بهترین نرم افزار های اندرویدی  سال 2019 که هر شخصی باید در گوشی خود داشته باشد را در این مقاله بررسی خواهیم کرد که شما در صورت صلاحدید خود می توانید هر یک را دانلود و استفاده کنید. تعداد نرم افزارهای موجود در google play store تا دسامبر 2018 به حدود 2.5 میلیون افزایش یافته است. در همین حال، برنامه‌های متعددی موجود است که ویژگی‌های یکسانی دارند. در نتیجه به جای امتحان کردن همه‌ی آن‌ها تیم هاو کن یو جهت جلوگیری از به هدر رفتن وقت شما عزیزان  لیستی از بهترین نرم‌افزارهای پولی و رایگان سیستم عامل اندروید جمع آوری کرده است.

 این نرم افزارها هم‌چنین تعدادی از ضروری ترین نرم افزارهای سال 2019 هستند که استفاده از آن‌ها بر روی گوشی‌های اندروید توصیه می‌شود.

لازم به ذکر است این لیست با توجه به رتبه‌ی نرم افزار توسط کاربرها، ویژگی‌های برنامه و محبوبیت آن تهیه شده است. شما بسته به نیازتان می‌توانید از هر نرم‌ افزار جایگزین دیگری استفاده کنید.

 

نرم افزار Nova launcher

اپلیکیشنی که به عنوان بهترین لانچر سیستم عامل اندروید نیز شناخته می شود.

Nova Launcher یکی از بهترین لانچرهایی ( پوسته) است که چندین سال است در Play Store وجود دارد. این لانچر خیلی روان، سریع و کم حجم است که هزاران تم سفارشی را نیز در بر می‌گیرد. هم‌چنین در google play store آیکون پک‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند ظاهر این برنامه را تغییر دهند.Nova Launcher از app-drawer سفارشی پشتیبانی می‌کند که دارای داک( به انگلیسی: dock) قابل اسکرول کردن، اعلان‌های عددی بر روی آیکون‌ها، سفارشی سازی فولدر‌ها و آیکون برنامه‌ها و پشتیبانی از مجموعه‌ای از الگو‌های حرکتی بر روی صفحه برای راحتی استفاده از گشت و گذار در اندروید است. این برنامه‌ برای دانلود رایگان است، اما نسخه‌ی پولی آن ویژگی‌های قفل شده‌ی دیگری از جمله حرکات میانبر انگشت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

دانلود Nova Launcher از گوگل پلی

Google Duo تماس صوتی و تصویری

 

این نرم‌افزار هم‌چنین به عنوان بهترین نرم‌افزار تماس تصویری سیستم عامل اندروید نیز شناخته می شود.

Google Duo یکی از بهترین نرم‌افزارهای تماس تصویری سیستم عامل اندروید است که رابط کاربری ساده‌ای دارد. وارد شدن به این برنامه و تایید کردن شماره‌ی تلفن همراه تقریبا کار آسانی بوده و می‌توان تماس‌های تصویری سریع همچون تماس‌های تلفنی استاندارد برقرار کرد. این نرم‌افزار دارای ویژگی منحصر به فردی به نام “Knock Knock” است که به کاربر اجازه داده پیش از برقراری تماس ویدئویی یک پیش نمایش زنده از تماس گیرنده داشته باشید. در عین حال هر فرد می‌تواند در صورت در دسترس نبودن مخاطب خویش پیام تصویری برای وی بگذارد.

Google Duo یکی ار محبوب‌ترین نرم‌افزارهای موجود بوده که قابل دسترسی در هر دو سیستم عامل اندروید و IOS است.

دانلود Google Duo از گوگل پلی

Evernote برای یادداشت برداری

 

هم‌چنین به عنوان بهترین نرم‌افزار یادداشت برداری سیستم عامل اندروید نیز شناخته می شود.

Evernote ابزاری است در سال 2019 که بر روی چند پلتفرم برای یادداشت برداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه شامل فرمت‌های متنوع یادداشت برداری از جمله نوشته، عکس، صدا، ویدیو، کشیدن شکل و غیره است. این برنامه ابزاری است که مسلما هر کسی برای سازمان‌دهی زندگی خویش به آن نیاز دارد. این برنامه تمامی یادداشت‌ها را بین تمامی دستگاه‌های مورد استفاده‌‌ی کاربر از جمله گوشی، لپ‌تاپ، تبلت و غیره، سینک می‌کند تا گردش کار تسهیل شود. Evernote هم‌چنین برای دسترسی سریع و آسان به یادداشت‌ها دارای ویجت در صفحه‌ی اصلی است. این نرم‌افزار یکی از برنامه‌های ضروری اندروید برای تمامی کاربرها است. اگر چه Google Keep نیز یک برنامه‌ی اندروید خوب برای یادداشت‌ برداری است اما Evernote به دلیل رابط کاربری رضایت بخش و عملکرد و بهره‌وری خیلی بالا، یک برنامه‌ی منحصر به فرد است.

دانلود Evernote از گوگل پلی

WPS Office

 

WSP Office هم‌چنین به عنوان بهترین نرم‌افزار آفیس سیستم عامل اندروید نیز شناخته می شود. WPS یک برنامه‌ی رایگان Office Suite بوده که تمام ویژگی‌ها را در خود دارد. این برنامه کاملا با مایکروسافت ورد، اکسل، پاورپوینت سازگار بوده و قابلیت ادغام PDF، ارائه‌ها، spreadsheet ها، یادداشت‌ها، Google docها و غیره را در خود دارد.

این برنامه هم‌چنین یک مبدل، ویرایشگر و اجراکننده‌ی PDF همراه با قابلیت اشتراک گذاری فایل را دارد. در عین حال از حالت چند پنجره، رمزگذاری داده‌ها و غیره پشتیبانی می‌کند.  استفاده از این برنامه بسیار آسان بوده و می‌توان حین استفاده از آن به Cloud Drive متصل شد تا فایل‌ها به صورت خودکار ذخیره شوند. در مجموع، این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های آفیس اندروید می‌باشد.

دانلود WPS Office از گوگل پلی

ES File Explorer

این برنامه یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های فایل منجر ( به انگلیسی: file manager ) سیستم عامل اندروید با تمامی ویژگی‌های ضروری است. این برنامه یک تحلیلگر فضا (به انگلیسی: Space Analyzer) دارد که به خالی کردن فضای دستگاه کمک می‌کند. اشتراک گذاری رسانه با سایر کاربران ES File Explorer از طریق وای‌فای بسیار راحت است. این نرم افزار با یک App Manager همراه است که امکان حذف  یا بک‌آپ گیری از برنامه‌ها را فراهم می‌کند. حتی می‌توان با داشتن دستگاه روت شده، برنامه‌های سیستمی را پاک کرد. قابلیت (root explorer) بسیاری از ویژگی‌های قفل شده‌ی دستگاه (روت شده) شما را باز می‌کند.

با وجود تمام این ویژگی‌های خوب برنامه تبلیغات مزاحم بسیاری دارد که این موضوع باعث افزایش مصرف باتری می‌شود.

طبق تحقیقات اخیر برنامه‌ی Files Go متعلق به گوگل نیز نرم‌افزار بسیار جالبی برای مدیریت ذخیره سازی در سیستم عامل اندروید است.

دانلود مستقیم ES File Manager

Google Drive

Google Drive یک سرویس ذخیره سازی ابری بسیار گسترده است که فضای آزاد در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا در یک پلتفرم ابری امکان دسترسی به فایل ها و ذخیره سازی آن‌ها برای کاربران مهیا گردد. شما می‌توانید در میان همه‌ی فایل‌ها و فولدرهایی که در drive خود ذخیره کردید، بگردید و آن‌ها را به اشتراک گذاشته، جابجا کرده یا دانلود کنید، اسم آن‌ها را تغییر دهید یا از طریق خود برنامه پرینت بگیرید.

هم‌چنین شامل فایل‌ها، صفحه‌ها و اسلاید‌های گوگل می‌باشد که امکان ویرایش فایل‌ها، فرم‌ها، ارائه‌ها، spreadsheet‌ ها و غیره، و ذخیره‌سازی آن‌ها در درایو را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند به 15 گیگابایت حافظه‌ی خالی در Google Drive، Gmail و Google Photos دسترسی داشته باشند. این برنامه یکی از برنامه‌های گوگل است که به کاربران کمک می‌کند از فایل‌های با‌ارزش خودبه صورت رایگان بر روی حافظه‌ی ابری فایل پشتیبان تهیه کنند.

دانلود Google Drive از گوگل پلی

WhatsApp مسنجر محبوب

WhatsApp یک برنامه‌ی پیام‌رسان رایگان و البته پر کاربر ترین پیام رسان جهان است. ( هرچند به شخصه تلگرام را از خیلی جهات بر آن ارجح می دانم) که کاربران می‌توانند با استفاده از سرویس اینترنت تلفن همراه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این نرم‌افزار یکی از برنامه‌های برتر سیستم عامل اندروید در هند است.

این برنامه امکان ارسال پیام‌های متنی و صوتی هم‌چنین اشتراک گذاری لینک‌ها، تصاویر و لوکیشن و برقراری تماس ویدیویی را با هر کاربر دیگر در سراسر جهان، فراهم می‌کند. این برنامه یکی از برنامه‌های پیام‌رسانی امن سیستم عامل اندروید بوده که در محیط دسکتاپ نیز قابل دسترسی است.

دانلود WhatsApp از گوگل پلی

Xender نرم افزار اشتراک گذاری فایل

Xender به عنوان یک نرم‌افزار اشتراک گذاری فایل از سیستم عامل اندروید به کامپیوتر  شناخته می‌شود. Xender یک نرم‌افزار ضروری اندروید محسوب می‌شود که هر کاربری باید بر روی دستگاه خود داشته باشد. این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی درباره‌ی به همراه داشتن کابل USB برای اشتراک گذاری فایل‌های خود بتوانند آن‌ها را با کامپیوتر بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار جانبی برای ارسال یا دریافت فایل‌ها، مبادله کنند. علاوه بر این، به دلیل cross-platform بودن سرعتی صد برابر بیشتر از سرعت بلوتوث در انتقال فایل‌ها بین هر وسیله‌ای دارد.در ضمن زمانی که صحبت از اشتراک گذاری فایل بین گوشی‌های هوشمند است، نرم‌افزار SHAREit پیش‌تاز این قافله است.

دانلود Xender از گوگل پلی

MX Player پخش کننده ویدئویی

این پخش‌کننده‌ی ویدیو برای اندروید تقریبا از تمام فرمت‌های فایل‌های صوتی و ویدیویی اولیه پشتیبانی می‌کند. این برنامه در برگیرنده‌ی ویژگی‌های بسیاری از جمله ویرایش فریم‌های زیرنویس، انتقال سریع و حرکات کنترل صدا، حرکات برای بزرگنمایی و خارج شدن از یک ویدیو، قفل کودک روی صفحه و موارد بسیار دیگر، است.

MX player به صورت رایگان، با تبلیغات درون برنامه‌ای در دسترس است. علاوه بر این برای عملکرد بیشتر، پلاگین‌های اضافی آن در دسترس هستند.

دانلود MX Player از گوگل پلی

PicsArt ویرایش عکس

 

این برنامه با بیش از 100 میلیون دانلود به عنوان یک برنامه‌ی محبوب ویرایش عکس برای سیستم عامل اندروید  شناخته می‌شود. شما با تعداد زیادی آپشن روبرو هستید که می‌توانید عکس‌های خود را آن طور که می‌خواهید درست کنید. این برنامه دارای یک شبکه‌ی اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر از طریق برنامه است. ویژگی‌های آن شامل کالیگ کردن( به انگلیسی: collage)، نقاشی کشیدن بر روی عکس‌ها (به انگلیسی: Draw)، گذاشتن عکس‌ها در قاب، برچسب زدن، آزادانه بریدن، ابزار کلون( که تقریبا کاری مشابه کپی پیست کردن را انجام می‌دهد)، تغییر زاویه‌ی عکس، ابزار تعویض چشم انداز و خیلی بیشتر از این‌ها است. این برنامه به صورت رایگان همراه با نمایش تبلیغات و خرید درون برنامه‌ای در دسترس عموم است.

دانلود PicsArt از گوگل پلی

Unified Remote کنترل کامپیوتر از طریق گوشی

Unified remote یک برنامه برای کنترل کردن کامپیوتر از طریق گوشی‌های اندرویدی است. این برنامه با استفاده از بلوتوث و وای فای و با ساپورت کردن بیش از 90 برنامه‌ی از قبل بارگذاری شده به شما کمک می‌کند کامپیوتر خود را کنترل کنید. این برنامه از ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می‌کند و نیاز به نصب برنامه‌ی سرور دارد.
با استفاده از Unified Remote، می‌توانید از طریق ویژگی “Wake on LAN” رایانه خود را از حالت sleep روشن کنید.
تمام ویژگی های ضروری یک برنامه‌ی خوب سال 2019 مانند آینه کردن صفحه نمایش(یعنی نمایش صفحه‌ی دستکتاپ بر روی گوشی)، کنترل صفحه کلید و ماوس، کنترل پخش کننده رسانه و غیره در این برنامه قرار داده شده است. شما حتی می‌توانید از طریق این برنامه Raspberry Pi یا Arduino Yun نیز کنترل کنید.
نسخه‌ی پولی آن بسیاری از قابلیت‌های سودمند شامل ریموت‌های اختیاری و برخی ویژگی‌ها برای کنترل از طریق Android Wear را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد.
در صورتی که شما پیش ‌تر برنامه‌ی بدنام Peel Remote را نصب کرده‌اید، برای تغییر می‌توانید از Unified Remote بجای Peel Remote استفاده کنید.

LastPass مدیریت پسورد ها

LastPass یک برنامه‌ی پیشرفته‌ی مدیریت رمز عبور و یک محیط خصوصی امن است که می‌تواند رمزهای عبور و اطلاعات شخصی کاربران را نگهداری و از هرگونه سواستفاده‌ای محفوظ بدارد. این برنامه هم‌چنین قابلیت ورود به سیستم مرورگر‎ها و برنامه‌ها را به طور خودکار دارد و می‌تواند فورا رمز‌های جدید و امنی ایجاد کند. با استفاده از این نرم افزار می‌توان به جای حفظ کردن دو جین رمز فقط و فقط با یک رمز عبور وارد سیستم شد. علاوه بر این، امکان سینک کردن اطلاعات شخصی و رمزها بین تمام دستگاه‌های کاربر وجود دارد. هم‌چنین این برنامه در میان پلت‌فرم‌های متعدد سریع و شهودی است.

دانلود LastPass از گوگل پلی

Shazam

Shazam یک نرم‌افزار محبوب در تشخیص موزیک است که می‌تواند به سرعت آهنگی که در اطراف شما در حال پخش شدن است را تشخیص دهد و اطلاعات جامعی از آن در اختیارتان قرار دهد. این برنامه توسط عاشقان موسیقی بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت تشخیص آهنگ مورد نظر کافی است گوشی را نزدیک منبع صدا نگه داشته تا در کسری از ثانیه برنامه، آهنگ را تشخیص دهد. این برنامه در کنار این قابلیت، امکان پخش کردن و ذخیره‌ی آهنگ‌ها در پلی لیست اسپاتیفای، خرید آهنگ‌ها در Google Play Music تنها با یک اشاره، اتصال اکانت فیسبوک و غیره را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. اگر شما کاربران هاو کن یو خود را یک خوره‌ی موسیقی می‌دانید این برنامه را به شدت به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

دانلود Shazam از گوگل پلی

Automate

Automate به شما این امکان را می‌دهد که چند وظیفه را به صورت خودکار و با استفاده از flowchart بر روی گوشی خود انجام دهید. شما می‌توانید تنظیمات سیستمی را به صورت خودکار درآوره تا برای انجام کارهایی مانند تغییر ولوم صدا یا روشن و خاموش کردن بلوتوث و جی‌پی‌اس و غیره، برنامه خودکار عمل کند.
این برنامه حتی به شما اجازه می دهد تا بر اساس محل، زمان، میزان باتری و یا بسیاری از رویدادهای دیگر، تنظیمات خود را اعمال کنید.
با استفاده از این برنامه‌ی بسیار جذاب، می توانید تقریبا هر چیزی را بر روی دستگاه Android خود بطور خودکار انجام دهید.این برنامه از پلاگین‌هایی برای پشتیبانی از نرم‌افزارهای محبوب اتوماسیون نیز بهره می‌برد. این برنامه به طور حتم یکی از بهترین برنامه‌های اندروید است.

Tiny Scanner اسکنر

Tiny Scanner یک نرم‌افزار اسکن است که قابلیت اسکن هر نوع فایل و ذخیره‌ی آن‌ به صورت فایل تصویری یا PDF را دارد. این نرم افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌های اسکن شده را نام گذاری و سازمان‌دهی کرده، از طریق Email به اشتراک گذاشته و در DropBox ،Google Drive و غیره ذخیره کنند. این برنامه هم‌چنین بسیاری از ویژگی‌های اسکنر‌ها از جمله اسکن رنگی، سیاه و سفید و اسکن با طیف رنگ خاکستری، تنظیم اندازه‌ی صفحات، مرتب‌سازی فایل‌های اسکن شده بر اساس تاریخ و زمان و غیره را دارا می‌باشد. سرعت اجرای برنامه بالا بوده و هم‌چنین امکان رمزگذاری فایل‌ها نیز جهت محافظت از آن‌ها وجود دارد.

دانلود Tiny Scanner از گوگل پلی

(Alarmy (Sleep If U Can آلارم گوشی

اگر عادت به رد کردن زنگ هشدار صبحگاهی خود را دارید، حتما استفاده از این برنامه را در دستور کار خود قرار دهید. نرم‌افزار Alarmy راه‌های منحصر به فردی برای از بین بردن تنبلی صبحگاهی دارد از جمله اینکه برای قطع کردن صدای آزاردهنده‌ی آن کاربران مجبور هستند پازل‌ها یا چالش‌هایی را انجام دهند. حتی کاربران می‌توانند سطح دشواری این چالش‌ها را بر اساس اولویت ‌های خود تنظیم کنند.

این برنامه‌ی سودمند دارای یک حالت Photo mode است که در صورت فعال کردن این گزینه کاربر می‌تواند با گرفتن یک عکس آنی از مکانی که قبلا مشخص کرده است، آلارم را خاموش کند. این برنامه که به عنوان “آزاردهنده‌ترین برنامه” نیز شناخته می‌شود پیشنهاد می‌شود که جزئی از برنامه‌های گوشی شما باشد.

دانلود Alarmy- Alarm از گوگل پلی

Habit Tracker اپلیکیشن ایجاد عادت

ترکیب برنامه‌ی Habit Tracker  با برنامه‌ی top Alarm  ترکیب فوق‌العاده‌ای است برای شروع یک هدف طولانی که مدتی است به تعویق افتاده است. این برنامه به نوعی برنامه‌ی ردیابی هدف با ویژگی‌های کامل است که در آن کاربران می‌توانند اهداف خاص خود را برای برنامه تعریف کنند به عنوان مثال: امروز روز موفقیت آمیزی خواهد بود اگر (حداقل/ دقیقا/ حداکثر) دو سیب بخورم.

به غیر از این، این برنامه‌ی عالی برای 2019 گزارش‌های دقیقی در قالب نمودارها بدست می‌دهد و حتی جملات انگیزشی بسیاری  برای افزایش روحیه‌ی کاربران هنگامی که احساس ناامیدی می‌کنند، نمایش می‌دهد. کاربران هم‌چنین می‌توانند در انجمن‌هایی در درون برنامه برای برقراری ارتباط  با افرادی که اهداف مشابه دارند، شرکت کنند. باور کنید یا نه، این برنامه بهترین برنامه‌ی گوگل است که باید به رژیم تناسب اندام خود اضافه کنید.

دانلود Habit Tracker از گوگل پلی

Walli بهترین اپلیکیشن دانلود والپیپر

این برنامه هم‌چنین به عنوان بهترین برنامه‌ی والپیپر نیز شناخته می‌شود. البته Walli تنها یک برنامه‌ی والپیپر نیست، بلکه یک فضای کاملا خلاقانه برای تمامی هنرمندان و طراحان سرتاسر جهان است. تصاویر پس زمینه‌ی Walli هر روز توسط تیم این مجموعه انتخاب می‌شوند. علاوه بر این، تعداد کمی از هنرمندان انتخاب شده بخش کوچکی از درآمد برنامه را دریافت می‌کنند. همانطور که از یک برنامه‌ی والپیپر انتظار می‌رود، کار با آن بسیار راحت بوده به نحوی که تمامی تصاویر پس زمینه در هر دسته بندی به طور منظم قرار گرفته اند. علاوه بر این، با ثبت نام در برنامه تمامی تصاویر پس زمینه بر روی دستگاه‌های مختلف همگام سازی (به انگلیسی: Sync) می‌شوند. مطمئنا میلیون‌ها تصاویر پس زمینه در نرم‌افزارهای دیگر وجود دارد اما بی شک این برنامه بهترین نرم افزار در این زمینه برای سیستم عامل اندروید است.

دانلود Walli از گوگل پلی

Air Droid

Air driod یکی از بهترین برنامه‌های آینه کردن صفحه نمایش (فرستادن تصاویر از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر) بوده که برای گوشی‌های اندروید در دسترس است. همان لحظه که برنامه بر روی گوشی اندروید و کامپیوتر شخصی شما نصب می‌گردد، شما می‌توانید صفحه نمایش گوشی خود را بر روی کامپیوتر ببینید. علاوه بر این، شما می‌توانید هر اعلان جدیدی را ببینید، به پیام‌ها و تماس‌ها پاسخ دهید و حتی بیشتر از این‌ها از این نرم‌افزار بهره ببرید. همچنین نرم‌افزار دارای web client هست که به شما اجازه می‌دهد از آن بر روی مرورگر خود استفاده کنید.مطمئنا کاربرانی که می‌خواهند از گوشی اندرویدی خود بر روی ویندوز کامپیوتر خود استفاده کنند باید AirDroid را داشته باشند.

دانلود AirDroid از گوگل پلی

Foxit MobilePDF

Foxit MobilePDF یکی از بهترین نرم‌افزارهای اجرا کننده‌ی PDF در اندروید است. به طور خلاصه می‌توان گفت، این برنامه بی شک در لیست بهترین نرم افزارهای سیستم عامل اندروید قرار می‌گیرد. یک نرم افزار کم حجم برای PDF که به کاربران امکان مشاهده، حاشیه‎نویسی و محافظت از فایل‌های PDF آن‌ها را در دستگاه‌ها با سیستم عامل اندروید می‌دهد.

کاربران می‌توانند فایل‌های ویرایش شده‌ی خود را به طور مستقیم در شبکه‌های اجتماعی مانند Facebook ،Twitter و غیره به اشتراک بگذارند. با Connected PDF، شما به عنوان یک کاربر می‌توانید فایل‌های PDF خود را با لینک به اشتراک بگذارید، نظر خود را در مورد فایل‌های PDF بیان کرده، انتشار دهید و در موردشان بحث کنید و حتی مشاهده کنید چه افرادی فایل PDF شما را خوانده یا ویرایش کرده اند.

دانلود Foxit Mobile PDF از گوگل پلی