قبل از خرید گوشی موبایل مطمئنا سوالات و ابهامات زیادی در رابطه با خرید و انتخاب گوشی موبایل در ذهن شما به وجود می آید که با توجه به پیشرفت سخت افزاری و نرم افزاری گوشی های هوشمند و پرداخا هزینه های زیاد باید با دقت بیشتری به انتخاب و خرید آن دقت کنید. با ما همراه باشید تا به این نکات بپردازیم.

با وجود این همه موبایل و گوشی هوشمند در بازار، چگونه در سال ۲۰۱۸ موبایل خوب بخریم؟ ما در این مقاله می خواهیم هشت نکته را برای پاسخ به این پرسش با شما در میان بگذاریم. شاید شما هم به فکر تعویض موبایل خود افتاده اید و یا اصلا برای اولین بار است که می خواهید موبایل بخرید. دانستن نکات مهم قبل از خرید گوشی موبایل همیشه راه را برای شما در خرید و انتخاب گوشی آسان می کند.  با ما همراه بمانید.

گوشی اندرویدی یا ios

نکات مهم قبل از خرید گوشی _ هاو کن یوسوالل بسیار آشنا و البتهچالش بر انگیز که برخی در همان ابتدا تصمیم خود را می گیرند و بخی هم بعد از سال ها در این رابطه مردد هستند. مطمئنا اگر با هر دو سیستم عامل کار کرده باشید کار آسان تری پیش رو دارید. شما کاربران هاو کن یو اگر تلفن همراه شما هوشمند دارید با احتمال بالا یا آیفون است یا اندروید. سیستم عامل گوگل و اپل ۹۰ درصد تمامی تلفن های هشمند را در بر می گیرند، و شما را در محیط خود نگه می دارند.

همانطور که می دانید اندروید یک سیستم عامل منبع باز و یا open source  است و طبیعتا امکانات شخصی سازی و سفارشی سازی بسیار بیشتری را از ios  برای شما فراهم می ورد. در سوی دیگر ios با ظاهر ساده و لی حرفه ای و دوست داشتی که سال هاست از مشخصه های آن است همراه خود دارد. نکته دیگر آپدیت و به روز رسانی سیتم عامل است که در این زمینه بر روی  ios  بیشتر می توانید حساب کنید چرا که تا سال ها برای شما آخرین به روز رسانی ها در دسترس قرار می گیرد ولی در اندروید گوگل با محدودیت هایی مواجه هستید. البته به واسطه همین متن باز بودن اندروید امکان دور زدن تحریم ها و … به مراتب فراهم تر است و در مجموع امکانات بیشتر و یا شاید بتوانید بگوییم استفاده بیشتری از یک گوشی اندرویدی خواهید برد.

کدام یک

در مجموع قبل از خرید گوشی همراه دقت داشته باشید که اگر قرار است استفاده زیاد با حجم کاری بالا از گوشی خود در زمینه های مختلف داشته باشید و یا گوشی تلفن همراه قرار است برای شما نقشی نزدیک به یک pc  همراه را داشته باشد به نظر می رسد اندروید گزینه مناسب تری برای شما باشد.

در سوی دیگر اگر قرار نیست خیلی درگیر نرم افزار های مختلف و یا کار های تخصصی و نرم افزاری شوید ios  را انتخاب کنید. ضمنا از سوی دیگر اگر استفاده های معمول و حرفه ای با پرستیژ بالا از یک گوشی توقع دارید که با سرعت و رابطه کاربری خوب همه چیز را در اختیار شما بگذارد، بهتر است به سراغ محصولات اپل بروید.

انتخاب قیمت قبل از خرید گوشی

نکات مهم قبل از خرید گوشی _ هاو کن یوانتظاراتتان قبل از خرید گوشی از آن چیست؟ رنج قیمتی شما در چه محدوده ایست؟ با توجه به امکاناتی که از گوشی خود انتظار دارید هزینه کنید. خرید و داشتن یک گوشی گران قیمت و استفاده نکردن از امکانات شاید دور ریختن پول شما باشد چرا که شما همین امکانات و استفاده ای که در حال حاظر از گوشی دارید با نصف قیمت هم می توانستید داشته باشید.

شما کاربران هاو کن یو مثل همیشه منطقی تصمیم بگیرید، کمی تحقیق کنید و اطلاعات کافی را کسب کنید. برخی از گوشی ها هم علاوه برقیمت گوشی هزینه دیگری هم از شما  خواهند گرفت که این مشکل و البته هزینه در برند های معروف به مراتب بیشتر است. به عنوان مثال هزینه تمام شده یک آیفون x  در کارخانه حدود ۴۱۲.۷۵ دلار است که اپل آن ها را با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش میرساند. و این یعنی سود ۵۹ درصدی برای هر گوشی.

لازم نیست حتما برند معروف بخرید

بر خلاف تصور عموم مردم، بسیاری از تلفن های خوب در بازار وجود دارند که هیچ کدام ساخت برند های معروف نیستند و شما صرفا هزینه برند هم نمی پردازید. البته باورش شاید سخت باشد چون در ذهن عموم اینطور جا افتاده که فلان برند بهترین است. باید دانست که تلفن های زیادی وجود دارند امکانات و سخت افزار فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می آورند ولی صرف معروف نبودن برند قیمت های به ماتب کمتری را به شما پیشنهاد می دهند.

چه چیزی بیشتر برایتان اهمیت دارد؟

باتری؟ دوربین؟ قیمت کل؟ باید ببینید که می خواهید با تلفن چه کار کنید و اهداف و ایده های روشن و مشخصی در مورد مصارف تلفن خود داشته باشید. ببینید از کدام مثارف تلفن در زندگی روزمره ی خود بیشتر استفاده میکنید.

آیا اصلا به تلفن هوشمند نیاز دارید؟ آن هم پر قدرت ترین؟

نکات مهم قبل از خرید گوشی _ هاو کن یو

اگر واقعا تلفن همراه را برای پیام دادن و زنگ زدن می خواهید بهتر است از همان مدل های ساده استفاده کنید. هرچند که بعید است دیگر بخواهید به سمت این گوشی های ساده بروید. اما حال که تصمیم بر خرید گوشی های هوشمند دارید آیا حتما باید به سراغ گران قیمت ترین و قدرت مند ترین نوع گوشی ها بروید؟ اصلا هدفتان از انتخاب این گوشی چیست؟

بالا تر گفتیم که قبل از خرید گوشی همراه هدف خود را از مشخص کنید. گاهی شما به دلیل تعدد نرم افزار ها و یا سخت افزاری که هر یک از شما میخواهند و دوست ندارید برای این باز ها و اپلیکیشن ها با کندی سرعت و .. متوجه شوید ناچار هستید به سراغ پر قدرت ترین ها بروید.

به هر حال با چندین دیوایس قبل از خرید گوشی کار کنید و مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری ان ها را برسی کنید و بدانید که با توجه به استفاده ای که قرار است از گوشی داشته باشید چه مقدار مشخصات سخت افزاری لازم دارید.

زمان مناسب برای خرید را بدانید

نکات مهم قبل از خرید گوشی _ هاو کن یوالبته شما کاربران هاو کن یو احتمالا از این موضوع مطلع هستید ولی با این حال هرگز به محض ورود جدیدترین تلفن به بازار آن را نخرید. این کار واقعا احمقانه است. تب و تاب و اخباری که حول و هوش برند است حتما شما را جذب خرید خواهد کرد . اگر که نگرانی خاصی برای هزینه کردن ندارید که مشکلی برای خرید هر نوع برند و هر نوع گوشی نخواهید داشت ولی اگر یکی از چالش هایشما مقدار پولی است که قرار است هزینه کنید و البته یک گوشی پر قدرت میخواهید معمولا پرچمداران هر برند که یکسال قبل وارد بازار شده اند بهترین گزینه برای خرید هستند.

سخت افزار قدیمی به معنای سخت افزار منسوخ نیست

چرا؟ برای اینکه تلفن های هوشمند ابزار تکنولوژیک جالبی هستند و نیازی نیست که حتما جدیدترین نوع آنها را داشته باشید تا بهترین عملکرد را داشته باشد. یک  Galaxy S7 یا Galaxy S6 حتی اگر جدیدترین مدل هم نباشد هنوز هم حس نو بودن به آدم می دهد. تلفن ها با مصرف مستهلک می شوند – یک مدل قدیمی اما غیر مستهلک بگیرید و خواهید دید که فرق چندانی با جدیدترین مدل ها ندارد.

البته می توانید موبایل های تعمیر شده را هم بخرید.