تولید محتوای سئو شده برای کسب رتبه یک گوگل کار سختی است. اجازه دهید کمی عقب تر برویم. آیا می‌دانستید 91 درصد محتویات وب‌سایت‌ها هیچ ترافیکی از گوگل دریافت نمی‌کنند؟ اگرچه تاکتیک‌های بازاریابی خلاقانه مثل وبلاگ‌نویسی، آگاهی از برند (brand awareness) را بالا می‌برند و تخصص شما در یک صنعت را نشان می‌دهند، اما اینکه پست مناسبی را بر اساس اصول SEO ننویسید می‌تواند تمامی ترافیک عالی سئو که پستتان می‌تواند دریافت کند را از آن سلب کند. یا به بیان دیگر اگر تمام اصول و نکات مهم را برای نوشتن یک مقاله با اصالت رعایت کنید ولی مقاله شما دیده نشود چه ارزشی کسب کرده اید؟ دستاورد شما چیست؟

اعداد و ارقام دروغ نمی‌گویند. اگر می‌خواهید در رأس صفحات موتور جستجو (SERPs) قرار بگیرید، محتوای جذاب با زبان نوشتاری خوب نمی‌تواند به‌تنهایی این کار را انجام دهد. شما نیاز دارید روی نوشتن محتوایی متمرکز بر کلمات کلیدی گرفته‌شده از اصول سئو تمرکز کنید تا نه‌تنها ترافیک وب‌سایت بلکه نوع مناسب ترافیک را جذب کنید. حالا می‌گویید «اینکه عالی است. اما از کجا شروع کنیم؟»

در همین راستا ما برآن شدیم تا تجربیات تیم هاو‌کن‌یو  به همراه یک نظام بندی از یک سایت معتبر با یکدیگر ادغام کرده و در اختیار شما کاربران قرار دهیم. منابع بسیاری را جست‌و‌جو کرده و نتیجتا تصمیم گرفتیم که بلاگ سایت hubspot که سایتی شناخته شده و معتبر است را انتخاب کنیم. در این مقاله 7 نکته‌ی ضروری را به اشتراک می‌گذاریم تا بدون قربانی کردن تجربه و جذب کاربر محتوایی سئو-پسند تولید کنید، و بتوانید محتوای متنی خود را به بهترین شکل در موتور های جست و جو به نمایش بگذارید.

چگونه رتبه یک گوگل شویم؟ آیا تضمینی وجود دارد؟


 

همینجا باید اغراق کنیم که هیچ تضمین، قانون، اصول خاص و یا میانبری برای رساندن تضمینی محتوا به رتبه یک یا هر position دیگری وجود ندارد. تولید محتوای سئو شده کار سختی نیست ولی آیا با این روش رتبه یک را به دست می آورید؟ هر آنچه در این راستا می‌شنوید و یا می‌بینید تبلیغی بیش نیست.  اصول سئو، قوانین نانوشته‌ هستند. هیچگاه گوگل کتابی در این رابطه منتشر نکرده است و هیچگاه راه خاصی برای رساندن محتوا به رتبه یک ارائه نداده است.

این اصول حاصل چهارچوب‌های کلی است که گوگل از الگوریتم های خود در اختیار ما گذاشته است و از سوی دیگر محصولی ار تجربیات گرانبهای است که وبمسترها و seo specialist ها طی سالیان در اختیار ما قرار داده اند. مواردی که برای کسب جایگاه یا پوزیشن بهتر در گوگل لازم هستند ولی کافی نیستند.

کسب جایگاه بهتر و پیشرفت در سئو برای کسب ترافیک بیشتر از گوگل مسیری بدون پایان و البته بلند است. تجربیات نشان داده است که علاوه برتمامی مواردی که برای سئو رعایت می‌شود نکات بسیار دیگری هم در جایگاه وبسایت شما تاثیر گذار هستند. حال با این پیش درآمد به سراغ اصول مهم و کلی برای کسب بهترین نتیجه در گوگل می‌رویم. با ما همراه باشید.

چگونه تولید محتوای سئو شده یا پست‎هایی بر اساس اصول سئو بنویسیم؟

 

در ابتدا اجازه دهید به صورت تیتروار تمامی این اصول را مرور و سپس به توضیح هر یک در ادامه مقاله بپردازیم.

  1. وقتی به دنبال ایده‌هایی برای پست می‌گردید، کلیدواژه‌های مؤثر را شناسایی کنید.
  2. این کلیدواژه‌ها را به‌طور طبیعی در پست‌هایتان جای دهید.
  3. برای رسیدن به رتبه یک گوگل باید وب‌سایت‌های مرتبط با مقاله، سایت‌های بزرگ و معتبر  لینک بزنید.
  4. هدفتان پست‌های طولانی‌تر و قابل اسکن باشد.
  5. لینکی بین عبارات و واژه‌های پستتان با پست‌های قبلی سایتتان ایجاد کنید.
  6. از تصاویر استفاده کنید و تصاویر را بهینه‌سازی کنید تا بالاترین سرعت پیج را تجربه کنید.
  7. استراتژی‌های ساخت لینک را اجرا کنید.

تلاش برای رتبه یک گوگل در اصول شناسایی کلید واژه های مناسب

وقتی به دنبال ایده‌هایی برای پست می‌گردید، کلیدواژه‌های مؤثر را شناسایی کنید

گوگل در هر ثانیه بیش از 40,000 گوئری یا عبارت را اداره می‌کند. سرسام‌آور است، نه؟ اگر می‌خواهید از انبوه نتایج جستجو عبور کنید و در صدر فهرست رقبا قرار بگیرید، باید عبارات و کلیدواژه‌های خاصی که مشتریانتان یا مخاطبانتان سرچ می‌کنند را هدف قرار دهید. به چه روش‌های دیگری می‌توانند محتوا و وب‌سایت شمارا پیدا کنند؟

برای شناسایی این کلیدواژه‌های داغ، روانه‌ی پایگاه‌های اجتماعی شوید که مخاطب هدفتان مکرراً به آن مراجعه می‌کند و ببینید چه چیز مورد توجه واقع شده است. توجه دقیقی به عبارت‌هایی داشته باشید که آن‌ها به کار می‌برند و عبارات و موضوعات صنعت پرطرفدار را بررسی کنید.

Google Trends نیز می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد اینکه در هرزمانی چه کلیدواژه‌هایی پرطرفدار هستند به شما بدهند. اگر می‌بینید جستجوها برای یک کلیدواژه‌ی خاص به‌مرورزمان کاهش می‌یابد باید بدانید که کلیدواژه‌ی درستی را برای بازاریابی‌تان هدف قرار نداده‌اید، و بالعکس.

وبسایت دیگری که ما در هاو کن یو به شما پیشنهاد می‌کنیم  ابزاری است برای مقایسه کلیدواژه براساس زبان و کشور‌های مختلف که می‌تواند کمک خوبی برای شما کاربران باشد. این وبسایت keywordtool نام دارد که می‌تواند با جست‌و‌جویی کلیدواژه‌های خود را مقایسه کنید.

اگر در مورد ایده‌های کلیدواژه کُند پیش می‌روید، از رقیبانتان الهام بگیرید. از ابزارهایی استفاده کنید و ببینید که آن‌ها اخیراً برای چه کلیدواژه‌هایی در رأس قرارگرفته‌اند. اگر این واژه‌ها با کسب‌وکار شما مرتبط‌اند، شما هم استفاده از آن‌ها را مدنظر قرار دهید. SEMRush این امکان را به شما می‌دهد تا عنوان رقابتی را وارد کنید و کلیدواژه‌هایی که آن‌ها را در این رتبه قرار داده، موقعیت آن‌ها در نتایج جستجو، میزان ترافیکی که برای آن کلیدواژه دریافت کرده‌اند و معیارهای اصلی دیگر را ببینید.

در ذهن داشته باشید که مشهودترین کلیدواژه‌ها همیشه بهترین کلیدواژه‌ها نیستند. جستجوگران وقتی به دنبال چیزی می‌گردند می‌خواهند از هر کلیدواژه‌ی “طولانی”، عبارات کلیدی و سؤالات خاصی استفاده کنند. از سوی دیگر برخی کلیدواژه‌ها به اندازه کافی از جانب سایت‌های بزرگ و رقیبان قدرتمند مورد استفاده قرار گرفته است که شانس شما برای رقابت با این رقیبان قدرتمند خیلی کم باشد.

کلیدواژه‌های طولانی که (Long-tail) بیش از 70 درصد تمامی ترافیک سرچ را تشکیل می‌دهند و می‌توانند در را به روی کاربرد SEO ی موفق بگشایند. وقتی WPBeginner، که بزرگ‌ترین سایت منبع وورد پرس برای مبتدیان WordPress است، استراتژی Long-tail را به کار گرفت، ترافیک اورگانیک خود را تنها طی 2 ماه تا 20 درصد افزایش داد.

چون با رقابت شدید برای کلیدواژه‌های عمومی‌تر و کوتاه‌تر مواجه هستید، اغلب به خاطر استفاده از کلیدواژه‌های طولانی شانس بیشتری برای رتبه‌بندی در اولین نتایج را دارید و کلیدواژه‌های طولانی این امکان را به شما می‌دهند تا در وب‌سایت باکیفیت بالاتر قرار بگیرید که اغلب می‌داند خریداران به دنبال چه چیز می‌گردند و ممکن است در طول سفر خرید با آن‌ها همراه شود. پس استفاده از کلید واژه های طولانی که عبارتی تشکیل شده از چند کلمه هستند را فراموش نکنید.

وقتی تحقیقتان را انجام دادید و فهرستی ازآنچه فکر می‌کنید ارزشمندترین و مرتبط‌ترین کلیدواژه‌ها هستند تهیه کردید، آن‌ها را در یک ابزار جستجوی کلیدواژه مانند Google’s Keyword Planner، Moz’s Keyword Explorer، Ubersuggest، Keyword Tool و غیره وارد کنید. بسیاری از این ابزارها برای هر یک از کلیدواژه‌ها حجم ترافیک ماهیانه را به شما ارائه می‌دهند. ابزارهای کلیدواژه‌ی مختلف را امتحان کنید. هر فروشنده‌ای بنا به دلیل، جذب یکی از این ابزارهای می‌شود.

بر اساس کسب‌وکار یا صنعتی که دارید (یا بسته به میزان بودجه یا پهنای باندی که برای تلاش‌های SEO دارید)، ممکن است برایتان مهم باشد که برای کلیدواژه‌های کوتاه با رقابت بالا رتبه‌بندی شوید. بازهم سعی کنید استفاده از مقدار مناسب کلیدواژه‌های طولانی که در حجم سرچ بالا اما در رقابت پایین هستند را به‌طور بهینه مدنظر قرار دهید. شاید به این نتیجه برسید که رتبه‌بندی شدن بر اساس این واژه‌ها آسان‌تر باشد.

به یاد داشته باشید که کلیدواژه‌های متمرکز شما با تغییر ترند‌ها، تغییرات ترمینولوژی یا تغییر خدمات یا محصولات شما در طول زمان باید تغییر کند. مطمئن شوید که به‌صورت دوره‌ای این تلاش را مجددا انجام و در صورت نیاز برخی کلیدواژه‌های خود را آپدیت و بروز کنید تا تضمین کنید هنوز روی کلیدواژه‌های درست برای مخاطب هدف متمرکز هستید و موقعیت‌های حیاتی رتبه‌بندی را از دست نمی‌دهید.

استفاده از کلید واژه‌ها در بدنه مقاله

وقتی در مورد فهرست کلمات هدف به نتیجه رسیدید وقت آن است که یک پست یا مقاله بلاگ یا سایتتان را به صورت اختصاصی متمرکز بر یکی از این کلیدواژه‌ها بنویسید. در مورد موضوعی که مخاطب هدفتان را اغوا و درگیر کند با تیمتان ایده پردازی کنید.

در کل فرآیند ایده پردازی، پرسونا یا شخصیت مخاطبتان، انگیزه‌هایشان، چالش‌ها، علائق و غیره را در ذهن داشته باشید. موضوعی را انتخاب کنید که از نظر عاطفی مشتری بالقوه‌تان و نیازها، خواسته‌ها و دردهایش را طنین‌انداز کند.

همان‌طور که محتوای خود را می‌نویسید کلیدواژه‌تان و مشتقات طبیعی‌اش باید در سرتاسر پست پراکنده شود. البته نباید شاکله مقاله و اوصل نگارش را در تکرار های مکرر زیر سوال ببرید. کلیدواژه‌ی اولیه‌تان باید در این مکان‌های اصلی ظاهر شوند.

  • تیتر
  • عنوان و عنوان فرعی
  • در صورت امکان URL
  • متن جایگزین تصویر (موتورهای جستجو نمی‌توانند تصاویر را بخوانند)
  • توضیحات متن
  • سرتاسر محتوا

همانطور که گفتیم به یاد داشته باشید که شما برای انسان‌ها می‌نویسید نه برای موتورهای جستجو. تمرکزتان به‌کارگیری خواننده‌هایی با سبک نوشتاری طبیعی باشد که نیازها و علائق آن‌ها را هم در نظر بگیرد.

مطمئن شوید که به هر قیمتی کلیدواژه‌ها را بیش‌ازحد به کار نبرده باشید. این کار با عنوان «کیورد استافینگ» معادل keyword stuffing شناخته می‌شود که به‌نوعی مرگ خاموش محتوای شما خواهد بود. استفاده‌ی بیش‌ازحد از کلیدواژه یا کیورد استافینگ به جریمه شدن محتوای شما در صفحات نتیجه‌ی جستجو به‌طور موقت یا دائم می‌شود. اما مهم‌تر از آن این است که اگر کلیدواژه‌ی شما بیش‌ازحد ظاهر شود و یک حالت اجبار در آن حس شود، تجربه‌ی یک خواننده را قربانی خواهید کرد، به هوش او توهین می‌کنید و کیفیت مقاله یا محتوا را به خطر می‌اندازید. هیچ بهانه‌ای برای زدن دکمه back و رفتن به پیج رقیب برای یافتن پاسخ به دست خواننده‌تان ندهید.

به وب‌سایت‌های تأثیرگذار لینک دهید

وقتی پست‌های وبلاگ خودتان را می‌نویسید از اینکه به مقاله‌ها و وبلاگ‌های دیگر لینک بزنید نترسید. این لینک سازی از اصول محتوای سئو شده میباشد.

لینک زدن به وب‌سایت‌های بزرگ و معتبر نه‌تنها موارد مطالعه‌ی بیشتر را برای توسعه‌ی دانششان به خوانندگانتان پیشنهاد می‌دهد، بلکه به گوگل و دیگر موتورهای جستجو نشان می‌دهد که شما تحقیقتان را انجام داده‌اید. ممکن است بلاگر یا نویسنده‌ای که از نوشته‌اش استفاده کرده‌اید لطف شمارا جبران کند و به وب‌سایتتان لینک بزنند. از طرف‌دیگر اعتبار مقالهتان با اینکار افزایش پیدا می کند.

هیچ‌چیز به‌اندازه‌ی آمارهای پشتیبانی شده با تحقیق و مستدل به تقویت یک پست وبلاگ کمک نمی‌کند. آمار قانع‌کننده به شما کمک می‌کند استدلال‌های محکم‌تر و قانع‌کننده‌تری ایجاد کنید که خواننده‌تان را به فکر وادار می‌کنند (به‌خصوص وقتی‌که آمار و ارقام شما از یک وب‌سایت معتبری که موردتوجه و علاقه آن‌هاست گرفته‌شده باشد).

هدفتان پست‌های طولانی‌تر و قابل اسکن باشد

در عصری که عمر توجه بسیار کوتاه است (متوسط 8 ثانیه برای انسان)، ممکن است فکر کنید تولید پست‌های کوتاه‌تر همان راهی است که باید انتخاب کنید. اما موتورهای جستجو درواقع پست‌های طولانی‌تر و عمیق‌تر را ترجیح می‌دهند.

هرچه پست‌های وبلاگ شما طولانی‌تر باشند، شانس ظاهر شدن آن‌ها در بالای نتایج موتور جستجو بیشتر است. SerpIQ found دریافته است که صفحات دهم، در مقایسه با صفحات اول، بیشتر پست‌های 400 کلمه‌ای و کمتر را در خود جا داده‌اند. پست‌های طولانی‌تر راحت‌تر بر اساس کلیدواژه‌ی هدفتان رتبه‌بندی می‌شوند.

به این موضوع فکر کنید: هر چه محتوای بیشتری در صفحه باشد، موتورهای جستجو نشانه‌های بیشتری در دست خواهند داشت تا بفهمند وبلاگ شما در مورد چه چیز است. پیشنهاد ما نوشتن حداقل 500 کلمه در هر پست است. این مقدار کلمه میزان کافی از کلیدواژه‌ها را در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بفهمند موضوع وبلاگ شما چیست. اگر بتوانید این تعداد را تا هزار کلمه افزایش دهید شانس بیشتری خواهید داشت.

عیب پست‌های طولانی این است که ممکن است خواننده‌هایتان را بترسانند. بار ها برای شما کاربران مطرح کردیم که ما در دنیای افرادی زندگی می‌کنیم که به مطالعه‌ی سطحی و اسکن کردن متون عادت دارند. CoSchedule در یک آنالیز نقشه‌ای گرما دید که تنها 10-20 درصد خوانندگانشان برای خواندن پست به پایین پست رفته‌اند. پس یک سؤال بسیار ارزشمند در اینجا مطرح می‌شود که: پست‌های طولانی‌تر چگونه می‌توانند خوانندگان آنلاین امروزی را جذب کنند؟

شما می‌توانید متون قابل مطالعه، جذاب و خوانا بنویسید تا خوانندگان آنلاین را با بستن جملات و پاراگراف‌هایتان گیر بیاورید. جملات خیلی طولانی‌تان را به دو جمله تقسیم کنید. پاراگراف‌هایتان را حداکثر در 2-3 جمله نگه‌دارید.

همچنین از مزیت کامل فهرست‌های بولت و عنوان‌های فرعی که توجه خوانندگان را جلب می‌کند هم بهره ببرید. با پیروی از این تاکتیک‌ها پستی را تولید می‌کنید که خواندنش (به‌خصوص در یک گوشی موبایل) راحت‌تر است و چشم‌های یک خواننده‌ی سطحی را هم کمتر می‌ترساند.

لینکی بین عبارات و واژه‌های مقاله با پست‌های قبلی سایتتان ایجاد کنید

لینک زدن به پیج‌ها یا پست‌های دیگر در وب‌سایت خودتان یا لینکسازی داخلی به موتور جستجو کمک می‌کند در وب‌سایتتان جستجو کند و یک نقشه‌ی سایت دقیق‌تر ایجاد کند. همچنین به مخاطب شما کمک می‌کند محتواهای بیشتری از شمارا کشف کند و بداند شما یک منبع قابل‌اعتماد و معتبر اطلاعاتی هستید.

لینک‌های داخلی به دیگر محتواهای ارزشمند، کاربران را بیشتر در وب‌سایت شما نگه می‌دارد، گزافه‌گویی‌ها را کاهش می‌دهد و پتانسیل شما برای یک مکالمه افزایش می‌دهد.

وقتی به هر یک از صفحات وب‌سایتتان، یا حتی منابع بیرون از وب‌سایتتان، لینک می‌زنید، از زبان طبیعی برای متن لنگر (متنی که می‌توان روی آن کلیک کرد و به صفحه‌ی موردنظر رفت) استفاده کنید. از استفاده از متن‌های اسپم یا کلی مانند «لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت رده‌بالا» یا «اینجا کلیک کنید» اجتناب کنید.

در عوض از کلیدواژه‌های توصیفی استفاده کنید که مفهومی ازآنچه قرار است خواننده با کلیک کردن روی هایپرلینک بخواند را به او بدهد، مثلاً «راهنمای بهینه‌سازی موتور جستجو».

هرگز لینک‌های وب‌پیج‌های برجسته، محصولات برجسته یا موارد تخفیف خورده را در صفحه‌تان به‌صورت اجباری قرار ندهید. این نوع لینک‌ها فقط مخاطب را دور می‌کنند و ممکن است منجر به جریمه شدن شما توسط موتورهای جستجو شود.

یک نکته‌ی محتاطانه: بیش‌ازحد از لینک‌های داخلی یا هر نوع لینک زدنی استفاده نکنید. می‌دانیم که ممکن است وسوسه شوید به‌تمامی وبلاگ‌ها و وب‌پیج‌هایتان لینک بزنید، اما فقط یکی دو عدد از آن‌هایی را انتخاب کنید که نکته یا نگرشی که در موردش در یک پست خاص نوشته‌اید را تقویت کند. همیشه این را در نظر داشته باشید که آیا این لینک‌ها به‌طور طبیعی ارتباطی با اصل موضوع پستتان دارند و آیا ارزش قابل‌توجهی را به خواننده‌تان اضافه می‌کنند.

تصاویر را بهینه‌سازی کنید تا بالاترین سرعت پیج را تجربه کنید

گوگل به صفحاتی با بالاترین سرعت پاداش می‌دهد و آن‌هایی که کندتر هستند را در رتبه‌ی پایین‌تر قرار می‌دهد. پس مهم است که مطمئن شوید زمان لود‌شدن صفحه‌تان درنهایت سرعت خود قرار دارد.

یکی از مقصران اصلی کند‌بودن صفحه، تصاویر با سایز بزرگ و حجم بالاهستند. اگر عکس‌هایی که آپلود می‌کنید خیلی بزرگ هستند باعث می‌شوند لود‌شدن صفحه به زمان بیشتری نیاز داشته باشد—حتی اگر آن تصویر روی صفحه بزرگ به نظر نرسد. خوشبختانه می‌توانید بدون اینکه سرعت موردنیاز را قربانی کنید، جلوه‌های بصری جالبی را به پست‌هایتان بدهید.

وقتی تصویری را انتخاب کردید از یک نرم‌افزار فشرده‌ساز رایگان استفاده کنید تا قبل از اینکه کیفیت را از دست بدهد آن را تا حد ممکن کوچک کنید. هرگونه حذف داده‌های اضافه‌ی عکس زمان بارگذاری صفحه را تسریع می‌کند، درنتیجه لازم نیست که خواننده خیلی منتظر بماند.

اگر مشکوک هستید که مسئله‌ی سئوی شما به‌سرعت پایین صفحه مربوط می‌شود، گوگل یک ابزار رایگان را پیشنهاد می‌کند که می‌تواند به پیجتان بر این اساس امتیاز دهد و پیشنهاد‌هایی را برای بالا بردن سرعت به شما ارائه می‌دهد.

استراتژی‌های ساخت لینک را اجرا کنید

ترافیک‌های جاهای دیگری به‌غیراز گوگل هم برای رتبه‌بندی سرچ شما ضروری است. چرا؟ نتایج جستجو را مانند مسابقه‌ای در نظر بگیرید که در آن «برندگان بیشترین رأی را به خود اختصاص می‌دهند. هر وب‌پیجی که به شما لینک می‌زند یک «رأی» در نظر برای وب‌سایت شما گرفته می‌شود که می‌تواند به اعتبار شما در چشم گوگل اضافه کند. این به‌نوبه‌ی خود باعث می‌شود در صفحه‌ی نتایج جستجو رتبه‌ی بالاتری را به دست بیاورید.

پس خوب است که محتوایی تولید کنید که وب‌سایت‌ها یا انتشارات دیگر بخواهند در پست‌های خودشان به آن لینک بزنند. همچنین می‌توانید پست‌هایی را در مورد وب‌سایت کسب‌وکار دیگری بنویسید تا به نحوی به وب‌سایت شما لینک بخورد.

برای اینکه قابلیت لینک‌زدن به وبلاگ‌پست وب‌سایتتان را بالا ببرید، اطلاعات و دارائی‌های ارزشمند را در آن قرار دهید، چیزهایی مثل اطلاعات خودتان، افکار اصیل، اینفوگرافی، تعاریف و حقایق دیگری که هرجایی پیدا نمی‌شوند.

در اینجا با مثالی نشان می‌دهیم که این ذهنیت چگونه می‌تواند به شما کمک کند. اگر پستی را با عنوان «چگونه یک ویدئوی آموزشی بسازیم» یا «13 نکته‌ آماری در مورد ویدئوهای آموزشی»، سایت‌های بزرگ‌تری که در مورد موضوع مشابه به این نوشته‌اند ممکن است با عباراتی مانند «ویدئوهای آموزشی» یا «تحقیقی از [اسم شرکت شما]» به پستتان لینک بزنند و درنتیجه می‌توانند بدون تکرار کردن کار شما زمینه‌ی بیشتری را به خوانندگانشان بدهند.

وقتی پست را نوشتید ممکن است بخواهید آن را برای انتشارات و سایت‌های دیگر بفرستید تا در مورد آن بحث کنند یا به آن لینک بزنند. این کار باعث می‌شود انتشارات دیگر از پستتان باخبر شوند و همچنین کمک کنند تا اتحاد ساخت لینک با آن‌ها در آینده توسعه یابد.

همچنین می‌توانید انجام تبلیغات را بررسی کنید، مانند پست‌های مهمان یا مصاحبه که به پست وب‌سایتتان لینک می‌زند تا ساخت لینک را بیشتر ترویج دهد.

این استراتژی‌ها می‌توانند برای موفقیت سئوی شما کلیدی باشند اما می‌توانند زمان‌بر نیز باشند. در این راستا نرم‌افزارهای مفیدی وجود دارد که می‌توانند کمک‌کننده باشند.

چگونه طبق اصول سئو برای پستمان عنوان انتخاب کنیم

 

حتی با بدنه‌ی عالی سئو پسند، یک عنوان بد می‌تواند تمام زحمات شما را از بین برده و مانع درخشیدن شما در موتورهای جستجو شود. برای عنوان گذاشتن روی پستتان با در ذهن داشتن SEO، یک عنوان قابل‌درک شفاف را طراحی کنید تا هم به خواننده نشان دهید محتوایتان در مورد چه چیز است و هم کلیدواژه‌هایی که در گام اول شناسایی کرده‌اید را در خود جای دهد. همان‌طور که در بالا اشاره شد چیزی بنویسید که به مذاق الگوریتم گوگل هم خوش بیاید و درعین‌حال برای افراد هم قابل‌درک و اغواکننده باشد.

در زیر چند نمونه وجود دارد:

  • اگر بلاگر “زیبایی” هستید و می‌بینید مردم این را سرچ می‌کنند که «چگونه رژ لب مات بزنم»، عنوان پست شما می‌تواند این باشد: «چگونه رژلب مات بزنیم: 5 راهنمایی».
  • از سوی دیگر اگر وبلاگ شما موضوعات هوش مصنوعی را پوشش می‌دهد و می‌بینید که مردم یک اپ AI جدید را سرچ می‌کنند می‌توانید پستی با عنوان «چگونه از …[نام یک اپ AI] استفاده کنیم» یا «ما اپلیکیشن …[نام اپ AI] جدید را امتحان کردیم: این حاصل تجربه‌ی ماست» بنویسید.
  • اگر وبلاگ شما در مورد کشاورزی است و متوجه می‌شوید که یک سرچ معمول «در غرفه‌ی مزرعه چه چیز بخریم» است، باید عنوان فهرست‌وار «این تابستان از غرفه‌ی کشاورزی چه چیز بخریم» را بنویسید.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید وبلاگتان در بالای صفحه رتبه‌بندی شود، تمرکز اصلی شما باید روی تولید محتوایی باشد که هم کاربر پسند باشد و هم مورد علاقه‌ی موتورهای جستجو قرار بگیرد. با بهینه‌سازی پست‌هایتان برای هر دو مورد می‌توانید رتبه‌ی بالاتری را در SERP ها به دست بیاورید، ترافیک وب بیشتری را جذب کنید و میزان تبدیل را افزایش دهید.

این دقیقاً همان دلیلی نبود که وبلاگ نویسی را به خاطرش شروع کردید؟