سی سالگی برای خیلی از افراد تنها یک عدد نیست. بسیاری از افراد به سی سالگی به عنوان یک دروازه مینگرند. عبور از این دروازه میتواند عقاید، سبک زندگی و رفتار فرد را نسبت به سنین گذشته تغییر دهد. معمولا همه انسان ها پس از سی سالگی به آرامشی نسبی و ثبات در زندگی و کار دست پیدا میکنند. این باعث میشود که با خود بگوییم شاید به اندازه کافی از ۳۰ سال گذشته در عمر خود لذت نبرده ایم. با وجود یک شغل و زندگی ثابت، انجام دادن کار های هیجانی کمی مشکل و غیر قابل انجام میشود. در زیر فهرستی از کارهایی که باید تا قبل از سی سالگی انجام دهید تا به معنای واقعی زندگی شما ارزشمند شود تهیه کرده ایم. با انجام این کار ها احتمالا در آینده افسوس گذشته را نخواهید خورد.

برای اینکه بتوانید تفریحات بیشتری داشته باشید و از جوانی خود لذت ببرید ما برای مخاطبان همیشگی هاو کن یو لیست زیر را تهییه کرده ایم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

زندگی در شهر های بزرگسی سالگی www.howcanu.com

اولین عملی که حتما باید تجربه کنید، سفر و زندگی در شهر های بزرگ است. در شهر های بزرگ همه چیز متفاوت است. طرز برخورد افراد، سلایق و فعالیت ها و … . این تفاوت ها باعث میشود تا با افراد جدید آشنا شده و طرز فکر های جدید را تجربه نمایید. همچنین این شهرها به دلیل بزرگی مقصد خوبی برای افراد از هر قوم و سنت میباشد.

خود را به چالش بکشیدسی سالگی www.howcanu.com

برای خود از نظر روحی و هم از لحاظ فیزیکی هدف تعیین کنید. خود را مقید به این هدف ها بدانید و سعی کنید به آنها برسید. به چالش کشیدن خود در رسیدن به اهداف مختلف علاوه بر اینکه باعث پیشرفت در زندگی میشود، میتواند احساس مثبتتان را به زندگی افزایش دهد و فرد شاد تری از شما بسازد.

مدیتیشن بیاموزیدسی سالگی www.howcanu.com

مدیتیشن از دیر باز وسیله ای برای کسب آرامش در مواقع پر تنش بوده است. اگر جوان هستید و دغدغه های بسیاری دارید پس احتمالا روزتان کمی دارای تنش است. این تنش تنها با یک مدیتیشن با کیفیت از بین خواهد رفت. مدیتیشن همچنین به شما برای پرورش ایده هایتان کمک بسزایی خواهد کرد.

عاشق شویدسی سالگی www.howcanu.com

هیچ چیز مانند عشق نیست. بودن در کنار فردی که او را عاشقانه دوست دارید، علاوه بر ایجاد حس خوب و سرزندگی به شما انگیزه های فوق العاده ای برای انجام کارها و پیشرفت زندگی خواهد داد. تجربیاتی که در یک رابطه عاشقانه کسب میکنید تجربیاتی هستند که قطعا در تمام زندگی به کارتان می آیند.

شکست بخورید!سی سالگی www.howcanu.com

بله! درست است. شکست بخورید. هیچ انسانی از پیروزی های خود درس نمیگیرد و این شکست ها هستند که به تجربیات و دانسته های انسان کمک میکنند. منظور از اینکه میگوییم شکست بخورید این نیست که به دنبال شکست بروید. اما در صورتی که در انجام کاری ناکام ماندید مایوس نشده و با قدرت بیشتری آن را دوباره از نو شروع کنید. شکست یکی از مهم ترین اجزای زندگی است.

تنها سفر کنیدسی سالگی www.howcanu.com

یک کوله پشتی بردارید و تمام وسایل شخصی و مورد نیازتان را جمع کنید. به یک سفر چند روزه بروید. سفر به انسان آرامش خاصی خواهد داد. همچنین قدم برداشتن در جاده و مسافرت زمانی با ارزش را در اختیار شما قرار خواهد داد تا به تنهایی فکر کنید و افکار خود نظم ببخشید.

یک شغل را آغاز کنیدسی سالگی www.howcanu.com

ممکن است ایده ای که به ذهنتان می رسد خیلی هوشمندانه نباشد و یا با شکست مواجه شود ولی شکست خوردن در این راه باعث می شود شما تجربه ای سودمندی از بازار کار به دست آورید. داشتن یک شغل حس مسئولیت پذیری شما را نیز بسیار بالا میبرد. سعی کنید در کسب و کاری که در آن مشغول به فعالیت هستید مقداری ریسک (در حد معقول) کنید.

برنامه نویسی بیاموزیدسی سالگی www.howcanu.com

کامپیوترها آمده اند که بمانند! پس باید سعی کنید مطابق علم روز پیشرفت کنید تا چگونگی کار آن ها را یاد بگیرید. سعی کنید حداقل یک روش کد نویسی را بیاموزید. بیشتر کسب و کار های جدید حول محور برنامه ریزی و برنامه نویسی میگردند.

وبلاگ نویس شوید!سی سالگی www.howcanu.com

نوشتن یکی از مهم ترین توانایی هایی است که هر شخصی باید در خود تقویت کند. می توانید نوشتن را با وبلاگ نویسی آغاز کنید. وبلاگی در مورد آشپزی، سرگرمی، روابط و یا دلنوشته های خودتان. با این کار می توانید احساسات خود را ابراز کنید و با اشتراک آن ها با دوستانتان و افراد دیگر احساس خوبی پیدا کنید.

زبان جدیدی یاد بگیرید

سی سالگی

سی سالگی-هاو کن یو businessinsider©

سعی کنید یک زبان جدید یاد بگیرید. ما به شما مخاطبان هاو کن یو انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی را پیشنهاد می کنیم که جزو زبان های ساده دنیا به شمار می آیند و شما می توانید خودتان در منزل با استفاده از اینترنت و اپلیکیشن های روز دنیا زبان جدیدی را یاد بگیرید. یادگیری زبان جدید ذهن شما را پویاتر و خلاق تر می کند و همین طور با یادگیر زبان جدید در مورد فرهنگ کشورهای دیگر و مردمان آن ها نیز اطلاعات کسب می کنید.

به یک کنسرت بروید

سی سالگی www.howcanu.com

شاید بلیط کنسرت ها گران باشد ولی دیدن اجرای زنده خواننده مورد علاقه تان ارزشش را دارد. کنسرت ها حسی شاد و پر هیجان را برایتان به ارمغان می آورند و خاطره آنها تا سال ها با شما خواهد ماند.

در یک کلاس آشپزی شرکت کنیدسی سالگی www.howcanu.com

شاید شما هم تنها هنرتان درست کردن املت و ماکارونی باشد! بهتر است برای تنوع به یک کلاس آشپزی بروید و پختن غذاهای جذاب و خوشمزه را یاد بگیرید. به عنوان یک بزرگ سال باید توانایی پختن انواع غذاها و پذیرایی از چند مهمان را داشته باشید.

با غریبه ها حرف بزنید!سی سالگی www.howcanu.com

سعی کنید با افراد جدید آشنا شوید و با آن ها صحبت کنید. این کار باعث می شود از عادت های روزمره خود فاصله بگیرید و تجارب جدیدی به دست آورید. صحبت کردن با غریبه فکر شما را بازتر میکند و اجازه میدهد در میان مردم مختلف دوستانی بسیار با ارزش برای خود پیدا کنید.