اینترنت بخش بزرگی از دنیای حال حاظر را در برمیگیرد. همچنین خرید مخصولات و خدمات نیز در اینترنت همه روزه در تعداد بسیار بالا صورت میگیرد. در این میان افرادی دست به کسب درامد غیر قانونی و جعل هویت فروشنده های اصیل و با سابقه زده اند. در صورتی که علاقه مند به خرید از فروشگاه های مجازی هستید و یا ترفند های یک خرید حرفه ای را نیاز دارید این مقاله را تا انتها بخوانید. در ادامه با howcanu همراه باشید.

وبسایت های نام آشناenamad-namad-etemad-electronic-index-way2pay-93-03-12

در هر کسب و کار اشخاص یا شرکایی از مابقی پیشی گرفته و به اصطلاح در آن کسب و کار نامی میشوند. کسب کار اینترنتی هم از آن مستثنی نیست. در صورتی که قصد دارید خرید اینترنتی کنید، به دنبال وبسایت هایی باشید که در گذشته از آن ها شنیده و یا در ارتباط بوده اید. همچنین به محض ورود به یک فروشگاه مجازی در ابتدا به دنبال نماد الکترونیکی یا enamad باشید. (تصویر بالا) این نماد که توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت به شخص حقیقی یا حقوقی صاحب امتیاز اهدا میشود نشان دهنده میزان اعتبار آن وبسایت در فضای اینترنت است. یکی دیگر از راه های شناخت اعتبار وبسایت رتبه ی alexa آن است.

به نوار آدرس خود توجه ویژه داشته باشیدogfb460

به هیچ عنوان از وبسایت هایی که ssl ندارند خرید اینترنتی نکنید. Ssl یا secure sockets layer یک پروتکل امن بین خریدار و فروشگاه به وجود می آورد تا عمل خرید با تمام امینت انجام شود. در صورتی که آدرس فروشگاه مورد نظر شما با http:// شروع شده است امن نیست پس به هیچ عنوان از آن خرید نکنید، در ازا به دنبال وبسایت هایی با ادرس https:// باشد. یکی دیگر از مواردی که حتما بایستی در نوار آدرس به آن توجه شود، کد دامنه وبسایت است. توجه داشته باشید که دامنه ها را با یکیدیگر اشتباه نگیرید. به عنوان مثال وبسایتی با دامنه .com به ثبت رسیده است. پس آن را با وبسایت های هم نام ولی با دامنه متفاوت مانند .ir و .net تشخیص دهید.

همه چیز را نگویید

oga5gm0
هیچ وبسایتی برای دریافت سفارش و ارسال آن به محل سکونت شما، به اطلاعات شخصی شما مانند تاریخ تولد یا کد ملی نیاز ندارد. دریافت این اطلاعات از شما تنها راه را برای جعل هویتتان را آسان تر خواهد کرد. علاوه بر این به جز در پروتال های بانکی که اطلاعات کارت را از شما طلب میکند، به هیچ عنوان شماره کارت یا رمز دوم خود را در محل اطلاعات تکمیلی خود وارد نکنید.

از کیبورد مجازی استفاده کنید20

زمانی که به مرحله ی پرداخت پول رسیدید از شما طلب شماره کارت، رمز دوم و تاریخ انقضای آن خواهد شد. در صورتی که به سامانه پرداخت الکترونیکی بانک متصل شده باشید، یک کیبرد مجازی با شماره های ٠-٩ در اختیار شما گذاشته می شود تا رمز و کد های مورد نیاز را وارد کنید. به هیچ عنوان از کیبرد حقیقی خود استفاده نکنید، چرا که امکان هک و نفوذ به آن و سرقت اطلاعات شخصی شما وجود دارد.

اگر بیش از حد ارزان است پس درست نیست.

o9iy1m0بعضاً پیش می آید که وبسایتی محصول خود را با قیمتی بسیار کمتر از سایر رقبا و قیمت بازار به فروش میرساند. این عمل نه تنها باعث اجسود آوری نمیشود، بلکه باعث ایجاد قیمت کاذب و ضرر عمومی فروشندگان نیز خواهد شد. پس در صورتی که وبسایت فروشگاهی مورد نظر شما محصول را با شرایطی فوق العاده و قیمتی پایین تر در اختیار کاربران میگذارد، بدانید که یک جای کار میلنگد! برای اطمینان از خرید خود، حتما قیمت محصول مورد نظر خود را در وبسایت های دیگر و همچنین فروشگاه های حقیقی شهر خود را جستجو کنید.