ست کردن کفش رسمی حتی با یکی از بهترین شلوار جین هایتان هم می توانید بیش تر از آن چیزی که فکر می کنید سخت و ریسکی  باشد. ترکیبی غیر معملول از لباس هایتان می تواند تصویری هوشمندانه و  سرشار از ادراک و تضاد  از شما بسازد که باعث درخشش شما در لباس های فاخر و زیبایتان می شود.

برای رسیدن به ظاهری غیر رسمی و در عین حال زیبا، ایجاد هارمونی و هماهنگی بین لباس هایتان کار زیادی نمی برد. اما اگر بدون برنامه و ذهنیت پیش بروید، ممکن است که  تیپتان در چشم خانم های دیگر، شرکای کاریتان و یا افرادی که ادراک خوبی نسبت به فشن و مد دارند و یا کسانی که بلد هستند که چگونه استایلی شیک و زیبا برای خود درست کنند،  دور از سطح انتظارات و بد دیده شود.

انتخاب لباس مناسب هرشرایط ( قوانین انتخاب لباس مهمانی، کاری، جشن، رسمی و…)

چگونه بهتر لباس بپوشیم؟ (16 توصیه لباس پوشیدن برای مردان)

 

لطفا جوراب بپوشید!

خیلی از افراد هنگام پوشیدن کفش های رسمی ، کلا جوراب نمی پوشند، که قطعا این کار درستی نیست! کفشی که قرار است آن را بپوشید کالج نیست و قرار بر این است که تیپ های غیر رسمیتان را کمی بهتر کنید و استایل بیشتری بدان ببخشید و مسلما دوست ندارید که تیپتان را بدتر کنید. وقتی که با کفش رسمی جوراب نمیپوشید نشان میدهید که آسان ترین و نزدیک ترین کفش را پوشیده اید. این نشان دهنده تنبلی و عدم توجه کافی شما به مد و فشن است.

قانون جوراب ها: نه سیاه، نه سفید!

البته باید گفت که پوشیدن جوراب سفید با وجود این که رنگ نامناسبی دارد بهتر از کاملا  بدون جوراب بودن است.  پس بهتر است که  جوراب های ساق بلند و سفیدتان را که شبیه جوراب های بسکتبالیست هاست کنار گذاشته و از دور خارجشان کنید. همین صحبت درباره  جوراب های مشکی نیز صدق می کند. جوراب های مشکی  نشان دهنده این هستند که سعی داشته اید خوب لباس بپوشید، منتها شلوار پارچه ایتان داخل ماشین لباسشویی بوده است و مجبور شده اید که شلوار جین بپوشید.  در حالی که جوراب سفید خیلی اسپرت است، جوراب مشکی نیز خیلی رسمی است.

راه حل  این است که بهتر است از جوراب های طرح دار استفاده کنید. در واقع انتخاب یک جوراب صورتی شبرنگ بهتر از پوشیدن جوراب سفید یا مشکی است، زیرا نشان دهنده این است که برای پوشیدن آن جوراب، خودتان دست به انتخاب زده اید. جوراب طرح دار بپوشید ، از آن  لذت ببرید، حتی اگر  اصلا یک جوراب مسخره انتخاب کرده باشید، فقط طوری رفتار نکنید که انگار جز جوراب های ساده و همیشگی هیچ انتخاب دیگری نداشته اید.

یک  مدل (قواره) مناسب را  برای شلوارتان انتخاب کنید.

برخی از کفش های رسمی با هر مدل شلوار جینی جور در نمی آیند. اگر یک شلوار راحت و آزاد را انتخاب کنید، خیلی در پایتان گشاد می ایستد. کفش های رسمی معمولا سایز پا را کوچک تر نشان می دهند و این بدین معناست که بهتر است پارچه شلوار زیاد روی این کفش ها نیاید و آن ها را نپوشاند. یک شلوار جین با قواره تنگ یا معمولی بپوشید که در قسمت باسن و کمرتان تنگ بوده و فقط اندکی در قسمت پاها و زانوها آزاد باشد.

معمولا استفاده از شلوار جین دمپا آزاد انتخابی خوب نیست، اما اگر کفشتان حالت بوت بلند داشته باشد، می توانید این شلوار را در کنار آن استفاده کرد. در پوشیدن این شلوارها محتاط باشید.

نکاتی در انتخاب رنگ شلوار جین

زمانی که قرار است با کفش رسمی، شلوار جین بپوشید، انتخاب رنگ تیره برای شلوار، قطعا انتخابی مناسب تر خواهد بود. رنگ نیلی (آبی پر رنگ که به سرمه ای شباهت دارد.) می تواند انتخابی ایده آل باشد. رنگ های سرمه ای و مشکی نیز در جایگاه دوم هستند. هر چه کفشتان تیره تر و شلوارتان روشن تر باشد، بیشتر این حس القا می شود که کفشتان به تیپتان نمی خورد.

چگونه شلوار جین انتخاب کنیم؟ (۲۰ نکته برای خرید شلوار جین)

 

رنگ کفش ها را دقیقا مانند رنگ شلوار انتخاب نکنید.

احتمالا شما هم دوست ندارید  که یک جفت کفش مشکی را با  شلوار جین مشکی بپوشید و در عین حال تیپتان  طوری به نظر برسد که سعی بر این داشته اید که آن ها را با هم تطبیق دهید. برای درست کردن یک ظاهر خوب و شیک تضاد در رنگ ها لازم است. کفش هایی به رنگ قهوه ای تیره و یا شتری با بیشتر شلوار جین ها ست می شوند. از آن جایی که احتمال بیشتری دارد که یک شلوار جین تیره داشته باشید، انتخاب کفش مشکی چندان توصیه نمی گردد. اطمینان حاصل کنید که رنگ کفش و شلواری که استفاده می کنید خیلی شبیه به یک دیگر نباشند.

شلوار جین هایی که نباید بپوشید.

سعی نکنید که با کفش های رسمی، شلوار جین های غیرساده بپوشید. مثلا از آن  دسته شلوارهایی که سوارخ یا زاپ دارند و پاره هستند. همان طور که پوشیدن جوراب با این کفش ها ظاهرتان را به هم میریزد، پوشیدن این دسته از شلوار ها با کفش رسمی نیز کار را خراب تر کرده و این طور به نظر می رسد که شما همین طوری و بی فکر شلوار و کفشتان را در کنار هم استفاده کرده اید و اصلا به نظر نمی آید که عمدا و برای ساخت یک استایل خوب این دو را با یک دیگر ست کرده باشید.

پیراهنی مناسب انتخاب کنید.

برای انتخاب تیپ مناسب باید از  کف پایتان تا کمرتان،  به دقت حواستان به ست کردن شلوار و کفشتان باشد. پیراهن مناسب چیزی است که این دو مورد را با یک دیگر هماهنگ می کند.  ترکیب چیزهایی مثل هودی، تی شرت،  و یا لباس های ورزش بدون آستین با شلوار جین، یک تیپ معمولی و غیر  رسمی از شما می سازد. حداقل می توانید از یک تی شرت طرح پولو در کنار شلوار جینتان استفاده کنید. اما همیشه انتخاب یک پیراهن مردانه یقه دکمه دار ارجعیت دارد و اگر می خواهید عالی به نظر برسید، آستین های پیراهنتان را تا نزنید.

از یک کت استفاده کنید.

به طور کلی، استفاده از کت می تواند راه نهایی  بالا بردن میزان هماهنگی یک شلوار جین و کفش رسمی باشد. استفاده از یک کت غیر رسمی، کاملا نشان دهنده این است که به ترکیب چیزی که پوشیده اید دقت کرده اید و اگر هم کتتان به پیراهن و کفشتان بیاید، این بدین معناست که شما موفق به ترکیب درست تمام جوانب  مختلف تیپتان شده اید و یک مرد خوش استایل شده اید.

اکسسوری هایتان را مختصرتر کنید.

استفاده از شلوار جین بدین معناست که خیلی هم  قصد ساخت یک تیپ رسمی را نداشته اید  و اکسسوری ها نیز باید بیان کننده همین مساله باشند. همان طور که پوشیدن سوییشرت تیپتان را بسیار اسپرت می کند، استفاده از دستبند، دستمال جیب کت، کروات با گیره، جلیقه کت و کلاه نیز تیپتان را خیلی رسمی می کند و انتخابتان برای پوشیدن شلوار جین را کاملا نادرست نشان می دهد.

شما باید از کمربندی که به کفشتان  بخورد استفاده کنید و  لازم است تا بدانید که استفاده از کلاه با این تیپ اشتباه است. همچنین دستمال جیب کت نیز باید فقط در برخی مواقع خاص استفاده شود. کروات نیز باید اسپرت باشد و با یک گره گرد بسته شود  و یا اصلا استفاده نشود.

در واقع استفاده از اکسسوری ها به سلیقه شخصی خود شما بستگی دارد، پس خودتان از بین اکسسوری ها و خرده ریز ها انتخاب کنید  و مطمئن شوید که با استفاده از آن ها به یک توازن صحیح و مناسب در تیپتان برسید و زیاده روی نکنید!

به درستی خرید کنید.

همان طور که در بالاتر ذکر شد، کفش های رسمی پایتان را کوچک تر از سایزی که در واقع  هستند نشان می دهند و ممکن است که ظاهرتان شبیه افرادی شود که شلوارهای مخصوص گاو بازی پوشیده اند شود. یکی از کارهایی که می توانید بکنید ، انتخاب شلوار جینی است  که ساق پای تنگ داشته باشد، البته شاید دوست داشته باشید که به نحوی بهتر کفشتان را اندکی بزرگ نشان دهید. برای این که پاهایتان کوچک و مخفی شده در زیر پاچه شلوار به چشم نیایند، (اگر می توانید) کفشی که  یک سایز یا نیم سایز برایتان بزرگ تر است انتخاب کنید و سراغ کفشی که خیلی خیلی فیت پایتان باشد نروید.  همچینین تا زدن لبه شلوار جینتان نیز می تواند در این رابطه به شما کمک کند. البته باید قد شلوارتان برای تا زدن مناسب باشد. می توانید با یک خیاط در این ضمینه مشورت کنید.

زیادی کفشتان را برق نیاندازید.

هر کاری که می کنید، سعی نکنید تا کفش هایتان را مانند سربازانی که جلوی افسرشان ایستاده اند به حدی برق بیاندازید که انگار رویشان پولیش کشیده اید و از خیسی برق می زنند. زمانی که کفش رسمی را در کنار شلوار جین می پوشید، تیپتان ظاهری نیمه رسمی به خود می گیرد. پس  کفش هایتان را طوری برق بیاندازید که انگار به یک میهمانی ناهار مجلل و پر از تشریفات دعوت شده اید. پس برای داشتن ظاهری کامل، بهتر است که کفشتان و شلوارتان با  یک دیگر تناسب داشته باشند. هر چه کفش و شلوارتان کمتر با یک دیگر هماهنگی داشته باشند، ظاهرتان بیشتر شبیه آدم های شلخته و بد تیپ می شود.

کفش هایتان را هوشمندانه انتخاب کنید.

علاوه بر دانستن ترکیب رنگ مناسب شلوار جین و کفش، ساختن یک استایل درست نیز نیمه ای از کار است. انتخاب کفش های آکسفورد (کفش ساده)  و کفش هایی با نوک کشیده ، برای ترکیب شدن  با  شلوار جین  نیز معمولا انتخابی افراط آمیز است. کفش های لوفر (راحتی) نیز با جوراب های طرح دار به خوبی ست می شوند و کفش های سگک دار نیز انتخابی خوب برای بزرگ تر نشان دادن پا ها هستند. علاوه بر این کفش های بروژ و کفش های دربی نیز انتخابی خوب برای قرار گرفتن در کنار شلوار جین می باشند، علی الخصوص هنگامی که در کنارشان از پیراهن های آستین بلند استفاده نمایید. همچنین استفاده از یک کفش تمیز  دستمال کشیده و یا کفش هایی به رنگ مات به جای استفاده از کفش هایی که حسابی برق افتاده اند و می درخشند  نیز می تواند پایانی خوب برای تکمیل تیپتان باشند.