کمربند را با قالب لباس های خود ست کنید.
  • هر کفش یا لباسی در پایه رنگ سیاه و سفید ( کفش سفید، خاکستری روشن، خاکستری تیره، کفش مشکی ) با کمربند مشکی ست می شود.
  • هر کفش یا لباس با رنگ های تیره و درخشان ( سورمه ای، سبز تیره، بنفش تیره) و یا رنگ های گرم ( قهوه ای، سرخ، قهوه ای مایل به قرمز، زرد خردلی، قهوه ای مایل به زرد) با کمربند قهوه ای ست می شود.

البته باید بگوییم قوانین ست کردن کمربند با کفش ( یا به طور کلی ست کردن کمربند ) هنگام پوشیدن لباس های غیررسمی همیشه یک جور  نیست. سیار مهم است که کمربند شما هنگامی که با سایر لباس هایتان پوشیده می شود، هماهنگبه نظر برسد هر چند گاهی در لباس های غیر رسمی تضاد هم می توانید شمارا خوش استایل نشان دهد.

به طور کلی، پس از در نظر گرفتن تیپ کامل لباستان، دستور العمل 2 و 3 می تواند اصول بیشتری را به شما آموزش دهد.

ست کردن کمربند_هاو کن یو (7)

اگر کفش های مشکی می پوشید، 99 درصد مواقع، از کمربند مشکی استفاده کنید. و در بیشتر موارد، اگر کفش های خاکستری یا سفید می پوشید، کمربند مشکی باز هم مناسب خواهد بود.

ست کردن کمربند_هاو کن یو (5)

اگر لباس هایتان به مقدار زیاد رنگ های گرم و پاییزی دارد، کمربند قهوه ای انتخاب کنید، حتی اگر کفش سفید یا خاکستری پوشیده اید. و بدیهی است که اگر رنگ کفشتان از خانواده رنگ های پاییزی و گرم است ، باز هم باید کمربند قهوه ای بپوشید.

ست کردن کمربند_هاو کن یو (4)

در رابطه با شلوار های جین به صورت معمول کمربند های مشکی می توانند زیبا تر به نظر برسند و برای شلوار های کتان با رنگ روشن هم عموما کمربند های رنگ قهوه ای.

کلید ست کردن عالی کمربند، کفش ها و لباس هایتان شناختن “رنگ های خنثی” در لباس های مردانه است

” رنگ های خنثی” مجموعه ای از رنگ ها هستند که همانطور که با بقیه رنگ ها و لباس های شما همخوانی دارند، با یکدیگر نیز ست می شوند.

ست کردن کمربند_هاو کن یو (3)

رنگ های خنثی عبارتند از : مشکی، سفید، تمامی طیف های رنگ خاکستری ، قهوه ای مایل به زرد، زیتونی، آبی روشن و سورمه ای. پایه تمامی لباس های شما باید از این رنگ ها تشکیل شده باشد.

البته که کمد لباسی شما می تواند رنگ های دیگر را نیز در خود جا دهد، اما برای مواقع ضروری و ست کردن اصولی باید لباس هایتان این رنگ ها را داشته باشد.

اما چرا ؟

چون گفتیم این رنگ ها بدون هیچ زحمتی هم با بقیه رنگ ها به راحتی ست می شوند هم با خودشان . بنابراین اگر لباس های شما از رنگ های خنثی تشکیل شده است، به راحتی می توانید از 3 دستورالعملی که در بالا ذکر شد، استفاده کنید و بسیار خوب به نظر برسید.

ست کردن کمربند_هاو کن یو (2)

استفاده از کمربند های با رنگ غیر از مشکی و یا قهوه ای

شاید شما کمربندی دارید که سورمه ای، زیتونی و یا حتی چند رنگ می باشد. چگونه باید آن را با سایر لباس هایتان ست کنید؟

ابتدا، رنگ های خنثی که در قسمت پیش گفته شد را در نظر بگیرید. اگر بخش زیادی از لباس های شما از رنگ های خنثی تشکیل شده است و کمربند شما هم از بین همان رنگ ها باشد، کاملا با یکدیگر همخوانی دارند.

ست کردن کمربند_هاو کن یو (1)سپس، راهبرد شماره 1 را که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم را در نظر بگیرید، شما می خواهید کمربندتان را با کل لباس هایتان ست کنید. سپس، به راهبردهای شماره 2 و 3 فکر کنید تا تشخیص دهید که باید کمربند مشکی، قهوه ای و سایر رنگ ها را استفاده کنید.

اگر کمربندی دارید که از چند رنگ تشکیل شده است، مانند کمربندی با نوار های آبی و قرمز، باید اطمینان حاصل کنید که لباس هایتان از رنگ های خنثی است. اگر شما از چند رنگ در لباس هایتان استفاده کنید و کمربند چند رنگ هم ببندید، واقعا افتضاح به نظر می رسید.

 از کمربند چه رنگی استفاده کنم با …

در آخر، در این بخش می خواهیم به چندین سوال متداول راجع به این موضوع پاسخ دهیم :

با کفش های آبی چه کمربندی بپوشم ؟

کمربند قهوه ای، اما رنگ کل لباس های خود را نیز در نظر بگیرید. ( برای مثال، اگر لباس هایتان مشکی و سفید است، باید از کمربند مشکی استفاده کنید).

با شلوار خاکستری چه کمربندی بپوشم ؟

قهوه ای، مگر اینکه تمام لباس هایتان تک رنگ باشد، ( مشکی، خاکستری و سفید). در این حالت باید از کمربند مشکی استفاده کنید.

با کفش های سفید چه کمربندی بپوشم ؟

همه رنگ ها با این کفش ست می شود. پس کمربندتان را با سایر لباس هایتان مطابقت دهید.

با شلوار مشکی چه کمربندی بپوشم؟

کمربند مشکی. اگر می خواهید با شلوار مشکی ، از کمربندهای رنگی استفاده کنید، باید رنگ بقیه لباس هایتان را در نظر بگیرید.

با کفش های خاکستری چه کمربندی بپوشم ؟

کمربند مشکی. کمربند قهوه ای و یا چند رنگ هم مناسب است، اما باید رنگ کل لباس هایتان را در نظر بگیرید.

با شلوار آبی چه کمربندی بپوشم؟

کمربند قهوه ای، اما رنگ بقیه لباس هایتان را هم در نظر بگیرید. ( برای مثال، اگر کفش هایتان مشکی، پیراهنتان سفید و شلوارتان آبی باشد، باید از کمربند مشکی استفاده کنید).

امیدواریم که این مقاله به تمامی سوال هایتان راجع به ست کردن کمربند پاسخ داده باشد.

مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که : هنگام پوشیدن لباس های غیر رسمی ، کمربندتان را با کل لباسهایتان ست کنید نه فقط با کفش هایتان.

این موضوع برای این است که آیا کمربند قهوه ای، سیاه یا یک کمربند پارچه ای رنگی استفاده کنید . برای لباس های غیر رسمی و یا کفش های راحتی ، اطمینان حاصل کنید که کمربندتان با لباس هایتان کاملا سازگار است.