چگونه از زندگی لذت ببریم؟ آیا کار سختی است؟ به چه عواملی بستگی دارد. سبک زندگی، افرادی که با آنها در ارتباط هستید؟ یا اصلا شخصیتی که با آن  رو به رو هستید؟ شاید هم نوع برخودتان . با ما همراه باشید تا راه های که به حس خوب خوشبختی در زندگی می انحامد را با هم مرور و برسی کنیم.

لذت بردن از زندگی را غالبا به عنوان یک ذهنیت در نظر می گیرند که نتیجه انعکاس ها، اعمال و قدردانی هاست. و همچنین از آنجایی که اکثر ما فقدان زمان فراغت کافی برای فرار از لحظات نفس گیر و رفتن به سمت دنبال کردن سعادت را داریم، بهترین راه برای یافتن شادی به وجود آوردن تغییرات روزانه کاربردی است. علاوه بر انتخاب های آگاهانه برای قدردانی از افراد زندگیتان زدن و فضاهایی برای ارائه بهترین های خود به وجود آوردن،تغییرات کوچک در زندگی در اولین فرصت لذت های زندگی شما را بیشتر و گسترده تر می کند.

حال چنانچه شما کاربران هاو کن یو به دنبال پیدا کردن روش های برای لذت بردن از رندگی و داشتن حس خوب هستید با ما همراه باشید.

گسترش هیجانات ناشی ار خوشبختی

ارتباط با سایر موجودات

چگونه از زندگی لذت ببریم _ هاو کن یو

چگونه از زندگی لذت ببریم _ هاو کن یو

تحت مراقبت داشتن یک حیوان خانگی احساس شوق و همراهی به شما منتقل می کند و ساعت هایی شما را با حالی خوب سرگرم می کند. نگهداری حیوان خانگی،همچنین برای سلامتی فایده هایی دارد فایده هایی مثل،کاهش فشار خون و خطر بیماری های قلبی، افزایش احساس های خوشبختی و ارتباطی، و همچنین به شما درسهایی در همدلی و پرورش موجودی دیگر می آموزد.

برای احساسات قوی ،تلاش کنید حیوانی را از اطراف منزل خود پیدا کنید و با مسکن دادن به او نجاتش دهید.

علاقه به موسیقی را گسترش دهید

گوش سپردن به موسیقی، تخیل و احساس هویت شخصی را به سمت شکوفایی می برد و عزت نفس شما را ارتقا می بخشد و احساس های ناشی از انزوا را کاهش می دهد. گوش دادن به موسیقی احساس قدرتمندی هم به شما می دهد. آلبوم موسیقی مورد علاقتان را که شما را به خود مشغول می کند پخش کنید و صدای آن را بلند کنید و از همه حواس پرتی ها خودتان را دور کنید، در نتیجه شما قادر خواهید بود که عمیقا اعجاز موسیقی را تجربه کنید. در بعضی موارد،موسیقی برای کمک به مردم برای سازگاری با حالت های پریشانی استفاده شده است تا به آنها حس قدرتمندی بیشتری بدهد.

درمان با موسیقی،همچنین برای افرادی که با مسائل استرس و افسردگی دست و پنجه نرم می کنند مفید واقع شده است.

روز خود را با خنده آغاز کنید

حالت صورت شما از دیرباز به عنوان پنجره ای که در آن حس شما مشخص می شود پنداشته شده است همچنین اینکه حالت چهره شما بر حال روحی شما تاثیر خواهد گذاشت هم موردی قابل قبول است. بنابراین، از اینکه آزادانه لبخند می زنید، اطمینان حاصل کنید تا بتوانید بهتر شدن حال روحی تان را تضمین کنید.

حتی می توانید به عنوان اولین کار در ابتدای روز در آینه با صورتی مزین به لبخند با خود سلام و احوالپرسی کنید، همین صورت شاد به تنهایی می تواند این حال شاد را در تمام روز نگه دارد و حتی بیشتر هم شود.

به خود استراحتی بدهید

چگونه از زندگی لذت ببریم _ هاو کن یو

چگونه از زندگی لذت ببریم _ هاو کن یو

یک استراحت دنج، به معنای رو به روی تلویزیون نشستن و اینترنت گردی نیست.

به معنای دقایقی را تبدیل به لحظاتی ویژه تبدیل کردن است. به عنوان تشکری از خود،به خودتان تعطیلات یا سفری درون شهری هدیه دهید. حتی میتواند تغییر دادن چشم انداز رو به رویتان باشد.یا حتی می تواند پیک نیکی در اطراف منزلتان یا ساختن قلعه ای در اتاق نشیمن باشد.

استراحتی به خود دهید که با زندگی روزمره شما تفاوتی داشته باشد و به شما فرصت راحت بودنی مملو از از شادی،رهایی و تحقق یافتگی می دهد.

  زمانی را به معاشرت با افراد بگذارنید

این امر که افرادی که گستره زیادی از دوستان دارند،عمر طولانی تر دارد اصل شناخته شده ای است.شاهد این مسئله،پرنده هایی هستند که با یکدیگر کوچ می کنند.

همچنین، محرز است که رفتار دوستان شما می تواند تاثیر زیادی بر رفتارشماداشته باشد.اطمینان حاصل کنید که با افرادی مثبت،جذاب که شمارا به داشتن زندگی غنی تری تشویق می کنید در معاشرت هستید.

    آیا مدتی است که با دوستی قدیمی در ارتباط نبوده اید؟همین امروز تماسی برقرار کنید. اگر نمی توانید تماسی تلفنی برقرار کنید،زمانی را برای نوشتن یک ایمیل اختصاص دهید با به روش سنتی و خاطره انگیز قلم بردارید و شروع به نوشتن نامه ای کنید.

    آیا احساس می کنید که در یک ارتباط دوستی در حال آسیب دیدن هستید؟مطمئن باشید رفتار بد دوستتان هیچ نکته ای خوبی برای شما نخواهد داشت.

خودکاوی درونی ای کنید و تصمیم بگیرید که یا این مسائل را هر دو باهم حل و فصل کنید یا اینکه به این دوستی خاتمه دهید.

آیا ملاقات افراد جدید برایتان سخت است؟

با رفتن به جاهای جدید نقطه راحتی خود را جا به جا کنید. مکالماتی را با افراد ناآشنا آغاز کنید،سرگرمی جدیدی را انتخاب کنید یا حتی به یک حرکت اجتماعی گروهی بپیوندید.

  پرورش خوشبختی ذهنی

      استرس را کاهش دهید

چگونه از زندگی لذت ببریم _ هاو کن یو

چگونه از زندگی لذت ببریم _ هاو کن یو

بی هیچ توصیه تخصصی روانشناسی واضح است که  در استرس هیچ جذابیتی وجود ندارد، اما ایا می دانستید حتی یک اختلال روحی با میزان استرس متوسط مثل انواع مختلف افسردگی ها می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ویران کند؟ در حقیقت، یک دوره زمانی  پراسترس بیش از فراتراز شدت آن بر سیستم ایمنی تاثیرات مخرب دارد.برای مبارزه با استرس،در ابتدا آن را شناسایی کنید و از تنها در برابر آن جنگیدن دوری کنید.

چگونه استرس را سریع کنترل کنیم؟

راههایی بیایید تا خودتان مورد سوال و پاسخ قرار دهید تا تنبیه های سازنده ای باشد.

ورزش،تمرین،سرگرمی و زمان را با دوستان گذراندن راههای خوبی برای مقابله با استرس است. ممکن است امتحان کردن تجسم سازی،یوگا  وتای چی هم برایتان جذاب باشد. اگر احساس حالت روحی نامساعد مزمنی دارید به دنبال مشاور یا مراقبه ای بگردید.

اگر قادر به از بین بردن استرس نیستید مدیریت استرس خود را ارتقاء دهید

آیا می توانید علل آسیب زا را تغییر دهید؟پس همین کار را کنید.در بسیاری از موارد، علل استرس زا  به شغل،مسائل مالی،خانواده تان بر میگردد.

در زمان های نامشخصی، تغییرات شغل ممکن است دشوار باشد در این شرایط باید  راههایی برمدیریت بهتر این موقعیت ها پیدا کنید.

    مدیریت استرسی که از کار یا خانواده می آید احتمالا با اطمینان یافتن بیشتری از نیازها و درنظرگرفتن مرزبندی هایی حل می شود.

ثبات قدم و مرزکشی شامل یادگرفتن مهارت نه گفتن به درخواست هایی است که به برنامه شما حجم بیشتری اضافه می کند، زمان های معین مخصوص به خودتان در نظر بگیرید . و از پذیرفتن تماس های کاری در زمانی که در حال استراحت در منزل هستید اجتناب کنید یا برعکس. راه دیگری برای مدیریت استرس،هوشنمندانه تر کار کردن به جای سختتر کار کردن است که به این معناست که تکالیف بزرگ را به تکالیف کوچک  کوچک و محول کردن کارها به دیگران در زمان اضطرار است.همچنین،اطمینان حاصل کنید که از منابع موجود در محل کار مثل تمرین و توسعه رویداد حرفه ای برای مقابله با امور مضری که احتمال تاثیر مخرب بر سلامت و احساس خوش شما دارد، استفاده می کنید.

 چیزهای جدیدی یاد بگیرید‌

تحصیلات عالیه کسب کردن می تواند عزت نفس شما و علاقمندی به جهان اطراف را ارتقا دهد. اما این امر برای همه افراد صدق نمی کند و تنها راه حل هم نیست. مطالعه کردن،سفرکردن،کلاسهای جالب رفتن،شرکت درجلسات سخنرانی و ملاقات کردن افراد از فرهنگ های مختلف هم میتواند تاثیرات مشابهی داشته باشد. این دوره ها به شما راههای محرکی برای گسترش دانش و توانایی در زمان خودتان را ارائه میدهد.در نهایت،به جای فرار از تجربه های جدید خود را با آنها مشغول کنید و هرزمان که می توانید بیشتر به دنبال این سرگرمی ای پیدا کنید. چه کلکسیون تمبر را انتخاب کنید یا کیک بوکسینگ،سرگرمی ها و فعالیت های خارج از برنامه های همیشگی در راه جستجوی لذت در زندگی ضروری است. روزمرگی های دشوار،بر خلاف عادات سازنده و جذاب است.به برنامه خود اندکی انعطاف اضافه کند در نتیجه دیگر تنها یک روزمرگی و سختی نخواهد بود.

سرگرمی و فعالیت های خود را به خاطر آنکه عاشقش هستید انجام دهید، به این خاطر که به زندگی شما جریان می دهند نه به این خاطر که دیگران را راضی نگه دارید یا استانداردهای اجتماعی غیرواقعی را برآورده کنید.     پژوهش ها نشان می دهد که  شرکت کردن در فعالیت های فراغتی می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت فیزیکی و روانی و احساس خوب بودن شما داشته باشد.فواید سرگرمی ها فشار خون نرمال،کلسترول پایین و شاخص توده بدنی پایین تر و درک بهتری از توانایی های بدنی را شامل می شود.

 کتاب جالبی بخوانید

چگونه از زندگی لذت ببریم _ هاو کن یو

چگونه از زندگی لذت ببریم _ هاو کن یو

پاهای خود را دراز کردن و تماشای شوی مورد علاقه تان در آخر روز قطعا یک تهدید آسیب زننده است زیرا تماشای یک داستان بصورت منفعلانه ای تخیل شما را تضعیف می کند،و همچنین می تواند به شما احساس بی تفاوتی  و کرختی دهد. ☺برای ایجاد یک تغییر،کتابی را پیدا کنید بتوانید برای مدت زمانی خودتان را در آن غرق کنید. اگر خودتان را به عنوان یک خواننده خوب به حساب نمی آورید،انتخاب دیگری کنید و چیزی را بیابید که به سرگرمی تان مربوط باشد.اگر شما طرفدار بیسبال هستید،می توانید کتاب زندگینامه بیل ویک را بخوانید.اگر شما دوچرخه سوار هستید می توانید “زن و هنر حفظ موتور سیکلت” را انتخاب کنید.

از مقاله ها یا ایده هایی که عمیقا در شما طنین می اندازد نکاتی را یادداشت برداری کنید.اگر دفترچه ای برای یادداشت نکات دارید آماده باشید تا چنین الهام ها که از میان این ایده ها آنها را پیداخواهید کرد و به شما کمک می کند تا به سمت هدف خود در سالیان پیش رو هدایت شوید را بیابید. با همه این اوصاف اگر واقعا تصمیم بر شروع کتابخوانی دارید می توانید مقاله آموزشی زیر از هاو کن یو را نیز مطالعه کنید.

چگونه کتابخوان شویم؟

 مراقبه را تمرین کنید

چگونه از زندگی لذت ببریم _ هاو کن یو

چگونه از زندگی لذت ببریم _ هاو کن یو

مراقبه استرس شما را کاهش می دهد و احساس آرامش شما را ارتقاء می بخشد.شرکت کردن در دقایقی از یک مراقبه طی یک روز می تواند به ارتقای دیدگاه مثبت و نگاه داشتن حس تعادل و آرامش کمک به سزایی کند. نگاه داشتن حالت بدنی خاص و انجام مراقبه در محیطی عاری از هیچ حواس پرت کننده ای بسیار اهمیت دارد.

  احساس تندرستی جسمی خود را تقویت کنید

 سیستم بدنی خود را تقویت کنید

هیچ کسی زمانی  که بیمار باشد احساس شادی نمی کند.حتی قدم های کوچکی مثل خوردن قرص های ویتامین سی وئی وآ، سلنیوم و بتا کارتین به بهبود ایمنی بدن شما کمک می کند.

داشتن سیستم ایمنی قوی، شما را قادر می کند که در برابر استرس و بیماری های جسمی پاسخگویی بهتری داشته باشید.راهبردهای دیگری مثل ورزش منظم روزانه،استراحت کافی داشتن،داشتن رژیم غذایی سالم هم برای ارتقای سلامت جسمی مهم هستند.

ورزش کنید و لذت ببرید

چگونه از زندگی لذت ببریم _ هاو کن یو

چگونه از زندگی لذت ببریم _ هاو کن یو

تمرین ورزشی بر ترشح اندروفین تاثیر می گذارد که این ترشح پیام هایی را به مغز شما منتقل می کند که این پیام ها به احساسات مثبت تبدیل می شوند. تمرین روزانه نه تنها با افسردگی و احساسات تنهایی مبارزه می کند ،بلکه همچنین،سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت می کند. برای شروع مجدد ورزش در لینک زیر با ما همراه باشید

چگونه دوباره ورزش را شروع کنیم؟

حتی پیاده روی هم می تواند سطح پادتن و پاسخگویی بدن در برابر فشارهای سلولی را افزایش دهد.

 خوب بخوابید

خوابیدن قویا با سلامت فردی،سطح استرس،وزن و کیفیت زندگی ارتباط دارد.هنگامی که در خواب هستید بدن شما سلول هایی تولید می کند که با عفونت ها،التهابات و استرس مبارزه می کند،که به این معناست که کمتر از میزان کافی خوابیدن شما را در برابر بیماری ها در معرض خطر بیشتری قرار می دهد و مدت زمان نقاهت شما پس از هربار مریض شدن را افزایش می دهد.  در لینک زیر از هاو کن یو هم می توانید روش ها و نکات مهم برای داشتن یک خواب مفید را مطالعه کنید.

۱۷ راه کار موثر برای داشتن خواب بهتر

 ورزش کردن یکی از بهترین راهها برای داشتن خواب بهتر در شب است.

 خاک بازی کنید!!!

دانشمندان دریافته اند که باکتری های موجود در خاک،تولید سروتونین در مغز شما را تحریک می کند (همان حالتی که داروهای ضدافسردگی عمل می کنند).اگر شما باغچه ای دارید به سمت آن بروید و حفره های در آن ایجاد کنید، اگر نه،سبزیجات و گیاهانی که را انتخاب کنید که از آنها می توانید در یک دستور غذایی سالم استفاده کنید.

حتی طراحی محلی در خانه شما که یک باغچه کوچکی بسازید می تواند تابش آفتاب را به زندگی شما بیاورد.       مشخصا،همه باکتری های در خاک با ما دوست نیستند،برای محافظت از دستانتان دستکش بپوشید،بخصوص اگر در خانه گربه دارید یا گربه های محلی از باغچه شما به عنوان توالت استفاده می کنند. بعد از هربار خاک بازی کردن دستان خود را بشویید

سالم تغذیه کنید

چگونه از زندگی لذت ببریم _ هاو کن یو

چگونه از زندگی لذت ببریم _ هاو کن یو

بدون هیچ توضیحی واضح است که خوب غذا خوردن (غذاهای تازه،بدون فرآوری شدن و غذاهای واقعی) فواید سلامتی بسیاری را به ارمغان می آورد.

علاوه بر این،زمانی را اختصاص دادن به پختن غذاهای تازه به تقویت هیجانی شما کمک میکند. بوی خوب،نمای زیبا،و طعم دلنشین و زمانی که در آشپزی حرفه ای شوید،لذتی که آشپزی به شما می دهد همه این ها می تواند لحظات شادی را فراهم کند تا از روزمرگی ها فرار کنید. به علاوه،به عنوان روشی از توجه به خود،غذاخوردن برای شرایط مالی شما هم مناسب تر است. اگر در آشپزی تازه کار هستید با دستور پخت های آسان تر آغاز کنید که شما را از فعالیت ناامید نکند. غذاهای کم فرآوری شده در برنامه غذایی شما سالم تر هستند که تبدیل به راهی می شود که تضمین کننده شادی بیشتری در زندگی شماست.