خرید یک ساعت مچی زیبا و باب میل سلیقه شما میتواند امری زمان بر و پر هزینه باشد. همچنین در نهایت ممکن است که ساعت مورد نظر خود را پیدا نکرده و یا از خرید منصرف شوید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که مناسب ترین ساعت مچی برای من کدام است؟ شاید شما اینگونه پرسیده اید “کدام ساعت را باید بخرم؟” در این مقاله یک برنامه ده مرحله‌ای برای کمک به شما در پیدا کردن ساعت مناسب ارائه می شود. با هاو کن یو همراه باشید.

انجمن های مربوطه

اگر به تازگی شروع به گشت و گذار در دنیای ساعت ها کرده اید می توانید به صورت آنلاین از انجمن های آنلاین دیدن کنید و سوال بپرسید. نکته ای که در این قسمت مهم است به یاد داشته باشید این است: نپرسید “کدام ساعت را باید بخرم؟” چرا که انجمن ها و اعضایشان شما را نمیشناسند. از علاقیات و خصوصیات شما مطلع نیستند. پس یا انتخاب های اشتباه را به شما پیشنهاد میکنند و یا هیچ برندی را توصیه نخواهند کرد. در عوض سوالاتی مشخص در رابطه با ساعت مچی بپرسید تا به دانشتان بیافزاید. به عنوان مثال میتوانید نظر اعضا را در خصوص بهترین برند های ساعت سازی را از نظر کیفیت در ساخت بپرسید.

نکته
در هر انجمن آنلاین به خاطر بسپارید که پاسخ ها ممکن است با توجه به یک کشور سازنده متعصبانه باشند. اعضای انجمن عادی ممکن است نسبت به یک برند وفادار باشند. سایتی که یک برند خاص را معرفی می‌کند با طرفداران آن برند معروف می‌شود.

دقیقا به دنبال چه هستید؟

فهرستی از ویژگی ها و مشخصاتی که به دنبالش هستید تهیه کنید، اولویت بندی کنید و سپس طبق آن به دنبال ساعت مناسب خود باشید. به ویژگی های مورد نظر خود واقعاً فکر کنید. آیا می‌خواهید ضد آب باشد؟ آیا شبرنگ بودن و یا قابل دید بودن زمان در تاریکی و نور شب از خصوصیت های مد نظر شماست؟ آیا میخواهید ساعت شما خصوصیت خاصی داشته باشد؟ چه نوع انرژی محرک برای ساعتتان مد نظر دارید؟ باتری شارژ با حرکت دست؟ آیا دوست دارید بند آن قابل تعویض باشد؟ هزینه‌های سرویس برای شما مهم است؟ و …


راهنمای خرید بهترین ساعت مچی هوشمند سال


پیشنهاد
هرچه زمان بیشتری برای فکر کردن راجع به موارد مورد نیاز خود بگذارید در انتها ساعت انتخاب شده بیشتر باب میل شما خواهد بود. پس کمی زمان صرف کنید و به صورت یک فهرست مشخصات ساعت خود را بنویسید.

صرفا به نظرات دیگران توجه نکنید

نظرات دیگران را در مورد ساعت مورد علاقه ی خود بخواهید، اما به هیچ وجه طبق نظر آنها خرید نکنید چراکه دیگران نمیخواهند از ساعت شما استفاده کنند و این شما هستید که میخواهید مدت زیادی ساعت را در دست داشته باشید. پیشنهاد ما این است که به جای اینکه نظر آنها را در مورد ساعت مورد علاقه شان بپرسید، بهتر است ۳ یا ۴ ساعت مچی که به نظر شما بهترین انتخاب هستند را برگزیده و به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از آنها بخواهید تا از بین این ساعت های برگزیده بهترین ساعت را برای شما مشخص کنند.

جستجوی بدون هدف به شما کمکی نمی‌کند

جستجوی هدف دار داشته باشید. هر زمان که تصویر ساعت دلخواهتان را می بینید آنرا ذخیره کنید. سعی کنید تصاویر زیادی از یک ساعت را جمع کنید. سعی کنید تصویرهای واقعی و خوب پیدا کنید. هر روز (یا اغلب) به تصاویر دخیره شده نگاه کنید. لیستی از اولویت بندی ساعت مورد علاقه تان تهیه کنید. اگر یک ساعتی برای مدتی اولویت اولتان بود، آن ساعت برنده است. از طرفی دیگر، زمانی که چیزی که شما را درباره یک ساعت آزار می دهد در نظر بگیریدمتوجه خواهید شد که هر زمان که به آن ساعت نگاه می کنید بنابراین احتمالا آن را باید از لیستان حذف کنید.

تلاشتان کنید تا دو یا سه چیز درباره ساعتی که واقعا مورد علاقه شماست را با دقت اشاره کنید. در جستجویتان کم نگذارید. هیچ چیز بدتر از این نیست که ساعتی را بخرید که فقط یک ساعت خریده باشید (اگرچه برای برخی افراد این یک سبک زندگی است، آنها از هرچیزی کلکسیون میسازند و در این مقاله هدف نیستند). اگر ساعتی پیدا کردید که واقعا از آن خوشتان آمده است وارد انجمن آن ساعت شوید و از افرادی که آن را تایید کرده اند بپرسید که ساعت های مشابه آن را نیز معرفی کنند. از این جهات توصیه دیگران می تواند مفید باشد.

قبل از خرید امتحان کنید

ساعت هایی که می خواهید انتخاب کنید را امتحان کنید. جلوه واقعی یک ساعت مچی زمانی مشخص می‌شود که روی مچ شما  بسته شده باشد. ممکن استن ساعت خیلی بزرگ، خیلی کوچک، خیلی سنگین یا خیلی باریک باشد و  موجب می شوند شما به عنوان یک خریدار از خرید آن محصول صرف نظر کنید. اگر ساعتی را در اینترنت دیده اید و خوشتان آمده است همان را حضورا نیز در فروشگاه پیدا کنید و امتحان کنید. اگر نمی توانید آن ساعت را پیدا کنید، ساعتی مشابه آن از لحاظ ظاهر و اندازه بیابید و امتحان کنید.


ساعت مچی یکی از محصولاتی است که زیبایی و جلوه آن برای خریداران بسیار مهم است. اگر قصد دارید محصوف خود را از وبسایت ها و فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید، توجه داشته باشید که فروشگاه مبدا حتما مدت زمانی را برای برگشت کالا در نظر گرفته باشد تا اگر به هر دلیلی از ساعت خریداری شده راضی نبودید آن را پس داده و وجه خود را پس بگیرید.


به احساس خود توجه کنید

وقتی ساعت ها را امتحان می کنید توجه کنید که چه احساسی به شما می دهند. بطور ایده‌آل ساعتی که در بین ساعت های دیگر توجه شما را جلب می کند آن ساعت است، ساعتی که می توانید آن را بخرید. زمانی که تصمیمتان را گرفتید برای چند روز آزمایشی آن را امتحان کنید. طوری عمل کنید که گویا آن ساعت را بتازگی خریده اید و جستجوی شما پایان یافته است و هر ساعت دیگری که تاکنون قبل خرید آن را داشتید را فراموش کنید. آیا هنوز هم از انتخابتان راضی هستید؟

یافتن مناسبترین ساعت می تواند یک چالش باشد. اما این خودش یک نوع سرگرمی است و انتخاب درست می تواند سالها لذت به همراه داشته باشد.

چند نکته در هنگام خرید حضوری ساعت مچی

ساعت اصل: متاسفانه بسیاری از فروشندگان کالای ساعت، محصولات کپی را به جای ساعت های اصل به فروش می رسانند. یکی از روش های فریب نخوردن این است که چندین و چند تصویر از جلو (close up) از ساعت مورد نظر در اینترنت پیدا کنید. توجه کنید که با این عکسها بتوانید تا حدی کیفیت و جنس مواد استفاده شده را حدس بزنید. سپس ساعتی که قصد خرید آن را دارید با تصویر اصلی ساعت مقایسه کنید. اگر کوچکترین تفاوتی در طراحی و جنس وجود داشت احتمالا نشان دهنده فیک یا کپی بودن ساعت است.

روش های زیادی برای تشخیص ساعت اصل از ساعت کپی وجود دارد که در مقاله زیر از وبسایت هاو کن یو متوانید آنها را مطالعه کنید:


چگونه ساعت مچی اصل را از ساعت تقلبی تشخیص دهیم ؟


قیمت، عامل حیاتی: در انتخاب ساعت، قیمت یک چاقوی دو لبه است که هم میتواند به نفع و یا به ضرر شما باشد. توجه کنید که اینطور نیست که هرچه قیمت بالاتر باشد، ساعت انتخابی شما بهتر است. ممکن است ساعت به دلیل داشتن مشخصات خاصی (نظیر ارتفاع سنج، صد ضربه بودن، ضد آب بودن و…) قیمت بالایی داشته باشد که این مشخصات برای شما بلا استفاده اشت. اما نکته مهمی که حتما باید آن را در نظر بگیرید این است که ساعت های با کیفیت و ظرافت ساخت بالا قطعا قیمت های بالایی خواهند داشت. به عنوان مثال ساعت برند رولکس یا امگا ساعت هایی با قیمت های میلیونی هستند و اگر فروشنده این ساعت ها را با قیمتی بسیار کم به شما معرفی کرد، در تقلبی بودن آن شک نکنید.

نگاه نزدیک: پیشتر در رابطه با نگاه نزدیک تر به ساعت صحبت کردیم اما در این مورد نیز به یاد داشته باشید، که کیفیت بند، فلز و ساخت ساعت را از نزدیک بنگرید تا ساعت فیک یا تقلبی خریداری نکنید. به عنوان مثال ساعتی با قیمت ۱ میلیون تومان در صورتی که بند غیر فلزی داشته باشد، به هیچ عنوان از بند چرم مصنوعی نباید استفاده کرده باشد. به عنوان مثالی دیگر ساعت هیچ کدام از قطعات کوچک یک ساعت مچی با کیفیت نباید لق و شل باشند.

به عنوان سخن آخر در خرید ساعت مچی به هیچ عنوان عجله نکنید تا بتوانید بهترین انتخاب را در بازار داشته باشید. در صورت علاقه میتوانید سوالات خود را در بخش پرسش های همین مقاله مطرح کنید. یا تجربه خود را از خرید ساعت مچی با ما در میان بگذارید.