چگونه جلوی گریه را بگیریم؟ چگونه زمانی که احساساتی می شویم مانع از گریه کردن شویم؟ این شرایط در محیط های عمومی و در حضور دیگران ممکن است چندان مورد پسند و خوشایند ما واقع نشود. در این مقاله روش های جلوگیری از گریه کردن را برای شما توضیح خواهیم داد.

چه بسیار مواقعی که علیرغم میل باطنی احساساتی می شوید ولی تمایلی به گریه کردن ندارید و دوست دارید خود را محکم تر نشان دهید ولی کنترل گریه و اشک کار راحتی نیست. به هر حال به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات گریه کردن به مراتب بهتر از گریه نکردن است. همه ی ما احساسات داریم و گریه کردن هم جزئی از ماست. اما اگر تمایل دارید جلوی گریه خود را در مواقع ضروری بگیرید در این مقاله با ما همراه باشید.

در مقاله ای دیگر از هاو کن یو در رابطه با اینکه چگونه جلوی خنده خود را بگیریم صحبت کردیم که در لینک زیر می توانید این مقاله جالب را مطالعه کنید.

  چگونه در مواقع مهم جلوی خنده خود را بگیریم

بر روی تنفس خود تمرکز کنید

capture

گریه کردن یک عکس العمل از بدن در مقابل احساسات درونی شماست، از سوی دیگر روش و یا روش های تنفس می تواند به شما برای جلوگیری از گریه کمک کند. به هر دلیلی که احساسات شما بر انگیخته شده است اولین و مهم ترین قدم حفظ آرامش است که یکی از راه های خوب برای حفظ آرامش تمرکز کردن بر روی تنفس است.

  • زمانی که احساس کردید اشک ها در حال سرازیر شدن هستند، با استفاده از بینی یک تنفس عمیق بکشید، با این کار علاوه بر آرامش باعث جلوگیری از بغض خود هم خواهید شد
  • سعی کنید تا ۱۰ بشمارید و هر عدد را که می شمارید هوا را از داخل بینی به داخل بکشید، در این میان هوا را با استفاده ازدهان به بیرون هدایت کنید. با این کار کم کم حواس شما از احساسات به شماردن و تنفس معطوف می شود.
  • حتی یک تنفس معمولی به تنهایی هم می تواند به شما برای جلوگیری از گریه کمک کند. تنفسی که به داخل می دهید را برای مدتی نگه داشته و سپس به بیرون هدایت کنید.

اگر تمایل دارید روش های صحیح تنفس و نفس های شکمی و یا به هنگلم ورزش را هم یاد بگیرید مقاله زیر را می توانید از هاو کن یو مطالعه کنید.

چگونه تنفس کنیم؟ (روش ها و تکنیک ها)

چشمان خود را حرکت دهید

06 شاید شما به گریه افتاده باشید ولی روشهایی وجود دارد که می توانید حداقل جلوی اشک های خود را بگیرید. برای جلوگیری از خارج شدن اشک ها یکی از روش ها و ترفند ها چرخاندن چشم ها به اطراف است،  حتی برخی از محققان پلک زدن را نیز در این امر ناسب و کاربردی دانسته اند.

  • چشم های خود را به چپ و یا راست حرکت دهید و یا بچرخانیدشان،  شاید بهتر باشد این کار را در جلوی دید افراد دیگر انجام ندهید،
  • چشم خود را ببندید و مدتی منتظر بمانید و سپس شرایط را با چشمان بسته زیر نظر داشته باشید. این چسمان بسته با چند تنفس عمیق می تواند نتیجه ای را بسیار بیشتر داشته باشد.

حواس خود را پرت کنید

05

یک نکته کلیدی برای جلوگیری از خنده پرت کردن حواس خود است تا ذهن شما دیگر درگیر این احساسات نباشد،

  • دستان خود را محکم به هم بفشاری. این فشار باید به اندازه ای باشد که حواس شما را متوجه دستان بکند.
  • یک وسیله را بفشارید. این وسیله هر چیز از کیف تا خودکار و لباس ….. می تواند باشد.
  • زبان خود را به سقف دهان بفشارید یا زبان خود را آرام بین دندان های خود قرار دهیید

حالت صورت خود را حفظ کنید

04

 معمولا بلند کردن ابرو ها و یا جمع و چروک شدن پوست پیشانی از نشانه هایی برای گریه کردن هستند، برای جلوگیری از همچین ظاهری، سعی کنید صورت و حالات صورت خود را به نحوی حفظ کنید که همیشه در حالت عادی آن را بر چهره دارید.

  • در این حالت بیشتر تمرکز خود را بر روی عضله ها و همچنین گونه و ابرو ها بگذارید
  • اگر شرایط این امکان را به شما می دهد شما می توانید برای چند ثاینه لبخند بر لب داشته باشید تا عضله های صورت به حالت نرمال خود باز گردند.

رهایی از شر بغض

03

شاید یکی از سخت ترین کار ها برای جلوگیری از گریه رهایی از شر بغضی است که سراسر وجود شما را فرا گرفته است. هنگامی که بدن شما احساس می کند که استرس شدیدی دارید، یک عکس العمل نسبت به این اتفاق از جانب سیستم عصبی اتفاق می افتد و آن هم باز شدن دهانه نای است و این کار با کنترل عضله های در پشت گلو اتفاق می افتد و این همان حالت بغضی است که شما در گلوی خود احساس می کنید.

  • در این حالت نوشیدن مقداری آب به ریلکس شدن عضلات گلو کمک می کند.
  • چنانچه آب در دسترس نیست به صورت مداوم و سریع تنفس کنید و سپس به آرامی  هوا را ببلعید.
  • خمیازه بکشید. در این حالت خمیازه کشیدن روش دیگری است که به شما کمک می کند تا عضلات به حالت عادی برگردند.

اشک ها را به مورد دیگری ربط دهید

02هنگامی که قطرات اشک از چشمان شما خارج شده اند می توانید این اشک ها را به مورد دیگری ربط دهید. هر چند خود شما بهتر از هر کس با این ترفند آشنا هستید ولی با این حال می توانید

  • این اشک ها را به یک آلرژی فصلی و یا وجود چیزی در چشمان خود نسبت دهید.
  • می توانید با متعجب شدن بگویید دلیل این اتفاق که اخیرا اتفاق می افتد چیست؟
  • شاید هم چشمان شما کم کم به عینک برای ادامه کار نیازمند هستند.

اشکان خود را پاک کنید

02

قبل از خارج شدن اشک ها و سرازیز شدنشان، باید به نحوی آن را از دید دیگران مخفی کنید. بنابر این سعی کنید نشان دهید که در حال خارج کردن چیزی از گوشه چشمتان هستید و بدین وسیله اشک خود را قبل از دیده شدن پاک کنید. همچنین در این حین کمی با انگشت گوشه چشم خود را بفشارید تا مابقی اشک ها را نیز خارج کنید و با انگشت پاکشان کنید. همچنین می توانید حالت عطسه به خود بگیرید و با دو دست چشمان را پوشانده و سپس اقدام به پاک کردن چشمان خود کنید.

محل را ترک کنید

01

اگر امکان پذیز باشد شاید ترک کردن محیط یکی از بهترین و ساده ترین کار ها باشد تا بدین صورت با هیچ یک از مشکلات بالا رو به رو نشوید و بتوانید خود را از این شرایط به سرعت خارج کنید.