لینکدین چیست و چگونه کار میکند؟ چطور میتوان از لینکدین برای معرفی حرفه و یا پیدا کردن کار استفاده کرد؟ امروز در هاو کن یو به این سوالات در قالب نکته هایی پاسخ خواهیم داد. که با رعایت آنها می‌توانید یک حساب کاربری پیش رفته در این وبسایت معتبر “حرفه” ساخته و از آن استفاده کنید.

تعداد کاربران وبسایت لینکدین در ماه آوریل به ۵۰۰ میلیون رسیده است و با این حساب این وبسایت به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای افراد حرفه ای و یکی از برترین شبکه های اجتماعی جهان تبدیل شده است. اما آیا شمایی که در این وبسایت حضور دارید تا به حال توانسته اید از آن به نحو احسن در راستای فعالیت های حرفه ای و کاری خود استفاده کنید. ما اینجا در هاو کن یو به شمایی که صاحب کسب و کار هستید اکیدا توصیه میکنیم از این شبکه اجتماعی استفاده کنید و از قابلیت های آن بهره ببرید و شمایی که جوان و جویایی کار هستید یک محیط مناسب برای کسب اطلاعات و حتی تجربه پیش رو خواهید داشت.

این روزها که شبکه های اجتماعی مثل قارچ در زمین دنیای مجازی سبز می شوند، لینکدین پلتفرمی است که به خوبی از پتانسیل های آن استفاده نمی شود. اما حقیقت این است که لینکدین می تواند وبسایت بسیار نیرومندی باشد – خاصه وقتی که شما از تمام ویژگی های پنهان آن که هر کسی هم به آنها توجه نمی کند آگاه باشید. بنابراین ما در این مقاله در پی آن هستیم تا به شما کمک کنیم تا از لینکدین به طرز موثری استفاده نمایید و از این جهت نکاتی را با شما در میان می گذاریم. پس با ما همراه باشید.

لینکدین چیست و چگونه کار می کند

قبل از اینکه به اصل مطلب بپردازیم خوب است که برای کسانی که تازه با این وبسایت آشنا شده اند توضیح بدهیم که اصلا لینکدین چیست؟ وبسایت لینکدین در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد و در حال حاضر در بین وبسایت های محبوب بزرگسالان آمریکایی، رتبه ی چهارم را دارد.

این شبکه ی اجتماعی اساسا حول محور کار و شغل می گردد و کاربران را قادر می سازد تا محتوا را با افراد فعال حوزه های مخنلف، منجمله همکاران و کارفرمایان احتمالی، شرکای کسب و کار و کارمندان جدید به اشتراک بگذارند.اگر صاحب کسب و کار هستید وبسایت لینکدین ابزار خوبی بزرای بازاریابی برای شما به حساب می آید.

با این مقدمه ی کوتاه، برویم سراغ شانزده نکته برای استفاده ی هر چه موثرتر از لینکدین. با هاو کن یو همراه باشید.

سفارشی سازی URL حساب کاربری در لینکدینlinkedin-url1

پروفایل عمومی خود را حرفه ای تر کنید( و اشتراک گذاری آن را بسیار راحت تر نمایید). این کار را می توانید با سفارشی سازی پروفایل عمومی لینکدین انجام دهید. به جای داشتن یک URL که آخر سر یک میلیون بازدیدکننده ی را سردرگم می کندآن را جمع و جور و مرتب نمایید.

 عکس پس زمینه را به پروفایل شخصی خود اضافه کنیدscreen-shot-2017-08-18-at-3-32-14-pm

در ماه ژوئن ۲۰۱۴ لینکدین نهایتا تصمیم گرفت تا کاربران را قادر کند تا به پروفایل های شخصی شان عکس پس زمینه اضافه نمایند. اگر به پروفایل خود یک عکس پس زمینه اضافه کنید به فضای صفحه ی خود هویت می دهید. یادتان نرود که لینکدین یک شبکه ی اجتماعی حرفه ای است بنابراین تصویر پس زمینه را هم متناسب با این فضای حرفه ای انتخاب کنید. برای عکس ها، لینکدین توصیه می کند که حجم عکس ها کمتر از ۸ مگابایت باشند و در فرمت JPG، PNG و یا GIF و در ابعاد ۱۵۸۴ در ۳۹۶ پیکسل باشند.

آشنایی با profinder در لینکدین

در طول این سال ها، لینکدین در نشانه هایی که ارائه می کند تغییراتی انجام داده است. اما بسته به آنچه که می خواهید انجام دهید، ممکن است بخواهید یک نشانه ی ProFinder اضافه کنید. از این نشانه برای شانسایی فریلنسرهایی که در ProFinder لینکدین حضور دارند استفاده می شود – ProFinder سرویسی است که پیمانکاران را با مدیران پروژه ای که به دنبال کمک هستند مرتبط می کند. فریلنسرها می توانند یک ProFinder به پروفایل خود اضافه کنند تا مهارت ها، تخصص و توصیه های خود را به مشتریان احتمالی خود نشان دهند.

از لینک وبلاگها یا وبسایت ها در پروفایل لینکدین استفاده کنید12914368-4897-422d-b290-afa3c64fda9c

به جای اینکه از لینک های انکر تکست در وبسایت هایی که در بخش اطلاعات تماس پروفایل خود فهرست کرده اید استفاده نمایید، می توانید لینک ها را به پورتفولیو و شبکه ی اجتماعی خود بیفزایید. علاوه بر این می توانید تحت هر توصیف شغلی لینک هایی را هم بیفزایید – پس اگر می خواهید افراد بیشتری از پروفایل شما بازدید کنند حتما در مناطقی که که می خواهید از جانب آنها به پروفایلتان توجه بیشتری شود حضور فعال داشته باشید.

حتی بهتر از این: اگر برای شغل یا کاری مطلب چندرسانه ای را تولید کرده اید می توانید آن را هم آپلود کنید. برای نمونه اگر پادکست تولید کرده اید و می خواهید کار کند می توانید به ترک های SoundCloud لینک بدهید.

بهینه سازی پروفایل لینکدین برای موتور های جست و جو

SEO فقط برای وبلاگ نیست – شما می توانید پروفایل خود را بهینه سازی کنید تا افرادی که در لینکدین به دنبال کلمات کلیدی هستند که شما ی خواهید برای آنها پیدا شوید شما را پیدا کنند. شما می توانید این کلمات کلیدی را به بخش های متنوع پروفایل خود بیفزایید: نظیر تیتر، خلاصه و تجارب کاری تان.

 بخش هایی از پروفایل خود را  حذف کنید یا به آن اضافه کنید یا اصلا تمام آن را از نو مرتب کنیدscreen-shot-2017-08-18-at-2-04-07-pm

لینکدین این امکان را برای شما فراهم کرده تا کل بخش های پروفایل خود را به هر طریقی که دوست دارید مرتب کنید. وقتی در حالت ادیت و ویرایش قرار دارد، می توانید صرفا ماوس خود را روی پیکانی که در هر بخش قرار دارید ببرید. ماوس شما به یک آیکون چهار پیکانی تبدیل خواهد شد و در این هنگام می توانید کلیک کنید و سپس آن را به بخشی دیگر از پروفایل خود درگ اند دراپ کنید.

از سرچ های ذخیره شده استفاده کنیدscreen-shot-2017-08-18-at-2-05-48-pm

لینکدین به کاربران اجازه می دهد تا تا ده جستجوی شغل و سه جستجوی شخص را ذخیره کنند. پس از انجام سرچ ، با کلیک بر گزینه ی جستجو در قسمت بالای سمت راست می توانید یک سرچ را ذخیره کنید و به راحتی دفعه ی بعد که نیاز داشتید آن سرچ را مجددا انجام دهید. همچنین می توانید انتخاب کنید تا به محض اینکه اعضای جدید در شبکه یا مشاغلی که یا معیارهای جستجوی ذخیره شده ی شما منطبق بودند از طریق ایمیل هشداردهنده های ماهیانه یا هفتگی و یا حتی روزانه را برای جستجوهای شغل دریافت کنید.

از طریق آگاهی های شغل در لینکدین کار پیدا کنیدscreen-shot-2017-08-18-at-2-10-44-pm

حالا که پروفایل لینکدین خود را بهینه سازی کرده اید از آن استفاده کنید تا یک کار خوب برای خود دست و پا کنید. با استفاده از ویژگی جستجوی پیشرفته لینکدین به شما اجازه می دهد تا بر حسب کلمات کلیدی، کارکرد، سطح سابقه، صنعت و غیره به دنبال کار بگردید. همچنین بر اساس تاریخچه و جستجوهای ذخیره شده، لینکدین می تواند پیشنهادات شغلی را که شما بسته به شرکت، نوع صنعت و غیره به آن علاقه دارید برایتان ارسال کند.

مهارت هایتان را مورد حمایت قرار دهیدscreen-shot-2017-08-18-at-3-49-37-pm

در ۲۰۱۲، لینکدین یک ویژگی عرضه کرد به نام Endoresements (حمایت ها). این ویژگی شما  کاربران هاو کن یو را قادر می سازد تا حوزه ی آشنایان خود را برای مهارت هایی که در بخش مهارت پروفایل خود فهرست کرده اند مورد حمایت قرار دهند و یا مهارت هایی را که هنوز فهرست نکرده اند را توصیه نمایند. این حمایت ها در همان بخش مهارت های پروفایل شما ظاهر خواهند شد.

بله بله قبول داریم که هیچ تضمینی وجود ندارد که آشنایان شما از شما به خاطر آن مهارت هایی که دارید حمایت کنند اما چون آشنایان و مرتبطین شما در لینکدین خیلی راحت می توانند این کار را کنند (فقط کافی است که بر روی علامت + کنار مهارت کلیک کنند) متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها این کار انجام خواهند داد. همچنین وقتی افراد از سایت بازدید کنند لینکدین اغلب آنها را ترغیب می کند تا به صورت منفعلانه ازآشنایان خود حمایت کنند. اما حواستان باشد که پروفایلتان کامل باشد و زمان کافی را برای فهرست کردن مهارت های که می خواهید مورد حمایت قرار گیرند صرف کرده باشید – با این کار پروفایل شما از اعتبار بالایی برخوردار خواهد بود.

همچنین می توانید حمایت ها را هم حذف کنید اگر می بینید که افراد از مهارت هایی حمایت می کنند که چندان با توانایی های شما سازگاری ندارند.

 از Open Profile برای ارسال پیام به افرادی که با آنها در ارتباط نیستید استفاده کنید

به استثنای کسانی که در گروه شما هستند، لینکدین به شما اجازه می دهد تا تنها به کسانی پیام بفرستید که با آنها ارتباط درجه ی اول دارید. اما می دانستید که برخی افراد به شما اجازه می دهند تا به آنها پیام بدهید حتی اگر با آنها در ارتباط نباشید. شما تنها زمانی قادر به حضور در شبکه ی Open Profile خواهید بود که دارنده ی حساب پریمیوم باشید اما Open Profile اجازه می دهد تا کسانی که دست دارند پیام دریافت کنند دریافت کند فارغ از اینکه کسانی که پیام می فرستند در زمره ی آشنایان و گروه آنها هستند یا نه.

همچنین گزینه های دیگری برای ارسال پیام به کسانی که با آنها در ارتباط نیستید وجود دارد و مقلا می توانید درخواست ارتباط به افراد ارائه کنید – گرچه ما  در هاو کن یو به شما کاربران توصیه می کنیم این کار را زیاده از حد انجام ندهید. یا اگر حساب پریمیوم دارید می توانید از InMail استفاده نمایید.

به روزرسانی های شبکه ی خود را بررسی کنید (و یا به روزرسانی شبکه ی خود را به اشتراک بگذارید)screen-shot-2017-08-18-at-2-18-11-pm

به روزرسانی های شبکه (Network Updates) که در صفحه اصلی لینکدین نمایان است، اساسا مثل News Feed فیسبوک می ماند. این فید را به صورت دوره ای بررسی کنید تا ببینید آشنایانتان در چه حال هستند و چه به اشتراک گذاشته اند و شما هم به روزرسانی های خود نظیر محتویات ارزشمند مربوط به کار و فعالیت خود و محتویاتی که خودتان خلق کرده اید را با آنها به اشتراک بگذارید. شما می توانید برای اعلامیه های ایمیل ساین آپ کنید و برای مرتب کردن بر حسب برترین به روزرسانی ها (Top Updates) و یا به روزرسانی های اخیر (Recent Updates) جهت فیلتر کردن فید خود استفاده نمایید.

قابل شناسایی باشیدscreen-shot-2017-08-18-at-2-21-13-pm

به دیگران اجازه بدهید تا وقتی پروفایل آنها را دیدید بدانند که شما که هستید. برای انجام این کار،  به تنظیمات بروید (قسمت بالای سمت راست کلیک کنید و بر روی Privacy & Settings کلیک کنید) و Profile viewing options را زیر Privacy کلیک کنید. حتما گزینه ی نام و تیتر خود را بررسی کنید.

ببینید چه کسانی از پروفایل لینکدین شما بازدید کرده اند

چطور می توانید این کار را انجام دهید؟ با ویژگی Who`s Viewed Your Profile. این ابزار که از طریق پایین کشیدن Profile قابل دسترسی است شما را قادر می سازد تا ببینید که چه کدام کاربران لینکدین از صفحه لینکدین شما بازدید کرده اند. در واقع لینکدین در فوریه ی ۲۰۱۴ این ویژگی را قوی تر کرد و از این جهت اطلاعاتی که این ویژگی فراهم می کند بهتر از قبل است. شما می توانید ببینید که چه کسانی از پروفایلتان بازدید کرده اند و چه افرادی از شرکتتان آن را دیده اند.

آیا کسی از افرادی که دوست دارید با او در ارتباط باشید پروفایل شما را بررسی کرده است؟ این نشانه ای است از اینکه او هم دوست دارد با شما در ارتباط باشد (فقط یادتان باشد که اگر با استفلاده از قابلیت این ویژگی نتوانید خود را قابل شناسایی کنید به این ویژگی دسترسی نخواهی داشت)

 ارتباطات و آشنایان خود را منتقل کنید

آیا واقعا می خواهید ارتباطات لینکدین خود را به سیستم مدیریت ارتباط دیگری منتقل کنید؟ خوشبختانه لینکدین این قابلیت را هم دارد تا شما بتوانید ارتباطات خود را به جای دیگر منتقل کنید. برای انجام این کار به تنظیمات حساب خود بروید که زیر Basics قرار دارد و روی Getting an archived of your data کلیک کنید. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا قایلی را که حاوی داده های حساب لینکدین شما هستند منجمله ارتباطاتتان را دانلود کنید.

ارتباطات جدید را به راحتی پیدا کنیدscreen-shot-2017-08-18-at-2-28-52-pm

تب Connection که در بالای نویگیشن قرار دارد انواع ابزار را برای رشد و ارتباط با آشنایان فراهم می کند. وقتی ارتباطات خود را ملاحظه می کنید، بر روی جمله ی Manage your synced and improved contacts  که در سمت راست قرار دارد کلیک کنید. از آنجا، قادر خواهید بود تا کسانی را که در لیست کانتکت (ارتباط) ایمیل شما قرار دارند را هماهنگ کنید تا بتوانید ببینید که چه کسی در لینکدین حضور دارد و چه کسی را می توانید به لینکدین دعوت کنید.

از قابلیت های گروه های لینکدین استفاده کنید

می دانستید که اگر عضو همان گروهی باشید که کاربر دیگری عضو آن است دیگر نیازی نیست که جز آشنایان درجه یک او باشید تا بتوانید به او پیام بدهید؟ مادامی که حداقل ظرف سی روز گذشته عضو لینکدین بوده باشید و حداقل چهار روز هم عضو گروه معینی باشید لینکدین به شما اجازه می دهد تا ماهانه تا ۱۵ پیام ۱:۱ رایگان به اعضای گروه بدهید (تمام گروه هایی که عضو آن هستید).

علاوه بر این اعضای گروه قادر خواهند بود تا پروفایل های سایر اعضای همان گروه را بدون داشتن ارتباط بازدید کنند. پس به گروه های بیشتری بپیوندید تا بتوانید قابلیت های بازدید پروفایل و ارسال پیام خود را افزایش دهید  – همچنین حتما در بحث ها شرکت کنید.