اگر جدیدا اپل واچ جدید دریافت کرده اید، سردرگم نباشید، این اپل واچ می تواند کارهای زیادی انجام دهد. پس با هاو کن یو در این قسمت همراه باشید تا 9 ترفند اپل واچ و چگونگی  آنها را برای شما توضیح دهیم. اخرین سری ساعت های هوشمند، اپل سری 4، قادر به انجام کارهایی فراتر از اعلان دادن بر روی مچ شماست. قابلیت این ساعت های جدید عبارت است از : برقراری تماس، خبردادن برای کمک به شما در صورتی که بیمار شدید یا نمایش EKG تک لیدی در صورتی که چیزی با قلبتان سازگار نبود. فراتر از ویژگی های سلامتی پیچیده، این وسیله هنوز یک ساعت هوشمند با برنامه های کامل است.

اصول اولیه


ساعت خود را به روز کنید

بعد از باز کردن بسته بندی ساعت خود و جفت کردن آن با گوشی آیفون خود، می خواهید اطمینان پیدا کنید که این ساعت در حال اجرای آخرین نسخۀ WatchOS می باشد، بنابراین می توانید از جدیدترین ویژگی های آن استفاده کنید. در این بخش با هاو کن یو همراه باشید تا همه چیز را در مورد روند به روزرسانی یاد بگیرید.

آیکن ها و برنامه ها

آیا کنجکاو هستید که این آیکون های کوچک که روی صفحه نمایش ساعتتان می درخشند چیست؟ یا می خواهید درباره قابلیت Siri Raise to speak بدانید؟ ما پاسخ این سوالات و برخی از راهنمایی های مفید دیگر را در این پست به شما خواهیم گفت.

نوتیفیکیشن یا اعلان

اعلان ها یکی از ویژگی های کلیدی اسمارت واچ ها هستند و ویژگی ای است که می خواهید بدانید چگونه باید آن را مهار کنید. اعلان ها می توانند گاهی آزاردهنده باشند، مخصوصا زمانی که مچ دست شما برای هرلایک فیس بوکی یا دایرکت اینستاگرامی ، بیب بیب می کند و می لرزد. یاد بگیرید که چگونه اعلانات اپل واچ خود را مدیریت کنید. می توانید به جای اینکه برای هر هشدار اعلانی انتخاب کنید، هشدارهای خود را گروه بندی کنید.

وقتی ساعتتان در حال هشدار دادن است می توانید هر هشدار را با کشیدن به سمت چپ مدیریت کنید. شما هم چنین می توانید هر هشدار را با لمس دکمه X و یا با گزینه های جدید موجود در سه نقطه حذف کنید. انتخاب کنید که آیا می خواهید هشدارهای برنامه ها سایلنت باشد یا نه. تحویل سایلنت به این معناست که فقط در مرکز صفحه ساعت اعلان را بدون صدا نشان دهد.

ضد آب

ساعت شما ضد آب است. می توانید با اپل واچتان شنا کنید، اما اگر قصد دارید با ساعتتان در آب به، خصوص آب دریا، شنا کنید در اینجا ایده خوبی برای شما داریم:اگر شما با مدل های قبل تر اپل واچ به داخل آب می روید باید آن را خاموش کنید و جوری قرار دهید که بلندگوی آن به سمت پایین باشد. با این کار اگر آب به داخل ساعت برود، مجددا از حفره آن خارج می شود. برای خارج کردن آب از فوت کردن یا هر وسیله دیگری استفاده نکنید، زیرا خارج کردن آب از طریق راه هایی که شما می توانید، باعث آسیب رساندن به ساعتتان می شود.

سلامتی


تناسب اندام

 با اپل واچ خود می توانید تمرین های بدنی خاصی را انجام دهید، تمرینات روزانه یوگا را پیگیری کنید و اهنگ های ورزشی را از سرویس پلیر ( پخش کننده) مورد علاقه تان در ساعت ذخیره کنید.

سلامت قلب

 وقتی ساعت اپل واچ دستتان باشد،  به طور مداوم ضربان قلب شما را در طول روز بررسی می کند . یک برنامه اختصاصی برای ردیابی ضربان قلب یا خواندن آن هر زمانی که نیاز باشد، وجود دارد.

برنامه تنظیم ECG

 شما با اپل واچ سری 4 یا جدید تر از آن، می توانید برنامه جدید ECG را تنظیم کنید. کار با این برنامه بسیار راحت است. با راه اندازی کامل، دنبال آیکون ECG بر روی شبکه اپل واچ خود باشید . این آیکون یک دایره سفید است با یک خط قرمز که شبیه ضربان قلب به نظر می رسد؛ روی آن ضربه بزنید.

برای به دست آوردن نتایج دقیق، باید دست هایتان را روی دامان خود یا روی میز قرار دهید و انگشتتان را روی کلید دیجیتالی قرار دهید تا شمارش معکوس شروع شود. سعی کنید تا جایی که ممکن است بدون حرکت باقی بمانید، زیرا هر گونه حرکت و تکان خوردن، می تواند بر نتیجه تست تاثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که اپل واچ شما بر روی مچتان فیت شده است و موقعیت دستتان برای ساعت کاملا شناسایی شده است.

امکانات اضافی
ترفند اپل واچ


تشخیص سقوط از ارتفاع

 سری ۴ می‌تواند به ‌لطف داشتن سنسورهای شتاب‌ سنج و ژیروسکوپ جدید، سقوط کاربر از ارتفاع را تشخیص دهد. به‌ هنگام رخداد چنین اتفاقاتی، یک هشدار روی صفحه ‌نمایش ظاهر می‌شود و از سقوط ‌کردن کاربر خبر می‌دهد؛ در این‌ هنگام شما می‌توانید با شماره‌های اضطراری خود تماس بگیرید یا اگر مشکل خاصی نداشتید، به ‌راحتی آن هشدار را ببندید. اگر پس از ۶۰ ثانیه پاسخی به اپل‌ واچ ندهید، این ساعت به ‌صورت خودکار با شماره‌های ضروری تماس خواهد گرفت و به ‌تمامی مخاطبان اضطراری شما پیامک ارسال خواهد کرد.

به واکی ‌تاکی سلام کنید

به کمک این نرم افزار می توانید به شکلی جذاب با هر کس دیگری که اپل واچ دارد، صحبت کنید. پس باید یاد بگیرید چگونه از برنامه واکی تاکی استفاده کنید. استفاده از این نرم افزار ساده است: مچ دست خود را بالا نگه دارید، دکمه را فشار دهید و نگه دارید، صحبت کنید و سپس رها کنید. فقط به خاطر داشته باشید که تماس های تایید شده از طرف شما می تواند در هر لحظه با شما صحبت کند.

مقالات مرتبط:


ترفندهای اپل واچ (۱۵ آموزش کاربردی و کوتاه برای اپل واچ)