چگونه اعتماد دیگران را جلب کنیم؟ اعتماد داشتن و اعتماد کردن به افراد در شرایط مختلف از داخل منزل گرفته تا محیط کار و اجتماع یک مورد کاملا حیاتی و مهم برای پذیرفته شدن از سوی دیگران به حساب می آید. در این مقاله از هاو کن یو ۵ روش به دست آوردن این مهارت ها را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

چنانچه شما بتوانید در هر محیطی، شرایطی به وجود بیاورید که دیگران به شما اعتماد پیدا کنند بدونه شک می توانید بگویید که شرایط را برای موفقیت در این محیط برای خود به وجود آورده اید، پس این مورد خیلی مهم است که شما توانایی ها و مهارت هایی برای به دست آوردن این اعتماد را در خود بپرورانید تا به راحتی مورد پذیرش افراد دیگر قرار بگیرید. اما چگونه ؟

قبل از جلب اعتماد دیگران، خود به آن ها اعتماد کنید

image_trust-how-to-earn-someones-faithساخت این بنای اعتماد بین دو فرد مطمئنا احتیاج به کمک و همراهی هر دو سو دارد و با یک ستون بنا نمی شود. اما از سوی دیگر حتی باز کردن سر صحبت با فردی جدید و ناآشنا کمی سخت است، حال چگونه می توانید در این شرایط به افراد دیگر اعتماد کنیم؟ ناچارا در این گونه موارد باید به سراغ ریسک برویم و ریسک کنیم. با این کار شما تمامی شرایط را پذیرفته و می توانید راحت به این اعتماد برسید.

مطمئنا عمق این اعتماد با گذر زمان تغییر خواهد کرد و شما اعتماد بیشتر و یا کمتری به این فرد ناآشنا خواهید داشت. بنابراین اجازه دهید این مرحله اعتماد سازی با کمی ریسک پیش برود، همین قدر که شما به صورت کنترل شده در مقابل این فرد احساس راحتی داشته باشید، و با آغوش باز و به گرمی از این فراد استقبال کنید، خود کمک بزرگیست. با کمک یکدیگر سعی کنید این سازه را به مرتفع ترین نقطه برسانید

در محیط خود اثر مثبت داشته باشید

boardroomدر هر محیطی هیچ چیز بدتر از این نیست که فردی مدام بر خلاف رای و نظر بقیه رفتار کند. اگر که شما در محیطی هستید که تمامی رفتار ها و نظرات در جهت عکس شخصیت شماست پس مطمئنا این محیط جایی نیست که شما بتوانید در آن ادامه فعالیت دهید، اما از سوی دیگر چنانچه شما کمی برای چند روز هم که شده بتوانید از برخی موارد چشم پوشی کنید و خود را هم رنگ جماعت کنید می توانید شرایط بهتری را برای خود رغم بزنید. البته این موارد هرگز شامل ارزش ها و اصول زندگی شما نمی شود. در مجموع سعی کنید در جمع های مختلف یک نقطه مثبت به حساب بیایید.شما کاربران هاو کن یو باید با دیگران صحبت کنید، با آنان بخندید و به حرف های آن ها با دقت گوش فرا دهید، سعی کنید در کار های مختلف و کوچک با همکاران و اطرافیان همکاری داشته باشید و در صورت نیاز به کمک آن ها بروید.

زبان بدن را فراموش نکنید

body-language-1024x512مطمئنا حرکات و رفتار شما نقش پر رنگ تری از زبان به هنگام جلب توجه دیگران بازی می کند، مطمئنا چیزی که شما به زبان می آورید نقش مهمی در این اعتماد سازی بازی خواهد کرد اما اگر در کنار این گفته هایمان ندانیم که چگونه از اندام بدن خود استفاده کنیم تقریبا بازی را باخته ایم. قبل تر در هاو کن یو با شما در رابطه با زبان بدن و روش های خواندن زبان بدن صحبت کردیم که شما می توانید این مقاله جالب را در لینک زیر مشاهده کنید.

زبان بدن چیست و چگونه زبان بدن بخوانیم ؟

در رابطه با زبان بدن مطمئنا چشم ها و نوع نگاه شما نقش مهمی را برعهده خواهند داشت پس سعی کنید حتما ارتباط های چشمی را همراه داشته باشید. از سوی دیگر لبخند یک رکن اساسی برای اعتماد سازی است که میبایست در شرایط به جا و مناسب حتما از آن کمک بگیرید. به هنگام صحبت کردن ریتم و حالت صحبت کردن  و همچنین  ایجاد گفت و گو های صمیمی چند دقیقه ای را حتما به خاطر داشته باشید و از آن ها کمک بگیرید.

خودتان باشید

1-90qpo_tkprczc3szpf2gjgسعی کنید برای اعتماد سازی چارچوب های ارزشی و اصولی خودتان را همیشه مد نظر داشته باشید و در همان راستا حرکت کنید. کمی انعطاف پذیری مطمئنا به کمک شما می تواند بیایید ولی از سوی دیگر اگر خیلی از اصول و قوانین خود فاصله بگیرید تبدیل به شخصیتی متفاوت خواهید شد که خیلی نمی تواند ثبات داشته باشد و حال به جای اعتماد سازی در جهت عکس آن حرکت کرده اید. بنابراین خودتان باشید. شما به جای بزرگ نمایی در موارد مختلف باید به فکر بالا بردن مهارت های خود باشید و آن ها را جزئی از شخصیت و توانایی خود کنید.

صبور و محکم باشید

extبرخی مواقع هیچ راه کوتاه تر و یا میانبری برای رسیدن به اعتماد عمیق وجود ندارد و این زمان است که شما را به این نقطه از اعتماد می رساند. پس صبور و شکیبا بودن جزئی انکار ناپذیر  به حساب می آید. از سوی دیگر شما مطئنا در راه اعتماد سازی با پستی و بلندی های و مشکلات متفاوتی رو به رو می شوید که از این رو قوی بودن و ادامه دادن کار یک باید محسوب می شود. چنانچه شما صبور و محکم باشید و در کنار آن کمی زمان به کمک شما بیاید به راحتی می توانید با توجه به نکته های گفته شده در بالا از پس این اعتماد سازی بر بیایید.