الهام بخش بودن چیست؟ چه کسانی الهام بخش هستند؟ چگونه مثبت اندیش باشید و الهام بخش دیگران باشیم؟ با گفتن چه عباراتی؟ می توانید با به کار بستن این جملات الهام بخش دیگران شوید: شانسی زندگی نکن، دست به انتخاب بزن. تغییر ایجاد کن، بهانه تراشی نکن. انگیزه مند باش، نگذار از تو سوء استفاده کنند. سعی کارت را به نحو احسن انجام دهی، نه اینکه رقابت کنی. به ندای درونی ات گوش کن، نه خزعبلات دیگران. اینگونه است که می توانید بهترین باشید. در این مطلب می خواهیم چند ایده برای الهام بخشی اطرافیانتان را با شما در میان بگذاریم.

خودتان باشید و با خود روراست باشید.

در این دنیای دیوانه که هر کسی دوست دارد شما را شبیه کسی بکند، شهامت این را داشته باشید که خودتان باشید. فردی که در درون شما هست را بپذیرید. ایده هایش، نقاط قوتش و زیبایی هایش را که در هیچ کس دیگر وجود ندارد را بپذیرید. کسی باشید که می دانید هستید – بهترین نسخه ی خودتان طبق استانداردهایتان باشید.مهم تر از همه با خودتان روراست باشید.

چیزی را که به آن عشق می‌ورزید از دست ندهید

در چیزی فعالیت کنید که به آن باور دارید. این می تواند هر چیز باشید. برخی افراد دوست دارند به دیگران کمک کنند، برخی آرامش را در ایمان مذهبی پیدا می کنند، برخی از موسیقی لذت سرشار می برند و برخی دیگر هم از کارشان احساس آرامش می کنند. در همه ی این موارد آنها در چیزی درگیر هستند که به آن عمیقا باور دارند. با انجام کاری که به آن عشق می ورزید و عمیقا به آن باور دارید حس خوشبختی و خوشحالی به زندگی شان می آورید.

اشتیاق خود را ابراز کنید.

اگر می خواهید به منبع الهم دیگران تبدیل شوید، باید شورو شوق خود را ب کاری که به آن عشق می ورزید ابراز کنید. اگر در جمع تنها این نکته را بیان کنید که از فلان مساله خیلی هیجان زده شده و آن را خیلی دوست دارید، می توانید خیلی بر دیگران تاثیرگذار باشید. ابراز شور و شوق مسری هست چرا که در دیگران حس کنجکاوی بر می انگیزاند. مردم می خواهند بدانند که چرا شما انقدر به فلان مساله علاقه مند هستید. طبیعتا برخی از آنها وقت صرف می کنند تا موضوعی که شور و شوق شما را باعث شده درک کنند.

در کاری که می کنید سرآمد باشید.

مردم بیشتر از اینکه به حرفهایتان گوش کنند دقت می کنند ببینند چه کار می کنید. بنابراین کسی باشی دکه ارزش تقلید کردن و الگو قرار دادن شدن را داشته باشد. بسیاری از افراد تحت تاثیر موسیقیدان ها، نویسندگان، نقاشان، مهندسین، مادرها، پدرها، ورزشکاران و … بزرگ قرار می گیرند و از آنها الهام می گیرند. همه ی این افراد در یک چیز با هم مشترک هستند: کارشان را به نحو احسن انجام می دهند. اگر قرار است کاری که می خواهید انجام دهید را بلد نباشید به درستی انجام دهید، اصلا معنی ندارد طرف آن بروید. بنابراین در کار و شغلتان و تفریحاتتان سرآمد باشید. برای خود اعتبار کسب کنید؛ اعتبار برای خوب بودن و سرآمد بودن.

بر ساخت کاراکتر خود تمرکز کنید.

بیشتر از اینکه به اعتبار خود بیندیشید به شخصیتتان فکر کنید. شخصیتتان یعنی کسی که واقعا هستید در حالیکه اعتبارتان یعنی چیزی که دیگران به طور موقتی درباره تان فکر می کنند. یک شخصیت واقعا خوب همیشه می درخش دو الهام بخش دیگران است.

دغدغه ی مردم را داشته باشید.

مردم زیاد به اینکه چه کسی هستید اهمیت نمی دهند مگر ینکه بفهمند واقعا دلتان برای مردم می تپد.

مردم را وادار کنید بهترین باشند.

همانطور که امرسون یکی از نویسندگان و متفکرین بزرگ امریکا گفته است:” نیاز اصلی ما کسی است که الهام بخش ما باشد تا به کسی که می توانیم باشیم تبدیل شویم.” اگر مردم بدانند از آنها انتظارات بالا داریم تلاش بیشتری می کنند تا توقعات را بر آورده کنند.

با ارائه الگو، رهبری کنید.

به حرفی که می زنید عمل کنید وگرنه بالای منبر نروید تا مصداق شعر حافظ نشوید: واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند/ چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند. دوست دارید دنیا تغییر کند؟ از خودتان شروع کنید. اگر مدام دم از صلح و دوستی بزنید اما در خانه با همسر و فرزندانتان نسازید و مدام دعوا داشته باشید چه انتظاری دارید دیگران دغدغه ی شما را برای صلح جهانی به ریشخند نگیرند؟ اگر دوستدار عدالت اقتصادی هستید اما تا به حال به هیچ محرومی کمک نکرده اید، پس چرا باید دم از مساوات و برابری بزنید؟ از خود شروع کنیسد تا دیگران از شما پیروی کنند.

اندیشه های همه را بیان کنید.

ما از راه های گوناگون با هم در ارتباظیم که مهم ترین راه هم اندیشه هایمان است. خیلی از مردم از ترس یا خجالت، نمی توانند افکار خود را بر زبان بیاورند. اگر این ریسک را متقبل شوید و افکاری که دیگران آنها را ابراز نمی کنند بگویید حکم نخ تسبیحی را پیدا می کنید که دیگران را به هم پیوند می زنید.

کاری کنید مردم راجع به خودشان حس خوب داشته باشند.

مردم به راحتی کاری که کرده اید را فراموش می کنند اما همیشه حسی که به آنها داده اید را به یاد خواهند داشت. ببینید دیگران چه چیزی دارند که شما آن را دوست دارید و به آنها بگویید. تلاش کنید افرادی که سعی کرده اند در کار خود خوب و سرآمد باشند را تشویق و تحسین کنید. به قول گوته شاعر و متفکر آلمانی: ” اگر با یک فرد از روی ظاهری که می بینید رفتار کنید بدترین حس را به او می دهید. اما با همان فرد اگر طوری رفتار کنید که گویی در جایگاهی قرار دارد که استعداد رسیدن به آن را دارد، او را به جایی که می باید باشد می رسانید.”

به مردم کمک کنید.

به جای اینکه دیگران را به خاطر گذشته شان قضاوت کنید کنارشان بیاستید و آینده شان را ترمیم کنید. زندگی مثل مزرعه ای است که هر دانه ای بکارید همان را برداشت خواهید کرد. وقتی بر زندگی کسی تاثیر مثبت بگذارید بر زندگی خودتان نیز تاثیر مثبتی گذاشته اید. چیزی را انجام دهید که از حال حاضرتان بزرگتر است – کاری انجام دهید که لبخند بر لبان کسی بنشاند و یا باعث شود درد کمتری بکشد. همه ی مردم از اینکه کسی به طور غیرمنتظره دست یاری به آنها دراز کند خوشحال می شوند و برای اینکار و آن فرد ارزش قائل هستند.

درس هایی که از شکست ها و موفقیت هایتان آموخته اید را با دیگران سهیم شوید.

اگر امکان دارد، منبع آموزشی دیگران باشید. اگر به اطلاعاتی دسترسی دارید که دیگران ندارند آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. از تجارب و درس های آموزنده ی زندگی تان برای دیگران بازگو کنید. البته فقط از موفقیت هایتان نگویید. شکست هایتان را هم پنهان نکنید. اگر شکست هایتان را هم بازگو کنید دیگران ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد و خواهند فهمید که تنها آنها نبوده اند که شکست خورده اند.

در شریط سخت، آرامش خود را حفظ کنید.

کاری که شما در موقعیت های سخت انجام می دهید خیلی چیزها راجع به شما به دیگران خواهد فهماند. مردم خواهند فهمید که چقدر می توانید فشار و ناراحتی را تحمل کنید.

مثبت اندیش باشید.

کسی که هستید را بپذیرید و از بودن خود خوشحال باشید. بگذارید مثبت بودنتان الهام بخش دیگران در مسیر زندگی باشد. اتفاقات زندگی به خودی خود نه خوب است نه بد. بلکه به نگرش شما بستگی دارد. مهم هم نیست که بالاخره چه می شود چون اتفاقی که باید بیفتد خواهد افتاد. در زندگی شکست وجود ندارد. یا موفق می شوید یا چیز جدیدی می آموزید. بنابراین مثبت باشید، نتیجه هر چه که بود بپذیرید واز بقیه ماجرا درس بگیرید. مثبت بودن شما اطرافیانتان را هم تشویق می کند.

به قول خود وفادار بمانید و راستگو باشید.

اگر می خواهید دیگران از شما الهام بگیرند، به وعده ای که می دهید عمل کنید و به حقیقت و راستگویی متعهد باشید. اگر گفته اید که فلان کار را انجام می دهید، حتما آن را انجام دهید! اگر می گویدد فلان جا خواهید رفت، حتما بروید! اگر می گویید فلان احساس را دارید، در بیان احساستان صادق باشید.

با دقت به حرف دیگران گوش کنید.

بگذارید دیگران حس کنند مهم هستند. این را به آنها نشان دهید. سراپا چشم و گوش باشید. وقتی کسی دارد حرف می زند موبایلتان را خاوش کنید. در دنیای دیوانه وار امروز که همه چیز در دور تند قرار گرفته است، پیدا کردن کسی که با توجه کامل به ما گوش می دهد، همیشه مغتنم است.

حرف خود را واضح بیان کنید.

نگذارید دور حرف هایتان هاله ای از رمز و ابهام باشد. منظور واقعی تان را بیان کنید. ایده ها و افکارتان را هر از گاهی با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین، وقتی با دیگران حرف می زنید حتما ارتباط چشمی برقرار کنید. اگر به درستی ارتباط چشمی برقرار کنید حس صمیمیت را که جلب توجه می کند وارد تعامل انسانی کرده اید.

به همسرتان وفادار باشید.

هیچ چیزی الهام بخش تر از فردی که به همسر و شریک زندگی خود متعد و وفادار است الهام بخش تر نیست. علاوه بر این وفاداری دائمی شما در رابطه ای بلند مدت مبنای مستحکمی برای همه کارهایتان ایجاد می کند.