در خانه کار کردن دیگر یک تابو نیست. در واقع برای میلیون‌ها نفر فوق‌العاده رایج شده است – با تشکر از تکنولوژی‌ای که امکان ارتباط و همکاری با افراد در سرتاسر دنیا را فراهم آورده است. با‌اینکه کار‌کردن از خانه می‌تواند یک نعمت باشد، اگر آماده نباشید می‌تواند یک نفرین نیز باشد. اگر این طرز زندگی برای شما جدید است، قابل درک است.اگر در این شرایط قرار گرفته‌اید،  این ۱۱راه را برای افزایش بهره‌وری کسانی که در خانه کار می‌کنند، کنار هم قرار داده‌ایم. با هاو کن یو همراه باشید.

بدانید چه زمانی بهره‌وری شما در بیشترین حالت است

کار در خانه www.howcanu.com

با این که شواهدی وجود دارد که زود بیدار شدن روی موفقیت تاثیر می‌گذارد، واقعیت این است که هر کسی نمی‌تواند صبح زود یا ۴صبح بیدار شود. بعضی‌های برای ورزش کردن، ایمیل زدن و کار کردن قبل از ۸صبح ساخته نشده‌اند.

راز کار کردن از خانه این است که بدانید بهترین زمان کار کردن در روز چیست. این تضمین می‌دهد که شما نه تنها کارایی بالایی دارید بلکه می‌توانید کار با کیفیت بیشتری انجام دهید.

نمی‌دانید چه زمانی بیشترین بهره‌وری را دارید؟

چند اشاره‌گر برای فهمیدن آن در اختیارتان می‌‌گذاریم.

این دو سوال را بپرسید؛ چه زمان من بیشترین میزان انرژی و تمرکز را دارم؟ و چه زمانی کمترین حواس‌پرتی‌ها و وقفه‌ها وجود دارند؟ یک تا سه دوره ۹۰دقیقه‌ای را در نظر بگیرید که انفجار کارایی شماست. وظیفه‌های خود را اولیت‌بندی کنید. در ابتدا که انرژی زیادی دارید، وظایف مهم و چالش‌برانگیز خود را انجام دهید.

به وقتش، وقفه بیندازید. برای مثال، از وقت ناهار خود برای انجام ماموریت‌ها، کارهای خانه، پاسخ دادن به ایمیل‌ها یا بازی با یک سگ استفاده کنید. وقتی برگردید، انرژی زیادی خواهید داشت. برنامه زمانی خود را با خلاقیت بچینید. اگر می‌خواهید تا ۱۰صبح بخوابید و از عصر تا ۸شب کار کنید، این کار را انجام دهید. وقتی در بهترین حالت خود قرار دارید، کار کنید.

روزهای خود را مانند روزهای کاری سنتی نگه دارید

کار در خانه www.howcanu.com

این بدین معنی نیست که شما از ۹ صبح تا ۵عصر کار کنید. چرا که ما قبلاً گفتیم که شاید آن زمان، بهترین زمان برای شما نباشد. این بدین معنی است که مانند یک شغل رسمی، یک برنامه استوار داشته باشید که در یک زمان مشخص کارتان را شروع کنید و یا به اتمام برسانید. اگر این کار را نکنید، باید ۷روز هفته را به صورت ۲۴ساعته کار کنید که باعث خستگی مفرط می‌شود.

اگر کار را ۷صبح شروع می‌کنید، اطراف ساعت ۳ استراحتی به خود بدهید تا وقتی بچه‌ها از مدرسه می‌آیند، زمانی را برای آن‌ها بگذارید. حتی اگر سرکار می‌روید، دور و بر ساعت ۶ همه چیز را خاموش کنید تا بتوانید با خانواده شام بخورید و گپ و گفتی با ان ها داشته باشید.

میانبرهای کیبورد را یاد بگیرید

کار در خانه www.howcanu.com

این ممکن است خیلی مهم به نظر نرسد ولی می‌تواند در زمان شما صرفه جویی کند، کارایی شما را افزایش دهد، بهره‌وری شما را بهتر کند و از خسته شدن دستان‌تان جلوگیری کند. این مسئله وقتی بخش بزرگی از کار شما تایپ کردن است، تاثیر گذار است. سیستم عامل‌های مختلف کلیدهای میانبر متفاوتی دارند ولی برای شروع می‌توانید در Computer Hope یک لیست خوب  پیدا کنید.

از ابزاری استفاده کنید که برای شما بهترین است

کار در خانه www.howcanu.com

پیدا کردن ابزارهایی که به شما در مدیریت زمان و داشتن برنامه زمانی کمک می‌کنند، کار سختی نیست. نوشتن لیست‌ کارهایی که باید انجام دهید، ارتباط با مشتریان و حتی از بین بردن حواس پرتی‌ها کمک می‌کنند. ابزارهایی را پیدا کنید که به دردِ کار شما بخورند.

برای مثال، همکاران بسیاری از trello برای کار کردن با یکدیگر و تیک زدن ماموریت‌های انجام شده استفاده می‌کنند. برای سازمان‌های بزرگ ابزار خوبی است. همچنین برای کار‌های شخصی می‌توانید از To do  نیز کمک بگیرید.

وقتی شروع به کار می‌کنید، راجع به محل‌هایی که در آن‌ها به همکاری نیاز دارید، فکر کنید. برای مثال، آیا نمی‌توانید تمام رمز عبورهای خود را به خاطر بسپارید؟ پس ابزارهایی مانند LastPass را با هم مقایسه کنید تا ابزاری که برای شما بهتر از همه کار می‌کند را پیدا کنید.

برای شبکه‌های اجتماعی و ایمیل، وقتِ چک کردن تعیین کنید

کار در خانه www.howcanu.com

اگر شغل شما به شبکه‌های اجتماعی مربوط نمی‌شود، وقت‌های مشخصی را برای چک کردن ایمیل و شبکه‌های اجتماعی برای خود تعیین کنید. اگر این کار را نکنید، هر بار که یک نوتیفیکیشن دریافت کنید، حواس‌تان پرت می‌شود.

موفق‌ترین افراد در زمان‌های مشخصی کانال‌های اجتماعی و ایمیل‎های خود را چک می‌کنند. صبح اول وقت، در وقت ناهار و آخر روز را برای این کار بگذارید. علاوه بر آن، درست قبل از خواب پیام‌های خود را چک نکنید. این کار می‌تواند تاثیر منفی‌ای روی خواب شما داشته باشد. تکرار می‌کنم، کار خود را در ساعت مشخصی – که شامل چک کردن کانال‌های اجتماعی و حساب‌های ایمیل می‌شود – به پایان برسانید.

قرار ملاقات بگذارید

کار در خانه www.howcanu.com

این ممکن است کمی خلاف چیزی به نظر برسد که به آن باور دارید. چرا که قرارهای ملاقات معمولاً اتلاف وقت هستند، مخصوصا وقتی دورکاری می‌کنید. ولی در حقیقت، برنامه قرار ملاقات گذاشتن می‌تواند سودمند باشد چرا که راه سریع و تاثیرگذاری برای حل یک مشکل یا به جریان انداختن یک روند است.

به جای اینکه در ایمیل و یا پشت تلفن با یک همکار یا مشتری، مشاجره کنید، یک قرار ملاقات یک ساعته بگذارید. تمام چیزهایی که به پروژه مربوط می‌شوند به آسانی در یک مکالمه قابل پوشش هستند. اینگونه است که پروژه را زودتر به اتمام می‌رسانید.

قانون “دو دقیقه” را رعایت کنید

کار در خانه www.howcanu.com

اگر کاری وجود دارد که دو دقیقه یا کمتر برای انجام آن کافی است، آن را بلافاصله انجام دهید. وقت و انرژی خود را برای یادداشت کردن آن‌ها برای بعداً انجام دادن، هدر ندهید. سریعاً آن‌ها را انجام دهید تا توجه و انرژی خود را برای کارهای مهم‌تر نگه دارید.

تمام حواس‌‌پرتی‌ها را از بین نبرید

کار در خانه www.howcanu.com

وجود سکوت و آرامش شرایطی ایدهآل برای یک محیط کاری است. ولی در واقع همه ما گاهی به صدای پس زمینه و حواس‌پرتی احتیاج داریم. برای برخی از ما، صدا می‌تواند برای افزایش کارایی و خلاقیت سودمند باشد. همه چیز به شما و به نوع صدا و بلندی آن بستگی دارد.

البته این صدای بکگراند را به هیچ وجه با صدای رادیو و تلویزیون اشتباه نگیرید. مقصود موزیکی آرامش بخش و ملایم است.

زنگ تفریح‌های مناسب داشته باشید

کار در خانه www.howcanu.com

حالا که صحبت از حواس پرتی شد، باید بگویم که در طول روز استراحت‌های کوچک داشته باشید. مغز شما به دوره‌های زمانی کوتاه استراحت نیاز دارد. این کار مغز شما را برای دوباره شارژ شدن و تمرکز گرفتن، آماده می‌کند.

یک مطالعه از دکتر امیلی هانتر و دکتر سیندی وو که هر دو دانشیار در مدیریت در دانشگاه بیلور کسب و کار هستند، نشان داد سودمندترین زمان برای استراحت در یک روز کاری، اواسط صبح است.

طبق تحقیقات: “ما فهمیدیم هر چه ساعت‌های بیشتری از شروع شیفت کاری می‌گذشت، منابع کمتر و نشانه‌های بیشتری از بیماری بعد از یک استراحت، گزارش می‌شد. بنابراین به نظر می‌رسد استراحت‌های اواخر روز تاثیر کمتری داشتند.” علاوه بر آن، این تحقیق دریافت که استراحت‌های بهتر شامل فعالیت‌هایی می‌شوند که مردم از آن‌ها لذت می‌برند.

هانتر می‌گوید: “پیدا کردن فعالیتی که ترجیح می‌دهید آن را انجام دهید در زمان استراحت — چیزی به شما سپرده یا داده نشده است. این‌ها فعالیت‌هایی هستند که استراحت شما را پرآسایش‌تر می‌کنند. کمک می‌کنند تا انرژی خود را بازیابید و قوی‌تر به کار بازگردید.”

افسار وقت را در دست خود بگیرید

کار در خانه www.howcanu.com

برنامه‌ریزی و لیست شما باید انعطاف پذیر باشد. چیزی که قابلیت تغییر و کنترل بیشتر داشته باشد. اگر تصمیم بگیریم مرخصی بگیریم و به رستوران برویم، واقعا این قدرت و شرایط در برنامه ما لحاظ شده است. فقط به این معنی است که روز بعدی باید  این کار جبران شود و  بیشتر وقت بگذاریم. این راه خوبی برای نگه داشتن تعادل کار و زندگی است و از خستگی مفرط شما جلوگیری می‌کند.

یک دفتر کار انگیزه بخش در خانه طراحی کنید

کار در خانه www.howcanu.com

چه از روی میز ناهارخوری در آشپزخانه، میز قهوه در بالکن و یا یک دفتر اختصاصی در خانه کار می‌کنید، محل کار شما نباید به هم ریخته باشد، باید راحت و الهام‌بخش باشد. این به این معنی است که نباید حواس‌پرتی وجود داشته باشد، نور و رنگ‌بندی مناسب داشته باشد و مواردی در آن باشد که کارایی شما را بالا ببرد. مواردی مانند گیاهان و خرت و پرت‌هایی که شخصیت شما را نشان می‌دهند، سودمندی‌های زیادی دارند.