چگونه تشکر کنیم؟ آیا به درستی از کمک ها و کار های افراد تشکر می کنید؟ در طول روز اتفاقات متعددی رخ می دهد که نیازمند تشکر واقعی ما می باشد. اما اغلب موارد ما کاملا معمولی و زیر لب میگوییم “متشکرم” به گونه ای که انگار می خواهیم فقط یک صورت حساب را تصویه کنیم. آیا به نظرتان این کلمه و لحن قدردانی واقعی مارا نشان می دهد؟ با هاو کن یو همراه باشید تا با راه های مناسب تشکر و قدردانی آشنا شوید.

البته گفتن متشکرم یا ممنونم به نشانه تشکر و قدردانی می باشد اما برای همه موقعیت ها مناسب نیست. ممکن است کاری که یک فرد برایتان انجام می دهد در حدی باشد که نیاز دارید به گونه ای از او قدردانی کنید که او بتواند ارزش و واقعی بودن قدردانیتان را درک کند.

بنابراین ۴ روش در این جا برایتان آماده کرده ایم که می توانید اغلب از آن ها برای یک قدردانی واقعی استفاده کنید.

“من واقعا سپاس گذارم”

چگونه تشکر کنیم ؟ www.howcanu.com

بله در اصل این عبارت به معنی “متشکرم” می باشد. اما به صراحت این عبارت می تواند تاثیر بسیار زیادی بر فردی که به شما کمک کرده است بگذارد نسبت به گفتن یک متشکرم آرام و زیر لبی.

با گفتن این عبارت هم نشان می دهید که عمل انجام شده آن فرد برایتان چقدر ارزشمند بوده است و هم به خوبی از خود آن فرد قدردانی کرده اید.

“شما واقعا به من لطف کردید”

چگونه تشکر کنیم ؟ www.howcanu.com

به رسمیت شناختن یکی دیگر از راه های عالی برای قدردانی از افراد است. اما راه آسان برای انجام دادن آن چیست؟ توضیح دادن این که چگونه آن فرد به شما کمک کرده است بهترین نقطه برای شروع این کار است.

شاید یکی از هکارانتان در انجام کار های عقب افتاده به شما کمک کند و باعث جلو افتادن کار ها شود. به سادگی کافیست این کار او را شرح دهید و بگویید. “شما واقعا به من لطف کردید! من امروز وقتم کاملا پر بود و اگر به کمکم نیامده بودید نمی دانستم باید چکار کنم”. این توضیح ساده و گفتن آن عبارت هم قدردانی خالصانه را نشان می دهد و هم این که کار آن فرد چقدر برای شما برجسته بوده است.

“چجوری می تونم جبران کنم؟”

چگونه تشکر کنیم ؟ www.howcanu.com

این عبارت نیز یکی دیگر از راه های مناسب برای قدردانی می باشد که میزان خالصانه بودن شما را نشان می دهد، و بیان گر این است که واقعا کار آن فرد برایتان ارزش داشته است، و حتی بیانگر این است که برای جبران این کمک کاملا آماده هستید و کمک او را به عمیقا درک کرده اید. پس می توانید در بسیاری از موارد به جای تکیه کردن به کلمه ممنون یا متشکرم از این عبارت استفاده کنید و نشان دهید که ارزش کار دیگران را می دانید.

“اعمال بلند تر از کلمات سخن می گوید” یا “دو صد گفته چون نیم کردار نیست”

چگونه تشکر کنیم ؟ www.howcanu.com

شاید این مورد رو یکی از آخرین روش ها بدانید و خب مطمئنا به زبان آوردن آن هم سخت تر از موارد دیگر خواهد بود ام بدانید که تاثیر بسیار بالایی خواهد داشت و ارزش امتحان کردن را نیز دارد. به این دلیل می توانید از آن استفاده کنید که گفتن یک کار با عمل کردن به آن بسیار متفاوت است و وقتی فردی به جای فقط حرف زدن، عمل می کند و کاری را برای شما به انجام می رساند گفتن این عبارت یا ضرب المثل نشان دهنده ارزش کار اوست و سطح قدردانی شما را می رساند.

پس می توانید از این جمله در چنین مواردی استفاده کنید و از شخص موردنظرتان تشکر به عمل آورید و فقط به یک متشکرم معمولی بسنده نکنید.

بارها پیش می آید که می خواهید تشکر کنید اما “متشکرم” یا “ممنونم” ممکن است برای آن شرایط و آن شخص کافی نباشد. پس با بررسی شرایط می توانید یکی از عبارت های فوق را استفاده کنید و به خوبی قدردان کمک ها و کارهای افراد باشید.